Bosch SMS68JI06T 8 Program HomeConnect Inox Bulaşık Makinesi ÇATIR ÇATIR ÇATLADI!

Bu konuyu okuyanlar

timucinpusat

Öğrenci
Katılım
14 Kasım 2019
Mesajlar
35
Reaksiyon puanı
4
Puanları
8
Yaş
45
Merhaba,

03.11.2019 tarihinde gittigidiyor üzerinden 4919₺'ya Ankara'da bir Bosch bayinden Bosch SMS68JI06T 8 Program HomeConnect Inox Bulaşık Makinesi aldım. Kalite olarak tavsiyeler bu yönde olduğu için doğrudan Almanya üretimi olan bir üst model tercih ettim. Horoz Lojistik ile yakalşık 1 hafta da teslim edildi. Yetkili Bosch teknik servisi gelip makineyi kurdu.

2-3 defa sorunsuz makineyi kullandık. Yıkama işlemi bittikten sonra normalde makine kendisi otomatik olarak tabak çanak kurusun diye kapağını açıyor. Son iki kullanımda kapağı açmadı ve alt kısmında su birikintisi bıraktı. Makine ekranda bir uyarı verdi. Sanıyorum musluk ışığı. Bunun üzerine hortumları kontrol amaçlı teknik servisin yerleştirdiği tezgah altı yuvadan makineyi çıkardığımızda makinenin üst tablasının çatır çatır çatladığını ve biraz bombeleştiğini, şiştiğini gördük. Bunun üzerine iki gün önce Bosch müşteri hizmetlerini aradık. Durumu açıklaıdm. Servis gelmesi gerekir dendi ve servis kaydı oluşturdular. Bugün için sözde servis gelecek (18.11.2019). Satıcı bayiyi aradım. Durumu ilettim. Bize bildirmenize gerek yok. Servisin bakması gerekir dedi. Gittigidiyor'u aradım. Bilgi verdim. Servis çağırın, gerekirse biz de yardımcı oluruz dediler. Bu arada kargo bize teslim edildiğinden itibaren henüz 14 gün dolmadı. Yasal iade hakkımızın süresi olan 14 günlük süreç kargo tesliminden itibaren başlıyormuş. Netten alınan beyaz eşyalarda iade/değişim nasıl oluyor bilmiyorum.

Şimdi servis gelip, "Evet ürün hatalı, değişim gerekir." der de bayi de "Tamam yenisini gönderiyorum." derse sorun yok. Ama Bosch biraz endişelendirmiyor değil. Zira sikayetvar.com'a baktığımda hataları müşteri üzerine yıkıp sıyrılma olaylarından bahsedilmiş. Bu endişemi satıcı bayii ile paylaştığımda "Yok, bu anlamda Bosch çok sağlamdır." dedi. Artık hakikat nedir bilemiyorum.

Şayet Bosch değişim değil de "müşteri hatası" (nasıl bir hata ettiksek), ya da "onarım" derse bunu kesinlikle kabul etmem. 5 bin lira para veriyorum Bosch markasına güvenerek, ve Almanya üretimi diyerek 1500-2000 lira fazla veriyorum. Kalkıp böyle bir şey yaparlarsa bunu kabul etmem mümkün değil. Ben 8-10 yıldır 500 liraya mı ne öyle bir rakama aldığımız Arçelik'in en alt modellerinden birini kullanıyordum. Ne bir yeri çatladı ne de patladı. Ama farklı sebeplerden değiştirmek istedim ve Bosch'u tercih ettim. Şimdi kalkıp bana böyle bir sıkıntı yaşatırlarsa bu beni çok rahatsız eder. Böyle bir durumda ne yapabilirim?

Benim bildiğim kadarıyla:

1. Gittigidiyor'u devreye sokup iade isteyebilirim. 14 günlük iade sürem dolmadan. Yardımcı olurlar mı bilmiyorum.

2. Bosch Almanya'ya durumu yazabilirim. Yine sonuç ne olur bilmiyorum.

3. Tüketici mahkemesine başvurabilirim ki hiç istemediğim bir süreç. Emek ve zaman hırsızlığı. Yine sonuç nasıl olur, süreç nasıl işler bilmiyorum.

Bu hususta yardım, tavsiyelerinizi bekliyorum değerli forum üyeleri.
 
