Bu konuyu okuyanlar

küheylanTR

Doçent
Katılım
6 Ocak 2017
Mesajlar
970
Reaksiyon puanı
1,065
Puanları
93
Driver güncellemesi yaptınız mı?
--- Gönderi Güncellendi ---
Dump'a bakayım bi :)
 

FlameWinder

Asistan
Katılım
25 Nisan 2017
Mesajlar
357
Reaksiyon puanı
109
Puanları
43
Tüm driverlerinizi güncelleyin ve geride varsa eski driverlerin dosyalarını silin. Muhtemelen yardımcı olacaktır.
 

BJKolik

Dekan
Katılım
31 Aralık 2016
Mesajlar
6,419
Reaksiyon puanı
6,757
Puanları
113
Ayarlarda Güncellemeler bölümünde sorun gider sekmesinde mavi ekran bölümü var. Oradan denediniz mi faydası olabilir.
 

küheylanTR

Doçent
Katılım
6 Ocak 2017
Mesajlar
970
Reaksiyon puanı
1,065
Puanları
93
Baktım Dump dosyasına.'ntoskrnl.exe' sıkıntı çıkaran eleman.Ram'leren kaynaklı olabilir bi kontrol edin.Tüm Driver'larınızı güncelleyin.Hiç bir donanıma hız aşırtma yapmayın.Ve güzel bir antivirüs taraması yapın :)
 

Ben Kenobi

Dekan
Katılım
6 Kasım 2011
Mesajlar
7,336
Reaksiyon puanı
3,155
Puanları
113
dmp dosyasına gerek yok, ekran görüntüsü göndersene mavi ekran programının.
 

Halktan Biri

Dekan
Emektar
Katılım
30 Ekim 2016
Mesajlar
9,401
Reaksiyon puanı
9,163
Puanları
113
dmp dosyasına gerek yok, ekran görüntüsü göndersene mavi ekran programının.
Adsız.jpg
 

Halktan Biri

Dekan
Emektar
Katılım
30 Ekim 2016
Mesajlar
9,401
Reaksiyon puanı
9,163
Puanları
113
Ram testi yapıyorum. İnşaAllah donanım elemanlarında sıkıntı yoktur.
 

Halktan Biri

Dekan
Emektar
Katılım
30 Ekim 2016
Mesajlar
9,401
Reaksiyon puanı
9,163
Puanları
113
Önce yazılımsal kontrolleri yapmanızı öneririm.
Anladığım kadarıyla Ram'de sıkıntı yok.
Büyük ihtimalle yazılımsal bir sorun.
Laptobumda harici ekran kartı yok. GPU olarak Intel HD Graphics 3000 var. Hemen IObit Driver Booster'ı indirip driverların güncelliğini kontrol ettireyim.
 

küheylanTR

Doçent
Katılım
6 Ocak 2017
Mesajlar
970
Reaksiyon puanı
1,065
Puanları
93
BlueScreenView yamalı mı? Yoksa Türkçe vardı da ben mi bilmiyorum? :)
 

Ben Kenobi

Dekan
Katılım
6 Kasım 2011
Mesajlar
7,336
Reaksiyon puanı
3,155
Puanları
113
Bir miktar low-level bir hata almışsın.
Bilgisayarında son zamanlarda low-level kısma etki edecek bir değişiklik yaptın mı ?
Misal overclock, sürücü güncellemesi veya bios güncellemesi.
Eğer yaptıysan bu işlemleri iptal et veya geri çevir.
Bu hatayı birden fazla kez alırsan ilk yapacağın iş hard diski çıkarıp tekrar sıkıca takmak çünkü sebeplerinden biri de bileşenlerdeki bağlantı arızaları.
Bununla birlikte RAM testi yap.
Ayrıca hard disk için bad sector taraması yap.
Bunlar uzun işlemler zaten sonucu ancak yarın yazabilirsin.
--- Gönderi Güncellendi ---
Ek not : Aynı hatayı uzun süre bir daha almazsan Windows 10'un saçmalamasından ötürü gerçekleşmiş olabilir.
 

errno

Doçent
Katılım
17 Temmuz 2016
Mesajlar
694
Reaksiyon puanı
567
Puanları
93
Merhaba,

sisteminizde geçerli bir işin (thread), o an için iş havuzundan geçerli olmayan bir istek yapması sonucu oluşan hata. Interrupt request levels (IRQLs) düzeyinde bir sorun. Net adresi; Ntddk.h başlık dosyasında tanımlanan enumaration olan _POOL_TYPE. İstenirse buna yönelik bir program da yazılabilir. wbemtest ile ilgili yonga sorgusu ardından bulunan değerler c/c++ programı ile değiştirilebilir. Eğer sistem bunu değiştirilemez olarak mühürlememişse. (Zorluk dercesi 10 üzerinden 8'dir. Dikkatl!!)

