Sosyal Ağların En Büyük Korkusu: Baymak

Bu konuyu okuyanlar

Rom.

Müdavim
Emektar
Katılım
11 Aralık 2008
Mesajlar
15,332
Reaksiyon puanı
177
Puanları
63
Sosyal-Aglar.jpg



İnternetin kısa tarihinde bir çok servisin yükselişine ve düşüşüne şahit olduk. Messenger, ICQ, mIRC daha da ileri gelirsek (Türkiye’de pek popüler olmasa da) myspace, (Türkiye’de dünyanın hiçbir yerinde olmadığı kadar popüler olan) Friendfeed, sosyal medyanın daha sosyal medya olarak anılmadığı zamanlardan günümüze bir süreliğine altın çağlarını yaşayan ve daha sonra vefasız kullanıcıları tarafından unutulup giden servislerden/sosyal ağlardan bazıları.

Ya daha iyisi çıktığı, ya da modası geçtiği veya sadece sıkıldığımız için terk ederek bu servisleri başladıkları yere geri gönderdik.

Bir sosyal ağın başına gelebilecek en kötü şey kullanıcılarının ondan sıkılmasıdır. Güne ayak uyduramayanların yanında kısa sürede bulaşıcı hastalık gibi yayılan ve sadece bir kaç ay sonra parıltısını kaybeden sosyal ağların düşüşüne de şahit olduk. Pinterest de şu günlerde işte bu kaderi yaşıyor.

Son günlerde hiç ziyaret ettiniz mi bilmiyorum ama bir göz atarsanız ana sayfanızın hep aynı kişilerden/markalardan gelen paylaşımlardan oluştuğunu göreceksiniz. Hiç bir zaman tam olarak oluşturulamayan topluluk Pinterest’i çoktan terketti.

Sadece sosyal ağların değil uygulamaların ve diğer tüm sosyal medya araçlarının korkulu rüyası olan ‘baymak’tan kurtulmak için bu şirketler var güçleri ile çalışıyorlar. Biz pek farketmesek de kullanıcıyı kendilerinden uzaklaştırmamak, ‘buzz’ı kaybetmemek için gecelerini gündüzlerine katıyorlar.

Gün aşırı bir yenilik sunan Facebook ve Twitter aslında kendilerini mükemmelleştirmiyorlar, sıkılmak üzere olan kullanıcılarına yeni şeyler sunarak rutinin sıkıcılığından onları uzak tutmaya çalışıyorlar. Tasarım değişiklikleri (mesela Timeline), küçüklü büyüklü yeni özellikler, mobil uygulamalarda yapılan güncellemeler ve yeni ürünler kullanıcıları ‘baymamak’ adına atılan adımlar.

Ancak yine de hayatın diğer alanlarında olduğu gibi bu sosyal ağların da sonu gelecek. Gün geçtikçe daha fazla ‘Facebook baydı, kapatacağım artık’ cümlesini duyacağız. Twitter hesaplarını kapatma modası başlayacak. Instagram’ın 18 filtresinden ve hep aynı fotoğrafları paylaşan arkadaşlarımızdan sıkılacağız. Pinterest’ten bahsetmiyorum bile zira zaten 5-10 kullanıcı ayakta tutuyor orayı. Bu servisler ne kadar hızlı yükseldiler ise o kadar hızlı düşecekler. Onun için Facebook’un o günlerini diğerlerinden çok sonra görebiliriz.

Sadece sosyal ağlar ve servisler için değil, e-ticaret için de ‘bayma’ eşiğinden bahsedebiliriz. Nasıl ki grup alışveriş siteleri inanılmaz hızla yükseldiler ve aynı hızda çakıldılar, özel alışveriş sitelerini de benzer bir kaderin beklediğini söylemek zor değil.

Bu sitelerin üyeleri çoktan indirimli ürün peşinde koşmaktan ve kısıtlı stoklar için birbirleriyle yarışmaktan sıkılmaya başladılar. Artık yavaş yavaş bu trendin yerini batıdaki gibi uzun soluklu online alışveriş merkezlerinin ve online mağazaların alacağını düşünüyorum.


Kaynak
 

BrainPaid

Asistan
Katılım
23 Mayıs 2012
Mesajlar
197
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
facebook'un şu anki tek sorunu, 'bayıcılıktan kurtulmak' adına yaptığı Zaman Tüneli yeniliği.
Ben gayet memnunum zaman tünelinden. Ancak çok büyük bir çoğunluk bilgisayarının kötü olması nedeniyle bu yeniliğe sırt çevirdi.
 

thepolice2

Doçent
Katılım
8 Ocak 2011
Mesajlar
875
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Facebook ve Twitter gibi sosyal paylaşım siteleri temelde arkadaşlarımızla iletişim kurmak, fotoğraflar paylaşmak gibi masum amaçlar taşısa da büyük tehditler içerebilir. Her ne kadar gizliliğinize önem veriyoruz deselerde yine de mesajlaşma sırasında önemli bilgiler iletmeyin
 

Ozgurky

Müdavim
Katılım
26 Nisan 2009
Mesajlar
2,698
Reaksiyon puanı
14
Puanları
38
Olay yalnızca sosyal ağlarla sınırlı değil. Artık hayat o kadar hızlı yaşanıyor ki buna paralel olarak sıkılma hızımız da artıyor.

Bunun baş sebebi de teknolojinin durdurulamaz ilerleyişi. Hemen her gün çıkan yeni ürünler, yeni yazılımlar, yeni özellikler eskilerinden bir an önce sıkılmamıza neden oluyor.

Aslında onların istedikleri de bu: Satış döngüsünü daima ayakta tutabilmek. Bir ürün çıkart, büyük reklamlarla onu piyasaya sun; birkaç ay sonra yeni ürününü duyurup merak yarat ve onu çıkarınca herkes eskiyi atıp yenisini alsın.

İnsanlarda satın aldıkları ürünü uzun yıllar kullanma, bozulduğunda tamir ettirip yeniden kullanma alışkanlığı pek kalmadı sanki. Bozulan ürünler imkan dahilinde derhal atılıp yenisi alınıyor.

Olaya haberdeki gibi internet siteleri düzeyinde bakarsak virüs gibi çoğalan, birbirinin kopyası smf, vbulletin, mybb vb. forumlar kullanıcıları bezdirdi. Her yerde aynı tasarımlar, aynı içerikler... Kaç tane kaliteli forum sitesinde takılıyoruz ki?

Ayrıca bilgiye kolayca erişebilme imkanı da bence sıkıntının baş faktörlerinden birisi. Çok değil, daha benim ilkokul yıllarımda dahi bir bilgiye ulaşmak için uzun uzun araştırmak gerekirdi. Şimdi internete ve özellikle Google'a yazıp saniyesinde ulaşılan bilgiler buna paralel olarak saniyesinde unutuluyor. Bu bilgisizlik ve artan boş zamanlar da insanların sıkılmasına ve daima yenilik aramasına sebep oluyor.

Sosyal ağlar popülerliklerini kaybetmemek adına düzenli olarak yaptıkları yeniliklerle aslında insanların bu doyurulamaz arzularını kamçılıyorlar. Yapmaya devam ederlerse bizdeki bu yenilik isteği bitmeyecek; yapmayı bırakırlarsa kendi siteleri yok olup gidecek. Bir seçim yapmak zorundalar ve tercihleri de belli.
 

REDFOKS

Müdavim
Katılım
31 Ocak 2009
Mesajlar
18,034
Reaksiyon puanı
201
Puanları
63
bir süre sonra ister istemez sıkılıyor insan site kendini ne kadar yenilerse o kadar bu durumdan uzaklaştırıyor kullanıcısını bkz: Facebook
 
Üst