Son düzenleyen moderatör:

topalsolucan

Müdavim
Katılım
25 Mart 2010
Mesajlar
15,674
Reaksiyon puanı
555
Puanları
113
tüketici hakem heyeti nasıl "zaman hırsızlığı sonuç sıfır"? %99 oranında vatandaşı haklı bulan ve paranı çatır çatır alıp, senin adına mahkeme sürecini idare edip seni hiç yormayan bir hizmet. bosch servisi geldiğinde değişim talep et, eğer değişmezseniz tüketici heyetine gideceğini söyle, çok etkili olur. eğer yine de olumsuz cevap alırsan topla faturanı ve gelen servisin sana verdiği raporu vs, en yakın tüketici hakem heyetine git. senin adına mahkemeye veriyorlar ve paran sana iade ediliyor, bosch itiraz etse bile sen değil tüketici heyetiyle mücadele veriyorlar.
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,116
Puanları
113
Arcelik varken bosh alman hata musriflik olmus gecmis olsun bosh magdur etmez degisim olur.
 

timucinpusat

Öğrenci
Katılım
14 Kasım 2019
Mesajlar
35
Reaksiyon puanı
4
Puanları
8
Yaş
45
tüketici hakem heyeti nasıl "zaman hırsızlığı sonuç sıfır"? %99 oranında vatandaşı haklı bulan ve paranı çatır çatır alıp, senin adına mahkeme sürecini idare edip seni hiç yormayan bir hizmet. bosch servisi geldiğinde değişim talep et, eğer değişmezseniz tüketici heyetine gideceğini söyle, çok etkili olur. eğer yine de olumsuz cevap alırsan topla faturanı ve gelen servisin sana verdiği raporu vs, en yakın tüketici hakem heyetine git. senin adına mahkemeye veriyorlar ve paran sana iade ediliyor, bosch itiraz etse bile sen değil tüketici heyetiyle mücadele veriyorlar.

Zaman emek hırsızlığı derken bizi mahkemeye gitmeye mecbur bırakan firmaları düşünerek söylemiştim. Süreç dediğiniz gibi sonuçlanıyorsa çok iyi. Sanıyorum bu durumda servis raporu almalıyım. Tavsiyenizi dikkate alacağım. Çok teşekkür ederim.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Arcelik varken bosh alman hata musriflik olmus gecmis olsun bosh magdur etmez degisim olur.

Rahatlatıcı mesajın için teşekkür ederim. Buzdolabı ve Çamaşır makinesi bosch. Son derece memnunuz. Onun için Bosch aldım. Arçelik artık içi küflenmeye başlamıştı, teknik sorunlar çıkarıyordu, usta çağırdım. Onun için yeniledim.
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,116
Puanları
113
İmajini duzeltmek icin degisim olur bizim hersey Arcelik.
 

timucinpusat

Öğrenci
Katılım
14 Kasım 2019
Mesajlar
35
Reaksiyon puanı
4
Puanları
8
Yaş
45
Edit 1: 18.11.2019'da Bosch teknik servis geldi. Maknenin üstündeki çatlakların resmini çekti. "Merkeze makinenin yenisiyle değiştirilmesini talep ettiğinizi bildireceğim. Sonuçlanması bir hafta kadar sürer. Neye karar verirler bilemiyorum. Üst tabla yenilenebilir. Buradaki bayiden almış olsaydınız daha fazla yardımcı olurduk. Ama başka şehir olunca aldığınız yerle görüşebilirsiniz." dedi.

Gittigidiyor'u aradım. "Servis somut bir adım atmadı. Ürünü değişim ya da iade etmek istesek mümkün mü?" diye sorduğum da müşteri hizmetleri "14 günlük yasal iade hakkınız var. Bir kaç gününüz kalmış. Satıcıyla iletişime geçin ve makinenin alınması için kargo iade kodu isteyin." dendi.

Öyle sanıyorum ki gittigidiyor üzerinden ürünü aldığım Ankara merkezli Bosch bayii ne değişime ne de iadeye yanacak. "Servisle sorunu çözün" diyecek.

Şimdi, servisin cevabını bekleyebilirim. Bu durumda 14 günlük online alışverişlerdeki iade süresi bitmiş olacak büyük ihtimal. Hoş, bu durumda yasal iade hakkım oluyor mu bilmiyorum.

Satıcı bayiyi arayıp değişim ya da iade istediğimi söyleyebilirim. Kabul ederse sorun yok. Etmezse gittigidiyor'a durumu iletebilirim. Ne tür bir girişimde bulunurlar. Yoksa tepkisiz mi kalırlar bilmiyorum.

