timucinpusat
Öğrenci
- Katılım
- 14 Kasım 2019
- Mesajlar
- 35
- Reaksiyon puanı
- 4
- Puanları
- 8
- Yaş
- 45
Merhaba,
03.11.2019 tarihinde gittigidiyor üzerinden 4919₺'ya Ankara'da bir Bosch bayinden Bosch SMS68JI06T 8 Program HomeConnect Inox Bulaşık Makinesi aldım. Kalite olarak tavsiyeler bu yönde olduğu için doğrudan Almanya üretimi olan bir üst model tercih ettim. Horoz Lojistik ile yakalşık 1 hafta da teslim edildi. Yetkili Bosch teknik servisi gelip makineyi kurdu.
2-3 defa sorunsuz makineyi kullandık. Yıkama işlemi bittikten sonra normalde makine kendisi otomatik olarak tabak çanak kurusun diye kapağını açıyor. Son iki kullanımda kapağı açmadı ve alt kısmında su birikintisi bıraktı. Makine ekranda bir uyarı verdi. Sanıyorum musluk ışığı. Bunun üzerine hortumları kontrol amaçlı teknik servisin yerleştirdiği tezgah altı yuvadan makineyi çıkardığımızda makinenin üst tablasının çatır çatır çatladığını ve biraz bombeleştiğini, şiştiğini gördük. Bunun üzerine iki gün önce Bosch müşteri hizmetlerini aradık. Durumu açıklaıdm. Servis gelmesi gerekir dendi ve servis kaydı oluşturdular. Bugün için sözde servis gelecek (18.11.2019). Satıcı bayiyi aradım. Durumu ilettim. Bize bildirmenize gerek yok. Servisin bakması gerekir dedi. Gittigidiyor'u aradım. Bilgi verdim. Servis çağırın, gerekirse biz de yardımcı oluruz dediler. Bu arada kargo bize teslim edildiğinden itibaren henüz 14 gün dolmadı. Yasal iade hakkımızın süresi olan 14 günlük süreç kargo tesliminden itibaren başlıyormuş. Netten alınan beyaz eşyalarda iade/değişim nasıl oluyor bilmiyorum.
Şimdi servis gelip, "Evet ürün hatalı, değişim gerekir." der de bayi de "Tamam yenisini gönderiyorum." derse sorun yok. Ama Bosch biraz endişelendirmiyor değil. Zira sikayetvar.com'a baktığımda hataları müşteri üzerine yıkıp sıyrılma olaylarından bahsedilmiş. Bu endişemi satıcı bayii ile paylaştığımda "Yok, bu anlamda Bosch çok sağlamdır." dedi. Artık hakikat nedir bilemiyorum.
Şayet Bosch değişim değil de "müşteri hatası" (nasıl bir hata ettiksek), ya da "onarım" derse bunu kesinlikle kabul etmem. 5 bin lira para veriyorum Bosch markasına güvenerek, ve Almanya üretimi diyerek 1500-2000 lira fazla veriyorum. Kalkıp böyle bir şey yaparlarsa bunu kabul etmem mümkün değil. Ben 8-10 yıldır 500 liraya mı ne öyle bir rakama aldığımız Arçelik'in en alt modellerinden birini kullanıyordum. Ne bir yeri çatladı ne de patladı. Ama farklı sebeplerden değiştirmek istedim ve Bosch'u tercih ettim. Şimdi kalkıp bana böyle bir sıkıntı yaşatırlarsa bu beni çok rahatsız eder. Böyle bir durumda ne yapabilirim?
Benim bildiğim kadarıyla:
1. Gittigidiyor'u devreye sokup iade isteyebilirim. 14 günlük iade sürem dolmadan. Yardımcı olurlar mı bilmiyorum.
2. Bosch Almanya'ya durumu yazabilirim. Yine sonuç ne olur bilmiyorum.
3. Tüketici mahkemesine başvurabilirim ki hiç istemediğim bir süreç. Emek ve zaman hırsızlığı. Yine sonuç nasıl olur, süreç nasıl işler bilmiyorum.
