TuningMert
Dekan
- Katılım
- 4 Ocak 2007
- Mesajlar
- 5,660
- Reaksiyon puanı
- 84
- Puanları
- 0
Yeni Ford Focus RS'in Otosan tarafından düzenlenen pist test sürüşüne davet edildik.. Kıramadık ve icabet ediverdik gari.
Ford Focus RS
Sürüş İzlenimleri ;
Giriş;
Ford'un 20 Martta Türkiye buluşması yapacağını ve bu buluşmada ayrıca yeni RSinde lansmanının yapılacağından haberdardık. Pazartesi gelen telefonla birlikte sürüş ustalıklarına güvendiğim 2 değerli arkadaşımıda yanıma alarak Cuma günü İzmite geçtik. Sabah gittiğimizde Ford'un üst düzey yöneticileri, Ford Rallye Team Turkey pilotları ve ekibi, Ford Otosan fabrikalarından çeşitli simalar ve yüzlerce davetli ile otel lobisinde kahvaltıya katıldık...Ardından bize yeşil,beyaz ve mavi olmak üzere 3 adet RS tahsis edildi. Cuma günü boyunca Kocaeli sokaklarında deyim yerindeyse fink attık denebilir.
Yorucu günün ardından Cumartesi sabahı doğruca piste geçildi. Burada bize bu sefer reklamlandırılmış ve yarış lastikleri takılı yine aynı renkte 3 tane RS verildi. Asıl oyun burada başlıyordu.
Gelişme;
Otomobile zaten alışmıştık ve pistte bize otomobilleri istediğimiz gibi suistimal edebileceğimizi söyledikleri an kopuşumuz oldu.
Öncelikle bu araç 2.5 litrelik 5 silindirli ve turbo beslemeli duratech rs motoru bulunduruyor. Motor tamı tamına 305 beygir güç ve 2300 devirde 440 newton tork üretiyor.
2.5 Litre 305 Beygir Duratech RS Motor. (*Temsili)
100 kilometreye ulaşmak için gaza 5 saniye boyunca basılı tutmanız yeterli oluyor. Pedala sürekli basılı tutarsan noolcak len ? derseniz. Takometrede 265 kilometreyi görmek an meselesi. Ha bu arada araç 0-200 kilometre hızlanmasını ise 21 saniyede gerçekleştiriyor.
Gösterge Paneli
İç mekana baktığımızda yine Ford yine Ford demek istiyorum.Her Ford modeli gibi RSde mükemmel malzeme kalitesi ve mükemmel işçilik ile donanmış vaziyette. Hatta Yankiler bu otomobilde diğer ülkeler ile alışveriş yapmaktanda kaçınmamış. Mesela araçta standart olarak sunulan Sony MP3 CD çalar Japon malı, Recaro yarış koltukları ise Made In Italy...
İç Mekan (*Temsili)
Tasarım;
Öncelikle Ford Focus RS modeli Ford'un Dünya Ralli Şampiyonası modeli olan Ford Focus WRC modelini geliştiren Team RS ekibi tarafından tasarlanan ve geliştirilen bir model. Bu nedenle otomobil WRC modelinden esinlenerek üretiliyor. Kaba çizgili Body Kit, basık karakterli Spoiler, ve birçok dikkat çekici detay aracı agresif kılıyor.
