Toyota'nin Servis ve Yedek Parca Konusundaki Acizligi

Bu konuyu okuyanlar

307kd

Asistan
Katılım
28 Nisan 2009
Mesajlar
110
Reaksiyon puanı
3
Puanları
18
2014 model 1,6 dizel verso aracimi 20000 bakimi icin Malatya'da servise biraktim. Servis bakimda yag filtresine conta takmayi unutmus, yag sizmis ve araba yolda giderken motoru kilitledi. (yag uyari lambasi hiç yanmadi) 19Temmuzda gelip cekici ile servise goturduler. Motorun tamamen dagildigi yeni motor siparis edilecegi, Bmw motoru oldugu icin yurtdisindan 15-20 gunde ancak gelebilecegi soylendi. Kiralik arac talep ettik, servis bize '15gun sonra burasi devredilecek bizi mazur gorun arac veremiyoruz' yanitini verdi. Iyi niyetle tamam dedik. 1 agustosta Malatya'daki Toyota servisinin kapandigi aracimizin da Elazig'daki servise cekildigi bilgisi verildi bize. Bugun 2 Eylul ve motorun parcalari hala tam olarak gelmediginden ve Elazig'daki servis "Bu motoru daha önce hiç gormedik nasil toplayacagimizi bilemedigimiz icin eksik parcalari da tespit etmekte zorlaniyoruz" dediginden dolayi aracimi hala teslim alamadim. Aracim gunesin altinda, motor parcalari kolilerle koltuklarin uzerine konulmus vaziyette 1,5 aydir bekliyor. Bu araci size verelim ikinci el fiyatindan, corolla ile takas edelim dedik, 75000TLcivari piyasasi olan aracima 67,500TL verdiler (navigasyonlu paket) gerekce olarak da "bu aracin motoru yapilmis satmakta zorlaniriz" dediler. 70 sayalim dedik kabul etmediler satamayiz diye... Genel mudurluk ile gorustum ve 30 is gununu gectigi icin yasal hakkim olarak sifir arac talep ettim, "oyle bir uygulamamiz yok, size yedek arac verelim, eksik parcalari yurtdisindan isteyelim ve yapip size teslim edelim" cevabini aldim. Bunlar ilk gun yapmaniz gerekenlerdi hukuki yollara basvuracagim dedim, siz bilirsiniz cevabini aldim. Sattigi aracin yedek parcasini tedarik etmekten, sattigi aracin motoru ile ilgili servis personeline egitim vermekten, kendi servisinde sifir arabami pert edip geregini yapmaktan bu kadar aciz olan Toyota firmasini kiniyorum. Pazartesi gunu yasal islemlere baslayacagim. Toyota alirken bir daha dusunun, ben bir daha asla Toyota dusunmeyecegim...
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20160831_161131_edit.jpg
    IMG_20160831_161131_edit.jpg
    1.4 MB · Görüntüleme: 779
  • IMG_20160829_114551.jpg
    IMG_20160829_114551.jpg
    1.8 MB · Görüntüleme: 691

307kd

Asistan
Katılım
28 Nisan 2009
Mesajlar
110
Reaksiyon puanı
3
Puanları
18
Tesekkur ederim. Ben Toyota'yi gozumde cok buyutmusum. Sattiklari aracin motorunun parcasi yok, serviste anlayan yok bahane sabit; BMW motoru bu...
 

Lazzz

Müdavim
Katılım
15 Şubat 2014
Mesajlar
16,707
Reaksiyon puanı
3,278
Puanları
113
Tesekkur ederim. Ben Toyota'yi gozumde cok buyutmusum. Sattiklari aracin motorunun parcasi yok, serviste anlayan yok bahane sabit; BMW motoru bu...
Bmw motoruysa Bmw motoru onu tamir edemiyorlarsa veya tamir ettiremiyorlarsa boşuna dükkan kirası ödemesin o servisler. Tüketici hakem heyetine gitmeyi düşündünüz mü?
 

Creative

Kör Cerrah
Emektar
Katılım
12 Eylül 2009
Mesajlar
13,836
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
17,258
Puanları
113
Yaş
39
Geçmiş olsun, siz tamamen Toyota'nın değil servisin azizliğine uğramışsınız. Yasal olarak tüm işlemleri başlatın.. Kesinlikle davanızda haklısınız.
 

serhatdundar

Asistan
Katılım
27 Ağustos 2016
Mesajlar
488
Reaksiyon puanı
99
Puanları
28
Merhaba, konuyla ilgili bürodaki arkadaşlara danıştım, dava açıp yasal tazminat alma durumunuz var,ancak böyle bir dava açmayı düşünürseniz ilk olarak elinizde konuyla ilgili iddianızı (servisin contayı takmaması sonucu aracın yürümez hale gelmesi) ispatlayacak belgelerin tam olması, davayı kazanma oranını arttırmak için haklı olduğunuzu ispat edecek tanıklar, evraklar (deliller) gerekmektedir, ancak anladığım kadarıyla genel merkezin" konunun zaman aşımına uğraması" nedeniyle savunma yapacağını düşünüyorum, ancak araba hala serviste ise bu sürecin başlamamış olması gerekmez mi? yoksa servis yetkili servis değil mi?

