Bu konuyu okuyanlar

Mtn S

Onursal Üye
Emektar
Katılım
16 Ocak 2017
Mesajlar
23,347
Reaksiyon puanı
15,349
Puanları
113
  • Dış dediğimiz şeyi, nesnenin asıl doğasını gözlerden saklayan yüzeysel bir deri olarak değerlendiriyorsak, varolanın dışı artık yoktur. Ve bu asıl doğa da, şeyin sezilebilen ya da varsayılabilen, ama nesnenin içinde olduğundan dolayı nesnenin asla ulaşılamayan gizli gerçekliği olacaksa, o doğa da yoktur artık. Varolanı açığa çıkaran görünmeler ne içerinindir ne dışarının, hepsi de eşdeğerdir, hepsi de başka görünmelere gönderir ve hiçbiri ayrıcalıklı değildir. (sf. 19)
  • Görünüş özü saklamaz, onu açınlar. Görünüş özdür. Bir varolanın özü, artık o varolanın derinliklerine gömülü bir gerekirlik değil, onun görünmelerinin akışını yöneten apaçık yasadır., dizinin nedenidir. (sf. 20)
  • Kesin olarak diyebiliriz ki, dizinin nedeni olarak öz, görünmelerin arasındaki bağlantıdan başka bir şey değildir, yani kendisi de bir görünmedir. Özlere ilişkin bir görünün imkânını açıklayan şey de budur. Böylece fenomenal varlık kendini ifşa eder ve fenomenal varlık bu kendini ifşa edişlerin, tezahür edişlerin birbirine iyice bağlanmış dizisinden başkaca bir şey değildir. (sf. 21)
 

Akkara

Müdavim
Emektar
Katılım
3 Şubat 2018
Mesajlar
8,003
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
9,356
Puanları
113
"Kimileri için bir hiçken, başkası için her şeysin.
Her şey olmayı umarken, bir bakıyorsun ki, hiçsin."
 
Üst