SEO hakkındaki sorularınız için

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


ysarac

Üyecik
Katılım
18 Kas 2018
Mesajlar
11
Puanları
1
Konum
Bursa
SEO yaptırmayı düşünüyor veya şu anda yapıyor olabilirsiniz, ancak bu dijital stratejinin nasıl ve nedenleri hakkında bazı sorularınız var. İşte en sık sorulan SEO sorularının bazıları:

SEO kaça mal olur?

SEO, hizmeti kimin teklif ettiğine bağlı olarak büyük fiyat farklılıkları gösterebilir. SEO'yu çok düşük fiyatlarla sunan şirketler genellikle işin kolayına kaçmaya, istenmeyen tekniklerini kullanmaya meyillidirler. Bu durum işletme sahipleri için cezalar, trafikte ve spam'lerde azalma ile sonuçlanır. Ajans fiyatları yükselme eğilimindedir, ancak siz onların deneyimleri, etikleri ve etkinlikleri için para ödüyorsunuz.

Birden fazla ülkede etkin, ulusal bir marka olma yolunda şirketimiz olsun.

SEO stratejisti: 200.000 TL +
Yazılımcı / Geliştirici: 275.000 TL +
Teknoloji Uzmanlığı: 100.000 TL +
Koordinatör / Rapor: 140.000 TL +

Kapsamlı bir şirket içi SEO stratejisi için fiyatlandırma, ulusal marka işletmeler için yılda 250.000 TL civarındadır. Ajanslar, kaynakları, uzmanlıkları ve ekipleri için daha az harcadıklarından daha düşük bir maliyetle sunabilir ve daha ucuz bir şirkete dış kaynak sağlamaktan daha az risk içerir.

SEO'yu başlattıktan sonra sıralamada yükselme ne kadar sürecek?
SEO bir gecelik strateji değildir. İlk birkaç ay sitenize güncellemeler yapmaya ve arama motoru örümceklerinin değişiklikleri taramasını ve dizine eklemesini beklemelisiniz. Web sitenize, ihtiyaç duyduğu iş miktarına ve arama motoru örümceklerinin tarama sıklığına bağlı olarak, yeni sıralamaya başlamanız 3-9 ay sürer.

Trafikteki artma ne zaman başlar?
Trafik tipik olarak, sıralamadaki artışın doğrudan bir sonucudur. Sıralamalarınız artmaya başladığında, web sitenize gelen trafikte kademeli artışlar görmeye başlayacaksınız. Yeni sıralamaların ve trafiğin anlık olmadığını, bu güncellemeleri görmeye başlamadan önce gerekli güncellemeleri tamamlayıp endeksli hale getirmenin birkaç ay sürdüğünü unutmayın.

Adwords (Google Ads) yapmalı mıyım?
Tıklama Başı Ödeme , SEO çabalarınızı desteklemek ve alakalı trafiğin artmasına yardımcı olmak için harika bir ek stratejidir. Web sitenize, endüstrinize ve ilerlemek istediğiniz anahtar kelimelerin rekabet gücüne bağlı olarak, iyi bir ajans, bir şekilde TBM'yi önerecektir.

İyi bir sıralama elde ettiğimde SEO'ya devam etmeli miyim?
İyi sıtalanmayı başarmak savaşın sadece yarısı. Arama motorları sürekli olarak algoritmalarını geliştirip güncellediğinden, sıralamalarınız bir günden diğerine değişebilir. Mevcut sıralamaları korumak, yenilerini almak, URL’nizi en üst sıralarda tutmak için sürekli araştırma, güncelleme ve test yapılması gerekir. Sıralamaları tamamladıktan sonra SEO'nun durdurulması, sıralamaların eninde sonunda kaybedilmesi demektir.

Link satın alamaz mıyız?
Bağlantı kurma SEO’nun önemli bir parçası olsa da, spam linkli web sitelerinden ya da kötü adamların web sitelerinden satın alınan bağlantılar ve linkler yardım etmek yerine sıralamanıza zarar verebilir. Arama motorları böyle bağlantılar arar ve eninde sonunda bulur. Google’ın Penguen algoritma güncellemeleri dizisi, temel olarak link değişimi programları ve spam sitelerinden doğal olmayan link satın alan siteleri cezalandırmaya yöneliktir. Bir bağlantı cezasından bir kurtulmak kolay değildir ve önemli trafik kayıplarına neden olabilir.

Sıralama garanti edilebilir mi?
Etik SEO ajansları kontrol edemedikleri bir şeyi garanti edemez ve yapabileceklerini iddia eden herhangi bir firmayı ciddiye almazlar. Bir sitenin arama motorunun sürekli gelişen doğası nedeniyle nasıl sıralanacağını %100 bilmenin ve sıralamaların etik dışı olacağını garanti etmenin bir yolu yoktur. Ayrıca, Google ile özel bir ilişkileri olduğunu iddia eden veya sıralama konumlarını garanti etmek için Google’a öncelik tanıyabilir diyen şirketlere dikkat edilmelidir. Bu tamamen yanlıştır ve Google'ın kendisi de bu iddiaları yapan şirketlere karşı uyarmaktadır.

Denel terimler için sıralama alınabilir mi? Örneğin "Doktor"
Genel terimler oldukça rekabetçidir ve böyle geniş bir terim için sıralama elde etmek için harcayacağınız zaman ve kaynaklar düşünülünce son derece maliyetli olacaktır. Bu kadar geniş terimlerin peşinden gitmeye gerek yoktur çünkü alaka düzeyi zayıftır. Örneğin Bursa'da doktorsunuz. İstanbul'da yaşayan birinin karşısına çıkmanız çok anlamlı olmaz. İşletmenizin yeri ile ilgili şartlara uymak daha uygun maliyetli ve pratiktir.

Arama Motorları ne sıklıkla algoritmalarını günceller?
Yalnızca arama motorlarının arkasındaki teknisyenler bu cevabı kesin olarak bilebilirler, ancak Google’ın Web Spam başkanı Matt Cutts, her yıl 500’den fazla güncelleme yapıldığını belirtti. Arama motorları sürekli olarak gelişmekte ve değişmekte olduğundan, değişikliklere ayak uydurmak için sürekli güncellemeler yapmak, sadece etik ve sürdürülebilir stratejiler kullanmak çok önemlidir.

Bu yazıda cevaplamadığımız başka sorularınız varsa veya web siteniz için bir SEO Hizmeti istiyorsanız, lütfen bizimle iletişime geçin. www.yilmazsarac.com.tr
 
Üst
stat counter