Acaba ne yapmalıyım?

Bu arada bu kusurlu ürünü 14 gün yasal iade hakkı ile geri iade edebilir miyim? Gittigidiyor'un bu noktada bir katkısı olur mu?
 

Waddler

Müdavim
Katılım
5 Mayıs 2014
Mesajlar
2,194
Reaksiyon puanı
612
Puanları
113
koşulsuz 14 gün boyunca iade etme hakkınız var, yok ben almıyorum iade kabul etmiyorum gibi söylemler mümkün değil, ben olsam direkt iade ederdim.
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,116
Puanları
113
Direkt iade et normalde servisin degisimi yapmasi gerek ve hepsi Manisa'da üretiliyor galiba iade edersen Arçelik al yasadin sehirden bayiden al o zaman bayi daha fazla sattigi urune destek oluyor.
 

timucinpusat

Öğrenci
Katılım
14 Kasım 2019
Mesajlar
35
Reaksiyon puanı
4
Puanları
8
Yaş
45
Edit 2: Bosch müşteri hizmetleri bugün dönüş yaptı. "Ürünü gittigidiyor üzerinden aldığınız için size yardımcı olamayız. Sadece ücretli olarak üst tablayı değiştirebiliriz." dedi. "Bu durumda sorumluluk gittigidiyor'a ait." dedi. Ben "Nereden alırsam alayım, neticede bu ürün sizin, garantili ve Bosch resmi bayinden aldım." dedim. "Ayrıca ürün hasarı sonradan durup dururken oluştu." dedim. "Öyleyse sadece ücretsiz olarak üst tablayı değiştirebilir miyiz buna bakıp dönüş yapayım." dedi.

Bunun üzerine satıcı bayiyi aradım ve "Bu ürün hasarlı, değişim ya da iade istiyorum." dedim. "Ürünü kurup kullanmışsınız. Bu nedenle ne değiştiririz, ne de iade alırız." dediler. Ben de, "Öncelikli olarak gittigidiyor ile sorunu çözmeye çalışacağım. Olmazsa mahkemeye." dedim.

Sonra gittigidiyor'u arayıp, Bosch, "İnternetten almışsınız, bu nedenle biz yardımcı olamayız." diyor. Bayi, "Ürünü kurmuşsunuz, bu nedenle biz yardımcı olamayız." diyor dedim. "Biz Bosch markasına güvendik, doğrudan Almanya'dan ithal, dolayısıyla işçilik, kalite daha güvenilirdik" dedik. Bosch resmi bayinden alıyoruz ve en son arada gittigidiyor var." dedik. "Ama şimdi kimse yanaşmıyor" dedim. Gittgidiyor müşteri hizmetleri uzunca satıcı ile görüştü. Sonra bana dönerek, "Satıcı hem kendilerine hem size para ödememizi istiyor. Böyle bir şey olamaz. Koşulsuz iade hakkınız var. Bu nedenle ben ilgili arkadaşa not bırakıyorum. Para iadesi süreciniz başlatılacak ve konu hakkında siz bilgilendirileceksiniz. Daha sonra ürünü getiren Horoz Lojistik'i arayıp ürünün alınmasını talep edin." dediler.

Sonuç itibariyle gittigidiyor sözünde durursa ürünü iade edip paramı alacağım ve sorun çözülmüş olacak. Beklemedeyim. Ancak gittigidiyor sözünde durmazsa sanırım o vakit mahkeme ya da tüketici hakları mahkemesi artık her ne ise bu sürece gireceğiz. Durum bundan ibadet.

Yine yorum, tavisyelerinizi bekliyorum. Yazılanları okuyorum bu arada. İlgilenen herkese ayrı ayrı teşekkür ederim.
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,116
Puanları
113
Geçmiş olsun satici ve servis garantiyi yok saymaya çalisiyor degisimi yapmak zorundalar hepsi sahtekar olmus...
 

