Neden Direct X değil OpenGL kullanmalıyız ?

Bu konuyu okuyanlar

eronis

Müdavim
Emektar
Katılım
25 Mart 2016
Mesajlar
5,389
Reaksiyon puanı
4,382
Puanları
113
Sıklıkla oyun geliştiricilerinin oyunları için OpenGL kullandığını duyuyoruz. Neden birisi oyunu için OpenGL kullanmayı seçsin ? Gelecek Direct X değil mi ? Bu konu sadece OpenGL vs Direct X değil, Windows sandığınız gibi bir oyun platformu mu ? Neden GNU/Linux olmasın, yada neden Mac OS olamasın ?

Microsoft en başından beri oyunların kişilerin işletim sistemi seçimlerinde çok büyük rolü olduğunun farkındaydı ve bu yüzden 1995 yılında Direct X'i çıkardı.

OpenGL bütün platformlarda destekleniyor. Mac, Linux, Windows, Android, IOS, Konsollar (Xbox hariç, Microsoft bilinçli olarak Xbox'a OpenGL sokmuyor), aklınıza gelecek her platformda destekleniyor ve bunun yanı sıra Direct X sadece Windows ve Xbox için destekleniyor.

Peki neden herkes Direct X kullanıyor ?

1- Sosyal ağlar ve forumlar
2- Microsoft'un Vista zamanlarında OpenGL'e karşı geliştiricilerde bir korku, bir bilinç altı oluşturması. O zamanlarda Microsoft OpenGL desteğini artık bırakacaklarını, OpenGL'e olan ilgilerini kaybettiklerini söylemişlerdi. Bunun üzerine OpenGL topluluğunda bir panik baş gösterdi ve bir çok OpenGL kullanan geliştirici en yaygın platform olan Windows'u kaybetmemek için Direct X'e geçiş yapmak zorunda kaldı.

Pazarlamada yanlış yönlendirmeler

comparison.jpg

Lütfen şu 2 resme bakıp aradaki farkı söyler misiniz ? Ben sadece DX9 tarafının parlaklığının düşürüldüğünü görüyorum. Öncesi ve sonrası resimleri ile Direct X 10'un kazandırdığı performans hakkında da yanlış reklamlar yaptılar ancak DX9 ile DX10 arasında hiç bir fark olmadığı ve DX10 ile çalışan oyunların sadece config dosyalarındaki minik bir değişikle sihirli bir şekilde DX9'u desteklemeleri de ayrı bir şaka idi. Hala bu şakaya oyuncuları inandırıp pazarlamalarını buna göre yapmaya ve sanki güncel DX kullanmadan maksimum grafik ve performansı alamayacağımızı düşünmemizi istiyorlar. Peki size gerçeği söyleyim mi ?

Neden OpenGL kullanmalıyız ?

1- OpenGL, DirectX'den daha güçlü
OpenGL'in DirectX'ten hızlı olması bilinen bir şeydir.
Eğer sözüme inanmıyorsanız bu konuda Nvidia'nın görüşünü alın;
OpenGL
Google Translate

NVIDIA, size GPU'larımızda maksimum performans sunmak için tasarlanmış OpenGL ve bir dizi OpenGL uzantısını desteklemektedir.

Peki Direct X çok gelişti değil mi ? Bilin bakalım ? Direct X 10 XP'yi desteklemiyor. Direct X 12 Windows 10'dan başka bir versiyonu desteklemiyor ve kısaca en son Direct X versiyonu için en son versiyonu satın almamız yada korsan yollarla kurmamız gerekiyor. Peki şunu biliyor musunuz ? Hala oyuncuların önemli bir kısmı Windows 7/8 kullanıyor. Bu demek ki en son çıkan Direct X'i kullanmak için Windows 10 kurmamız gerekecek.

2- OpenGL çoklu platform desteğine sahip
Çoğu geliştirici Linux ve Mac'i desteklemeyi zaman kaybı olarak görüyor. Ancak Blizzard örneğin oyunları için Mac'e doğrudan destek veriyor ve Blizzard'ın oyunları (Hearthstone,World of Warcraft gibi) GNU/Linux dağıtımlarında Playonlinux'ta en rahat oynanabilen, parmakla gösterilen oyunlar arasında. Blizzard'ın ne kadar büyük bir şirket olduğunu hatırlatmama gerek var mı ?