Adı : 0xC2
Değeri : 0x000000C2

Bu hatanın çözme ihtimalleri arasında (Windows 10 için);

1- Windows Update,
2 - Antivirüss programının kaldırılması veya yeniden yüklenmesi,
3- Problemli programların kaldırılması veya bu programlara ai hataşrın düzeltilmesi,
4- Modem'e ait ayarların kontrolü,
5- Herhangi bir donanım uyuşmazlığı,
6- Sürücülerin güncellenmesi veya güncellenmiş sürücü(lerin) problemlerinin tespit edilip yok edilmesi.

Daha fazla detaylı Microsoft taraflı çözümleri için (detaylar);
1- Otomatik düzeltme (Automatic repair) işleminden sonra aşağıdaki adımı uygulayınız.
- Bilgisayarınızı güvenli modda açın ve yüklenen update'leri geri yükleyin (uninstallation)

2 - "Driver Verifier" kullanımı. Hatanın çözüm detayı için "Driver Verifier" programının kullanım ve adımları için buraya bakınız.

3- Windows memory diagnose yapınız.

Programcıları için olan adresi buradadır.

Saygılarımla
 

Halktan Biri

Dekan
Emektar
Katılım
30 Ekim 2016
Mesajlar
9,401
Reaksiyon puanı
9,163
Puanları
113
@Ben Kenobi
Laptobuma overclock yapmadım.
Bios güncellemesini yaklaşık 2-3 ay önce yapmıştım.
Ram testi yaptım. Anladığım kadarıyla Ram'de sorun yok.
Şimdi IObit Driver Booster'ı indireceğim ve driverların güncelleğini kontrol edeceğim.
--- Gönderi Güncellendi ---
IObit Driver Booster ile güncel olmayan sürücüleri güncelledim.
 

Halktan Biri

Dekan
Emektar
Katılım
30 Ekim 2016
Mesajlar
9,401
Reaksiyon puanı
9,163
Puanları
113
Bios F9 tuşu kullanılarak varsayılan ayarlara dönderilebiliyor.
Linux dağıtımı yüklemeden önce BIOS'u varsayılan ayarlara sıfırlamıştım. Windows'taki mavi ekran hatasının sebebi bu olabilir mi?
 

küheylanTR

Doçent
Katılım
6 Ocak 2017
Mesajlar
970
Reaksiyon puanı
1,065
Puanları
93
Bios F9 tuşu kullanılarak varsayılan ayarlara dönderilebiliyor.
Linux dağıtımı yüklemeden önce BIOS'u varsayılan ayarlara sıfırlamıştım. Windows'taki mavi ekran hatasının sebebi bu olabilir mi?
@ConfickerBelasi @utkuversus
Bios sıfırlama ile alakalı olduğunu düşünüyorum.Bu mavi ekran hatası sürekli mi oluyor ?
 

Halktan Biri

Dekan
Emektar
Katılım
30 Ekim 2016
Mesajlar
9,401
Reaksiyon puanı
9,163
Puanları
113
Bios sıfırlama ile alakalı olduğunu düşünüyorum.Bu mavi ekran hatası sürekli mi oluyor ?
Mavi ekran hatası dün akşam olmuştu. Şu an için sürekli oluyor diyemem. Çünkü ne zaman mavi ekran hatası vereceği belli değil. :)
İnşallah bir daha mavi ekran hatası olmaz.
 

Halktan Biri

Dekan
Emektar
Katılım
30 Ekim 2016
Mesajlar
9,401
Reaksiyon puanı
9,163
Puanları
113
Ne yazık ki tekrar "BAD_POOL_HEADER" mavi ekran hatasıyla karşılaştım.
Aylar önce Windows 10'da karşılaştığım hatayı bu defa Windows 7'de alıyorum.
Blue Screen View isimli programdan kontrol ettiğimde "ntoskrnl.exe" kırmızı ile gösteriliyor.
Geçenlerde farklı bir sebepten mavi ekran hatası almıştım. DDU ile ekran kartı driverını silip tekrar yüklemiştim. Aradan birkaç gün geçtikten sonra yani bugün yine mavi ekran hatası aldım.

Mavi ekran hatasından sonra Memtest86 ile Ram bellek testi yaptım ve sorun bulunmadı.
Yani bu mavi ekran hatasının Ram'lerden kaynaklandığını düşünmüyorum.

Son günlerde sistemin Ram kullanımı çok fazla arttı. Virüs bulaşmış olabileceğini düşündüm ve Hitman Pro ile tarattım. Ciddi bir virüs sorunu bulamadım.

