Herkesin Bilmesi Gerekenlerde Bugün (Vatan,Hp)

Bu konuyu okuyanlar

_burak_yldrm_

Öğrenci
Katılım
19 Mart 2019
Mesajlar
3
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
25
Merhabalar...
Öncelikle bir olay ile başlamak istiyorum konuya. Mekatronik mühendisliği öğrencisiyim ve her mühendislik öğrencisi için bir laptop bilgisayarın ne kadar mühim bir konu olduğunu az çok biliyorsunuzdur. Bende ihtiyaç ve bütçem doğrultusunda bir bilgisayar aldım. Bilgisayarın özellikleri paylaşmak gerekirse;
>>>hp pavHP Laptop 15-da0027nt serisi bir ürün
8 GB RAM
İ5-8250U CPU
NVIDIA GEFORCE MX130
1TB HDD
2018 Haziran ayının piyasası ile "4068 Türk Lirası" gibi bir ücret vermiştim. Her şey çok güzel memnunum sonra olanlar oldu bilgisayarda bir performans kaybı düzeltilemeyen bir %100 disk kullanımı. EN BASİT İŞLEMLERDE dahi bekleme süresi kanser eşiklerine kadar ulaşmıştı.Tamam dedim servise yolladık laptopu, 3 haftaya yakın bir süre sonra laptop elimize ulaştı bu süreçteki olayları anlatmak gerekirse tam bir yılan hikayesi. Vatan bilgisayarın servisinde iade ve değişim onayı alan laptop sonrasında tedarikçi firmanın talebi ile onlara ulaştırılıyor. Tedarikçi firmanın yaptığı test ile bilgisayarın donanımsal bir sorunun olmadığını. SORUNUN YAZILIMSAL olduğunu belirterek iade ve değişim işlemini reddetti. Bilgisayar elime ulaştıktan sonra HP şirketi ile iletişime geçtim. HP şirketi uzaktan bağlantı yolu ile bilgisayardaki soruna çözüm bulmaya çalıştı.(Çalışmak dediğim şey bir kaç programı arka planda kapatmak oldu). Bir gün sonra tekrar aradım durur muyuz [:)]. Bu sefer farklı birisi bir kaç işlem yolu gösterdi ama söylediği şey "bu işlemi benim yapmam mümkün değil. Garanti kapsamından çıkabilir" gibi garip bir cevap vermesi beni şaşırttı.Sonrasında tekrardan benimle iletişime geçen başka bir HP görevlisinin bana sorunun çözüme ulaşıp ulaşmadığı hakkında bilgi almak istedi. "HP LAPTOPLARDA BÖYLE BİR SORUNUN OLDUĞUNU VE BİR SSD ALARAK BU SORUNUN ÇÖZÜME ULAŞABİLECEĞİNİ" söyledi. Bende ssd ürününü bana temin ederseniz bu olayın gerçekleşebileceğini söyledim. "MAALESEF HP ŞİRKETİ OLARAK SSD ÜRETMİYORUZ" biraz sinirli birazda soru işaretleriyle kapattım telefonu(dipnot: bilgisayarın HDD markası TOSHİBA).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aklımda hakem heyeti fikri yoktu ama bu son söylenenlerden sonra hakem heyetine başvuru yaptım. Bu konu hakkında herkesin bilgi sahibi olması gerektiğini düşünüyorum.Tüketici hakem heyeti başvuru yazarsanız hemen ulaşabilirsiniz. Başvuru yaptıktan sonra uzun bir süreç sizleri bekliyor.Davanız hakem heyetine ulaştıktan sonra sizlere ulaşıyorlar ve bilgisayarı heyete teslim etmenizi istiyorlar.Hakem heyetinin kararını dava sonucu çıktıktan sonra öğrenebiliyorsunuz. Burada bir parantez açmak istiyorum ( DAVA KARARI HATTA DAVANIN MAHKEMEYE ÇIKMADIĞI HALDE; VATAN bilgisayar üzerinden tedarikçi firma benden laptopu benden
istedi.Vatan bilgisayardaki çalışana davanın daha sonuçlanmadığını bu yüzden sizlere ürünü teslim edemeyeceğimi ilettim. Sonraki gün tedarikçi firmayı arayarak ürünün neden istendiğini sordum. Bana "ürünü incelememiz gerektiğini ve savunma için bunun gerektiğini" söyledi.Davanın sonucunun dahi belli olmadığı bir durumda bana karşı savunma yapmalarını ben açıklık getiremedim). Konumuza devam edersek elinize tebligat ulaştıktan sonra firma ile iletişime geçerek. Para iadesi talebinde bulunabiliyorsunuz ancak karşı taraf itiraz etmediği taktirde. Tebligat geldikten sonra 15 gün içerisinde itiraz etme gibi bir hakları oluyor. İtiraz ederlerse mahkeme kararınız olduğu için icra yoluyla paranızı alabilirsiniz. Yoksa itirazdan sonra dava bir üst mahkemeye taşınır ve tüketici hakem heyetinden bağımsız bir dava haline gelmiş olur. Bu dava sürecinin 1 yıldan fazla sürdüğünü duymuştum.
Herkese tavsiyem böyle durumlarda pes etmemeniz ve sonuna gitmek olacaktır. Bir tüketici olarak haklarınızı sonuna kadar kullanın.SON OLARAK VATAN BİLGİSAYARDAN ÜTÜN ALMADAN ÖNCE EN AZ 100 DEFA DÜŞÜNEREK ALMANIZ GEREK.Yurt dışından aldığım ürünün satıcısının bana olan güveni kendi ülkemdeki bir şirkette dahi yok. GÜLER YÜZE VE REKLAMLARA kanmayın dostlar.

Eksik yada yanlış bir durum olmuşsa affola. Her türlü yoruma açığım dostlar sormak istediğiniz. Bu gibi süreçler hakkında yardımcı olmaya çalışırım. Teşekkürler...
 

Usain

Müdavim
Cezalı
Emektar
Katılım
17 Mayıs 2018
Mesajlar
9,209
Reaksiyon puanı
15,012
Puanları
113
Yaş
21
Hocam Windows 10'un sorunudur %100 disk kullanımı. Sizin bu yaptıklarınız bana bilinçli tüketicilik oynamak gibi geldi. SSD olmayan bir bilgisayarda bunun olması çok olası ve siz alırken o bilgisayarın parasını vermişsiniz, SSD'nin parasını değil. Onların size Windows 10'un HDD'de sıkıntı çıkardığı için SSD hediye etme gibi bir zorunluluğu var mı? :D

Ofansif davranmışsınız. -bence
 
  • Beğen
Reactions: POH

_burak_yldrm_

Öğrenci
Katılım
19 Mart 2019
Mesajlar
3
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
25
Hocam Windows 10'un sorunudur %100 disk kullanımı. Sizin bu yaptıklarınız bana bilinçli tüketicilik oynamak gibi geldi. SSD olmayan bir bilgisayarda bunun olması çok olası ve siz alırken o bilgisayarın parasını vermişsiniz, SSD'nin parasını değil. Onların size Windows 10'un HDD'de sıkıntı çıkardığı için SSD hediye etme gibi bir zorunluluğu var mı? :D

Ofansif davranmışsınız. -bence
Dediklerinizde haklısınız. Sorunun ne olduğunun farkındayım. Asıl sorun Hp şirketinin tavrı ve davranışları beni böyle bir yola soktu. Yoksa hiç kimse böyle olmasını istemez :)
 

GatsuX

Doçent
Katılım
31 Mayıs 2018
Mesajlar
845
Reaksiyon puanı
324
Puanları
63
Dediklerinizde haklısınız. Sorunun ne olduğunun farkındayım. Asıl sorun Hp şirketinin tavrı ve davranışları beni böyle bir yola soktu. Yoksa hiç kimse böyle olmasını istemez :)
lenovo alsaydınız keşke zaten bedavaya ssd istemeniz biraz fiyasko olmuş ama tavırları benimde hoşuma gitmedi
 

invisibled

Asistan
Katılım
5 Ağustos 2008
Mesajlar
147
Reaksiyon puanı
39
Puanları
28
Seçtiğin bilgisayar en başından yanlış malesef. software kaynaklı sorunu birde üretici firmaya yüklemişsiniz..

işletim sisteminiz orj mi? versiyon nedir? home, pro ? onun versiyonu nedir ? 1603 , 1803, 1809 v.s
kurduğunuz lisanssız uygulama varmı? solidworks veya autodesk ürünlerinden mesela, hangi sp yüklü hangi crack yüklü
solidworks direk ispitliyor cracked versiyon bilginiz olsun ayrıca..
 

_burak_yldrm_

Öğrenci
Katılım
19 Mart 2019
Mesajlar
3
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
25
Seçtiğin bilgisayar en başından yanlış malesef. software kaynaklı sorunu birde üretici firmaya yüklemişsiniz..

işletim sisteminiz orj mi? versiyon nedir? home, pro ? onun versiyonu nedir ? 1603 , 1803, 1809 v.s
kurduğunuz lisanssız uygulama varmı? solidworks veya autodesk ürünlerinden mesela, hangi sp yüklü hangi crack yüklü
solidworks direk ispitliyor cracked versiyon bilginiz olsun ayrıca..
İşletim sistemi orjinal.
Windows 10 home
Lisanssız uygulama yok.
Autodesk veya solidworks programlarından hiçbiri yok. Hp tarafından sıfır kurulum yapıldı.
 

invisibled

Asistan
Katılım
5 Ağustos 2008
Mesajlar
147
Reaksiyon puanı
39
Puanları
28
Versiyon nedir? 1503. 1603. 1609.
ayarlar
sistem
hakkında altta sürüm.

Tasarımcı arkadaşlar, lütfen U serisi işlemci almayın., SSHD den aşağı makine almayın.
 

Usain

Müdavim
Cezalı
Emektar
Katılım
17 Mayıs 2018
Mesajlar
9,209
Reaksiyon puanı
15,012
Puanları
113
Yaş
21
Versiyon nedir? 1503. 1603. 1609.
ayarlar
sistem
hakkında altta sürüm.

Tasarımcı arkadaşlar, lütfen U serisi işlemci almayın., SSHD den aşağı makine almayın.
2018 Haziran alımlı ise 1803 veya 1809'dur. İşlemci konusunda haklısınız. U serileri performanslı olmuyor. Windows 10 için ise SSD şart. :)
 
Üst