Toyota Corolla çekiş problemi

Bu konuyu okuyanlar

paragon

Öğrenci
Katılım
10 Mart 2015
Mesajlar
5
Reaksiyon puanı
2
Puanları
3
Merhabalar.2015 model Toyota Corolla 1.33 aracım var.Aracımdan genel anlamda memnunum fakat yokuşlarda ve ilk kalkışlarda çok hantal.Uzun yolda araç sollamaya korkuyorum.Aracımı daha seri hale getirebilirmiyim? Yakıta çok fazla etki etmeden yapılabilecek bir güçlendirme işlemi mevcutmudur? Bu konuda yardımlarınızı ve görüşlerinizi bekliyorum..Teşekkürler
 

ShiftBoss

Asistan
Katılım
15 Mart 2017
Mesajlar
416
Reaksiyon puanı
289
Puanları
63
Merhaba, motor hava filtresini ve motor yağını değiştirip buji ve ateşleme kısımlarına bakım yaptırabilirseniz aracınız daha atik hale gelecektir.
 

orcnd

Müdavim
Katılım
13 Ekim 2008
Mesajlar
6,394
Reaksiyon puanı
255
Puanları
63
yapabileceğin birşey yok. 1.33 atmosferik motorun karakteri budur. gücü yüksek devirlerde elde edersin.
genel olarak yüksek devirde kullanman gerekir. buda gürültü ve yüksek yakıt tüketimi yapar.
bu sebeple her markanın atmosferik motorlu araçları en ucuzudur. (spor modeller hariç)

hele ki bu corollanın 1.33 motoru çok garip. 1.3 yapsalar vergi avantajı olacak.
1.33'lük hacime göre güç değeri oldukça iyi.
örneğin 1.4 lük fiat atmosferik motorundan daha güçlü ve bu gücü daha düşük devirde veriyor.

şehir içinde rahat kullanım için turbo motorlu araçları tercih etmek gerekiyor.
ülkemizde turbo genelde dizel motorlarda kullanıyor.
yeni nesil düşük hacimli motorlarda turbo gelmeye başladı.
fakat onuda dizel parasına satıyorlar. buna tek istisna vag grubudur.
vw, skoda ve seat markalarında artık atmosferik motor yerine düşük hacimli turbo benzinli motorlar tercih ediliyor.
ve bu araçlar dizelden ucuz. diğer markaların atmosferik motor sattığı fiyatlara satılıyor.

bende bu yüzden gittim skoda rapid 1.2 tsi aldım. turbolu olduğu için gücünü 1400 devirden itibaren veriyor.
haliyle şehir içinde kalkışlada çok rahat oluyor. önceki aracım 1.6 atrmosferik motorluydu ona göre çok daha güçlü

özetle turbo ile güç sorununu aşabilirsin. pedal commander, chip tunning gibi şeyler aracının ömründen yer ve yakı tüketimini yükseltir.

turbolu araçların ise dezavataj olarak daha dikkatli kullanılması gerekir. turbo motorun çalışma basıncını yükseltir.
buda tüm parçaların aşınmalarını ve yük durumunu yükseltir. ayrıca turbo motor devriden çok daha hızlı döner.
düzgün kullanılmadığında bozulma ihtimali vardır. tamiri de oldukça masraflı ve zordur.
bu yüzden ikinci elde risklidir.

şahsen 0 alıyorsam turbolu ikinci el alıyorsam eğer titiz birini veya düşük kilometreli bir araç bulmadıysam turbosuz tercih ederim.
 

root61

Müdavim
Katılım
22 Şubat 2016
Mesajlar
1,243
Reaksiyon puanı
459
Puanları
83
Ben auris dizel kullanıyorum tork 205nm 1800-2800 rampada 3000 devir aralığı kısmen olsa kurtarıyor benzinli modelde tork 160nm ki yolcu da varsa araçtan performans beklemek yanlış olur.
 

utkuversus

Mizuru
Emektar
Katılım
12 Temmuz 2015
Mesajlar
17,626
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
13,134
Puanları
113
Yaş
20
Toyota zaten japon ların yüz karası iken 1.33 almanız başta hata olmuş. Zaten o motor çokmiyi çekemez. 2017 honda jazza bakıyorum birde toyota nın ürettiği bütün arabalara bakıyorum gerisini siz düşünün..
 

BJKolik

Dekan
Katılım
31 Aralık 2016
Mesajlar
6,419
Reaksiyon puanı
6,757
Puanları
113
2012 Auris 1.6 132 HP aracım var, rampalarda yokuşlarda yığılıyor ilk kalkışlarda çok fazla değil ama rampalarda zorlanıyor uzun yolda da seri değil bildiğim kadarı ile Toyota' ların geneli böyle. Çözümü nedir işte onu bilmiyorum rampalarda düşük vitesle hızlı çıkıyorum.
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
Toyota şanzıman seçimini yanlış yapıyor yada deli gibi tekerleklerini kopartırcasına kullanıp kendizi öldürmeyin diye bilinçli yapıyor...
 

root61

Müdavim
Katılım
22 Şubat 2016
Mesajlar
1,243
Reaksiyon puanı
459
Puanları
83
2012 Auris 1.6 132 HP aracım var, rampalarda yokuşlarda yığılıyor ilk kalkışlarda çok fazla değil ama rampalarda zorlanıyor uzun yolda da seri değil bildiğim kadarı ile Toyota' ların geneli böyle. Çözümü nedir işte onu bilmiyorum rampalarda düşük vitesle hızlı çıkıyorum.

Benzinli modeller de tork düşük rampada bayılma bu yüzden.
 

osos11

Asistan
Katılım
13 Ağustos 2014
Mesajlar
436
Reaksiyon puanı
124
Puanları
43
1.6 2016 Corolla mız var. Ankara'da kullanıyoruz. Ne düz yol ne yokuş bana mısın demiyor. Ankara'nın yokuşları diktir. Gayet memnunuz. Fiyatını hak ediyor. Birde 4.0 lık başka bir aracımız var. Onu konuşmaya gerek yok zaten. :)
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
turbo gerek yada süper şarjer denen bişey gerek hatta mercedes'in kompresörü işine yarar...
teknik detaylar google'da...
 

utkuversus

Mizuru
Emektar
Katılım
12 Temmuz 2015
Mesajlar
17,626
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
13,134
Puanları
113
Yaş
20
turbo gerek yada süper şarjer denen bişey gerek hatta mercedes'in kompresörü işine yarar...
teknik detaylar google'da...
Hocam grudge sanirim hesabinizi ele gecirmis 3 noktalar son zamanlarda biraz artti hayri alamet degil bu :D
 

paragon

Öğrenci
Katılım
10 Mart 2015
Mesajlar
5
Reaksiyon puanı
2
Puanları
3
Birkaç farklı forumda araştırdım, kimisi kötü dedi, kimisi deli gibi olur dedi, süper olur dedi, Pedal Commander ürününü Ankara Ostim ana bayisinde ürünü test ettim. Ürünü 18 mayıs sabahı denedim, şahane bir ürünmüş, hakikaten de söyledikleri kadar fark hissettiriyor. Ellerinde gaz tepkime cihazlarının tüm bilgileri var, fiyatları, ürün demoları, piyasa alternatifleri.. Şu markalarda var diye hepsini tek tek sorup bilgi aldım, Pedal Commander farklı bir ürünmüş gerçekten ürünleri görünce anladım :)

özellikle şimdi almicam dedim ayıp olmasın diye sağolsunlar "gördükten sonra eninde sonunda alacaksınız zaten" diye iddialı bir şekilde test sürüşüne davet ettiler ve 15 dakkada test etme şansı buldum, sonuç gerçekten inanılmaz. yani 1.33 motorun seri olabileceğini düşünmemiştim, ay başına doğru temin edip görsellerini foruma eklerim
smile.gif

Çok fazla dedikodu vardı, çin malı, yerel üretim vs. vs. gibi, kafamda bir çok soru işaretiyle gittim doğrusu, yine de sormam gerekiyordu çin malı vs. gibi konularla ilgili evrakları yanlış anlamazsanız diye cümleye başlayıp talep ettim, lisans ve sertifikaları imzalı belgelerle zaten ellerinde tutuyorlar olması gerektiği gibi, ufak bir göz atıp yüzüm kızarmadan sohbeti geri kapattım, ürünle ilgili hiçbir sıkıntı yok arkadaşlar, gidip kendiniz de irite etmeden sorup öğrenebilirsiniz. Oldukça sıcak insanlar Cenk bey ve Ali bey yardımcı oldular sağ olsunlar.

Fotoğraflarla 2 hafta sonra konuyu bir aksilik olmazsa güncellerim veya yeni başlık açarım bakalım.
Eğer benim gibi 1.33 mağduru varsa, keşke turbolu olsaydı veya niye 1.6 almadım diye hayıflanan arkadaşımız varsa; özellikle LPG var ise.. Hiç durmasın gitsin denesin, zaten görünce farkı yazar buraya benim gibi :)
 

alicanalim

Öğrenci
Katılım
28 Ocak 2018
Mesajlar
3
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
45
Öncelikle yorum yapabilmek ve yardımcı olabilmek için foruma üye oldum. 2013_2016 arası 2011 model Atiker lpg sistemli 1.33 Toyota Auris kullandım.Konfor ve kalite olarak Toyota dan çok memnun kaldım.Bakım, arıza masrafları bakımındanda piyasadan çok çok iyidir. Hiç arıza yapmadı.Gelelim motor performansına. Eğer 200 km hızlarda gideyim, yokuşlar da yavaş hızlarda 2., 3. viteslerde sollama yapayım,araçta 5 canım tombul Türk insanı varken çok dik, eğimli yokuşlarda dur kalk yapayım derseniz ve balata kokusundan hoşlanmıyorsanız hiç almayın. Ben bunları biliyorum ve diyorum ki; her gülün dikeni vardır. Yine Allah izin verirse İnşallah 1.33 Corolla almak istiyorum. Lpg li Auris kullandım ve Lpg li olması avantaj. Dediğim gibi anlattığım avantajlar dezavantajlardan ağır bastığı için tercih edilebilir. Bu fiyata başka konforlu sorunsuz bir araç yok diye düşünüyorum. Allah nasip eder alırsam deneyimlerimi paylaşırım.
 

utkuversus

Mizuru
Emektar
Katılım
12 Temmuz 2015
Mesajlar
17,626
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
13,134
Puanları
113
Yaş
20
Toyota eski kalitesini yitirdi. Honda, Ford, Volvo ve Skoda gibi markalara yönelmeli.
 

alicanalim

Öğrenci
Katılım
28 Ocak 2018
Mesajlar
3
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
45
Toyota eski kalitesini yitirdi. Honda, Ford, Volvo ve Skoda gibi markalara yönelmeli.
Siz ne zaman ve hangi sürede toyota kullandınız acaba. Bu yorumu yaptığınıza göre yalın zamanda toyota ve diğer 4 markayı uzun süre kullandınız herhalde.
 

utkuversus

Mizuru
Emektar
Katılım
12 Temmuz 2015
Mesajlar
17,626
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
13,134
Puanları
113
Yaş
20
Siz ne zaman ve hangi sürede toyota kullandınız acaba. Bu yorumu yaptığınıza göre yalın zamanda toyota ve diğer 4 markayı uzun süre kullandınız herhalde.
Türkiye'de neredeyse hiç hibrit araç kullanılmamasına rağmen ısrarla satan bir markadan ne beklenirki? Daha pazarlamasını bile bilmeyen bir firmadan araç almam ben. Bak Fiata. Hayatta tercih etmeyeceğim marka ama 2 reklam yaptı yılın en çok satan otomobilini yaptı.
 

