S7 Edge Kronik Ekran Problemi

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)

Katılım
4 Tem 2017
Mesajlar
2
Beğeniler
1
Puanları
1
Konum
Denizli
#1
Merhabalar, bu videodaki gibi s7 edge telefonlarında bir ekran hatası var. Binlerce kişi aynı arızadan muzdarip. Benim telefonumda da var. Daha önce iki defa oldu ama screen burn programları ile düzelttim lakin üçüncü kez tekrarladı ve artık düzeltemiyorum. Tavsiyeniz nedir, ayrıca bu konuda hakkında bir haber yapmanızı rica ediyorum. Mümkün müdür acaba.
 
Katılım
30 Eyl 2018
Mesajlar
1
Beğeniler
0
Puanları
1
#2
Merhaba,

Ben de ne yazık ki Samsung S7 Edge kullanıcısıyım. Bu sorunun aynısı telefonu aldığım ilk yıl oldu. Home tuşu kenarında çatlak olduğu için servis garanti dışı 750 TL masraf çıkardı. Kabul etmedim. Telefon 7 gün boyunca serviste kapalı kaldı. Elime ulaştığının 2. günü telefonu resetledim ve ekran normale döndü.

Aradan 1 yıl geçti ve telefonda aynı sorun tekrar oluştu. Telefonu tekrar resetledim yalnız uygulamaların yedeğini alarak yaptım. Malesef düzelmedi. Bu kez ümidimi kesmiştim. Sık kullanmadığım bazı uygulamaları kaldırdım ve enteresan bir şekilde ekran tekrar normale döndü.

Benim bu sorunun çözümü için çıkardığım sonuç şudur;

S7 Edge yazılımsal olarak muhtemelen bazı uygulama yazılımları ile çakışıyor. Bu uygulamaların hangileri olduğunu malesef bilemiyorum. Aslında üzerinde çok fazla durmadım. Biraz araştırılırsa sorunun kaynağı tam olarak anlaşılabilir. Ekrandaki şerit gölgelenme kesinlikle amoled yanığı değildir. Bu iki sorun birbirinden tamamen bağımsızdır. Gölgelenme tamamen yazılımsal kaynaklı bir problemdir.
Telefonunuzu yedekleyecekseniz bunu kesinlikle bir bilgisayar aracılığıyla yapın ve telefonda yedek dosya bırakmayın. Ayrıca telefonda yüklü olan hiçbir uygulamanın yedeğini de almayın. Telefonunuzu fabrika ayarlarına dönecek şekilde resetleyin. Daha sonra yedeklerinizi yükleyin.
Telefonu kesinlikle kablosuz şarj dışında çok uzun süre şarja takmayın. Şarja takılıyken yüksek performanslı uygulamaları kullanmayın. Ekran ışığını uzun süre full (en sonda olacak şekilde) kullanmayın. Otomatik ayarda kalsın. Tüm bunları uyguladıktan sonra 1-2 gün bekleyin. Şayet yine düzelme olmaz ise sorunun farklı bir kaynağı olabilir fakat ekran ışığı ile oynadığınızda ekrandaki gölgelenme şeritleri gidip geliyorsa bu kesinlikle yazılımsaldır unutmayın.

Samsung servisi bu sorunun çözümü için 2016 yılında 750 TL tutarında bir masraf çıkarıyorsa bu demektir ki kullanıcı hatası dışında böyle kronik bir sorun vardır ve bu sorunun da çözümü vardır. Bu konuda çok fazla insan mağdur edildi. Benden herkese nacizane tavsiye, Samsung'u hayatınızdan biran evvel çıkarın. Samsung AR-GE çalışmalarını, cihazlarını piyasaya sürüp maliyetsiz şekilde kullanıcılarına yaptırıyor. Kullanım sonucu oluşan problemleri düzelterek yeni bir versiyonla çıkıyor piyasaya! Teknolojiye dayalı elektronik firmalarının üretimdeki en büyük maliyetleri AR-GE çalışmalarıdır. Öyle sanıyorum ki Apple da aynı şeyi yeni çıkardığı Xs, Xs MAX ve Xr serilerinde yapıyor. Amiral gemisi sayılan bir telefonda bu tür can sıkıcı sorunların olması çok kötü. Geçmiş olsun ve kolay gelsin.

(Elektronik Bilgi Sistemleri Uzmanı)
 

Benzer Konular

Üst
stat counter