Eğerki bu sorunu çözmeyip format atmaya kalkarsam başka bir zaman yine bu mavi ekran hatasıyla karşılaştığımda tekrar uğraşmam gerekir.
Yani anlayacağınız sorunu kökten çözmek istiyorum. :)

Peki sizce ne yapmam gerekir?
@f.krtl1 @FRosa@errno
 

Frosa

Profesör
Katılım
22 Ağustos 2017
Mesajlar
3,154
Reaksiyon puanı
1,414
Puanları
113
Ne yazık ki tekrar "BAD_POOL_HEADER" mavi ekran hatasıyla karşılaştım.
Aylar önce Windows 10'da karşılaştığım hatayı bu defa Windows 7'de alıyorum.
Blue Screen View isimli programdan kontrol ettiğimde "ntoskrnl.exe" kırmızı ile gösteriliyor.
Geçenlerde farklı bir sebepten mavi ekran hatası almıştım. DDU ile ekran kartı driverını silip tekrar yüklemiştim. Aradan birkaç gün geçtikten sonra yani bugün yine mavi ekran hatası aldım.

Mavi ekran hatasından sonra Memtest86 ile Ram bellek testi yaptım ve sorun bulunmadı.
Yani bu mavi ekran hatasının Ram'lerden kaynaklandığını düşünmüyorum.

Son günlerde sistemin Ram kullanımı çok fazla arttı. Virüs bulaşmış olabileceğini düşündüm ve Hitman Pro ile tarattım. Ciddi bir virüs sorunu bulamadım.

Eğerki bu sorunu çözmeyip format atmaya kalkarsam başka bir zaman yine bu mavi ekran hatasıyla karşılaştığımda tekrar uğraşmam gerekir.
Yani anlayacağınız sorunu kökten çözmek istiyorum. :)

Peki sizce ne yapmam gerekir?
@f.krtl1 @FRosa@errno
Haklısın fakat her hatanın kökten çözümü diye birşey yoktur bunu unutma...:) Ayrıca bu defa aldığınız hata Windows 7'de mi?
 
Son düzenleme:

küheylanTR

Doçent
Katılım
6 Ocak 2017
Mesajlar
970
Reaksiyon puanı
1,065
Puanları
93
Ne yazık ki tekrar "BAD_POOL_HEADER" mavi ekran hatasıyla karşılaştım.
Aylar önce Windows 10'da karşılaştığım hatayı bu defa Windows 7'de alıyorum.
Blue Screen View isimli programdan kontrol ettiğimde "ntoskrnl.exe" kırmızı ile gösteriliyor.
Geçenlerde farklı bir sebepten mavi ekran hatası almıştım. DDU ile ekran kartı driverını silip tekrar yüklemiştim. Aradan birkaç gün geçtikten sonra yani bugün yine mavi ekran hatası aldım.

Mavi ekran hatasından sonra Memtest86 ile Ram bellek testi yaptım ve sorun bulunmadı.
Yani bu mavi ekran hatasının Ram'lerden kaynaklandığını düşünmüyorum.

Son günlerde sistemin Ram kullanımı çok fazla arttı. Virüs bulaşmış olabileceğini düşündüm ve Hitman Pro ile tarattım. Ciddi bir virüs sorunu bulamadım.

Eğerki bu sorunu çözmeyip format atmaya kalkarsam başka bir zaman yine bu mavi ekran hatasıyla karşılaştığımda tekrar uğraşmam gerekir.
Yani anlayacağınız sorunu kökten çözmek istiyorum. :)

Peki sizce ne yapmam gerekir?
@f.krtl1 @FRosa@errno
Aklıma bir şey geliyor ama biraz tehlikeli :) Sıkıntıya neden olan dosyayı bendeki ile değiştireceğiz.Bunu isterseniz yapın ben sadece önerdim :) Yapacaksanız yedeğinizi ve geri dönüşüm noktanızı ayarlamayı unutmayın :) İyi forumlar :)
Dropbox - ntoskrnl.rar
 

Halktan Biri

Dekan
Emektar
Katılım
30 Ekim 2016
Mesajlar
9,401
Reaksiyon puanı
9,163
Puanları
113
Aklıma bir şey geliyor ama biraz tehlikeli :) Sıkıntıya neden olan dosyayı bendeki ile değiştireceğiz.Bunu isterseniz yapın ben sadece önerdim :) Yapacaksanız yedeğinizi ve geri dönüşüm noktanızı ayarlamayı unutmayın :) İyi forumlar :)
Dropbox - ntoskrnl.rar
Hocam yardımınız için teşekkür ederim. :)
Şu an işletim sisteminde 4-5 tane "ntoskrnl.exe" bulunuyor. Bunu değiştirmek gerçekten çok riskli geldi.
ntoskrnl.exe.jpg
 

küheylanTR

Doçent
Katılım
6 Ocak 2017
Mesajlar
970
Reaksiyon puanı
1,065
Puanları
93
Hocam yardımınız için teşekkür ederim. :)
Şu an işletim sisteminde 4-5 tane "ntoskrnl.exe" bulunuyor. Bunu değiştirmek gerçekten çok riskli geldi.
Ekli dosyayı görüntüle 30462
Benim attığım System32'de olan :) Ama tehlikeli yine de :) Daha önce Kernel hatası almıştım ama böyle değildi.Bir daha karşınıza çıktığına göre sorun donanımsal olabilir.
 
Üst