mr_rain
Müdavim
- Katılım
- 9 Temmuz 2008
- Mesajlar
- 23,957
- Reaksiyon puanı
- 441
- Puanları
- 83
Peugeot yeni kompakt sedanı 301'i basına tanıttı.
Peugeotun yeni isimlendirme sistemi ile piyasaya sürdüğü yeni sedanı gün yüzüne çıktı. 306 ardından 307 ve 308in takip ettiği seriyi şimdi 301 tamamlayacak. Bu sedanı Fransız üreticinin diğer modellerinde de benzer bir uygulama ile piyasaya sürmesi muhtemel olan sonu 1 ile biten modellerin başlangıcı olarak tanımlayabiliriz. Peugeot ileride muhtemelen 101, 201 ve 401 modellerini de tanıtacaktır.
İlk olarak 1 Kasımda Türkiyede
Yeni Peugeot 301in bizim için önemli detayı ise ilk olarak ülkemizde satılacak olması. İspanyadaki Peugeot üretim tesisinden çıkacak olan arabanın tanıtımı Paris Otomobil Fuarında gerçekleştirilecek. Eylül ayındaki dünya prömierinin ardından Kasımda 2012 İstanbul Auto Showda da tanıtılacak ve yine Kasım ayında Peugeot satış noktalarındaki yerini alacak. Türkiyeyi Avrupa ülkeleri, Doğu bloğu ülkeleri, bazı Afrika ülkeleri ile Güney Amerika takip edecek.
Boyutlarına baktığımızda Türkiyede başarıya ulaşacak izlenimi veren yeni 301, 4.440m boyunda ve 506 litrelik bagaj hacmine sahip. Ayrıca Peugeot tarafından yapılan açıklama da yeni sedanları için başta soğuk hava koşulları olmak üzere değişik iklim şartlarında ve sorunlu yollara performansını kaybetmemesi için iyileştirmeler yapıldığı belirtildi.
Tasarım
Arka kısmında 508den esintiler gözlemlediğimi 301 genel tasarım olarak yeni 208 ile benzer çizgiler gösteriyor. Markanın diğer sedan modelleri ile kıyaslandığında en önemli farklılığı ön kısımda olduğunu görüyoruz. Farlar ve ön kaput tasarımı yenilenirken gelecekteki Peugeot modelleri hakkında da bilgi veriyor.
Yeni Peuget 301in iç mekanın da da yenilikler mevcut. Oldukça teknolojik duran iç mekanın da konsoldaki metalik detaylar, vites kolunun etrafındaki cam açma düğmeleri dikkat çekiyor bu yenilikleri alt tarafı düzleştirilen ve teknolojik bir görünümü destekleyen direksiyon simidi tamamlıyor.
Motor Seçenekleri
İlk planda 3 farklı motor seçeneği ile satışa sunulacak olan arabanın en çok dikkat çeken motor seçeneği 1.2 litrelik benzinli motoru. Son zamanlarda görmeye alıştığımız ve ileride daha da çok karşımıza çıkacak olan düşük hacimli ancak yüksek beygir gücü ve tork üretim değerlerine sahip olan bu motor seçeneklerinden birisi bu sedanda da karşımızda. 1.2 litre hacimli motoru ile 77 beygir gücünde. Diğer motor seçenekleri ise 1.6 litre hacimli dizel ve benzinli. Benzinli olan 115 beygir gücünde, dizel olanı ise 92 beygiir gücünde. Dizel olanı sadece manuel şanzuman ile satışa sunulacak. Diğer iki benzinli motor seçeneğine sahip olan versiyonlar ise manuel şanzumanın yanı sıra yarım ve tam otomatik şanzumana sahipler.
Peugeotun Yeni İsimlendirme Sistemi
Peugeot yeni modeli için gerçekleştirdiği basın tanıtımı ile beraber bundan sonraki modellerinde kullanacağı isim standardı hakkında bilgi verdi. Üç ve dört basamaklı sayılardan oluşacak olan Peugeot modelleri şu şekilde isimlendiriliyor.
- İlk basamak belirten aracın segmentinde konumunu ifade edecek.
