Qashqai: Tüketimi düştü, gücü arttı

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


|SeYYaH|

Rektör
Katılım
12 Mar 2011
Mesajlar
13,732
Puanları
113
Konum
HeNdeK
[h=1]Nissan dizelde güç devrimi yaptı![/h]



[h=3]Nissan'ın başarılı crossover modeli Qashqai, Renault raflarından alınan yeni motoruyla, küçük hacimli dizellerin de güçlü olabildiğini kanıtladı.[/h]

Yeni ünite aynı zamanda tasarruflu...

Japon otomobil üreticisi Nissan, crossover pazarının ortaya çıkmasında ön ayak olan modeliQashqai ile önemli başarılar elde etti. Markanın toplam satışlarından aslan payını alan araç, ürün gamına eklenen yeni dizel motoruyla, yeni nesil öncesi cazibesini artırmayı planlıyor. Renault raflarından alınan yeni dizel ünite, yüksek çekiş gücü ve düşük tüketimiyle dikkat çekiyor. Sadece Black Edition SV ve Platinum AVM isimli donanımlarla satılan 1.6 litrelik dizel, bu versiyonlarda 1.5 litrelik dCi'den 5 bin lira pahalıya satılıyor. Yeni motorun bu farkı hak edip etmediğini sizler için araştırdık.

Tasarım diğerlerinden farklı değil

Yeni dizel üniteyi görsel olarak diğer versiyonlardan ayıran bir detay bulunmuyor. Aynı durum iç mekanda da devam ediyor fakat bir farkla; 1.6 litrelik dizel, diğerlerinden 6 ileri manuel şanzımanıyla ayrılıyor. Buna rağmen vites topuzu veya gösterge panelinde bir fark yok. Aracın geniş iç mekanı, yüksek oturma pozisyonu ve işçilik kalitesi sınıfının en iyilerinden. Konuğumuzda yer alan AVM yani çevre görüş sistemi, orta konsoldaki dokunmatik ekrandan takip ediliyor. Aracın etrafına yerleştirilen 4 kamerayla özellikle park manevraları oldukça kolay hale geliyor. Dokunmatik ekranda ayrıca geri görüş kamerası da gizli.

Fazladan 20 beygir güç

Araçta kullanılan 1.6 litrelik dizel motor, 130 beygir güç ve tam 320 nm tork üretiyor. 1.5 litrelik dizele göre bu rakamlar fazladan 20 beygir güç ve 80 nm tork anlamına geliyor. Bu sayede aracın 0-100 km/s hızlanması 10.3 saniye sürüyor. 1.5 litrelik dCi'ye göre 2.1 saniye daha iyi olan bu sürede saatte 190 kilometrelik maksimum sürate fazladan 13 km/s olarak yansıyor. Kullanım sırasında oldukça hızlı hissettiren yeni motor, alt devirlerden itibaren gelen yüksek torkla ön tekerleklerin patinaja kalmasına neden oluyor. Aracın performansa gerçekten çok başarılı.

Ortalama tüketimi 4.5 litre

Güçlü dizel motor, akaryakıt istasyonlarına daha az uğramayı da sağlıyor. 5.2 litrelik ortalama tüketimiyle oldukça tasarruflu olan 1.5 litrelik dizelin yanında yeni motor 4.5 litreyle yetinebiliyor. Bu sayede 65 litrelik depoyla 1250 kilometre yol yapabilen 1.5 litrelik dizele oranla menzil yaklaşık 190 kilometrede artmış oluyor. Sakin trafik şartlarından rahatlıkla 4 litre seviyesine gerileyen tüketim, karma kullanımda yol bilgisayarına 5.1 litre olarak yansıdı. Bu rakam bile 1.5 litrelik dizelin fabrika verisinden başarılı.

Fiyatı 82 bin liradan başlıyor

Nissan, Qashqai 1.6 litre dCi'nin başlangıç fiyatı 82 bin 800 lira (2013 model). Bize konuk olan Platinum AVM ise 87 bin 400 liralık etikete sahip. Üstelik bu versiyonun 2012 modelini bulabilenler 81 bin 87 liraya bu otomobile sahip olabilir. Çok zengin bir donanım listesiyle satılan aracın fiyatı biraz pahalı fakat 1.5 litrelik dizelle olan 5 bin liralık farkı görmezden gelmeye neden olacak kadar başarılı özellikler sunuyor.


kaynak
 
Üst
stat counter