timucinpusat

Öğrenci
Katılım
14 Kasım 2019
Mesajlar
35
Reaksiyon puanı
4
Puanları
8
Yaş
45
Geçmiş olsun satici ve servis garantiyi yok saymaya çalisiyor degisimi yapmak zorundalar hepsi sahtekar olmus...
Maalesef öyle. Bosch'tan bu tavrı beklemezdim. Hem bayii yem müşteri hizmetleri olarak. Bu arada gittigidiyor'u tekrar aradım. Sözde yarına kadar iade sürecini başlatacaklar. Ve sistemlerindeki kodla Horoz lojistik'i arayıp ürünü kargoyalayabileceğim, satıcının kargolamayla ilgilenmesine ihtiyaç duymadan. Sonra paramı bana iade edecekler. Ama açıkçası biraz oyalama gibi de gelmiyor deyil. Zira 14 günün dolmasına 3 gün kaldı. Yarın herşey biraz daha netleşir. İlgi için teşekkürler tekrar. Koskoca Bosch'un bize yaşattığı sıkıntıya bakın.
 

sancar khan

Öğrenci
Katılım
19 Kasım 2019
Mesajlar
69
Reaksiyon puanı
15
Puanları
8
Yaş
17
Merhaba,

03.11.2019 tarihinde gittigidiyor üzerinden 4919₺'ya Ankara'da bir Bosch bayinden Bosch SMS68JI06T 8 Program HomeConnect Inox Bulaşık Makinesi aldım. Kalite olarak tavsiyeler bu yönde olduğu için doğrudan Almanya üretimi olan bir üst model tercih ettim. Horoz Lojistik ile yakalşık 1 hafta da teslim edildi. Yetkili Bosch teknik servisi gelip makineyi kurdu.

2-3 defa sorunsuz makineyi kullandık. Yıkama işlemi bittikten sonra normalde makine kendisi otomatik olarak tabak çanak kurusun diye kapağını açıyor. Son iki kullanımda kapağı açmadı ve alt kısmında su birikintisi bıraktı. Makine ekranda bir uyarı verdi. Sanıyorum musluk ışığı. Bunun üzerine hortumları kontrol amaçlı teknik servisin yerleştirdiği tezgah altı yuvadan makineyi çıkardığımızda makinenin üst tablasının çatır çatır çatladığını ve biraz bombeleştiğini, şiştiğini gördük. Bunun üzerine iki gün önce Bosch müşteri hizmetlerini aradık. Durumu açıklaıdm. Servis gelmesi gerekir dendi ve servis kaydı oluşturdular. Bugün için sözde servis gelecek (18.11.2019). Satıcı bayiyi aradım. Durumu ilettim. Bize bildirmenize gerek yok. Servisin bakması gerekir dedi. Gittigidiyor'u aradım. Bilgi verdim. Servis çağırın, gerekirse biz de yardımcı oluruz dediler. Bu arada kargo bize teslim edildiğinden itibaren henüz 14 gün dolmadı. Yasal iade hakkımızın süresi olan 14 günlük süreç kargo tesliminden itibaren başlıyormuş. Netten alınan beyaz eşyalarda iade/değişim nasıl oluyor bilmiyorum.

Şimdi servis gelip, "Evet ürün hatalı, değişim gerekir." der de bayi de "Tamam yenisini gönderiyorum." derse sorun yok. Ama Bosch biraz endişelendirmiyor değil. Zira sikayetvar.com'a baktığımda hataları müşteri üzerine yıkıp sıyrılma olaylarından bahsedilmiş. Bu endişemi satıcı bayii ile paylaştığımda "Yok, bu anlamda Bosch çok sağlamdır." dedi. Artık hakikat nedir bilemiyorum.

Şayet Bosch değişim değil de "müşteri hatası" (nasıl bir hata ettiksek), ya da "onarım" derse bunu kesinlikle kabul etmem. 5 bin lira para veriyorum Bosch markasına güvenerek, ve Almanya üretimi diyerek 1500-2000 lira fazla veriyorum. Kalkıp böyle bir şey yaparlarsa bunu kabul etmem mümkün değil. Ben 8-10 yıldır 500 liraya mı ne öyle bir rakama aldığımız Arçelik'in en alt modellerinden birini kullanıyordum. Ne bir yeri çatladı ne de patladı. Ama farklı sebeplerden değiştirmek istedim ve Bosch'u tercih ettim. Şimdi kalkıp bana böyle bir sıkıntı yaşatırlarsa bu beni çok rahatsız eder. Böyle bir durumda ne yapabilirim?

Benim bildiğim kadarıyla:

1. Gittigidiyor'u devreye sokup iade isteyebilirim. 14 günlük iade sürem dolmadan. Yardımcı olurlar mı bilmiyorum.

2. Bosch Almanya'ya durumu yazabilirim. Yine sonuç ne olur bilmiyorum.

3. Tüketici mahkemesine başvurabilirim ki hiç istemediğim bir süreç. Emek ve zaman hırsızlığı. Yine sonuç nasıl olur, süreç nasıl işler bilmiyorum.