- 0 veya 00′ Peugeot genetik kod tespiti olacak.
- Basamakların sonunda ise 1 veya 8′ olacak.
kaynak
Peugeotun yeni isimlendirme sistemi ile piyasaya sürdüğü yeni sedanı gün yüzüne çıktı. 306 ardından 307 ve 308in takip ettiği seriyi şimdi 301 tamamlayacak. Bu sedanı Fransız üreticinin diğer modellerinde de benzer bir uygulama ile piyasaya sürmesi muhtemel olan sonu 1 ile biten modellerin başlangıcı olarak tanımlayabiliriz. Peugeot ileride muhtemelen 101, 201 ve 401 modellerini de tanıtacaktır.
İlk olarak 1 Kasımda Türkiyede
Yeni Peugeot 301in bizim için önemli detayı ise ilk olarak ülkemizde satılacak olması. İspanyadaki Peugeot üretim tesisinden çıkacak olan arabanın tanıtımı Paris Otomobil Fuarında gerçekleştirilecek. Eylül ayındaki dünya prömierinin ardından Kasımda 2012 İstanbul Auto Showda da tanıtılacak ve yine Kasım ayında Peugeot satış noktalarındaki yerini alacak. Türkiyeyi Avrupa ülkeleri, Doğu bloğu ülkeleri, bazı Afrika ülkeleri ile Güney Amerika takip edecek.
Boyutlarına baktığımızda Türkiyede başarıya ulaşacak izlenimi veren yeni 301, 4.440m boyunda ve 506 litrelik bagaj hacmine sahip. Ayrıca Peugeot tarafından yapılan açıklama da yeni sedanları için başta soğuk hava koşulları olmak üzere değişik iklim şartlarında ve sorunlu yollara performansını kaybetmemesi için iyileştirmeler yapıldığı belirtildi.
Tasarım
Arka kısmında 508den esintiler gözlemlediğimi 301 genel tasarım olarak yeni 208 ile benzer çizgiler gösteriyor. Markanın diğer sedan modelleri ile kıyaslandığında en önemli farklılığı ön kısımda olduğunu görüyoruz. Farlar ve ön kaput tasarımı yenilenirken gelecekteki Peugeot modelleri hakkında da bilgi veriyor.
Yeni Peuget 301in iç mekanın da da yenilikler mevcut. Oldukça teknolojik duran iç mekanın da konsoldaki metalik detaylar, vites kolunun etrafındaki cam açma düğmeleri dikkat çekiyor bu yenilikleri alt tarafı düzleştirilen ve teknolojik bir görünümü destekleyen direksiyon simidi tamamlıyor.
Motor Seçenekleri
İlk planda 3 farklı motor seçeneği ile satışa sunulacak olan arabanın en çok dikkat çeken motor seçeneği 1.2 litrelik benzinli motoru. Son zamanlarda görmeye alıştığımız ve ileride daha da çok karşımıza çıkacak olan düşük hacimli ancak yüksek beygir gücü ve tork üretim değerlerine sahip olan bu motor seçeneklerinden birisi bu sedanda da karşımızda. 1.2 litre hacimli motoru ile 77 beygir gücünde. Diğer motor seçenekleri ise 1.6 litre hacimli dizel ve benzinli. Benzinli olan 115 beygir gücünde, dizel olanı ise 92 beygiir gücünde. Dizel olanı sadece manuel şanzuman ile satışa sunulacak. Diğer iki benzinli motor seçeneğine sahip olan versiyonlar ise manuel şanzumanın yanı sıra yarım ve tam otomatik şanzumana sahipler.
Peugeotun Yeni İsimlendirme Sistemi
Peugeot yeni modeli için gerçekleştirdiği basın tanıtımı ile beraber bundan sonraki modellerinde kullanacağı isim standardı hakkında bilgi verdi. Üç ve dört basamaklı sayılardan oluşacak olan Peugeot modelleri şu şekilde isimlendiriliyor.
- İlk basamak belirten aracın segmentinde konumunu ifade edecek.
- 0 veya 00′ Peugeot genetik kod tespiti olacak.
- Basamakların sonunda ise 1 veya 8′ olacak.
kaynak