Eğer yetkili servis ise;
Belirttiğiniz servis Toyota'nın belirli klasmanlarına bakıyor, ancak sizin aracanız bu klasmanların dışında (BMW motoru olduğundan) kalıyor olabilir. Bunu servis ile görüşerek veya servisten aldığınız belgelerde koşullar/şartlar bölümüne bakarak öğrenebilirsiniz. Aracınız bu klasmanın dışında kalsa bile servis yetkili servis olduğundan sorumlusu Toyota'dır.

Yetkili servis değil ise;
Belirttiğiniz servis yetkili servis değil ise konunun Toyota ile alakası yoktur, karşı taraf Malatya ve Elazığ servisi olacaktır. Sorumlusu Toyota değildir.

Yetkili servis ise şahsi tavsiyem:
Dava açmak için Toyota Şirketi'ne noterden ihtar çekmeniz gerekir, 7 gün içerisinde cevap gelmediği halde bütün evraklarınla beraber tüketici mahkemesinde dava açabilirsin. İhtarnamede 30 iş gününün geçmediğini belirt. Çünkü araba Toyota'nın bir müdahalesi sonucu bu hale geliyor ve aracın servisteki işlemleri devam ederken nasıl 30 iş günü geçmiş oluyor?

Detaylar için mesaj atabilirsin.
 

307kd

Asistan
Katılım
28 Nisan 2009
Mesajlar
110
Reaksiyon puanı
3
Puanları
18
Arac yetkili serviste. Tum islemler yetkili servislerde oldu. Konuyla ilgili dava kazanmis avukatla dahi gorustum bu tur firmalarin dava surecini surekli uzattiklarini, kildan tuyden bahaneler bulduklarini soylediler. Maalesef gec gelen adalet adalet degildir derler ya, bizdeki adalet de bu sekilde isliyormus. Zaten Toyota da bundan dolayi bu sekilde rahat hareket ediyormus. Baska bir forumda avensis aracinin sinyal lambasini 20 gun bekleyen birine rastladim. Sanayideki ustanin 3-4 tane topladim dedigi motor icin yetkili servis 'hiç gormedik' cevabi veriyorsa, yetkili servisinize bunun egitimini vermiyor musunuz diye sordugum Toyota cevap veremiyorsa, servis yapamiyorsa cekin fabrikaya siz toplayin deyince oyle bir uygulamamiz yok cevabini aliyorsam bundan sonra murat124 ile toyota arasinda tercihim murat124 olur; hic olmazsa motorundan herkes anliyor, yedek parcasi bakkallarda bile bulunuyor. 90binTLye satilan araca verdikleri garanti ve is ahlaklari bu kadarmis...
 

serhatdundar

Asistan
Katılım
27 Ağustos 2016
Mesajlar
488
Reaksiyon puanı
99
Puanları
28
Arac yetkili serviste. Tum islemler yetkili servislerde oldu. Konuyla ilgili dava kazanmis avukatla dahi gorustum bu tur firmalarin dava surecini surekli uzattiklarini, kildan tuyden bahaneler bulduklarini soylediler. Maalesef gec gelen adalet adalet degildir derler ya, bizdeki adalet de bu sekilde isliyormus. Zaten Toyota da bundan dolayi bu sekilde rahat hareket ediyormus. Baska bir forumda avensis aracinin sinyal lambasini 20 gun bekleyen birine rastladim. Sanayideki ustanin 3-4 tane topladim dedigi motor icin yetkili servis 'hiç gormedik' cevabi veriyorsa, yetkili servisinize bunun egitimini vermiyor musunuz diye sordugum Toyota cevap veremiyorsa, servis yapamiyorsa cekin fabrikaya siz toplayin deyince oyle bir uygulamamiz yok cevabini aliyorsam bundan sonra murat124 ile toyota arasinda tercihim murat124 olur; hic olmazsa motorundan herkes anliyor, yedek parcasi bakkallarda bile bulunuyor. 90binTLye satilan araca verdikleri garanti ve is ahlaklari bu kadarmis...

Umarım en kısa süre içerisinde sorununuz çözülür.
 

Son mesajlar

Üst