TTnet Zyxel Modem hatası

Bu konuyu okuyanlar

mur_nur

Öğrenci
Katılım
19 Ekim 2009
Mesajlar
25
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Arkadaşlar Merhaba
1-1.5 ay kadar önce TTnet hipernet e geçtim ama geçtiğime bin pişman oldum. Daha önce ttnet normal limitsiz internetim vardı herhangi bir sıkıntı yaşamıyordum. Airties modem kullanıyordum. TTnet bana hipernet için Zyxel VMG3312 marka modem sattı ve sıkıntılarım başladı 4-5 defa ttnet ile görüşmeme 4-5 defada zyxel ile görüşmeme rağmen sürekli internet bağlantım kopuyor. bazen 1 gün birşey olmuyor bazen 20-30 dakikada bir birkaç defa internet kopuyor. TTnet tarafı modeme kadar olan bağlantının hiç kopmadığını belirtiyor. Sanırım modemle alakalı bir sıkıntı var Chrome DNS BAD CONFIG PROBE gibi bir hata veriyor. Dns bağlantısı bir şekilde gidiyor.
Bu arada 3 telefon 2 tablet ve 1 bilgisayar ile wireless bağlantı ve Televizyonla da kablolu olarak bağlanıyorum hepsinin bağlantısı gidiyor. Konu hakkında bir fikri olan varmıdır sıkıntı ne olabilir.
 

JBoND

Asistan
Katılım
20 Nisan 2008
Mesajlar
324
Reaksiyon puanı
9
Puanları
18
Arkadaşlar Merhaba
1-1.5 ay kadar önce TTnet hipernet e geçtim ama geçtiğime bin pişman oldum. Daha önce ttnet normal limitsiz internetim vardı herhangi bir sıkıntı yaşamıyordum. Airties modem kullanıyordum. TTnet bana hipernet için Zyxel VMG3312 marka modem sattı ve sıkıntılarım başladı 4-5 defa ttnet ile görüşmeme 4-5 defada zyxel ile görüşmeme rağmen sürekli internet bağlantım kopuyor. bazen 1 gün birşey olmuyor bazen 20-30 dakikada bir birkaç defa internet kopuyor. TTnet tarafı modeme kadar olan bağlantının hiç kopmadığını belirtiyor. Sanırım modemle alakalı bir sıkıntı var Chrome DNS BAD CONFIG PROBE gibi bir hata veriyor. Dns bağlantısı bir şekilde gidiyor.
Bu arada 3 telefon 2 tablet ve 1 bilgisayar ile wireless bağlantı ve Televizyonla da kablolu olarak bağlanıyorum hepsinin bağlantısı gidiyor. Konu hakkında bir fikri olan varmıdır sıkıntı ne olabilir.


Airties VDSL+ den rahat batınca ZyXel VMG3312-B10B ile değiştirdim. Aynısını ben yaşıyorum, DSL hat kopuyor, DNS bulamıyor. Modemi yeniden başlatıyorum düzeliyor, kısacası fıtık etti. TTNET konuyu Zyxel ile görüşün diyor beni bağlamaz diyor hat sağlam deyip geçiyor.
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
Airties VDSL+ den rahat batınca ZyXel VMG3312-B10B ile değiştirdim. Aynısını ben yaşıyorum, DSL hat kopuyor, DNS bulamıyor. Modemi yeniden başlatıyorum düzeliyor, kısacası fıtık etti. TTNET konuyu Zyxel ile görüşün diyor beni bağlamaz diyor hat sağlam deyip geçiyor.

Bende de modemi tekrar başlatınca sorun çözülüyor. Hatta geniş bant bölümüne girip hiç bir şey yapmadan kaydet deyince bile düzeliyor ama bir süre sonra tekrar hat gidiyor. Bu gidişle kapattırıp superonline ADSL e geçeceğim başka çarem kalmadı. Belki onların modemi daha iyidir.
 

flood_77

Profesör
Katılım
21 Aralık 2006
Mesajlar
1,478
Reaksiyon puanı
4
Puanları
38
Ben de hipernet e geçtim. Fakat hızım çok düzensiz. 50 mbps net paketim var. 10 mbps ı gecmıyor. :/
 

mur_nur

Öğrenci
Katılım
19 Ekim 2009
Mesajlar
25
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Herhangi bir yöntem söyleyebilecek yok mu
 

