12 volt araç kompresörünü 220 volt elektrikle çalıştırma.

Bu konuyu okuyanlar

Katılım
26 Haziran 2020
Mesajlar
1,617
Reaksiyon puanı
1,338
Puanları
113
Yaş
18
Merhaba kendim de kullandığım bir şeyi anlatacağım.
Bizim bir araç kompresörü vardı. Bunu direk araba çakmaklığından takınca aşırı yüklenip sigortaları yakıyordu. Direk aküye bağlayınca da zor oluyordu bisikletin lastiğini filan şişirmek için gidip kaputu açıp ta uğraşmak çok ağır geliyordu bana. Bende evde bulunan eski bir psu'ya bağlamaya karar verdim.
Öncelikle şu işlemi yapmadan önce şunları bilmeniz gerekir.
Kırmızı renk kablo: +5V DC (Yüksek güç)
Sarı renk kablo: +12V DC (Yüksek güç)
Turuncu renk kablo: +3.3V DC (Yüksek güç)
Mor renk kablo (standby): +5V DC (2…3 amper)
Mavi renk kablo: -12V DC (300….500ma)
Beyaz* renk kablo: -5V DC (300….500ma)
Gri* renk kablo: P.G. (power good)
Yeşil* renk kablo: PWR-ON
Siyah renk kablo: GND (şase, eksi)

Öncelikle siyah kablolardan birini yeşil kabloyla birleştiriyoruz PSU aktif olsun diye.
Sonra kalan siyahları hepsini birleştiriniz.
Sonrada sarı renkli kabloları hepsini birleştirin.
Kompresörünüzün bir kablosuna sarı bir kablosuna siyahları bağlayın ve işlem sona erdi.


(Not burayı fotoğraflar ile zenginleştireceğim tahminen yarın düzenlerim.)

Umarım faydalı olur.
 
Son düzenleme:
Üst