alicanalim

Öğrenci
Katılım
28 Ocak 2018
Mesajlar
3
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
45
Türkiye'de neredeyse hiç hibrit araç kullanılmamasına rağmen ısrarla satan bir markadan ne beklenirki? Daha pazarlamasını bile bilmeyen bir firmadan araç almam ben. Bak Fiata. Hayatta tercih etmeyeceğim marka ama 2 reklam yaptı yılın en çok satan otomobilini yaptı.
Biz hangi marka Türkiye'de en iyi satış stratejisi ile satış yapıyoru tartışmıyoruz. Biz Toyota 1.33 atmosferik motorun çekiş problemini tartışıyoruz. Siz bence yanlış yerdesiniz. Siz Türkiye'de hangi markayı tercih etmeliyim forum başlığında tartışın.
 

kmurat

Müdavim
Katılım
8 Şubat 2014
Mesajlar
8,486
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
3,709
Puanları
113
Rampalarda ve sollamalarda vites küçültürsün, sorun olmaz.
 

utkuversus

Mizuru
Emektar
Katılım
12 Temmuz 2015
Mesajlar
17,626
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
13,134
Puanları
113
Yaş
20
Biz hangi marka Türkiye'de en iyi satış stratejisi ile satış yapıyoru tartışmıyoruz. Biz Toyota 1.33 atmosferik motorun çekiş problemini tartışıyoruz. Siz bence yanlış yerdesiniz. Siz Türkiye'de hangi markayı tercih etmeliyim forum başlığında tartışın.
Siz beni anlamadınız hocam. Sanırım bende sizi anlamadım.
 

orcnd

Müdavim
Katılım
13 Ekim 2008
Mesajlar
6,394
Reaksiyon puanı
255
Puanları
63
aracın 1.6 sı çıktı 1.33 olanları yaktı toyota :D
 

Apocalypse_

Müdavim
Emektar
Katılım
19 Mart 2016
Mesajlar
2,926
Reaksiyon puanı
1,271
Puanları
113
İlk önce şunu söyleyim ben 1.33 corolla kullanıcısıyım. Motor litresine göre gerçekten çok performanslı bir araç megane 4 1.6 astra j 1.6 atmosferiğin veremediği performansı veriyor. Vergi olarak haklısınız 0.27cc den dolayı 1.6 motor vergisine tabir tutuluyor lakin öyle gitmez etmez diye bir şeyi yok. Daha bundan 8 9 sene önce passatlar 1.6 litre 102 hp 8 valflik arabalara ağzınızı ayırıp bakıyordunuz. Aradaki teknoloji farkına bakın bir zamanında 1.6 dan alınan güç şuan 1.3 motordan alınıyor ayrıca o yerden yere vurduğunuz vvti motor atmosferiklerin babasıdır. Toyota Supranın motoru dahi vvtidır. O vvti atmosferikten toyota 1.2 turbo , 1.8 , 2.0 ve 1.6 bir çok motor üretti :)
 

DKN NZY

Müdavim
Katılım
18 Mart 2018
Mesajlar
13,933
Reaksiyon puanı
10,144
Puanları
113
Yaş
25
İlk önce şunu söyleyim ben 1.33 corolla kullanıcısıyım. Motor litresine göre gerçekten çok performanslı bir araç megane 4 1.6 astra j 1.6 atmosferiğin veremediği performansı veriyor. Vergi olarak haklısınız 0.27cc den dolayı 1.6 motor vergisine tabir tutuluyor lakin öyle gitmez etmez diye bir şeyi yok. Daha bundan 8 9 sene önce passatlar 1.6 litre 102 hp 8 valflik arabalara ağzınızı ayırıp bakıyordunuz. Aradaki teknoloji farkına bakın bir zamanında 1.6 dan alınan güç şuan 1.3 motordan alınıyor ayrıca o yerden yere vurduğunuz vvti motor atmosferiklerin babasıdır. Toyota Supranın motoru dahi vvtidır. O vvti atmosferikten toyota 1.2 turbo , 1.8 , 2.0 ve 1.6 bir çok motor üretti :)
Atmosferik motor candır
 

Son mesajlar

Üst