Bu hususta yardım, tavsiyelerinizi bekliyorum değerli forum üyeleri.

kargo olarak mı geldi
 

sancar khan

Öğrenci
Katılım
19 Kasım 2019
Mesajlar
69
Reaksiyon puanı
15
Puanları
8
Yaş
17
abi o illaki bir yere çarpmıştır sonuçta kargo
 

timucinpusat

Öğrenci
Katılım
14 Kasım 2019
Mesajlar
35
Reaksiyon puanı
4
Puanları
8
Yaş
45
Geldiği zaman kontrol etmiştik. Olsa kesinlikle görürüz. üstelik sadece ben değil eşimle baktık. Bu konuda aşırı titizimdir. Sanıyorum ya kullanılan malzeme sorunlu (servis üst tablanın sunta olduğunu söyledi doğru bilgiyse), ya gizli çatlama vardı makine çalışınca belirdi, ya da sonradan bilmediğim bir sebeple oluştu. Öyle ya da böyle ürün kusurlu. Ayrıca tek sorun bu değil. Makine suyu boşaltmıyor. Program sonlanıyor ama suyu boşaltmıyor. Böyle olunca özelliği olan kapağın otomatik olarak açılması da gerçekleşmiyor.
 

sancar khan

Öğrenci
Katılım
19 Kasım 2019
Mesajlar
69
Reaksiyon puanı
15
Puanları
8
Yaş
17
Geldiği zaman kontrol etmiştik. Olsa kesinlikle görürüz. üstelik sadece ben değil eşimle baktık. Bu konuda aşırı titizimdir. Sanıyorum ya kullanılan malzeme sorunlu (servis üst tablanın sunta olduğunu söyledi do ğ ru bilgiyse), ya gizli çatlama vardı makine çalışınca belirdi, ya da sonradan bilmediğim bir sebeple oluştu. Öyle yada böyle ürün kusurlu. Ayrıca tek sorun bu değil. Makine suyu boşaltmıyor. Program sonlanıyor ama suyu boşaltmıyor. Böyle olunca özelliği olan kapağın otomatik olarak açılması da gerçekleşmiyor.
içten bir sorun olmuştur teknik servise götür o makine kargoyla gelirken illa bişey olmuştur
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,116
Puanları
113
Hatali uretim olabilir isinma sonucu olusan hasar onlara gore kullanici hatasi iade et kurtul o modelin genel sorunu olabilir.
 

timucinpusat

Öğrenci
Katılım
14 Kasım 2019
Mesajlar
35
Reaksiyon puanı
4
Puanları
8
Yaş
45
Hatali uretim olabilir isinma sonucu olusan hasar onlara gore kullanici hatasi iade et kurtul o modelin genel sorunu olabilir.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Haklısın. İade etmeye çalışıyorum.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bugün gittigidiyor sistemine baktığımda iadeye dair herhengi bir işlem başlatılmadığını gördüm. Gittitidiyor müş hizmetlerini aradım. 2 gündür iade süreci başlatıyoruz diyorlar. Sözde bu kişide bugün sabah saat 9'dan itibaren iade süreci başlatılmış olacak. Sayfamdaki ürün kodu ile kargo firmasına ürünü iade edilmek üzere verebileceğim ve aldıklarım kısmında ürün yanında kargo iade kodunu gir kısmı belirecek. Ürün satıcıya ulaşınca ister iadeyi kabul etsin ister etmesin para bana aktarılacak. Müş. hizmetlerinin verdiği bilgi bu. Ancak henüz iadeye dair bir işlem yok. Bekliyorum.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bir önceki mesajımda ifade ettiğim üzere gittigidiyor iade sürecini başlatacağını söyledi ve buna yönelik bana mesaj gönderdi.

cayma başlatıldı.jpg


Ben de Horoz Nakliyatı arayıp ürün iade kodunu kendilerine vererek ürünü geri göndermek istediğimi söyledim. Ancak böyle bir kayıt görmediklerini belirttiler. Bunun üzerine gittigidiyor'u tekrar aradım. Beklettiler, satıcıyla görüştüler ve evet şaşırtmadılar. Gittigidiyor ürünü servis kurduğu için iade edemezsiniz dedi. 14 gün iade hakkınız ürünü paketli bir şekilde bekletip hiç kullanmamanız durumunda geçerli dedi. Halbuki dün başka bir şey demişler, ürünü kullanmış olsa bile iade hakkınız var elbette demişlerdi. Bu arada tüm yazışmamlarımız ve telefon görüşmelerimizin kaydı mevcut bende.