3- OpenGL oyunların geleceği açısından daha iyi

OpenGL kar amacı gütmeyen bir organizasyon tarafından oyunculara istedikleri platformda donanımlarından alabilecekleri yüksek kalitede grafikleri alabilmeleri için geliştirilmektedir. Şu anda kullanımı tekelci bir kurumun henüz kendini korumak için çok genç olan bir endüstriyi ele geçirmek için tekelcilik anlayışı ile yaptığı saldırılar ile engelleniyor. Direct3D Windows'ta kullanılabilen tek oyun grafik api'si haline geldiğinden ise Microsoft PC oyun pazarında baskın hale geliyor.

Bizim oyun fiyatlarını düşürüp, kaliteyi yükseltmek adına özgürlüğe ve rekabete ihtiyacımız var. Oyun sektöründe bir Microsoft tekeli hem oyuncular hem de oyun geliştriciler için kötü haber olurdu.

Sadece bu da değil. Valve, Steam ve dolayısıyla Gabe amca da OpenGL'i seviyor :)

Valve: OpenGL is faster than DirectX - even on Windows - ExtremeTech

Şimdi biraz da Ubuntu ile Windows'u birer modern oyun platformu olarak karşılaştıralım ?


Lütfen bu video'yu sonuna kadar izleyin. Anlamıyorsanız adamın dediklerini sallayın, sadece izlediğiniz ve gördüğünüz şeyleri bana anlatın. Windows tarafında kağıt üzerinde çok az bir miktar daha iyi FPS alıyoruz gibi görünüyor ama bu FPS sürekli olmuyor ve sıkça anlık düşüşler ve yükselmelere neden oluyor ve bu oynanışı çok etkiliyor. Özellikle gelecğin API'si diye geçen Vulkan Windows 10'da performans sorununa ve takılmalara neden oluyorken en akıcı deneyimi bize Ubuntu 16.04 sunuyor.

Siz karşılaştırın ?

FPS'leri unutun ve bu iki sistemden hangisinde oyunun daha akıcı olduğunu bana söyleyin ? Ben Ubuntu 16.04'ü görüyorum bu tanıma uygun. Windows 10'u değil. (Ubuntu Vulkan ile Windows Vulkan karşılaştırmasında)


Misal aynı arkadaşın eski video'larından birisiydi bu, daha eski bir ekran kartı ile bu video'yu çekmişti ve GTX 680 ile Ubuntu'nun DOTA2'de Windows 10'dan daha iyi performans verdiğini kanıtladı.

Uzun lafın kısası, şirketlerin sizi laflarıyla uyuşturup kuklası haline getirmesine izin vermeyin. Sorgulayın, test edin.

Mac kullanıcıları biraz gocunacak biliyorum çünkü Mac OS'dan az bahsettim ama ben bir Ubuntu kullanıcısıyım ve Mac OS benim sistemim değil. Mac OS ile Windows karşılaştırmasını yapmak isteyen bir Mac kullanıcısı olmalı bence. Demek istediğim karşılaştırdığı sistemler hakkında kesin bir bilgi sahibi olmayan birisini o sistemler hakkında çok emin konuşması yada fikir yürütmesi sadece cahil cesaretidir. Anlayışınız için teşekkürler.


Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim, bu konudaki sizin görüşlerinizi de duymak isterim. Sizce Windows biz PC oyuncuları için elimizdeki tek oyun platformu mu ?
 

yucesezar

Müdavim
Cezalı
Katılım
28 Haziran 2015
Mesajlar
3,403
Reaksiyon puanı
557
Puanları
113
Yaş
26
tek oyun platformu...
 

eronis

Müdavim
Emektar
Katılım
25 Mart 2016
Mesajlar
5,389
Reaksiyon puanı
4,382
Puanları
113
tek oyun platformu...
Bu yazıyı okumaya zamanın oldu mu bu yorumu yazarken ? Ben konuyu açtıksan 7 dakika içinde metini okuduysan video'lardaki karşılaştırmaları incelemeye zaman ayırabildin mi ? Tamam, yorum yapın, bu konuyu tartışalım diye açtım ama yazımı hiçe sayıp sonunu okuyup cevabı yapıştırman etik kaçmadı pek :( Sonuçta video'lar toplamda 11 dakika.
 

okinkurt

Müdavim
Katılım
30 Eylül 2013
Mesajlar
3,813
Reaksiyon puanı
1,233
Puanları
113
Yaş
32
Open gl kullanmalılar zatende işlerine pek gelmiyor Microsoft un zamanında pohpohladığı directx in bir gelişimini göremedik .
 

yucesezar

Müdavim
Cezalı
Katılım
28 Haziran 2015
Mesajlar
3,403
Reaksiyon puanı
557
Puanları
113
Yaş
26
Bu yazıyı okumaya zamanın oldu mu bu yorumu yazarken ? Ben konuyu açtıksan 7 dakika içinde metini okuduysan video'lardaki karşılaştırmaları incelemeye zaman ayırabildin mi ? Tamam, yorum yapın, bu konuyu tartışalım diye açtım ama yazımı hiçe sayıp sonunu okuyup cevabı yapıştırman etik kaçmadı pek :( Sonuçta video'lar toplamda 11 dakika.
hocam o videolar da battlefield 1 karşılaştırması var mı? overwhatch? fifa 17? tom clancy's division? witcher3? cevap vereyim yok. o zaman windows'un pc oyuncuları için elimiz de ki tek oyun platformu olup olmadığını tartışmaya gerek yok! ayrıca dota2 linux da oynanıyorsa sebei sadece steam link'i yaygınlastırmak.
 

eronis

Müdavim
Emektar
Katılım
25 Mart 2016
Mesajlar
5,389
Reaksiyon puanı
4,382
Puanları
113
Open gl kullanmalılar zatende işlerine pek gelmiyor Microsoft un zamanında pohpohladığı directx in bir gelişimini göremedik .
Windows 95'den 10'a kadar ne alanda gelişti ? Mavi ekranlar azaldı. Başka ? Cortana geldi. Kaçınız Cortana'yı, One Drive'ı, Windows Defender'ı, Edge'yi kullanıyor ve sizce gerekli miler. Özellikle Microsoft'un kendi ürünlerini ısrarla sana kullandırmaya çalışması da cabası. Windows 10'da mavi ekran gitti gibi ama GNU/Linux ilk çıktığında çökme olayı olmadığı için insanlar (özellikle geliştiriciler) GNU/Linux'a geçiş yaptılar.
 

okinkurt

Müdavim
Katılım
30 Eylül 2013
Mesajlar
3,813
Reaksiyon puanı
1,233
Puanları
113
Yaş
32
Windows 95'den 10'a kadar ne alanda gelişti ? Mavi ekranlar azaldı. Başka ? Cortana geldi. Kaçınız Cortana'yı, One Drive'ı, Windows Defender'ı, Edge'yi kullanıyor ve sizce gerekli miler. Özellikle Microsoft'un kendi ürünlerini ısrarla sana kullandırmaya çalışması da cabası. Windows 10'da mavi ekran gitti gibi ama GNU/Linux ilk çıktığında çökme olayı olmadığı için insanlar (özellikle geliştiriciler) GNU/Linux'a geçiş yaptılar.

Windows da gelişim yok directx dayatması ile zorla upgrade ettiriyor son yıllarda xp yi bırakma sebebim buydu en son dx12 hatrına w10 kurduk ki bf1 de açıyorum gram fark yok dx x9 ile 12 farkı bile çok az benim kendi yorumum tabi fark var diyene bir şey diyemem .
 

eronis

Müdavim
Emektar
Katılım
25 Mart 2016
Mesajlar
5,389
Reaksiyon puanı
4,382
Puanları
113
hocam o videolar da battlefield 1 karşılaştırması var mı? overwhatch? fifa 17? tom clancy's division? witcher3? cevap vereyim yok. o zaman windows'un pc oyuncuları için elimiz de ki tek oyun platformu olup olmadığını tartışmaya gerek yok! ayrıca dota2 linux da oynanıyorsa sebei sadece steam link'i yaygınlastırmak.
Hocam, bu arkadaş Overwatch yada Fifa 17 video'su yapmadı ama sana bir Overwatch GNU/Linux video'su vereyim ?