Ford Focus WRC '08
Gidiş-Duruş-Dönüş Ne Alemde ???
Otomobille basmaya başladığınız an araç size kendisinin safkan bir spor otomobil olduğunu hissettiriyor zaten. Tok bir motor sesi, 2.5 Bar Turbonun hava emiş anında çıkardığı ses, 440 newton ivmelenme kuvveti derken bir bakmışsınız hızınız 200ü çoktan aşmış. Ancak araç o kadar kontrollü hızlanıyor ki sizi ve misafirlerinizi en ufak korkuya sevk etmiyor. Tam tersi müthiş bir haz veriyor. Hatta Ford bu araçta bir adım daha ileri gitmiş ve otomobile eğlenceli birkaç zamazingo eklemiş. Mesela otomobille giderken gazdan ayağınızı çekince egzosdan çıkan patırdama çatırdama sesleri, hatta ve hatta iyi durun, otomobilin motor sesinin içeriye ne tonda ve ne kadar alınacağını ayarladığınız bir kontrol paneli bile var... Bunlar olunca otomobile ile sürücü arasındaki duygusal bağ tavanda tabi... Hızlı kalkmak istenildiğinde, kalitesi bozulmuş ve kirli asfalt yollarımızdan dolayı, birinci vites kısa izlenimi veriyor ve lastikler boşa dönüyor ama şanzıman oranları çok başarılı. Aracı rahatlıkla ikinci viteste kaldırıp gayet güzel bir şekilde hızlanabilirsiniz ya da 4 viteste 50 ile giderken gayet güzel hızlanabilirsiniz.Otomobilde Frenlerin ikiside disk şeklinde ve ön taraf 336 mm arka taraf 302 mm çapında Disklere sahip. Bunlar 1500 kilogram ağırlığındaki bu canavarı rahatlıkla durduruyor.Ayrıca araçta EBD ABS IPS PIP ve 6 hava yastığı standart olarak sunuluyor.Virajlarda, aracın şasesinin ve süspansiyonlarının usta ellerden çıktığı anlaşılıyor. Sertliği bozuk yollarda rahatsız etmiyor, oldukça dengeli yol tutuyor, önden ya da arkadan kaymaya başlamadan önce size durumu hissettiriyor. Virajlar içinde gaza yüklendiğinizde; ESP sistemi yumuşak hareketlerle doğru olanı yapıyor ve sizi yolda tutuyor.
Sonuç ;
Türk lirası bazında aracın fiyatı 130.000Tl civarlarında geziniyor.Bilemiyoruz bu aracı kaç kişi alır ama bu aracın bu fiyatı sonuna kadar hak ettiğide kesin. Vergi levhasında 2.5 - 3 LT arasında yer aldığı için aracın 1 yıllık vergiside 3750 Tl. Belki hani bi ihtimal Ford Focus STyide görür ve test ederim diye şapkamdan ayakkabılarıma kadar turuncularımı kuşanıp gittim ancak STyi görmek nasip olmadı. STmi RSmi derseniz ? Havada karada STderim. Nede olsa biz anadolu çocuğuyuz...
Sağlıcakla kalın...
Ford Focus ST
Ford Focus RS


