Telefonu iade etmek istiyorum

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 1)

Sry

Üyecik
Katılım
4 Haz 2012
Mesajlar
73
Beğeniler
0
Puanları
0
#1
22.05.2013 tarihinde Kütahya Tesco Kipa Extradan ( Sera AVM ) Blackberry 9790 aldım sonra oturup telefonu inceledikten sonra ekran çok ufak bi nokta parladığını gördüm ve arka kapağın hafif oynadığını sonra geri götürüp böyle böyle şurası parlıyor dedim siyah ekranda baktı ölü piksel olsa burdada parlar dedi onu bende biliyorum ama burası niye böyle parlıyor dedim ben bunu iade etmek istiyorum çünkü daha 15 dakika oldu ve sim kart dahi takmadım dedim ama adam biz alamayız bunu garanti firması olan Telpaya gönderin orada ekran değiştirip yollarlar dedi :blink: benim bildiğim 7 iş günü içersinde paramı alabiliyorum diye biliyorum ama adam böyle deyince şaşırdım kaldım yarın tüketici haklarına gitmeyi düşünüyorum sizce neler yapabilirim nolur fikirlerinizi benimle paylaşır mısınız
 
Katılım
18 Ağu 2012
Mesajlar
1,645
Beğeniler
3
Puanları
38
Konum
Antalya
#2
Tuketici haklarina gidin dediginiz gibi. Yazili bi belge alin ve kipaya gidip gosterin. Hala biz almiyoruz derlerse yolla telpaya..
 

Sry

Üyecik
Katılım
4 Haz 2012
Mesajlar
73
Beğeniler
0
Puanları
0
#3
tüketici haklarına gidicem dediğiniz gibi acaba paramı geri alabilir miyim çünkü telpaya göndermek istemiyorum 30 iş günü diyip ellerinde tutarsalar cihazı para iade hakkımda kalmıcak o yüzden korkuyorum o açıdan
 

Stizz

Asistan
Katılım
19 Kas 2008
Mesajlar
387
Beğeniler
4
Puanları
0
#4
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.
Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.
. (4077 sayılı TKHK m.4)

Yeterli sanırım :)
 

Sry

Üyecik
Katılım
4 Haz 2012
Mesajlar
73
Beğeniler
0
Puanları
0
#5
evet yeterli çok teşekkür ederim Stizz ama dediğim gibi adam çirkefliğe yatıyo gibi diyorum iade hakkım yok mu paramı alamaz mıyım hayır diyo sattık onu biz diyo ama burdada yazıldığı gibi önce tüketici haklarına gidip durumu bildiricem ondan sonrada tekrar kipaya gidip orda hakkımı arıcam çünkü kız arkadaşımda yanımda şahit o da telefonu açar açmaz orasını farkettikten sonra o da evet var dedi o yüzden tüketici haklarına gidicem inşallah alabilirim paramı beni haksız konumuna düşürüyo ordaki satıcı adam sürekli sürekli garantiye yolla diyip durdu
 

mila12

Dekan
Onursal Üye
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
9,532
Beğeniler
31
Puanları
48
#6
Aslında adam yanlış bir ifade kullanmış. Siz satıcıya oda satıcı firmanın teknik servisine bildirip arıza raporu almanız lazım.

7 gün içinde iade hakkı sadece İnternet sitelerinden alınan ürün için geçerlidir.
 
Katılım
24 Mar 2013
Mesajlar
701
Beğeniler
0
Puanları
18
#7
bu devirde blackberry alınırmı artık kardeş onun yerine iphone yada samsung'a yönelseydin ya :)
 

Sry

Üyecik
Katılım
4 Haz 2012
Mesajlar
73
Beğeniler
0
Puanları
0
#8
teknik servis olarak direk Telpaya gönder orda ekranı değiştirirler veya ordan size haber ederler dedi sizin dediğiniz kipanın teknik servisi mi çünkü hiç ilgilenmedi telpa diyip durdu ben eğer telpaya yollarsam orda ekranı mı değiştirirler hem ne kadar bekliceğim de belli değil dimi ne yapabilirim kipanın müşteri hizmetleriyle mi konuşıyım tüketici haklarına gitmem orda bana yardım ederler mi acaba bu arada 7 gün internet siteleri için olduğunu bilmiyordum o yüzden ve cevabınız için teşekkür ederim

- - - Mesaj Güncellendi - - -

bu devirde blackberry alınırmı artık kardeş onun yerine iphone yada samsung'a yönelseydin ya :)
blackberry mesaj açısından daha bir yakın geliyor o yüzden tercih ettim :) bundan bir hafta önce iphone 4 aldım ondada ekranda kara bir nokta vardı geri iade ettim hızlıal.com ordan almıştım paramı gün içersinde iade ettiler yani benimki şansızlık mıdır yoksa kadersizlik mi bende anlamadım :)
 

mila12

Dekan
Onursal Üye
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
9,532
Beğeniler
31
Puanları
48
#9
teknik servis olarak direk Telpaya gönder orda ekranı değiştirirler veya ordan size haber ederler dedi sizin dediğiniz kipanın teknik servisi mi çünkü hiç ilgilenmedi telpa diyip durdu ben eğer telpaya yollarsam orda ekranı mı değiştirirler hem ne kadar bekliceğim de belli değil dimi ne yapabilirim kipanın müşteri hizmetleriyle mi konuşıyım tüketici haklarına gitmem orda bana yardım ederler mi acaba bu arada 7 gün internet siteleri için olduğunu bilmiyordum o yüzden ve cevabınız için teşekkür ederim
Ürün kusurlu olduğu zaman siz satıcı firmaya değişim için verirsiniz onlar telpa'ya ürün değişimi için gönderirler. Üründe arıza ile karşılaşırsa ya telpa yeni ürün verir yada rapor verir o raporla kipa yeni ürün verir.

Direk sizde telpa'ya götürebilirsiniz.
 

Sry

Üyecik
Katılım
4 Haz 2012
Mesajlar
73
Beğeniler
0
Puanları
0
#10
Ürün kusurlu olduğu zaman siz satıcı firmaya değişim için verirsiniz onlar telpa'ya ürün değişimi için gönderirler. Üründe arıza ile karşılaşırsa ya telpa yeni ürün verir yada rapor verir o raporla kipa yeni ürün verir.

Direk sizde telpa'ya götürebilirsiniz.
anladım teşekkür ederim o zaman yarın telpayı arayıp iletişime geçiyim ilgilendiğiniz için sağolun :)
 

mila12

Dekan
Onursal Üye
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
9,532
Beğeniler
31
Puanları
48
#11
anladım teşekkür ederim o zaman yarın telpayı arayıp iletişime geçiyim ilgilendiğiniz için sağolun :)
Ürün değişimi için

1. Ürünün faturası
2. Ürünün garanti belgesi (Satıcı firma tarafından kaşelenip tarih atılmış olması gerekir)
3. Ürünün tüm aksesuarları
4. Ürünün kitapcıkları
5. Ürün Kutusu

Bunlar eksik ise değişim işlemi maalesef yapılamıyor
 
Katılım
17 Ocak 2013
Mesajlar
5,091
Beğeniler
9
Puanları
0
#12
aldıgın yeri biraz zorla mecbur alıcaklar al paranı dava ederım sizi de
 

Sry

Üyecik
Katılım
4 Haz 2012
Mesajlar
73
Beğeniler
0
Puanları
0
#13
mila12 evet hepsi mevcut inşallah para iadesi alabilirim ellerinde aynı telefondan başka yoktu çünkü olsada paramı alabilirsem çok güzel olcak benim için
 
Katılım
11 Nis 2013
Mesajlar
2,845
Beğeniler
2
Puanları
0
#14
50 tl lik telefonu 170 tl ye aldığım gün aklıma geldi almazlar almazlar geçmiş olsun.
 

Sry

Üyecik
Katılım
4 Haz 2012
Mesajlar
73
Beğeniler
0
Puanları
0
#15
DumDumaq yarın bayağı bir zorlamayı düşünüyorum beni saf yerine koymak istiyo gibi geldi hayırlısı diyelim

- - - Mesaj Güncellendi - - -
Artvincenter neden öyle söylediniz merak ettim
 
Katılım
11 Nis 2013
Mesajlar
2,845
Beğeniler
2
Puanları
0
#16
@DumDumaq yarın bayağı bir zorlamayı düşünüyorum beni saf yerine koymak istiyo gibi geldi hayırlısı diyelim

- - - Mesaj Güncellendi - - -
@Artvincenter neden öyle söylediniz merak ettim
Bir telefon aldım 50 tl'lik 150'ye ertesi gün değiştireyim dedim almıyoruz dedi. bazı bayiler çok sinir ediyor bu anlamda telefonda kırılmıştı herterafı bozukmuş 2 hafta idarelik kap degiştirmiş

bu telefona o parayı verdım geri alamadım inşallah sen geri alırsın usta.
 

Sry

Üyecik
Katılım
4 Haz 2012
Mesajlar
73
Beğeniler
0
Puanları
0
#17
Bir telefon aldım 50 tl'lik 150'ye ertesi gün değiştireyim dedim almıyoruz dedi. bazı bayiler çok sinir ediyor bu anlamda telefonda kırılmıştı herterafı bozukmuş 2 hafta idarelik kap degiştirmiş

bu telefona o parayı verdım geri alamadım inşallah sen geri alırsın usta.
anladım kötü olmuş dediğiniz inşallah alabilirim teşekkür ederim iyi dilekleriniz için :)
 
Katılım
11 Nis 2013
Mesajlar
2,845
Beğeniler
2
Puanları
0
#18
anladım kötü olmuş dediğiniz inşallah alabilirim teşekkür ederim iyi dilekleriniz için :)
Olmadı vermezse söyle usta talan edelim dükkanı benim dünden kalmış istegim var :D şaka bir yana bütün kuralları uygula usta şikayet felan çünkü yanına kalsın demekle üzülmüyorlar. kural lazımki anlasınlar neyse her zaman tüketicinin yanındayız :D
 

Sry

Üyecik
Katılım
4 Haz 2012
Mesajlar
73
Beğeniler
0
Puanları
0
#19
Olmadı vermezse söyle usta talan edelim dükkanı benim dünden kalmış istegim var :D şaka bir yana bütün kuralları uygula usta şikayet felan çünkü yanına kalsın demekle üzülmüyorlar. kural lazımki anlasınlar neyse her zaman tüketicinin yanındayız :D
eyvallah çok sağol :D bugün gittim tüketici haklarına ordaki kişi telefonu garantiye yollayın arıza raporu veya para iadesi talebinde bulunun ona göre buraya gelin ilgileniriz dedi bende dedim eğer ekranı değiştirip yollar iseler ben ne yaparım o zaman dedim adam da sen bir yazı yaz ve o yazının fotokopisini al dedi öyle bi yaparsalar yine gelirsin buradan gerekli işlemleri başlatırız o zaman da senin aleyhine sonuç alırız dedi bende sevindim bir yazı yazdım bayağı bir uzun :D yolladım bugün yurt içi kargo ile yazıda belirttiğim ben telefonun arızasının giderilmesini değil paramın iadesi istiyorum diye özetle belirttim bakalım hayırlısı ne olacak inşallah en yakın zamanda bana ulaşırlar :)
 

mila12

Dekan
Onursal Üye
Katılım
5 Kas 2007
Mesajlar
9,532
Beğeniler
31
Puanları
48
#20
eyvallah çok sağol :D bugün gittim tüketici haklarına ordaki kişi telefonu garantiye yollayın arıza raporu veya para iadesi talebinde bulunun ona göre buraya gelin ilgileniriz dedi bende dedim eğer ekranı değiştirip yollar iseler ben ne yaparım o zaman dedim adam da sen bir yazı yaz ve o yazının fotokopisini al dedi öyle bi yaparsalar yine gelirsin buradan gerekli işlemleri başlatırız o zaman da senin aleyhine sonuç alırız dedi bende sevindim bir yazı yazdım bayağı bir uzun :D yolladım bugün yurt içi kargo ile yazıda belirttiğim ben telefonun arızasının giderilmesini değil paramın iadesi istiyorum diye özetle belirttim bakalım hayırlısı ne olacak inşallah en yakın zamanda bana ulaşırlar :)
Zaten arızalı ise ve siz para iadesi istiyorsanız onlar bu işlemi yapmamışsa zaten bu bir suç :)
 

Benzer Konular

Üst
stat counter