SONY Z5 Dual suya dayanıklılık iddiası

Bu konuyu okuyanlar

Hamza88

Öğrenci
Katılım
27 Haziran 2018
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
35
Sony Z5 Dual cep telefonum, suya dayanıklı olduğu halde su geçirdiği için Sony'nin yönlendirmesi ile henüz 5-6 aydır kullandığım ve garantisi devam eden cihazımı KVK servisine bıraktım. KVK'dan gelen mesaj; Kullanıcı hatasından dolayı, tamiri için 2270 TL masraf çıkarmışlar. Ben bu cihazı 1300 TL'ye almıştım. Şaka gibi.

Telefonumun gerçekten suya dayanıklı olup olmadığını test etmek amacı ile 10 sn. kadar tazziksiz suyun altına tuttum, sonuç tamamen hayal kırıklığı. Tabi en büyük şoku ücretsiz değişim yada tamir beklerken, telefon fiyatının yaklaşık 2 katı masraf çıkartan KVK mesajını görünce yaşadım. Bir de ilave ücret çıkabilirmiş.

Ben telefonumu 10 sn. kadar suya tuttuktan 3-5 dakika sonra ekranda anormallik olduğunu gördüm, hemen kuruladım ama hiç tereddüt etmedim... Dedim ki nasıl olsa garantisi var, nasıl olsa suya dayanıklı olduğu iddia edilen bir cihaz kullanıyorum, cihazımda bir hata varsa zaten Sony beni mağdur etmez diye düşünmüştüm ama tamamen hayal kırıklığına uğradım.

KVK ile görüştüğümde dediler ki; sony kvk ya telefonlarını test etmeleri için bir cihaz gönderiyormuş. kvk da bu cihaz ile telefonu basınç testine sokuyormuş. Anlaşılan sony kendi telefonundaki ayıbı, kendi test cihazı ile örtbas ediyor.
Yazıklar olsun.
şikayetvari a yazdığım şikayete bile cevap vermediler... sony bu kadar ilgisiz, alakasız, sahtekar bir firmaymış meğer

Bu yapmış oldukları resmen dolandırıcılık.
Ürünü satarken suya toza dayanıklı reklamları ile satıyor ancak satın almış olduğu cihazı suya hiçbirşekilde dayanmadı için bozulan müşteriye sahip çıkmıyor ve hatta enayi yerine koyuyorlar.

SONY PİŞMANLIKTIR. UZAK DURUN.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20180625_174749.png
    IMG_20180625_174749.png
    274.3 KB · Görüntüleme: 676

DKN NZY

Müdavim
Katılım
18 Mart 2018
Mesajlar
13,933
Reaksiyon puanı
10,144
Puanları
113
Yaş
25
Arkadaşım z5 almıştı biz soktuk suya birşey olmadı sizin cihazda vardır
Bütün garantiler böyle ilgilenmiyor bizde buna rağmen hala bu markalara para kazandırıyoruz

---- Mesajlar birleştirildi ----

Dava edin
 
Son düzenleme:

Hamza88

Öğrenci
Katılım
27 Haziran 2018
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
35
Bende onu diyorum dostum.. benim cihazımda bir fabrika hatası var ancak kabul etmiyorlar, kullanıcı hata damgasını yapıştırıyorlar
 

DKN NZY

Müdavim
Katılım
18 Mart 2018
Mesajlar
13,933
Reaksiyon puanı
10,144
Puanları
113
Yaş
25
Saten kullanma klavuzunda yazıyor su geçirme dahilinde garanti dışıdır diye
iphone de aynısını yazıyor
Arayıp konuşacaksın dava ederim diyeceksin
 

inann

Profesör
Katılım
4 Şubat 2018
Mesajlar
2,455
Reaksiyon puanı
953
Puanları
113
Adamlar size su geçirmezliğin sertifikası olduğunu söylüyor ama sudan bozulursa garanti kapsamına girmez diye belirtiyorlar zaten. Hata sizde.
 

KNMX

Müdavim
Katılım
2 Temmuz 2017
Mesajlar
6,936
Reaksiyon puanı
3,747
Puanları
113
Su geçirmez değil, dayanıklı diyorlar kelime oyunu gibi bir şey.
Tüketici hakları mahkemesine gidin.
Allah yardımcınız olsun...
 

Hamza88

Öğrenci
Katılım
27 Haziran 2018
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
35
Adamlar size su geçirmezliğin sertifikası olduğunu söylüyor ama sudan bozulursa garanti kapsamına girmez diye belirtiyorlar zaten. Hata sizde.
Adamlar 1.5 metre derinlikte 30 dk. kadar dayanır yazsınlar, sonra 10 sn. musluğun altında tutmayla hemen bozulsun ve hata benim olsun öyle mi?
 

Hamza88

Öğrenci
Katılım
27 Haziran 2018
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
35
:D:D:D
Kamyon fikri iyiymiş aslında
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,116
Puanları
113
zippo gazıyla yakabilirsin adamın biri ariston çamaşır makinasını yakmıştı servis önünde.
 

Hamza88

Öğrenci
Katılım
27 Haziran 2018
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
35
bence 2. bi atam bombası göndermek lazım bu japonlara
 

DKN NZY

Müdavim
Katılım
18 Mart 2018
Mesajlar
13,933
Reaksiyon puanı
10,144
Puanları
113
Yaş
25
Arkadaşlarım z z2 z3+ z5 kullananlar varfı suya soktuk biz bişey olmadı şans bu
 

Hamza88

Öğrenci
Katılım
27 Haziran 2018
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
35
tamam şans işitende kabul ediyorum elektronik bu sonuçta olabilir... ama neden kullanıcı hatası diyip çekiliyorlar ilgilenmiyorlar. ücretsiz tamir veya değişim yapılması gerekmez mi
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,116
Puanları
113
ilgilenmeleri gerek ama içlerine yak öküzü kaçmış...
3e0df2b6b64609be4c7b91bda7b06f0a.jpg
 

inann

Profesör
Katılım
4 Şubat 2018
Mesajlar
2,455
Reaksiyon puanı
953
Puanları
113
Adamlar 1.5 metre derinlikte 30 dk. kadar dayanır yazsınlar, sonra 10 sn. musluğun altında tutmayla hemen bozulsun ve hata benim olsun öyle mi?
dayanır yazarlar onlar siz her şeye güvenmeyin. hem zaten bunun garanti dışı olduğunu da söylemişler sizin yapmamanız gereken bir şey bu.
 

KNMX

Müdavim
Katılım
2 Temmuz 2017
Mesajlar
6,936
Reaksiyon puanı
3,747
Puanları
113
tamam şans işitende kabul ediyorum elektronik bu sonuçta olabilir... ama neden kullanıcı hatası diyip çekiliyorlar ilgilenmiyorlar. ücretsiz tamir veya değişim yapılması gerekmez mi
Adamlar sıyrılmaya çalışıyorlar işte. 1500tl onlar için az ama damlaya damlaya göl olur. Her marka yapıyor neredeyse.
 

IDAHO

Doçent
Katılım
8 Eylül 2015
Mesajlar
611
Reaksiyon puanı
192
Puanları
43
Bu yaz sony xz1 almayı duşünüyordum ayriyetten vatanda çalışıcaktım şok etkisindeyim:)
 

Wiseguy

Öğrenci
Katılım
1 Haziran 2018
Mesajlar
68
Reaksiyon puanı
27
Puanları
18
Ben de Sony kullanıcısıydım.

Telefonum IP68 geçirmezlik seviyesine sahipti ama birgün bile suya sokmadım.

İşte bu yüzden!

Değiştirmeleri lazım ama değiştirmezler.

KVK da Türkiye'nin ahlaksız firmalarından biridir.

Zaten KVK'da çalışan elemanlar hakaret yiye yiye mahvolmuşlar:)

Tamir edilemeyen fabrikasyon hatalar, kısa sürede arızalanma, garanti ve teknik servis sorunları yüzünden ben de artık Sony almıyorum, kimseye tavsiye de etmiyorum.

Zaten Sony de artık Türkiye'yi terketmek üzere.

Artık Vestel alıyorum. Şu anda gayet iyi bir telefon olan Z20'ler 1600TL'ye satılıyor. Garantisi de dört dörtlük.

KVK telefonu iade etsin, garantisi ve faturası ile birlikte TUKODER'e başvurun! Bir de sikayetvar.com'a bir yazı yazın! E-devlet'e de bir şikayet bırakın!

Okuyuculara da tavsiyem şudur: Kimse telefonununa, garantisine güvenip de telefonunu suya sokmasın!

Su geçirmezlik özelliği güvenli değildir, büyük risktir ve bu nedenlerden dolayı da gereksizdir...
 

inann

Profesör
Katılım
4 Şubat 2018
Mesajlar
2,455
Reaksiyon puanı
953
Puanları
113
Kvk çalışanlarına laf ettirmem benim telefonum sonyin en sıkıntılı telefonu olan sony xperia m5 idi, 2 kere yolladım garantiye 0 gibi geri verdiler.
 

Hamza88

Öğrenci
Katılım
27 Haziran 2018
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
35
Kvk çalışanlarına laf ettirmem benim telefonum sonyin en sıkıntılı telefonu olan sony xperia m5 idi, 2 kere yolladım garantiye 0 gibi geri verdiler.
Nasıl olmuş bilemem ama size iyi muamele yaptılar diye toz kondurmadığınız kvk yı Google ye yazın da bir bakın bakalım... kvk hakkında insanların yorum ve düşüncelerine... Müşterilerini kanser eden, ahlarını, beddualarını alan bir firmayı savunuyorsunuz.

---- Mesajlar birleştirildi ----

Ben de Sony kullanıcısıydım.

Telefonum IP68 geçirmezlik seviyesine sahipti ama birgün bile suya sokmadım.

İşte bu yüzden!

Değiştirmeleri lazım ama değiştirmezler.

KVK da Türkiye'nin ahlaksız firmalarından biridir.

Zaten KVK'da çalışan elemanlar hakaret yiye yiye mahvolmuşlar:)

Tamir edilemeyen fabrikasyon hatalar, kısa sürede arızalanma, garanti ve teknik servis sorunları yüzünden ben de artık Sony almıyorum, kimseye tavsiye de etmiyorum.

Zaten Sony de artık Türkiye'yi terketmek üzere.

Artık Vestel alıyorum. Şu anda gayet iyi bir telefon olan Z20'ler 1600TL'ye satılıyor. Garantisi de dört dörtlük.

KVK telefonu iade etsin, garantisi ve faturası ile birlikte TUKODER'e başvurun! Bir de sikayetvar.com'a bir yazı yazın! E-devlet'e de bir şikayet bırakın!

Okuyuculara da tavsiyem şudur: Kimse telefonununa, garantisine güvenip de telefonunu suya sokmasın!

Su geçirmezlik özelliği güvenli değildir, büyük risktir ve bu nedenlerden dolayı da gereksizdir...


Yazdıklarınıza tamamen katılıyorum, evet değiştirmeleri lazım ama öyle olmuyormuş ben keşke telefonuma suya dayanıklılık testi yapmadan önce bi araştırsaydım telefonu su geçiren ve garantide benim gibi durumlarla karşılaşan çok insan varmış.
Tamamen kelime oyunu...
Su geçirmez değil, suya dayanıklı diyorlar ama benim de zaten itiraz ettiğim nokta bu. Benim telefonum hiçbir şekilde suya dayanıklı değildi. Bugün 3310 u da 10 sn. suyun altına soksak, yine aynı şekilde 3-5 dakka içince bozulur gider. Bendeki z5 te öyle, hadi sürekli sürekli suya sokmuş olsam tamam ama 10 sn. tazyiksiz musluğun altına tuttuğum 3-5 dakka içinde ekrandan görüntü gitti, arka kamera buğulandı. Kalkıpta suya ve toza dayanıklı demesinler en azından bendeki z5 için.. fabrika hatası olmuş yenisi ile değiştirelim demeleri gerekirdi.
 
Son düzenleme:

inann

Profesör
Katılım
4 Şubat 2018
Mesajlar
2,455
Reaksiyon puanı
953
Puanları
113
Nasıl olmuş bilemem ama size iyi muamele yaptılar diye toz kondurmadığınız kvk yı Google ye yazın da bir bakın bakalım... kvk hakkında insanların yorum ve düşüncelerine... Müşterilerini kanser eden, ahlarını, beddualarını alan bir firmayı savunuyorsunuz.

---- Mesajlar birleştirildi ----




Yazdıklarınıza tamamen katılıyorum, evet değiştirmeleri lazım ama öyle olmuyormuş ben keşke telefonuma suya dayanıklılık testi yapmadan önce bi araştırsaydım telefonu su geçiren ve garantide benim gibi durumlarla karşılaşan çok insan varmış.
Tamamen kelime oyunu...
Su geçirmez değil, suya dayanıklı diyorlar ama benim de zaten itiraz ettiğim nokta bu. Benim telefonum hiçbir şekilde suya dayanıklı değildi. Bugün 3310 u da 10 sn. suyun altına soksak, yine aynı şekilde 3-5 dakka içince bozulur gider. Bendeki z5 te öyle, hadi sürekli sürekli suya sokmuş olsam tamam ama 10 sn. tazyiksiz musluğun altına tuttuğum 3-5 dakka içinde ekrandan görüntü gitti, arka kamera buğulandı. Kalkıpta suya ve toza dayanıklı demesinler en azından bendeki z5 için.. fabrika hatası olmuş yenisi ile değiştirelim demeleri gerekirdi.
Açıkçası ben 2 telefon verdim 3 kere totalde hiç sorun yaşamadım çok şükür. Belki benim gittiğim yerle alakalıdır veya çalışanla alakalıdır.
 

KNMX

Müdavim
Katılım
2 Temmuz 2017
Mesajlar
6,936
Reaksiyon puanı
3,747
Puanları
113
Nasıl olmuş bilemem ama size iyi muamele yaptılar diye toz kondurmadığınız kvk yı Google ye yazın da bir bakın bakalım... kvk hakkında insanların yorum ve düşüncelerine... Müşterilerini kanser eden, ahlarını, beddualarını alan bir firmayı savunuyorsunuz.

---- Mesajlar birleştirildi ----




Yazdıklarınıza tamamen katılıyorum, evet değiştirmeleri lazım ama öyle olmuyormuş ben keşke telefonuma suya dayanıklılık testi yapmadan önce bi araştırsaydım telefonu su geçiren ve garantide benim gibi durumlarla karşılaşan çok insan varmış.
Tamamen kelime oyunu...
Su geçirmez değil, suya dayanıklı diyorlar ama benim de zaten itiraz ettiğim nokta bu. Benim telefonum hiçbir şekilde suya dayanıklı değildi. Bugün 3310 u da 10 sn. suyun altına soksak, yine aynı şekilde 3-5 dakka içince bozulur gider. Bendeki z5 te öyle, hadi sürekli sürekli suya sokmuş olsam tamam ama 10 sn. tazyiksiz musluğun altına tuttuğum 3-5 dakka içinde ekrandan görüntü gitti, arka kamera buğulandı. Kalkıpta suya ve toza dayanıklı demesinler en azından bendeki z5 için.. fabrika hatası olmuş yenisi ile değiştirelim demeleri gerekirdi.
Açıkçası ben 2 telefon verdim 3 kere totalde hiç sorun yaşamadım çok şükür. Belki benim gittiğim yerle alakalıdır veya çalışanla alakalıdır.
Bence ondan dolayı nereye gittin acaba? Belki arkadaşa yakınsa o da oraya gider.
 

aeresol

Öğrenci
Katılım
12 Ağustos 2018
Mesajlar
3
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
48
Ben de ankara KvK ya göndermiştim :(
şikayet var a yazdığım yazı;
Sony ve KVK ka (rd) (ll) eşliği
01.04.2017de Sony Xperia Z5 Dual bir telefon aldım. Daha yeni aldığımda şarjla ilgili tutarsızlık. Vardı. Pilin kendine gelmesi zaman alır gibi zırvalarla oyalandım- oyalanmışım sonradan anladım. Gerçi satıcılarda böyle durumlarda bilgi eksikliklerinden müşterileri oyalıyor. Neyse sonrasında şarj iyice gitti bir de flash sürekli yanmaya başladı. Servise gönderdim (KVK) ana kart değiştirmişler, şarj başlığı ve kablo göndermişler. 17.4.2008 sağ olsunlar sorun çözülünce rapora yazdıkları "arka panelde ve ekranda çizikler var" ibaresini dikkate almadım. Sonuçta yoktu: ( Bu temmuzda havuz kenarında üzerime su geldi. Daha önce de olduğunda, ki kılavuzda yazan da o dur, "kirli su veya toz olduğunda cihazı musluk altında yıkayıp kurulayın" yazar. Ben de onu yaptım. Ama ben daha yıkayıp temizlemeden kapanan cihaz açılmadı. Servise göndermeden rehberimi alabilirsem diye pirince yatırdım olmadı. Hafta sonu geçince aynı servis şubesine gönderdim. Arayıp sormasam teli 1743 liraya tamir edeceklerdi. Şok oldum. Kapsam dışı olmasını bırakın 1300 liralık cihaz. Geri istedim. Sony yi aradım servis kararı nihaidir mahkemeye verebilirsiniz dendi. Şimdi de utanmadan anket gönderiyorlar. Anakart değişimi öncesi su ve toz geçirmeyen cihaza ne oldu da sonrasında hiçbir koruma kalmadı. Bu arada ikinci raporda tuzlu sıvı kalıntıları var denmiş. Üzerine gelen su havuz suyu. Kesinlikle denize gitmedim. Nasıl bir test yapıyorsunuz da büyük ihtimalle içerisine aldığı pirinç tozuna tuz diyorsunuz ki onu da almaması gerek. Toza dayanıklı olmalı değil mi? Ayrıca az önce gördüm. Temperli cam koruma hava almış sanmıştım. Korumayı söktüm. "çizikler var" ibaresini de doğru çıkarmışlar ama benim yapabilmeme imkan yok. Camı sökerken iç kısımdan siyah boyalı olan yerin rengini sıyırmışlar. Kısacası çevremde hep övdüğüm Sony markası benim için bitmiştir. Tasarım ve özellik olarak çok beğendiğim telefonum kronik arızalar ve kalifiye olmayan servis yüzünden çöpe dönmüştür. Utanmadan gönderdikleri anket sorularından birine buradan cevap veriyorum. Hiç kimseye Sony marka telefon önermiyorum! Beğenmeme rağmen ürünlerinin arkasında durmayıp, müşterilerini kendisinden uzaklaştıran ve anlaştığı servise körü körüne güvenen bir markayı önermiyorum. Ayrıca KVK servis garantili cihazları da önermiyorum. Doğru düzgün kapatamadıkları cihazın sorumluluğunu müşteriye yıkıyorlar. Elemanlarınızı daha iyi eğitmelisiniz ya da (atasözleri de yazılabilir) yapamayacağınız işe soyunmayacaksınız.
 

Hamza88

Öğrenci
Katılım
27 Haziran 2018
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
35
Telefonumu özel bir serviste tamir ettirdim arkadaşlar... Adi kvk tamir olmaz, değişim olacak demişti ve 1200 liralık telefon için 2.270 tl masraf çıkarmışlardı. Ben ne kadara yaptırdım sizce?? Sadece 250 tl.. Hemde pazarlık bile yapmadım, telefonu 1 aydır kullanıyorum hiçbir sorunu yok. Gerçi soğudum artık sony den ama yeni bi telefon masrafına girmek istemediğim için kullanıyorum işte..
Şimdi kvk yı ve sony yi tüketici hakem heyetine şikayet edecem, resmen organize dolandırıcı bunlar yazıklar olsun.. Bir daha cihaz alırken kvk dan ve sony den uzak duracam
 

aeresol

Öğrenci
Katılım
12 Ağustos 2018
Mesajlar
3
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
48
Telefonumu özel bir serviste tamir ettirdim arkadaşlar... Adi kvk tamir olmaz, değişim olacak demişti ve 1200 liralık telefon için 2.270 tl masraf çıkarmışlardı. Ben ne kadara yaptırdım sizce?? Sadece 250 tl.. Hemde pazarlık bile yapmadım, telefonu 1 aydır kullanıyorum hiçbir sorunu yok. Gerçi soğudum artık sony den ama yeni bi telefon masrafına girmek istemediğim için kullanıyorum işte..
Şimdi kvk yı ve sony yi tüketici hakem heyetine şikayet edecem, resmen organize dolandırıcı bunlar yazıklar olsun.. Bir daha cihaz alırken kvk dan ve sony den uzak duracam


Ekran değişimi mi yapıldı?
bir de nereye yaptırdınız acaba. Ben bu gün bir yere sordum ekran değişimi kurtarabilir dedi, 350 TLye geliyor. Malum dolar arttı.
Hakem heyetine dilekçe verdim cevap bekliyorum o yüzden tamire vermedim daha
 

Hamza88

Öğrenci
Katılım
27 Haziran 2018
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
35
Ekran değişimi mi yapıldı?
bir de nereye yaptırdınız acaba. Ben bu gün bir yere sordum ekran değişimi kurtarabilir dedi, 350 TLye geliyor. Malum dolar arttı.
Hakem heyetine dilekçe verdim cevap bekliyorum o yüzden tamire vermedim daha
Sıvı temas tamiri 250 tl dediler ama ektra birşey çıkarsa fiyat değişir, mesela ekran değişmesi gerekirse +350 tl artar dediler. C.ertesi tamda dükkanın kapanma saatine yakın gitmiştim, o yüzden p.tesine kaldı benim iş.. Neyse p.tesi öğleden sonra aradılar, telefon tamam ekstra bir masraf çıkmadı dediler gittim 250 yi verdim aldım. Kendi kendime dedim ki kelke önce pazarlık yapsaymışım :)
Çapa da tramway durağına yakın self servis diye biryer
 

bakin

Öğrenci
Cezalı
Katılım
13 Eylül 2018
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
49
ilk kullandığım sene full havuzdaydım süper performans gösterdi. bu yaz su geçirdi.
servise götürdüm "0" CİHAZ İLE DEĞİŞTİRDİLER.....

daha ne diim kullanmayanın gözü kör olsun.....
 
Üst