Tekzen, Cayma Hakkını KULLANDIRMIYOR

Bu konuyu okuyanlar

kayya

Öğrenci
Katılım
17 Aralık 2008
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
2
Puanları
3
Sanal mağazadan geçilen siparişle 04.01.2017 tarihinde teslim alınan ve 14.01.2017 tarihinde cayma hakkımı kullanarak iadesini istediğim 994865825 numaralı siparişimde Tekzen çalışanları, iade edilmesi gerektiğine dair ürünün yetkili servisinden rapor isteyerek işi yokuşa sürmeye çalışmakta ve cayma hakkımı kullanmamı engellemektedir. Rapor olmazsa iade almayacaklarını belirtmektedirler. TEKZEN şirketinden online alışveriş yaparken iade edemeyeceğinizi DİKKATE ALINIZ LÜTFEN.

Ayrıca UPS kargo ile gönderileceği, satınalınan sayfada yazmasına rağmen ve kargo bedeli de ödemiş olmama rağmen Yurtiçi Kargo'yla ürün teslimatı yapılmıştır.

Söz ve taahhütlerinde kesinlikle durmayan, kendi iç prosedürlerinin, yasanın üzerinde olduğunu sanan insanlar topluluğu bu firmadan alışveriş yapılmasını kesinlikle ÖNERMİYORUM.

Not: Merak edenler için, ürün Ariston marka termosifon olup kurulumu yapılmamıştır. Kutu evde beklemektedir.
 

MrtAltg

Müdavim
Emektar
Katılım
22 Şubat 2007
Mesajlar
9,830
Reaksiyon puanı
12,066
Puanları
113
Hiç vakit kaybetmeden hakem heyetine başvurun.
kullanılmış ürünlerde cayma hakkı yoktur işini bitirip sonra ben iade ediyorum diyen insanlarımız dan dolayı bu sebebden dolayı her şeyi haken heyetine gönderirsek adamlar bize 3 ayada sıra veriri 6 ayada 1 yılda bekletir boş işlerden artı konu ile alakalı değil ama alıp içinden parca çalanmı dersin daha neler neler
 

__kadıköyRAP__

Müdavim
Katılım
3 Mart 2007
Mesajlar
29,207
Reaksiyon puanı
2,146
Puanları
113
Cayma hakkı niçin vardır? Üründen memnun kalmadığın için. Açmadan bakmadan nasıl memnun kalacaksın veya kalmayacaksın? 14 gün kanunda var, bazı ürünler için geçerli değil termosifon onlardan biri mi bilmiyorum, ama arkadaş montajı yapılmadı diyor hakem heyetinde işine yarayabilir.

Sinerji'den aldığım monitörde yaşadığım problemi okuyabilirsiniz. Ben iki ayda paramı aldım.

Viewsonic İade Prosedürü (Sinerji.gen.tr)
 

kayya

Öğrenci
Katılım
17 Aralık 2008
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
2
Puanları
3
Yorumlar için teşekkürler arkadaşlar. Hakem heyetine gideceğim. Tekzen'den alışveriş yapan varsa, zorluk çıkardıklarını bildirmek istedim. Dikkatli olunuz böyle firmalarda.

Tüketiciyi koruma kanununun 48. maddesi sanal satışları kapsamaktadır. Mesafeli sözleşmelerde cayma hakkı var. İçinden parça çalınması konusunu duymadım ama teknik servis incelediğinde zaten ürünün açıldığını tespit edebilir. Bu durumda iade yapmaz ve firma konuyu mahkemeye taşıyabilir. Bu, bence firmalar için bir risk değil. Bunun dışında iyi niyetli ama üründen memnun kalmamış kullanıcıları düşünerek bu yasalar yapılmış zaten. Sonuçta ürünü görmeden satın alıyorsunuz resmine bakıp. Bu tür durumları karşılayabilecek firmalar halihazırda sanal mağaza açmaktadır. Teknosa'dan aldığım led tv'yi kullanıp yavaşlığından dolayı memnun kalmadığımdan ve bu durumu da bu şekilde açıkça izah ettikten sonra cayma hakkımı kullanarak iade etmişliğim var. Sanal satış varsa, firma bunlara hazırlıklı olmalı zaten, yasal haklarımız da bu nedenle tanınmış bize.
 

__kadıköyRAP__

Müdavim
Katılım
3 Mart 2007
Mesajlar
29,207
Reaksiyon puanı
2,146
Puanları
113
Evet konuyu okuyacaklar için belirtmekte fayda var. Kimi siteler açılmış ürünün tekrar satılabilirliği bozulduğu için iade almıyoruz diye sözleşmeye koyarlar, %80'ini öderiz diye madde koyanı da var. Bunlara aldanmasın kimse, sözleşmeye almıyoruz diye yazması sizi bağlamaz kanun belli 14 gün koşulsuz iade hakkı var. Kimse hakkını yedirmemeli.
 
Üst