- Katılım
- 5 Eylül 2009
- Mesajlar
- 1,657
- Reaksiyon puanı
- 75
- Puanları
- 0
Toyota'nın 'gaz pedalı sorunu' büyüyor
Japon otomotiv üreticisi Toyota, gaz pedallarında sorun çıkmış olabileceği gerekçesiyle Çin'deki 75 binden fazla otomobilini yeniden servise yollama kararı aldı.
Sorunlu olduklarından şüphelenilen RAV4 tipi araçların 19 Mart 2009-25 Ocak 2010 tarihleri arasında Tianjin'de üretildiği belirtildi.
Toyota daha önce Avrupa'daki bazı otomobillerini de servise yollayacağını açıklamıştı.
Şirket, Kuzey Amerika'da da, 2 milyon 300 bin araç için aynı yönde bir karar almış, sekiz modelinin üretimini ve satışını da askıya almıştı.
Bu modeller arasında, Toyota'nın en çok sattığı araç olan Camry de vardı.
Şirketin ürettiği bazı araçlarda, gaz pedallarının direksiyon altındaki paspaslara sıkışabileceği yönünde kaygılar var.
Camry, Toyota'nı Kuzey Amerika'da servislere yolladığı modellerden
'Toyota'nın imajı zarar gördü'
Şirketin dünyanın en büyük otomotiv üretici olmasında, Toyota'nın güvenilirliği ve ürettiği araçların kalitesinin büyük rolü vardı.
Tokyo'daki BBC muhabiri Roland Buerk, son gelişmelerin şirketin imajına zarar verdiğiğini söylüyor
Toyota, geçen yılın Ekim ayında da gaz pedallarının paspasa sıkışması nedeniyle Amerika Birleşik Devletleri'nde sattığı 4 milyon 200 bin aracı geri çağırmıştı.
Şirketin son dört ayda ABD'de üretip dahab sonra servise yollama kararı aldığı araçların sayısı sekiz milyona ulaştı.
Toyota, son kararı öncesi dahi, Mart'a kadar olan mali yılda 3 milyar 900 milyon dolar zarar edeceğini tahmin ediyordu.
Şirketten bugün yapılan açıklama sonrası ise Tokyo Borsası'nda Toyota hisseleri yüzde 3,9 değer kaybetti.
Toyota hisseleri dün de aynı borsada yüzde 4,3 düşmüştü.
Öte yandan Amerikan otomotiv şirketi Ford da, Çin'de sattığı bir aracın üretimini askıya aldığını açıkladı.
Bu araçta da, Toyota'nın karşılaştığı sanılan sorunlardan birinin yaşanmış olabileceği belirtiliyor.
Kaynak
Japon otomotiv üreticisi Toyota, gaz pedallarında sorun çıkmış olabileceği gerekçesiyle Çin'deki 75 binden fazla otomobilini yeniden servise yollama kararı aldı.
Sorunlu olduklarından şüphelenilen RAV4 tipi araçların 19 Mart 2009-25 Ocak 2010 tarihleri arasında Tianjin'de üretildiği belirtildi.
Toyota daha önce Avrupa'daki bazı otomobillerini de servise yollayacağını açıklamıştı.
Şirket, Kuzey Amerika'da da, 2 milyon 300 bin araç için aynı yönde bir karar almış, sekiz modelinin üretimini ve satışını da askıya almıştı.
Bu modeller arasında, Toyota'nın en çok sattığı araç olan Camry de vardı.
Şirketin ürettiği bazı araçlarda, gaz pedallarının direksiyon altındaki paspaslara sıkışabileceği yönünde kaygılar var.
Camry, Toyota'nı Kuzey Amerika'da servislere yolladığı modellerden
'Toyota'nın imajı zarar gördü'
Şirketin dünyanın en büyük otomotiv üretici olmasında, Toyota'nın güvenilirliği ve ürettiği araçların kalitesinin büyük rolü vardı.
Tokyo'daki BBC muhabiri Roland Buerk, son gelişmelerin şirketin imajına zarar verdiğiğini söylüyor
Toyota, geçen yılın Ekim ayında da gaz pedallarının paspasa sıkışması nedeniyle Amerika Birleşik Devletleri'nde sattığı 4 milyon 200 bin aracı geri çağırmıştı.
Şirketin son dört ayda ABD'de üretip dahab sonra servise yollama kararı aldığı araçların sayısı sekiz milyona ulaştı.
Toyota, son kararı öncesi dahi, Mart'a kadar olan mali yılda 3 milyar 900 milyon dolar zarar edeceğini tahmin ediyordu.
Şirketten bugün yapılan açıklama sonrası ise Tokyo Borsası'nda Toyota hisseleri yüzde 3,9 değer kaybetti.
Toyota hisseleri dün de aynı borsada yüzde 4,3 düşmüştü.
Öte yandan Amerikan otomotiv şirketi Ford da, Çin'de sattığı bir aracın üretimini askıya aldığını açıkladı.
Bu araçta da, Toyota'nın karşılaştığı sanılan sorunlardan birinin yaşanmış olabileceği belirtiliyor.
Kaynak