Qbilay

Asistan
Katılım
25 Nisan 2008
Mesajlar
302
Reaksiyon puanı
7
Puanları
18
BTK ve Ttnet online islem merkezine uye ol. Sikayetini ayrintili bir sekilde BTK nin sayfasinda anlat. Sikayet numarani da Ttnet online islem merkezinde Kullanici islemleri altinda Tuketici sikayetlerine girerek "BTK ya bildirmis oldugum XXXXX numarali sikayetimin duzeltilmesini rica ederim" seklinde bir mesaj birak. Sonra birak Ttnet seni arasin. Problemin devam ettigi surece once BTK ye sonra Ttnet e bu sikayetlerini yaz. En kisa zamanda sorunun duzelecektir. Ben artik 4440375 musteri hizmetlerini aramiyorum. Her seferinde modemin acik mi, modem basinda misiniz. DNS ayarlari vs. vs. sacmaliklarini sorup duruyorlar.
 

JBoND

Asistan
Katılım
20 Nisan 2008
Mesajlar
324
Reaksiyon puanı
9
Puanları
18
Sorun tamamen Zyxel ve TTNET birlikteliğinden kaynaklanıyor. Hipernet, TİVİBU kullandığım için eski modemim AirTies 5430 ile değiştirdim. Ne DNS sorunu kaldı ne de kesinti şu anda sorunsuz çalışıyor gözüküyor. Zyxel'i sıfırlamadan günlük bilgilerini okuyabilmeleri için sadece şifresini fabrikasyon hale getirip olduğu gibi göndereceğim Zyxel uğraşsın ben bıktım. Ayrıca 4440375 'ten aldığım bilgiye göre arızalı olan modemi TTNET servisine bırakarak onarıma gönderilmesini sağlıyormuşuz onlarda geçici olarak başka modem veriyorlarmış.

Başka çözüm yolu yok
 

faruk07

Öğrenci
Katılım
24 Aralık 2014
Mesajlar
8
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
kardeşim modeme istersen bi dns girmeyi dene telekomun dnslerini. bendede vardı o sorun telekom kaynaklı vdsl hatlarda sorun olduğunu dns atanmadığını belirtmişlerdi. modemin arayğzğnde ev ağındaydı heralde dns sunucuyu 195.175.39.39-40 olarak ayarla bence düzelecektir.
 

MasterFather

Profesör
Katılım
10 Aralık 2006
Mesajlar
4,294
Reaksiyon puanı
59
Puanları
48
verdikleri modem de kendileri gibi.bozuk.
 

JBoND

Asistan
Katılım
20 Nisan 2008
Mesajlar
324
Reaksiyon puanı
9
Puanları
18
Zyxel modem vgm3312-b10b modem sağlam vdsl değilde adsl olarak sağlıklı çalışıyor, tek sorunu vdsl hat üzerinde zaman zaman DNS çalışmaması bunu da vermiş oldukları diğer modem AirTies 5650 de 4 gündür sorunsuz olarak kullanıyorum. Ben bu kadar çözebildim, TTNET müşteri hizmetleri sorunun modem de olduğunu ve servisine göndermemi istedi bende öyle yapıcam biraz da zyxel uğraşsın
 

JBoND

Asistan
Katılım
20 Nisan 2008
Mesajlar
324
Reaksiyon puanı
9
Puanları
18
Zyxel 444 1 150 nolu hattından uzun uğraşlar sonucu bekleyerek arıza için bağlandım yine uzun uğraşlar sonucu sorunu anlamasını sağladım ve uzun uğraşlar sonucu TTNET HiperNet üzerinde IPTV ile ilgili sorun olmadığını VDSL üzerinde DNS alma problemi olduğuna ikna ederek gönderi numarası aldım ve zyxel 3312 modemi gönderdim, hadi hayırlısı
 

mur_nur

Öğrenci
Katılım
19 Ekim 2009
Mesajlar
25
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Modem 3 gündür Zyxel'de 15 saat kontrol yaptık bir sorun göremedik diyorlar ürünü tekrar yollayacaklarmış böyle saçmalık olamaz ben keyfimden yollamadım gidiş gelişle beraber 5 gündür internet bağlantım yok. Bu arada faruk07 arkadaşın belirttiği DNS tanımlama işini ilk aradığımda yaptırmışlardı ama bir çare olmamıştı.
 

JBoND

Asistan
Katılım
20 Nisan 2008
Mesajlar
324
Reaksiyon puanı
9
Puanları
18
Aynı şekilde modem servisten geldi ve arıza olmadığını söylediler ve geri gönderdiler. TTNET ve Zyxel çözüm bulamadı. Benim aklımdan geçen çözüm HiperNET tarifesinden çıkmak normal 8-16Mbits hızlara düşmek eğer Tivibu yu etkilemez ise
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
bizim modemde Zyxel aynı sorun var günde 3-4 kez internet gidiyor modemi resetleyince geliyor. TTNET sinyallerin kopmadığını sorunun modemde olduğunu söylüyor. Zyxel modemde sorun olmadığını söylüyor. uzun uğraşlar sonucu modemi göndermek için razı ettik bu arada evdeki farklı bir Zyxel modem taktım ondada aynı sorun. Yani modem gitsede sorun yoktur denip geri gelecek. telekom ile bunu görüştüğümde telefon kablolarınız eskimiştir onları değiştirin dedi yani binanın girişine gelen kabloya kadar bizim sinyalimiz temiz sorun sizin kablolarınızda diyip kolayca sıyrıldılar.
 

deep77

Öğrenci
Katılım
9 Mart 2011
Mesajlar
7
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Bende de Zyxel modem vardı,3 gün önce hipernet aboneliğim başladı.İlk zamanlar hiçbir sıkıntı yaşamasam da 3.günün sonunda birden hattım gitti ve ne yaptıysak bir gün boyunca internete giremedim.(Birkaç defa modemi resetlediğim halde).TTNET servisi geldi ve modemimin arızalı olduğunu söylediler.Ben de TTNET şubesine gidip AirTies modem aldım şimdilik sıkıntı yok.3 günde yepyeni modem nasıl arıza yapar anlayamadım ki günde sadece 4-5 saat internete girip onun dışında modemi kapattığım halde??
 

mur_nur

Öğrenci
Katılım
19 Ekim 2009
Mesajlar
25
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Konu hakkında Qbilay arkadaşın tavsiyesine uyarak BTK ya şikayette bulundum Şikayetim sonrasında TTNET bana bir yedek modem verdi ve 3-4 gün kullandım herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Belki ayarları da değiştirmişlerdir diye sonrasında kendi modemi mi tekrar taktım ve aynı sorunlar oluşunca benim modemde sıkıntı olduğunu garantiledim Zyxel'i arayıp durumu anlatınca bana modem arayüzüne bağlanalım kayıt açalım gibi başta defalarca yaptığımız şeyleri söylüyorlar. Bu modem arızalı arkadaş neden bu kadar müşteri memnuniyetsizliği yaratmaya çalışıyorsunuz anlamadım. Dahada Zyxel almam çevremdeki kimseye de aldırmam. Sorun yaşanıyor olması normal elektronik cihaz sonuçta. Ama sorun çözmek için en ufak bir çabaları yok sıkıntı burda.
 

Unique111

Öğrenci
Katılım
2 Nisan 2014
Mesajlar
52
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Kardesim bende aynı sorunu yaşıyordum ve sorun şu şekilde çözüldü. Modemin arayüzünde sistem monitörü menüsüne tıkla, burda 2.satırın 4-5 satır altında Snr margin diye bir değer var kardeşim, bu değer 15 dB ve üzeri olmalı, eğer altında ise servis sağlayıcısına başvurup arıza kaydı bırakman gerekiyor ve bu sorun hat kaynaklı anlamına geliyor.
Eğer bu değer 15 dB üzerinde ise modemin yazılımına bakmakta fayda var. Burdan kendi modeminin modeline göre yazılımın güncel olup olmadığına bakıp, güncelleme yapabilirsin. ftp://ftp.zyxel.com.tr/ZyXEL_URUNLERI/MODEMLER/VDSL_MODEMLER/
 
E

exxxplorer

SDN Okuru
bir tavsiye
modem arayüzünde, ağ ayarları>geniş bant>1. sıradaki ttnet kullanıcı adı ve şifre yazan yerde

  • IPv6/IPv4 Durumu:ip4/ip6 dualstack yaptım. bir de DNS'yi statik işaretledim... şimdilik düzeldi. deneyin isterseniz.
 

Abdullah Bilik

Öğrenci
Katılım
2 Şubat 2017
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
26
Bimeksten aldım modemi çok sıkıntılı bi modem bu. Bence üretim hatası felan var genel olarak bilemedim.
 
Üst