Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


Ufuk

majestic casual
Yönetici
Super Moderator
Katılım
12 Eyl 2009
Mesajlar
8,684
Puanları
113
1- Sahte Ürün Kontrolü Nasıl Yapılmalıdır?

Bir ürün satın alırken dikkat etmeniz gereken en önemli konu, satın almayı düşündüğünüz ürünün sahte olup olmadığına dair bir karar vermenizdir. Alacağınız ürün fotoğraf makinesi, yazıcı yada bilgisayar vb. gibi ürünlerde çok fazla sahtecilik sorunu yaşamazsınız, çünkü bu ürünlerin taklit edilmesi hem zor hem de yüksek maliyetler gerektirmektedir. Ancak cep telefonu da dahil olmak üzere birçok ürün grubunda sahte ürünle karşılaşma ihtimaliniz çok yüksektir.

1.jpg

"Yukarıda ki görselde bulunan cihazlardan kesinlikle almayınız.."

Bir ürünün sahte olup olmadığına dair en kesin sonucu, ürünle birlikte gelen garanti belgesi verir. Ancak, henüz sipariş aşamasındayken garanti belgesini elde edemeyeceğiniz için, başka yöntemler kullanarak riski azaltabilirsiniz.

Eğer satın almayı düşündüğünüz ürün ithal bir ürünse, yani üreticisi yurtdışında ise mağazalar arasındaki fiyat farklılıkları çok fazla olmayacaktır. Kampanya ya da stok eritme gibi faaliyetleri hariç tutarsak, ithal bir ürünü satan mağazaların fiyatlarında büyük farklılıklar olamaz. Yani 3 mağaza tarafından 100 TL fiyatla satılan bir ürünün diğer 2 mağaza tarafından 40 TL’ye satılması kolay kolay rastlanılacak bir durum değildir. Onun için orada o ürün için şüphelenmeye başlayabilirsiniz.

2- Mağaza Araştırması Nasıl Yapılmalıdır?

Satın alacağınız ürünü sipariş vermeden önce, eğer ilk defa alışveriş yapmayı düşündüğünüz bir firma ile karşı karşıya iseniz o firma hakkında biraz araştırma yapmanız gerekmektedir.

Araştırmanıza şikayet siteleri ile başlayın (Müşteri Memnuniyetinin Adresi - Şikayetvar vb. gibi), fakat bu sitelere takılıp kalmayın. Şikayet siteleri sadece olumsuz alışverişleri gösterdikleri için, sizi tam anlamıyla ve objektif bir şekilde bilgilendiremezler. Bir firmanın şikayet sayısı değil, şikayet oranı önemlidir. Yani, günde 1.000 ürün satan bir firma hakkında onlarca şikayet olması, hiç olmamasından daha iyidir. Çünkü bu durumda, gerçek kullanıcılara ulaşmış olursunuz ve binlerce kullanıcıdan sadece çok azının sorun yaşadığını görebilirsiniz. Ayrıca, şikayetlerin genelini gözden geçirip, yaşanan sorunları inceleyin. Teslimat süresinde gecikme kabul edilebilir bir sorundur fakat sahte ürün satışı kesinlikle kabul edilmemesi gereken bir durumdur.

2.jpg

Şikayet siteleri ile işinizi bitirdikten sonra, konu ürün hakkında forumumuz üzerinde bir başlık açarak bizlere sorabilirsiniz. Alışveriş yapmayı düşündüğünüz firmadan alışveriş yapmış olan kullanıcılarımızın en objektif deneyimlerine ulaşabilirsiniz.

Son olarak, firmanın iletişim bilgilerini kontrol edin. Eğer sadece cep telefonu numarası varsa, firmanın ciddiyetinden şüphe edebilirsiniz.

Tüm bu aşamaları başarı ile geçen bir firma bulduysanız, diğer aşamalara geçebilirsiniz.

3- İletişim Nasıl Sağlanmalıdır?

3.jpg

Ürün sipariş etmeyi düşündüğünüz firmaya herhangi bir soru sormanız gerekirse, bunu siparişinizden önce e-posta yolu ile yapmanız, ileride doğabilecek sorunlarda kullanabileceğiniz yasal bir belgenin elinizde olmasını sağlayacaktır. Firmanın resmi iletişim adreslerinden ([email protected]ı.com gibi) size verilen cevaplar, firmayı bağlayıcı niteliktedir ve telefon ya da internet üzerinden canlı bağlantı yerine, e-posta yöntemini tercih etmeniz bu nedenle önemlidir.

4- Distribütör mü, Paralel İthalat mı?

Distribütör Firma : Bir üretici veya tedarikçiye ait olan ürünlerin belirli bölgelerde tanıtımı ve satışını sağlamakla yetkili dağıtıcı firmalara distribütör adı verilir. Distribütörün faaliyetlerinin kapsamı, üretici veya tedarikçi ile yapmış olduğu sözleşme ile belirlenir. Bazı distribütörler ürünleri stoklayarak satış yaparken, bazıları sadece gelen siparişleri tedarikçi firmaya veya bölge müdürlüklerine iletirler. Distribütörler genellikle gerçekleştirdikleri veya gerçekleşmesine aracı oldukları satışlar üzerinden alacakları komisyon usulü ile çalışırlar.

Paralel İthalat : Yurt dışından doğrudan cihazların getirilip, IMEI numarası doğrulatılmış ya da doğrulama işlemi yapılmadan kullanıcılara satıldığı satış türüdür. Genel olarak ithalatçı garantisine benzerdir fakat bir garanti desteği sunulmamaktadır.

