Blackout
Müdavim
- Katılım
- 14 Nisan 2008
- Mesajlar
- 7,495
- Reaksiyon puanı
- 383
- Puanları
- 0
Yaşadığım sorunlar şunlar;
Öncelikle bir türlü aracı düzgün kaldıramıyorum? İki de bir stop ettiriyorum. Eğitmen sinirli biri. Yerinde bağırıyo, duruyo Rezil ola ola öğreneceğim. Tekrar gitmeye utanıyorum. Gaz bedalı o kadar yumuşak ki, hafif dokunuşta araba bağırmaya başlıyor. Eğitmende hafif dokun diyor. Ölçüsünü alamadım. Ayağım alışamadı. Aracı kaldırmada tavsiyeleriniz ne olur? Sırası nasıldır?
------
- Bu konuda kimsenin size çok bir yardımı olacağını düşünmüyorum.
Özellikle yeni arabalarda bu iş artık çok kolay. Eski arabalarda kütük gibi sert debriyaj'ı yarım yaparak, debriyaj'dan çekildiği kadar gaz vermek gerekirdi. Şimdiki arabalarda üstten kavrıyor; çek debriyaj'dan bas gaza yol alsın.
------
İkincisi araç hareket halinde iken direksiyonu kontrol etmekde zorluk yaşıyorum. Bir anda aracı sağ veya sola kaydırıyorum. Eğitmen müdahale ediyor. Sizce araç hareket halinde iken direksiyonu nasıl kullanmalıyım?
-------
- Saat'in akrep ve yelkovanı 9:15 ya da 10:15'e gelecek şekilde ellerinizi direksiyon'a koyun. Bu işin masal kısmı tabii. Zaman geçtikçe sol elden bir parmak direksiyon'da, sağ kol omuzalara kadar el frenine yatar vaziyette, bilek de vites üzerinde olur genelde. (dım tıs dım tıs modeli)
Üçüncüsü; U dönüşlerinde ayağımı gazdan çekiyorum. Debriyaja sonuna kadar basıyorum. Sonra Viraja yaklaştığımda direksiyonu sola tamamen çeviriyorum. İşte sorun burada başlıyor. Tekrar aracın düz hareket etmesi için direksiyonu hangi pozisyona getirmem lazım? Anlatabilir misiniz?
--------
- Dönerken hafif hafif gaz verin, debriyaj da yarım olsun. Dönme işlemi tamamlandığında hafif gaz verdiğinizde direksiyon otomatik düzelecektir. (elle düzeltmenize gerek yok) Direksiyonu hâlâ sola kırılmış vaziyette tutup gaza abanırsanız 0 çizmiş olursunuz. 45 derecelik açılarla sağa ve sola çevirip gaz verdiğinizde yanlamış olursunuz. Tabii sorunuzun cevabı ilk cümlede.:clover:
Öncelikle bir türlü aracı düzgün kaldıramıyorum? İki de bir stop ettiriyorum. Eğitmen sinirli biri. Yerinde bağırıyo, duruyo Rezil ola ola öğreneceğim. Tekrar gitmeye utanıyorum. Gaz bedalı o kadar yumuşak ki, hafif dokunuşta araba bağırmaya başlıyor. Eğitmende hafif dokun diyor. Ölçüsünü alamadım. Ayağım alışamadı. Aracı kaldırmada tavsiyeleriniz ne olur? Sırası nasıldır?
------
- Bu konuda kimsenin size çok bir yardımı olacağını düşünmüyorum.
Özellikle yeni arabalarda bu iş artık çok kolay. Eski arabalarda kütük gibi sert debriyaj'ı yarım yaparak, debriyaj'dan çekildiği kadar gaz vermek gerekirdi. Şimdiki arabalarda üstten kavrıyor; çek debriyaj'dan bas gaza yol alsın.
------
İkincisi araç hareket halinde iken direksiyonu kontrol etmekde zorluk yaşıyorum. Bir anda aracı sağ veya sola kaydırıyorum. Eğitmen müdahale ediyor. Sizce araç hareket halinde iken direksiyonu nasıl kullanmalıyım?
-------
- Saat'in akrep ve yelkovanı 9:15 ya da 10:15'e gelecek şekilde ellerinizi direksiyon'a koyun. Bu işin masal kısmı tabii. Zaman geçtikçe sol elden bir parmak direksiyon'da, sağ kol omuzalara kadar el frenine yatar vaziyette, bilek de vites üzerinde olur genelde. (dım tıs dım tıs modeli)
Üçüncüsü; U dönüşlerinde ayağımı gazdan çekiyorum. Debriyaja sonuna kadar basıyorum. Sonra Viraja yaklaştığımda direksiyonu sola tamamen çeviriyorum. İşte sorun burada başlıyor. Tekrar aracın düz hareket etmesi için direksiyonu hangi pozisyona getirmem lazım? Anlatabilir misiniz?
--------
- Dönerken hafif hafif gaz verin, debriyaj da yarım olsun. Dönme işlemi tamamlandığında hafif gaz verdiğinizde direksiyon otomatik düzelecektir. (elle düzeltmenize gerek yok) Direksiyonu hâlâ sola kırılmış vaziyette tutup gaza abanırsanız 0 çizmiş olursunuz. 45 derecelik açılarla sağa ve sola çevirip gaz verdiğinizde yanlamış olursunuz. Tabii sorunuzun cevabı ilk cümlede.:clover: