Toyata 1 Milyon 13 Bin Aracı Geri Çağıracak

Bu konuyu okuyanlar

emreiii

Doçent
Katılım
30 Temmuz 2008
Mesajlar
779
Reaksiyon puanı
18
Puanları
0
Japon otomobil üreticisi Toyoto, Kuzey Amerika'da kullanılan 1,13 milyon aracı, elektronik sistemde motorların herhangi bir hızdayken durmasına neden olan bir hata bulunduğu gerekçesiyle geri çağıracak.




96038.jpg



Şirket yetkililerince yapılan açıklamada, ABD ve Kanada'da 2005 ile 2008 yılları arasında satılan Toyota Corolla ve Corolla Matrix model 1,13 milyon aracın geri çağrılacağı belirtildi.


Açıklamada, şirkete, soruna ilişkin en az üç kaza raporunun bildirildiği ifade edildi.
Söz konusu geri çağırma, ABD Ulusal Otoyolu Trafik Güvenliği İdaresi'nin (NHTSA) 2005-2007 yılları arasında satılan 1 milyon 186 bin 448 adet Corolla ve Corolla Matrix model araç hakkında soruşturma başlattığını duyurmasının ardından yapıldı.
NHTSA, araçların motorlarının herhangi bir hızdayken durmasına neden olan bir sorun bulunduğuna ilişkin 163 şikayet bildirildiğini ancak şikayetler arasında kaza ya da yaralanmaya rastlanmadığını ifade etti.
Toyota, geçen sonbahardan bu yana büyük çoğunluğu ABD'de olmak üzere yaklaşık 10 milyon aracını geri çağırdı.


TOYOTA'NIN ARAÇ GERİ ÇAĞIRMA SÜRECİ


Toyota, 2009 yılı Eylül ayında dünya genelinde yaklaşık 4 milyon aracını, zemin döşemesindeki sorunun gaz pedalının sıkışmasına neden olabileceği gerekçesiyle geri çağırdı.


ABD'deki 2,3 milyon aracını 2010 yılı başında, gaz pedalında teknik problem bulunduğu gerekçesiyle geri çağıran Toyota Motor Başkanı Akio Toyoda, Şubat ayında dünya genelinde araç geri çağırmaları nedeniyle ABD Kongresi'nde özür diledi.



Toyota, Nisan ayında ABD hükümetine, araçlarındaki arızalı gaz pedalları sorununu 4 ay geç bildirdiği gerekçesiyle 16,4 milyon dolarlık ceza ödemeyi de kabul etmişti.
Şirket son olarak da geçtiğimiz temmuz ayında, 700 bin adet Avalon, Crown ve Lexus model aracını geri çağırmıştı.


Kaynak
 

kosasker

Müdavim
Katılım
24 Aralık 2008
Mesajlar
3,195
Reaksiyon puanı
49
Puanları
48
Vay be helal olsun adamlara... Büyük olmak budur işte. Ürününe sahip çıkmaktır. Alkışlıyorum gönülden. :thumbup1: :flowers:
 

rapper54

Öğrenci
Katılım
21 Mart 2010
Mesajlar
66
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Markaya olan güveni azaltıyor bu geri çağırma işleri
 

kosasker

Müdavim
Katılım
24 Aralık 2008
Mesajlar
3,195
Reaksiyon puanı
49
Puanları
48
Markaya olan güveni azaltıyor bu geri çağırma işleri
Bu yoruma katılmıyorum, hatta tam aksini düşünüyorum.

Ayakkabı aldık diyelim ve ikinci günde kenarı açıldı. Ayakkabıyı, aldığımız yere geri götürdük ve bizden ürünü geri almadı, veya değiştirmedi ? Ayıplı ürünü karşısında bize herhangibir hizmet sunmadı veya kolaylık da sağlamadı.

Sence o dükkandan bir daha alış-veriş yapılır mı ?

İnsanın kendi hatasını kabul etmesi ve düzeltmesi bir erdemdir. Şirketlerde de böyledir.

Apple, Iphone kullanıcılarının şikayetlerine kulak asmıyor şu an ve bu sayede samsung tavan yaptı! En güncel örnek bu sanırım.
 

Son mesajlar

Üst