Paralel ithalat ya da ithalatçı garantili bir cihaz alırsanız, daha uygun fiyata alırsınız. Resmi garantide, bir sorun yaşadığınızda telefonda değişim, orijinal parçalarıyla onarım gibi çözümler sunuluyorken, ithalatçı garantisinde markaların inisiyatiflerine ve verdikleri güvencelere kalmış bir durum ortaya çıkıyor. Paralel ithalatta ise hiç bir garanti verilmiyor.

Konu ile ilgili ShiftDelete.Net Genel Yayın Yönetmeni @tolgacem in videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz..





5- “Refurbished” Ürün Kontrolü Nasıl Yapılır?

4.jpg

Özellikle elektronik bir cihazın “refurbished” yani tamir görmüş olup olmadığı, önemli bir fiyat farkı doğurur. Bir kullanıcı tarafından satın alınmış ve kısa süre içerisinde defolu olduğu anlaşılıp üretici firmaya gönderilmiş olan ürünler, bazen fabrikada tamir görüp tekrar satışa sunulurlar. Bu tip ürünlerin üzerinde normalde “Refurbished” uyarısı yer alır ve fiyatları yeni ürünlerden çok daha düşük olur. Eğer sipariş ettiğiniz ürün elinize geçtiğinde bu uyarıyı görürseniz, en kısa sürede ürünü firmaya iade edin. Firmanın böyle bir durumda hiçbir itiraz hakkı yoktur.

Ancak, bazı kötü niyetli satıcılar cihazların üzerindeki “Refurbished” uyarısını söküp, cihazı yeni ürün olarak satabilirler. Böyle bir durumda, satın aldığınız ürünün tamir görüp görmediğini anlamanız çok zordur. Eğer satın aldığınız ürünün tamir gördüğünden şüpheleniyorsanız ve ürünün ya da kutusunun üzerinde “Refurbished” uyarısı yoksa, yapabileceğiniz tek şey, distribütör firma ile iletişime geçip, elinizdeki ürün hakkında bilgi talep etmek olacaktır. Distribütörden alacağınız bilgi kesin ve en doğru sonuca ulaşmanızı sağlayacaktır.



6- Alacağımız Ürün Garantili, Bundan Sonra Ne Yapacağım?

Satın alacağınız ürüne ve sipariş vereceğiniz firmaya karar verdikten sonra, sıradaki işiniz sipariş yöntemini seçmek olacaktır. Günümüzde kredi kartı ile ödeme, kapıda ödeme, PayPal (belki Türkiye topraklarına geri döner) ile ödeme gibi birçok ödeme seçeneğine yer veren firmalar mevcut. Eğer firmanın ürün teslimatı ile ilgili sıkıntı yaşatacağına dair bir öngörünüz varsa, seçmeniz gereken ödeme yöntemi kapıda ödeme olmalıdır. Ancak, bu yöntemin maliyeti, diğerlerine göre biraz daha yüksek olacaktır. Diğer yöntemlerden kredi kartı ve PayPal ile ödeme sistemleri oldukça güvenilirdir ve ödeme sırasında yaşayacağınız dolandırıcılıklara karşı sizi koruyan bazı düzenlemeler içerirler.

7- Cayma Hakkı Hangi Durumlarda Kullanılır?

Diyelim ki internet üzerinden bir ürün sipariş ettiniz ve ürün sorunsuz bir şekilde elinize ulaştı. Fakat ürünü herhangi bir nedenle beğenmediniz ve iade etmek istediniz. Tüketici Hakları ile ilgili kanun bu durumda sizin yanınızda duruyor ve diyor ki; Eğer satın aldığınız ürün dergi, gazete, online müzik, cd-dvd gibi medyalara kayıtlı video ya da başka bir görüntü/ses ve bilgisayar sarf malzemesi gibi bir ürün değilse, ürünün elinize geçtiği tarihten sonraki 7 gün içerisinde herhangi bir neden göstermeksizin iade edebilirsiniz. Bu işlem sonrasında, alışveriş yapmış olduğunuz firma, sizden aldığı ücreti 10 gün içerisinde size iade etmekle yükümlüdür.

Böyle bir durumla karşılaşırsanız ve alışveriş yaptığınız firma sizin talebinizi kabul etmezse, bağlı bulunduğunuz kaymakamlık bünyesinde yer alan Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurabilirsiniz.

Tabii bu durum kötü niyetli tüketicilerin kanunu suistimal etmeye çalışmalarına da neden olmaktadır. Bu yüzden, tüketiciye tanınan hakkın sınırları da belirlenmiş ve satın alınan ürünün sadece gözden geçirme amacı ile kullanılmasına izin verilmiştir. Yani, satın aldığınız ve sonrasında cayma hakkınızı kullanmak istediğiniz ürünü, düzgün bir şekilde kullanmış olmanız gerekmektedir.


8- Ayıplı Mal Nedir?

5.jpg

Aldığınız ürün beklentilerinizi karşılamamışsa ya da beklentilerinizi azaltmışsa bu ürün ayıplı mal olarak nitelendirilir. Ürünlerin hepsi kullanım kılavuzunda belirtilen detaylar etrafında şekillenmiş olmalıdır. 4077 Sayılı Kanunu’n 4. Maddesine göre ayıplı mal; etiketinde, ambalajında, reklamında bildirilenlere uyulmayan, standardında veya teknik düzenlemesinde hata ve eksik olan; tüketicinin beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran, her türlü maddi, ekonomik ve hukuki eksiklikleri içeren maldır.

Okuduğunuz için teşekkürler. Konuyu beğendiyseniz lütfen Beğen butonuna basmayı unutmayınız. ;)
Kaynak : ShiftDelete.Net, Cimri.com
 
Son düzenleme:
Üst
stat counter