Edirneli
Müdavim
- Katılım
- 20 Mart 2011
- Mesajlar
- 2,745
- Reaksiyon puanı
- 15
- Puanları
- 38
Volkswagen, yakıt sarfiyatı 0,9 l/100km olan XL1i yılda 1.000 adede kadar üretebilecek.
Volkswagen XL1 şarj edilebilir hibritin üretim versiyonu Martta Cenevre Otomobil Fuarında sergilenecek. Alman otomobil üreticisi bu aracın yakıt tüketiminin 100 kmde 0,9 litre olduğunu söylüyor.
Volkswagen bu tutumlu iki kişilik aracı bu yıl içinde üretime sokacağını söylediyse de bir fiyat belirtmedi. Yönetim, VWnin araçtan yılda 1.000 adede kadar üretmesine izin verdi.
XL1in üretim versiyonu VWnin 2011in başlarında tanıttığı konsepte çok benziyor. Aerodinamik şekilli gövde tamamen örtülü arka tekerlekler ve kapının dış katmanının içine entegre edilmiş yan aynalar (kameralar) içeriyor.
VW, XL1in Almanyanın Osnabrück şehrindeki fabrikada elde üretileceğini söyledi. Porsche Boxster ve VW Golf Cabriolet de bu fabrikada üretiliyor.
XL1nin gövde panellerinde karbon fiber takviyeli plastik, şasisinde de yoğun şekilde alüminyum kullanılmış. VW otomobilin boş ağırlığının 795 kg olduğunu söyledi.
Şarj edilebilir hibrit güç aktarım sistemi 48 beygir güç üreten 800 cclik iki silindirli bir dizel motorla 27 beygir güç üreten bir elektrik motorunu bir araya getiriyor. Güç yedi vitesli, çift debriyajlı bir şanzıman üzerinden aktarılıyor. XL1in kaputunun altında bir lityum-iyon pil paketi bulunuyor. Otomobil elektrik gücüyle 50 kilometreye kadar yol alabiliyor.
VW XL1in 100 km/sde sabit bir şekilde seyretmek için sadece 8,3 beygir güce ihtiyaç duyduğunu söylüyor. İki kişilik otomobil 0dan 100 km/sye 12,7 saniyede çıkabiliyor azami hız da 160 km/s ile sınırlı. 10 litrelik yakıt deposu XL1e teorik olarak 1100 kmnin üstünde bir menzil sağlıyor.
XL1 3,88 metre uzunluğa, 1,67 metre genişliğe ve 1,15 metre yüksekliğe sahip.
VW XL1i ilk Avrupada satışa sunacak.
Kaynak
Volkswagen XL1 şarj edilebilir hibritin üretim versiyonu Martta Cenevre Otomobil Fuarında sergilenecek. Alman otomobil üreticisi bu aracın yakıt tüketiminin 100 kmde 0,9 litre olduğunu söylüyor.
Volkswagen bu tutumlu iki kişilik aracı bu yıl içinde üretime sokacağını söylediyse de bir fiyat belirtmedi. Yönetim, VWnin araçtan yılda 1.000 adede kadar üretmesine izin verdi.
XL1in üretim versiyonu VWnin 2011in başlarında tanıttığı konsepte çok benziyor. Aerodinamik şekilli gövde tamamen örtülü arka tekerlekler ve kapının dış katmanının içine entegre edilmiş yan aynalar (kameralar) içeriyor.
VW, XL1in Almanyanın Osnabrück şehrindeki fabrikada elde üretileceğini söyledi. Porsche Boxster ve VW Golf Cabriolet de bu fabrikada üretiliyor.
XL1nin gövde panellerinde karbon fiber takviyeli plastik, şasisinde de yoğun şekilde alüminyum kullanılmış. VW otomobilin boş ağırlığının 795 kg olduğunu söyledi.
Şarj edilebilir hibrit güç aktarım sistemi 48 beygir güç üreten 800 cclik iki silindirli bir dizel motorla 27 beygir güç üreten bir elektrik motorunu bir araya getiriyor. Güç yedi vitesli, çift debriyajlı bir şanzıman üzerinden aktarılıyor. XL1in kaputunun altında bir lityum-iyon pil paketi bulunuyor. Otomobil elektrik gücüyle 50 kilometreye kadar yol alabiliyor.
VW XL1in 100 km/sde sabit bir şekilde seyretmek için sadece 8,3 beygir güce ihtiyaç duyduğunu söylüyor. İki kişilik otomobil 0dan 100 km/sye 12,7 saniyede çıkabiliyor azami hız da 160 km/s ile sınırlı. 10 litrelik yakıt deposu XL1e teorik olarak 1100 kmnin üstünde bir menzil sağlıyor.
XL1 3,88 metre uzunluğa, 1,67 metre genişliğe ve 1,15 metre yüksekliğe sahip.
VW XL1i ilk Avrupada satışa sunacak.
Kaynak