Turbo motor mu atmosferik motor mu

Bu konuyu okuyanlar

Durmuşkandemir

Müdavim
Katılım
19 Mart 2017
Mesajlar
3,942
Reaksiyon puanı
1,098
Puanları
113
Yaş
32
Başlıkda konunun tamamı var araç araştırıyorum kısmetse 3 4 ay gibi bir zaman dilimin den sonra alacam ama şimdiden araştırıp kafam da soru işareti kalmasın dedim. Wv 1.2 ya da 1.4 tsı benzinli motoruna kafayı taktım ama turbo olması kafamı karıştırıyor nasıl olur sizce jetta ya da golf 2011 model üstü bakacam. Bir diğer seçenek ise Honda cıvıc ve ford focus 60 bin tl son limit iki aracında motor yapısı farklı turbo ne artısı eksisi var sizce kullanan arkadaşlar yardım ede bilir mi ya da detaylı bileğisi olan
 

MrtAltg

Müdavim
Emektar
Katılım
22 Şubat 2007
Mesajlar
9,826
Reaksiyon puanı
12,058
Puanları
113
Araçlar için bir şey diyemem ama şöyle anlatayım sana atmosferik motor dediğimiz motor içine giren hava yı normal atmosfer basıncında ceker turbo da ise turbo dediğimiz parça motor içine daha fazla hava girmesini sağlayarak motorun gücünü artırır basitce tabi güç ile birlikte çekiş de artar
 

Durmuşkandemir

Müdavim
Katılım
19 Mart 2017
Mesajlar
3,942
Reaksiyon puanı
1,098
Puanları
113
Yaş
32
Araçlar için bir şey diyemem ama şöyle anlatayım sana atmosferik motor dediğimiz motor içine giren hava yı normal atmosfer basıncında ceker turbo da ise turbo dediğimiz parça motor içine daha fazla hava girmesini sağlayarak motorun gücünü artırır basitce tabi güç ile birlikte çekiş de artar
Eyvallah sağol başkan
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
turbo bakımlı olmazsa patlarsa motora da zarar verir ölürken yalnız gitmez...
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
Bakım derken hocam hiç kullanmadım ne gibi
turbo iki pervanenin bir mille birbine bağlıolduğu fan kabaca egzostan çıkan gaz döndürüyor bu pervaneler salyangoz içinde kanatları iç duvarlara sıvır konumda dönüyor milde 2-4 rulman ve keçeler var o rulmanlar arıza yaparsa mil balans yaparsa kanatlar kırılır hava emişten motora girerse motor zarar görür bu yüzden belli kilometre de sökülüp bakılıyor bundan dolayı turbocular var dizel pompacılar var...
 
Son düzenleme:

Durmuşkandemir

Müdavim
Katılım
19 Mart 2017
Mesajlar
3,942
Reaksiyon puanı
1,098
Puanları
113
Yaş
32
turbo iki pervanenin bir mille birbine bağlıolduğu fan kabaca egzostan çıkan gaz döndürüyor bu pervaneler salyangoz içinde kanatları iç duvarlara sıvır konumda dönüyor milde 2-4 rulman ve keçeler var o rulmanlar arıza yaparsa mil balans yaparsa kanatlar kırılır hava emişten motora girerse motor zarar görür bu yüzden belli kilometre de sökülüp bakılıyor bundan dolayı turbocular var dizel pompacılar var...
Anladım başkan Triger kayışının kopması gibi birşey yani o zaman desene işçi adama yine en iyisi turbosuz motor. 2. El olunca tehlike bir kat daha artıyor
 

utkuversus

Mizuru
Emektar
Katılım
12 Temmuz 2015
Mesajlar
17,626
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
13,134
Puanları
113
Yaş
20
Git civic FB7 al.
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
Son düzenleme:

Durmuşkandemir

Müdavim
Katılım
19 Mart 2017
Mesajlar
3,942
Reaksiyon puanı
1,098
Puanları
113
Yaş
32
o kadar yumoş değil turbo sadece :
buna uy yeter.

---- Mesajlar birleştirildi ----


engüzel turbo ile çalışıyor.
Kusura bakma mobil den bağlandığım için video izleyemiyorum ama ilk fırsatta bakarım

---- Mesajlar birleştirildi ----

3.4 aya kadar alacam en iyisi olsun istiyorum masrafsızlık ön planda en fazla limit 60 bin de biz 57 58 diyelim
 
Son düzenleme:

alpacino_34

Müdavim
Katılım
31 Ağustos 2015
Mesajlar
1,615
Reaksiyon puanı
495
Puanları
83
Yeni nesil araçlarda atmosferik benzinliler çekiş konusunda pek sıkıntı açmaz ancak dizelde konu değişir ki , zaten turbosuz dizel devri bitti düz dizeller traktör gibidir yolda gitmez bayırda çekmez örnek verirsem herhangi bir yokuşta turbo ile 3.vitesde çıkarken düz dizelde 2 ye hatta 1e düşürmek zorunda kalırsın kasa motora ağır gelir devrin düşer ne kadar gazı köklesende güç kaybı olur yani Turbo bir avantajdır.
dezavantajına gelirsek Bakımı daha masraflıdır arıza açma ihtimali yüksektir zorlandığı taktirde motora zarar verir .
 
Üst