Fifa 17 video'su bulamadım, galiba ya yeni çıkmış yada çıkacak. Futbolla aram olmadığı için oyunlarını da takip etmiyorum ve Witcher 3 ile de ilgili video bulamadım ama bildiğim kadarıyla Ubuntu'da oynanabilir.

ayrıca dota2 linux da oynanıyorsa sebei sadece steam link'i yaygınlastırmak.
Peki Dying Light ? (Yanlarındaki o steam ikonu GNU/Linux desteği olduğunu gösterir)
Linux destekleyen bildiğim oyunlar

Don't Starve Together on Steam

Euro Truck Simulator 2 on Steam

Dying Light: The Following - Enhanced Edition on Steam

Amnesia: The Dark Descent on Steam

SOMA on Steam

Save 33% on Counter-Strike: Global Offensive on Steam

Football Manager 2017 on Steam

Rocket League® on Steam

Rust on Steam

Garry's Mod on Steam

Save 50% on Deus Ex: Mankind Divided on Steam

Save 80% on LIMBO on Steam

The Witcher 2: Assassins of Kings Enhanced Edition on Steam

Save 40% on Firewatch on Steam

Outlast on Steam

ARK: Survival Evolved on Steam

PAYDAY 2 on Steam

Borderlands 2 on Steam

Metro 2033 Redux on Steam

Portal 2 on Steam

Sid Meier's Civilization V: Complete on Steam

Save 50% on XCOM® 2 on Steam

http://store.steampowered.com/app/221640/?snr=1_7_7_topsellers_150_6

http://store.steampowered.com/app/210770/

Playonlinux'u hiç duydun mu ? Sadece Windows'u destekleyen pek çok oyun ve programı onunla da açabilirsin.

Her oyun oynanır mı ? Senin de dediğin gibi hayır. Ama burada bence oldukça fazla seçeneğin zaten var ve bunların hepsini bitirene kadar yine yeni oyunlar çıkacak. Bütün oyunların çıkıp çıkmaması değil olay, Ubuntu'nun potansiyel olarak Windows'tan daha iyi bir oyun platformu olması ve bunu OpenGL'e ve alt yapısına borçlu olması (Tabii Microsoft'un tekelcilik hareketleri de var.) Ama sonuç olarak farklı frekanslardan konuşuyoruz biraz ve ikimizde yakın ama birbirinden farklı şeyler hakkında konuşuyoruz :D Sen oyun sayısı diyorsun, ben oyun deneyimi diyorum ve o yüzden anlaşamıyoruz biraz :)
 

__kadıköyRAP__

Müdavim
Katılım
3 Mart 2007
Mesajlar
29,207
Reaksiyon puanı
2,146
Puanları
113
Başlık oyun geliştiricilere hitap ediyor, bizim elimizde değil ki DX yerine OGL kullanmak.
 

eronis

Müdavim
Emektar
Katılım
25 Mart 2016
Mesajlar
5,389
Reaksiyon puanı
4,382
Puanları
113
Başlık oyun geliştiricilere hitap ediyor, bizim elimizde değil ki DX yerine OGL kullanmak.
Yarı yarıya haklısın. Neden ? Ubuntu'da Direct X mevcut değil, kısaca bütün oyunlar OpenGL ile açılıyor. Ayrıca söylediğim üzere Vulkan sürücüleri dahi Ubuntu 16.04'de Windows 10'dan daha verimli ve akıcı çalışıyor. Tabii Nvidia tarafından bahsediyorum, AMD tarafında GNU/Linux kullanıcılarının pek şansı yok ve olmadı da şu zamana kadar malesef :cool:
 