Bunun üzerine gittigidiyor'a beni iki gündür oyaladıklarını her çıkan müş hiz elemanının farklı bir şey dediğini kusurlu ürünü kimsenin üstlenmediğini ifade ettim ve durumu sosyal medyada palaşacağımı ve mahkeme sürecini başlatacağımı ifade ettim.

Sözün özü, hem çalışmasında sorun olan hem fiziksel olarak kusurlu olan, patlak çatlak olan ürünün sorumluluğunu ne BOSCH üstleniyor, ne satıcı resmi bosch bayi ne de gittigidiyor. Her şey satana kadar. Neymiş ücretli olarak ürünü tamir ettirebilirmişim. Üstelik garantili diye satılan, Bosch diye satılan, doğrudan Almanya'dan ithal diye satılan bir ürün ve arada gittgidiyor'a güvendik. Halbuki doğrudan satıcının sitesinden de alabilirdim daha uygun fiyata. Ama bizim hakkımızı korur dedik.

Nasıl bir yol izlemeliyim? Tecrübeli olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim.
 
Son düzenleme:

timucinpusat

Öğrenci
Katılım
14 Kasım 2019
Mesajlar
35
Reaksiyon puanı
4
Puanları
8
Yaş
45
tüketici mahkemesine müracaat edeceğim. süreç nasıl başlıyor, nasıl işliyor bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinrim.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Hic bosh almadik iade icin diret.
yukarıda ifade ettiğim gibi bosh, satıcı ve gittigidiyor işin içinden sıyrıldı.
 

Waddler

Müdavim
Katılım
5 Mayıs 2014
Mesajlar
2,194
Reaksiyon puanı
612
Puanları
113
tüketici mahkemesine müracaat edeceğim. süreç nasıl başlıyor, nasıl işliyor bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinrim.
Mesaj otomatik birleştirildi:


yukarıda ifade ettiğim gibi bosh, satıcı ve gittigidiyor işin içinden sıyrıldı.

satmaya gelince güzel satıyolar ama. bu yüzden pahalı şeyleri, beyaz eşya gibi internetten almayı önermiyorum. geçmiş olsun.
 

timucinpusat

Öğrenci
Katılım
14 Kasım 2019
Mesajlar
35
Reaksiyon puanı
4
Puanları
8
Yaş
45
satmaya gelince güzel satıyolar ama. bu yüzden pahalı şeyleri, beyaz eşya gibi internetten almayı önermiyorum. geçmiş olsun.
evet maalesef. interneti tercih etmemin nedeni mağazaya gidip almaktan daha ucuz olması ve açıkçası 9 taksit yaparak nispeten kolay ödeyebilmemdi.
Mesaj otomatik birleştirildi:

gittigidiyor'u tekrar aradım. her defasında farklı bir şey diyorsunuz son fikriniz nedir:)? ona göre mahkemeye muracaat edeceğim dedim. Servis raporu alırsanız yardımcı oluruz dediler bu defa. Daha önce "Elbette koşulsuz iade hakkınız var hemen süreci başlatıyoruz", "Maalesef ürünü kullandığınız için yardımcı olamıyoruz." şeklinde iki zıt görüş açıkladılar. Şimdi ise "Servis raporunuz olursa bakarız." diyorlar. Servis geldiğinde rapor istedim ama vermediler. Şimdi Bosch'u aradım o düzenlediğinizi iddia ettiğiniz raporu istiyorum dedim. Bakalım dönecekler sözde. Verirler mi öyle bir rapor yoksa kendi alehlerine olacağını düşünerek vermezler mi bilmiyorum.
 

beleşadam

Müdavim
Katılım
5 Ocak 2017
Mesajlar
2,046
Reaksiyon puanı
907
Puanları
113
Mesaj otomatik birleştirildi:

Haklısın. İade etmeye çalışıyorum.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bugün gittigidiyor sistemine baktığımda iadeye dair herhengi bir işlem başlatılmadığını gördüm. Gittitidiyor müş hizmetlerini aradım. 2 gündür iade süreci başlatıyoruz diyorlar. Sözde bu kişide bugün sabah saat 9'dan itibaren iade süreci başlatılmış olacak. Sayfamdaki ürün kodu ile kargo firmasına ürünü iade edilmek üzere verebileceğim ve aldıklarım kısmında ürün yanında kargo iade kodunu gir kısmı belirecek. Ürün satıcıya ulaşınca ister iadeyi kabul etsin ister etmesin para bana aktarılacak. Müş. hizmetlerinin verdiği bilgi bu. Ancak henüz iadeye dair bir işlem yok. Bekliyorum.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bir önceki mesajımda ifade ettiğim üzere gittigidiyor iade sürecini başlatacağını söyledi ve buna yönelik bana mesaj gönderdi.

Ekli dosyayı görüntüle 82018

Ben de Horoz Nakliyatı arayıp ürün iade kodunu kendilerine vererek ürünü geri göndermek istediğimi söyledim. Ancak böyle bir kayıt görmediklerini belirttiler. Bunun üzerine gittigidiyor'u tekrar aradım. Beklettiler, satıcıyla görüştüler ve evet şaşırtmadılar. Gittigidiyor ürünü servis kurduğu için iade edemezsiniz dedi. 14 gün iade hakkınız ürünü paketli bir şekilde bekletip hiç kullanmamanız durumunda geçerli dedi. Halbuki dün başka bir şey demişler, ürünü kullanmış olsa bile iade hakkınız var elbette demişlerdi. Bu arada tüm yazışmamlarımız ve telefon görüşmelerimizin kaydı mevcut bende.

Bunun üzerine gittigidiyor'a beni iki gündür oyaladıklarını her çıkan müş hiz elemanının farklı bir şey dediğini kusurlu ürünü kimsenin üstlenmediğini ifade ettim ve durumu sosyal medyada palaşacağımı ve mahkeme sürecini başlatacağımı ifade ettim.

Sözün özü, hem çalışmasında sorun olan hem fiziksel olarak kusurlu olan, patlak çatlak olan ürünün sorumluluğunu ne BOSCH üstleniyor, ne satıcı resmi bosch bayi ne de gittigidiyor. Her şey satana kadar. Neymiş ücretli olarak ürünü tamir ettirebilirmişim. Üstelik garantili diye satılan, Bosch diye satılan, doğrudan Almanya'dan ithal diye satılan bir ürün ve arada gittgidiyor'a güvendik. Halbuki doğrudan satıcının sitesinden de alabilirdim daha uygun fiyata. Ama bizim hakkımızı korur dedik.

Nasıl bir yol izlemeliyim? Tecrübeli olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim.
1. olarak konuyu takip etmekteyim çok güzel bir hikaye oldu
2. olarak o tarayıcıya ublock origin adlı eklentiyi kurmanız gerek çünkü lazım yoksa pişman oldunuz demektir bu
 

timucinpusat

Öğrenci
Katılım
14 Kasım 2019
Mesajlar
35
Reaksiyon puanı
4
Puanları
8
Yaş
45
1. olarak konuyu takip etmekteyim çok güzel bir hikaye oldu
2. olarak o tarayıcıya ublock origin adlı eklentiyi kurmanız gerek çünkü lazım yoksa pişman oldunuz demektir bu
kurdum:) ama niye kurmam gerek anlamadım. sürekli bosch dediğim için mi?
 

timucinpusat

Öğrenci
Katılım
14 Kasım 2019
Mesajlar
35
Reaksiyon puanı
4
Puanları
8
Yaş
45
Şimdi tüketici hakem heyetine e-devlet üzerinde mi muracaat daha iyidir yoksa bizzat gidip elden belgeleri vererek mi? Elden müracaat edilemiyor da olabilir. Bilmiyorum.

Diğer bir sorum arada gittigidiyor var. Şimdi ben gittigidiyor'u mu şikayet edeceğim firma ismi olarak onu gireceğim yoksa doğrudan satıcı bayiyi mi ya da bosch'u mu?
 