Bu hususta yardım, tavsiyelerinizi bekliyorum değerli forum üyeleri.
03.11.2019 tarihinde gittigidiyor üzerinden 4919₺'ya Ankara'da bir Bosch bayinden Bosch SMS68JI06T 8 Program HomeConnect Inox Bulaşık Makinesi aldım. Kalite olarak tavsiyeler bu yönde olduğu için doğrudan Almanya üretimi olan bir üst model tercih ettim. Horoz Lojistik ile yakalşık 1 hafta da teslim edildi. Yetkili Bosch teknik servisi gelip makineyi kurdu.
2-3 defa sorunsuz makineyi kullandık. Yıkama işlemi bittikten sonra normalde makine kendisi otomatik olarak tabak çanak kurusun diye kapağını açıyor. Son iki kullanımda kapağı açmadı ve alt kısmında su birikintisi bıraktı. Makine ekranda bir uyarı verdi. Sanıyorum musluk ışığı. Bunun üzerine hortumları kontrol amaçlı teknik servisin yerleştirdiği tezgah altı yuvadan makineyi çıkardığımızda makinenin üst tablasının çatır çatır çatladığını ve biraz bombeleştiğini, şiştiğini gördük. Bunun üzerine iki gün önce Bosch müşteri hizmetlerini aradık. Durumu açıklaıdm. Servis gelmesi gerekir dendi ve servis kaydı oluşturdular. Bugün için sözde servis gelecek (18.11.2019). Satıcı bayiyi aradım. Durumu ilettim. Bize bildirmenize gerek yok. Servisin bakması gerekir dedi. Gittigidiyor'u aradım. Bilgi verdim. Servis çağırın, gerekirse biz de yardımcı oluruz dediler. Bu arada kargo bize teslim edildiğinden itibaren henüz 14 gün dolmadı. Yasal iade hakkımızın süresi olan 14 günlük süreç kargo tesliminden itibaren başlıyormuş. Netten alınan beyaz eşyalarda iade/değişim nasıl oluyor bilmiyorum.
Şimdi servis gelip, "Evet ürün hatalı, değişim gerekir." der de bayi de "Tamam yenisini gönderiyorum." derse sorun yok. Ama Bosch biraz endişelendirmiyor değil. Zira sikayetvar.com'a baktığımda hataları müşteri üzerine yıkıp sıyrılma olaylarından bahsedilmiş. Bu endişemi satıcı bayii ile paylaştığımda "Yok, bu anlamda Bosch çok sağlamdır." dedi. Artık hakikat nedir bilemiyorum.
Şayet Bosch değişim değil de "müşteri hatası" (nasıl bir hata ettiksek), ya da "onarım" derse bunu kesinlikle kabul etmem. 5 bin lira para veriyorum Bosch markasına güvenerek, ve Almanya üretimi diyerek 1500-2000 lira fazla veriyorum. Kalkıp böyle bir şey yaparlarsa bunu kabul etmem mümkün değil. Ben 8-10 yıldır 500 liraya mı ne öyle bir rakama aldığımız Arçelik'in en alt modellerinden birini kullanıyordum. Ne bir yeri çatladı ne de patladı. Ama farklı sebeplerden değiştirmek istedim ve Bosch'u tercih ettim. Şimdi kalkıp bana böyle bir sıkıntı yaşatırlarsa bu beni çok rahatsız eder. Böyle bir durumda ne yapabilirim?
Benim bildiğim kadarıyla:
1. Gittigidiyor'u devreye sokup iade isteyebilirim. 14 günlük iade sürem dolmadan. Yardımcı olurlar mı bilmiyorum.
2. Bosch Almanya'ya durumu yazabilirim. Yine sonuç ne olur bilmiyorum.
3. Tüketici mahkemesine başvurabilirim ki hiç istemediğim bir süreç. Emek ve zaman hırsızlığı. Yine sonuç nasıl olur, süreç nasıl işler bilmiyorum.
Bu hususta yardım, tavsiyelerinizi bekliyorum değerli forum üyeleri.
Son düzenleyen moderatör: