Sony Led Tv Ekranda Leke Sorunu?

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


serkanbb06

Profesör
Onursal Üye
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,986
Puanları
38
Arkadaşlar merhaba

2016 eylül'de aldığım 55xd8505 Sony Android Tv televizyonumda görüdğünüz gibi bir leke oluşmuş

Bu leke dısardan değil aynı lekeden 10 15 cm asagıda da var böyle yarısı kadar
Daha önce bir tane piksel sorunu yaşamıştım onu darbeye bağladı yetkili servis tamir etmedi. Aradan 3-4 ay geçti böyle bir sorunu yeni farkettim. Ekran calısırken izlerken belli olan hiçbir sey yok.
Ama kapalıyken böyle olmuş tv

Sizce sorun nedir? Servis geldi aldı bugün alan arkadaslar ilkkez görüyoruz dediler.

WhatsApp Image 2018-09-20 at 15.33.51.jpeg
 

deadlift-cat

Asistan
Yasaklı
Katılım
18 Eyl 2018
Mesajlar
447
Puanları
28
leke rutubet... havadaki nem panelin yüzeyleri arasında yoğunlaşmasıyla oluşmuş...
 

serkanbb06

Profesör
Onursal Üye
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,986
Puanları
38
leke rutubet... havadaki nem panelin yüzeyleri arasında yoğunlaşmasıyla oluşmuş...
Peki, bu garanti kapsamına girer mi ? Servis ne gibi bir onarım yapabilir ki buna? Servis elemanları bile şaşırdı

Ayrıca evim 2. katta orda katta nemli bile değil ev Ankara'da yaşıyoruz. Her gün de havalanır evimiz :)
 
Son düzenleme:

deadlift-cat

Asistan
Yasaklı
Katılım
18 Eyl 2018
Mesajlar
447
Puanları
28
Peki, bu garanti kapsamına girer mi ? Servis ne gibi bir onarım yapabilir ki buna? Servis elemanları bile şaşırdı

Ayrıca evim 2. katta orda katta nemli bile değil ev Ankara'da yaşıyoruz. Her gün de havalanır evimiz :)
bilmiyorum... üretim ortamından kaynaklı kabul edilebilir... panel sıkıntısı...
 

serkanbb06

Profesör
Onursal Üye
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,986
Puanları
38
İlk mesajda belirttiğim gibi bi piksel sorunu yaşamıştım daha önceden
Bugün servise uğradım
Servisten bir ustanın demesi şu ki o pikselin darbe aldığı yerden hava almış olabilir onlarda hava kabarcığıdır dedi
Normalde o delinen led üzerindeki plastik çerçeve vakumludur hava almaması lazım dedi

Ama kesin kararı İstanbul merkez Sony servisi karar verecekmiş
Bana pek anlamlı gelmedi aylar sonra kabarcık oluşmuş olması da bakalım ne karar çıkacak
 

deadlift-cat

Asistan
Yasaklı
Katılım
18 Eyl 2018
Mesajlar
447
Puanları
28
İlk mesajda belirttiğim gibi bi piksel sorunu yaşamıştım daha önceden
Bugün servise uğradım
Servisten bir ustanın demesi şu ki o pikselin darbe aldığı yerden hava almış olabilir onlarda hava kabarcığıdır dedi
Normalde o delinen led üzerindeki plastik çerçeve vakumludur hava almaması lazım dedi

Ama kesin kararı İstanbul merkez Sony servisi karar verecekmiş
Bana pek anlamlı gelmedi aylar sonra kabarcık oluşmuş olması da bakalım ne karar çıkacak
darbeden olsa kırılırdı darbeden kaynaklı değil garantiden çıkartmaya çalışacaklar gibi izlenim veriyorlar...
 

serkanbb06

Profesör
Onursal Üye
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,986
Puanları
38
Arkadaşlar tahmin ettiğimiz gibi tüketici hatası dendi konu tüketici hakları hakem heyetine taşındı
Süreç devam ediyor :)
 

serkanbb06

Profesör
Onursal Üye
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,986
Puanları
38
Arkadaşlar tüketici hakem heyeti kararı açıklandı.
Karar lehime sonuçlandı ve kazandım :)
Ücretsiz onarım hakkımın kullandırılması kararı çıktı.
İlgilenen arkadaşlara çok teşekkür ederim :)

---- Mesajlar birleştirildi ----

Gerçi konuya tek cevap yazan arkadaş yasaklı üye ama olsun :D
 
Son düzenleme:

serkanbb06

Profesör
Onursal Üye
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,986
Puanları
38
Arkadaşlar tüketici hakem heyetinden ücretsiz onarım kararı çıktı
Sony de tamir yerine yeni ürün gönderdi
55xf8505
İlgilenen herkese teşekkürler
 

serkanbb06

Profesör
Onursal Üye
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,986
Puanları
38
Arkadaşlar tüketici hakem heyetinden ücretsiz onarım kararı çıktı
Sony de tamir yerine yeni ürün gönderdi
55xf8505
İlgilenen herkese teşekkürler
Şimdi yeni gelişmelerle karşınızdayım :))
Hukuk mücadelem kendi çapımda devam ediyor aslında :))

Yeni gelen 55XF8505 model televizyonumda ölü piksellerin mevcut olduğunu gördüm arkadaslar
TV yi servisten kendim almaya gittim orda da inceledim ve durumu izah ettim
ama garanti kapsamında değerlendirilmediğini söylediler ölü piksellerin en az beş adet vs olmalıymış

Bende konuyu daha önceden bildiğim için itiraz ettim kabul etmiyorum dedim ama almadılar TV yi tekrar yapacak bir sey yok dediler

Bende mevcuren TV yi aldım ama hakem heyetine tekrar itirazda bulunmak için aldım öyle de yaptım yalnız şöyle de ince bir detay var
Bana yeni TV yi verdiklerinde garanti sürem biteli neredeyse 4 ay olacaktı
Ona rağmen gayet açık anlasılır bir şekilde mağduriyetimin devam ettiğini sorunumun farklı bir boyuta tasındığınu çözülmediğini detaylıca önceki karara karar numaralarıyla vs atıfta bulunarak itiraz ettim
Arada 2 ay geçti bilirkişi gönderdiler ve bilirkişi ölü pikseller tespit etti raporunu o yönde tuttu sanırım
Ki öyle de olmuş bugün tebligat geldi
Bu kez tamir vs yazmıyor direkt yeni ürün verin diye bir karar çıkmış


Bakalım TV yi almaya gelecekler sonra yeni TV bi gelsin bakalım :)


Size tavsiyem hakkınızı sonuna kadar savunun inanın doğru cümleler ve yaklaşımlar size kazandıracaktır..
 

serkanbb06

Profesör
Onursal Üye
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,986
Puanları
38
Arçelik olsaydı bir sorun olmadan değişirdi piksel hatalı olmazdı hatta üst model ile değişirdi servis olarak daha iyi Arçelik sony servisleri sabıkalı.
Yani evet eski Sony servisleri yok ama konunun servisle pek alakası yok acıkası şirket politikası bu
Yoksa servis ilgi alaka gayet iyi
Ayrıca yine olsa yine aynı TV yi alırdım açıkçası
 
Katılım
8 Eki 2011
Mesajlar
53,283
Puanları
113
72926

bizim ki Arçelik memnunuz bu dvd ise arada bir TV+'a bağlayıp kullanıyorum renkleri çok canlı piksel hatası yok...
 

serkanbb06

Profesör
Onursal Üye
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,986
Puanları
38
Arkadaşlar TV için tüketici hakem heyetinin değişim kararının ardından servis henüz Türkiye de satışa sunulmayan 55XG8505 modelini getirip kuracak bugün
Görsel ve donanım anlamda anladığım kadarıyla bir değişiklik yok
Umarım sorunsuz ölü pikselsiz bir TV olur :)
 
Üst
stat counter