timucinpusat

Öğrenci
Katılım
14 Kasım 2019
Mesajlar
35
Reaksiyon puanı
4
Puanları
8
Yaş
45
Gittigidiyor kendine yakışanı yaptı ve iade sürecinin başlatıldığını söylese ve bunu sistemlerinden mesaj olarak bildirse de iadeyi başlatmadı. Gittigidiyor'u her aradığımda her çıkan müş. hiz. elemanı farklı bir şey söyledi. Biri "Tabii ki, ürün kurulmuş, kullanılmış olsa da 14 günlük süre içinde iade hakkınız var, hemen süreci başlatıyorum. SC ile başlayan kodla kargo firmasını arayarak ürünü teslim aldırın." diyor. Kargoyu arıyorum "Böyle bir kayıt yok." diyor. Tekrar gittigidiyor'a arıyorum. Bir diğeri satıcıyı arayıp, "Ürünü kullandığınız için kabul etmiyorlar. İade yapamazsınız." diyor. Ertesi gün tekrar arıyorum. Başka biri "İade sürecini hemen başlatıyorum." diyor. Sonra satıcıyı arıyor. "Elinizde servsi raporu varsa yardımcı olabiliriz." diyor. Peki diyorum, Bosch'u arıyorum, "Servis raporu değil servis fişi veririz." diyor. Gittigidiyor'u aradığımda tekrar, başka biri "İade sürecini hemen başlatıyorum ama bekleyin satıcı bir arayayım önce." diyor sonra, "Maalesef satıcı kabul etmiyor, tüketici hakem heyetine gitmenizi önerdi. Biz de size yardımcı oluruz siz gidin." diyor:) Şaka gibi. Koskoca gittigidiyor yalanla, dolanla beni günlerdir oyalıyor. Her biri başka bir şey söylüyor. Yarın 14. gün doluyor. Tüketici hakem heyetine e-devlet üzerinden yazacağım. Ancak kimi şikayet etsem bilemedim:) Hangi firmanın adını yazacağım? Bosch mu, satıcı bayi mi yoksa gittidiyor mu? Kusurlu ürünü sattılar. Makine hem su boşatlmıyor hem fiziksel olarak kusurlu, ürün çatladı ve şişti. Ama Bosch ya siz yaptınız, ya da kargoda oldu diyor. Ya arkadaşım ilk defa nette alışveriş yapmıyorum. 6 yıldır pek çok platformda alışveriş yapmışımdır. n11, hepsiburada, gittigdiyor, amazon yurtiçi, yurtdışı...Hepsi kayıtlı. İadelerim kayıtlı. Hata, kusur, defo konusunda son derece titizimdir. Pek çok kimsenin göremeyeceği defoları görüp pek çok ürün iade etmişliğim vardır. Koskoca makine almışım netten ki çok güvenli olmayan 1 haftalık kargo sürecinde teslim edilmiş. Her yanını kontrol etmez miyim? Kaldı ki yalnız değildim iki kişi kontrol ettik. Üstelik servis elemanı paketi açtı bir üçüncü kişi olarak. Hadi biz her yanını incelerken koskoca çatlamaları ve şişmeyi görmedik, o da mı görmez. Bize "Bu ürün çatlak." derdi. Sonradan olduğuna %100 eminim. Yoksa ben de bilirim suçu kargo firmasının üzerine yıkmayı. "Görmemişiz, ürünü kırıp getirmişler." derim. Ama bu ahlaki değil. Kargo firmasının suçu yok. Bu durumda onları neden suçalayım. Ürün bize geldikten sonra, tezgah altında, servis elemanının bizzat kendi yerleştirdiği yuvasında çatladı. Kendimiz neden, nasıl çatlatalım? Tezgah altında duran ürünün üzerinde tepinecek miyiz? Ne koyabilirim ki gizli yuvasında olan ürüne. Sonra sorunsuz bir ürünü neden yerinde oynatıp üzerine çıkayım, ya da çatlatacak kadar ağır bir şeyler koyayım, ya de çekiçleyeyeim:)

Hakem heyetine yazacağım ama kimi şikayet etmem gerekiyor bilmiyorum. Ayrıca Bosch Almanya'ya süreci özetleyen Almanca bir mail atacağım. Bilmiyorum ilgilenirler mi.
Mesaj otomatik birleştirildi:

THH ile görüştüm. Evrakları getirin. İşlemi başlatalım dendi.
 
Son düzenleme:

timucinpusat

Öğrenci
Katılım
14 Kasım 2019
Mesajlar
35
Reaksiyon puanı
4
Puanları
8
Yaş
45
Anlamadım gerçekten. Daha açık yazabilirsin.
 

timucinpusat

Öğrenci
Katılım
14 Kasım 2019
Mesajlar
35
Reaksiyon puanı
4
Puanları
8
Yaş
45
Zaten yıllardır adblock kullandığım için farketmedim :)
 
Üst