Sürüş İzlenimleri ;
Giriş;
Ford'un 20 Martta Türkiye buluşması yapacağını ve bu buluşmada ayrıca yeni RSinde lansmanının yapılacağından haberdardık. Pazartesi gelen telefonla birlikte sürüş ustalıklarına güvendiğim 2 değerli arkadaşımıda yanıma alarak Cuma günü İzmite geçtik. Sabah gittiğimizde Ford'un üst düzey yöneticileri, Ford Rallye Team Turkey pilotları ve ekibi, Ford Otosan fabrikalarından çeşitli simalar ve yüzlerce davetli ile otel lobisinde kahvaltıya katıldık...Ardından bize yeşil,beyaz ve mavi olmak üzere 3 adet RS tahsis edildi. Cuma günü boyunca Kocaeli sokaklarında deyim yerindeyse fink attık denebilir.


Gelişme;
Otomobile zaten alışmıştık ve pistte bize otomobilleri istediğimiz gibi suistimal edebileceğimizi söyledikleri an kopuşumuz oldu.

2.5 Litre 305 Beygir Duratech RS Motor. (*Temsili)

100 kilometreye ulaşmak için gaza 5 saniye boyunca basılı tutmanız yeterli oluyor. Pedala sürekli basılı tutarsan noolcak len ? derseniz. Takometrede 265 kilometreyi görmek an meselesi. Ha bu arada araç 0-200 kilometre hızlanmasını ise 21 saniyede gerçekleştiriyor.
Gösterge Paneli

İç mekana baktığımızda yine Ford yine Ford demek istiyorum.Her Ford modeli gibi RSde mükemmel malzeme kalitesi ve mükemmel işçilik ile donanmış vaziyette. Hatta Yankiler bu otomobilde diğer ülkeler ile alışveriş yapmaktanda kaçınmamış. Mesela araçta standart olarak sunulan Sony MP3 CD çalar Japon malı, Recaro yarış koltukları ise Made In Italy...
İç Mekan (*Temsili)

Tasarım;
Öncelikle Ford Focus RS modeli Ford'un Dünya Ralli Şampiyonası modeli olan Ford Focus WRC modelini geliştiren Team RS ekibi tarafından tasarlanan ve geliştirilen bir model. Bu nedenle otomobil WRC modelinden esinlenerek üretiliyor. Kaba çizgili Body Kit, basık karakterli Spoiler, ve birçok dikkat çekici detay aracı agresif kılıyor.
Ford Focus WRC '08

Gidiş-Duruş-Dönüş Ne Alemde ???
Otomobille basmaya başladığınız an araç size kendisinin safkan bir spor otomobil olduğunu hissettiriyor zaten. Tok bir motor sesi, 2.5 Bar Turbonun hava emiş anında çıkardığı ses, 440 newton ivmelenme kuvveti derken bir bakmışsınız hızınız 200ü çoktan aşmış. Ancak araç o kadar kontrollü hızlanıyor ki sizi ve misafirlerinizi en ufak korkuya sevk etmiyor. Tam tersi müthiş bir haz veriyor. Hatta Ford bu araçta bir adım daha ileri gitmiş ve otomobile eğlenceli birkaç zamazingo eklemiş. Mesela otomobille giderken gazdan ayağınızı çekince egzosdan çıkan patırdama çatırdama sesleri, hatta ve hatta iyi durun, otomobilin motor sesinin içeriye ne tonda ve ne kadar alınacağını ayarladığınız bir kontrol paneli bile var... Bunlar olunca otomobile ile sürücü arasındaki duygusal bağ tavanda tabi... Hızlı kalkmak istenildiğinde, kalitesi bozulmuş ve kirli asfalt yollarımızdan dolayı, birinci vites kısa izlenimi veriyor ve lastikler boşa dönüyor ama şanzıman oranları çok başarılı. Aracı rahatlıkla ikinci viteste kaldırıp gayet güzel bir şekilde hızlanabilirsiniz ya da 4 viteste 50 ile giderken gayet güzel hızlanabilirsiniz.Otomobilde Frenlerin ikiside disk şeklinde ve ön taraf 336 mm arka taraf 302 mm çapında Disklere sahip. Bunlar 1500 kilogram ağırlığındaki bu canavarı rahatlıkla durduruyor.Ayrıca araçta EBD ABS IPS PIP ve 6 hava yastığı standart olarak sunuluyor.Virajlarda, aracın şasesinin ve süspansiyonlarının usta ellerden çıktığı anlaşılıyor. Sertliği bozuk yollarda rahatsız etmiyor, oldukça dengeli yol tutuyor, önden ya da arkadan kaymaya başlamadan önce size durumu hissettiriyor. Virajlar içinde gaza yüklendiğinizde; ESP sistemi yumuşak hareketlerle doğru olanı yapıyor ve sizi yolda tutuyor.
Sonuç ;
Türk lirası bazında aracın fiyatı 130.000Tl civarlarında geziniyor.Bilemiyoruz bu aracı kaç kişi alır ama bu aracın bu fiyatı sonuna kadar hak ettiğide kesin. Vergi levhasında 2.5 - 3 LT arasında yer aldığı için aracın 1 yıllık vergiside 3750 Tl. Belki hani bi ihtimal Ford Focus STyide görür ve test ederim diye şapkamdan ayakkabılarıma kadar turuncularımı kuşanıp gittim ancak STyi görmek nasip olmadı. STmi RSmi derseniz ? Havada karada STderim. Nede olsa biz anadolu çocuğuyuz...

Ford Focus ST

