Uyuyarak Zayıflamak Mümkün mü?

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


aslanmemo

Üyecik
Katılım
6 Eyl 2011
Mesajlar
19
Puanları
3
Hayatımızın önemli bir bölümünü kaplayan uyku ve uykuya bağlı metabolizma düzeni konusunda çok farklı araştırmalar yapılmış olsa da uykunun veya kaliteli uykunun kiloya etkisi henüz yeni yeni ifade edilmeye başlanıldı. Evet uyuyarak zayıflama veya doğru uyuma ile kilo almamayı başarabiliriz. Nasıl mı?

Kaliteli bir uyku size canlılık katarken, güne enerjiyle başlayıp verimliliğinizi arttırarak, sosyal ve sağlıklı olmanıza katkıda bulunmak için yeterlidir. Yapılan çalışmalar uykusuz kalanların, metabolizmalarının daha yavaş çalıştığını ve uyumadıkları için geç saatlerde enerji içeriği yüksek yağlı besin tüketimlerinin arttığını böylece kilo kazanımlarının yüksek olduğunu göstermektedir. Ayrıca akşam yemeğinden sonra çikolata, kahve çay tüketimlerinizin yoğun olması kafein alımınızı artırarak uykusuz kalmanıza neden olabilir.

Yine yağlı besin alımlarının fazla olması, yoğun alkol tüketimi de uyku veriminizi düşürmektedir. Bu nedenle beslenme uykuyu, uykuda beslenme düzeninizi etkileyebiliyor. Bu nedenle en geç yatmadan 2 saat önce triptofan içeriği yüksek süt veya yoğurt ile meyve ara öğünü tüketerek daha dengeli bir uyku için zemin hazırlayabilirsiniz. daha fazla bilgi için izleyebileceğiniz bir video:

 
Üst
stat counter