__kadıköyRAP__

Müdavim
Katılım
3 Mart 2007
Mesajlar
29,207
Reaksiyon puanı
2,146
Puanları
113
Oyun hangi API'yi kullanmışsa biz de onu kullanmak zorundayız yani onu diyorum. OGL'ye uygun yapılmamış oyunu OGL ile açamıyoruz ki.
 

eronis

Müdavim
Emektar
Katılım
25 Mart 2016
Mesajlar
5,389
Reaksiyon puanı
4,382
Puanları
113
__kadıköyrap__ Bu konu biraz da neden Microsoft'tan ve Microsoft tekelinden kurtulmalıyızı anlatmayı amaçlıyordu aslında. Kısaca burada oyuncular için istenirse Microsoft tekelinden kurtulmanın mümkün ve avantajlı olduğunu anlatmaya çalıştım. GNU/Linux kullanıcısıyım diye onun hakkında fazla konuştum farkındayım ve aynısı Mac için de geçerli. Neden oyun oynamak için Windows'a bağlı kalmamız gereksin, o lisansı satın almamız, o sistemi ve ürünleri kullanmamız gereksin?
 

kmurat

Müdavim
Cezalı
Katılım
8 Şubat 2014
Mesajlar
8,488
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
3,710
Puanları
113
OpenGL bir standard. bu standardı kısmen veya tamamını kullanan uygulamalar var. bunlardan en bilineni FreeGlut, bir diğeri SDL. İsteyen ve OpenGL i destekleyen herkes bu standard'ı kendi uygulaması içinde kullanabiliyor. Oyun geliştiriciler ise kendilerine en kolay geleni veya kendilerine sponzorluk yapanı tercih ediyorlar. Microsoft'un parası çok.
 

eronis

Müdavim
Emektar
Katılım
25 Mart 2016
Mesajlar
5,389
Reaksiyon puanı
4,382
Puanları
113
OpenGL bir standard. bu standardı kısmen veya tamamını kullanan uygulamalar var. bunlardan en bilineni FreeGlut, bir diğeri SDL. İsteyen ve OpenGL i destekleyen herkes bu standard'ı kendi uygulaması içinde kullanabiliyor. Oyun geliştiriciler ise kendilerine en kolay geleni veya kendilerine sponzorluk yapanı tercih ediyorlar. Microsoft'un parası çok.
Şunu da eklemek isterim, Valve'nin bütün oyunları OpenGL kullanır aslında, Microsoft port'larına Direct X desteğini ayriyeten eklerler. Metro Redux serisinin OpenGL desteği vardır. Aslında bugün piyasadaki çoğu oyunun var. Ama dediğin gibi, bu işin arka planı da var.
 

alihanabi

Asistan
Katılım
22 Mart 2012
Mesajlar
404
Reaksiyon puanı
93
Puanları
28
Yaş
26
Valla yazıyı okuduktan sonra open gl yi sevmeye başladım bi alıp okşayasım geldi :D
 

eronis

Müdavim
Emektar
Katılım
25 Mart 2016
Mesajlar
5,389
Reaksiyon puanı
4,382
Puanları
113
Valla yazıyı okuduktan sonra open gl yi sevmeye başladım bi alıp okşayasım geldi :D
Evet, OpenGL'in yaygınlaşması bizim, yanin oyuncunun yararına olacaktır. En çok da bütçe bazında ama alıp okşamak ? :D

Muaahhahhahhahhahahahahaaaahhh ! :D

 

Ben Kenobi

Müdavim
Katılım
6 Kasım 2011
Mesajlar
7,336
Reaksiyon puanı
3,155
Puanları
113
Autodesk Maya 2017 ile varsayılan olarak bütün platformlarda OpenGL'ye geçti.
Bundan önceki bütün versiyonlarda Windows platformu için DirectX 11 varsayılan idi.
DirectX 12 implemente bile edilmedi.
Çünkü performans ve açık kaynağın gücüyle birleşince OpenGL daha hızlı.
Microsoft zaten uzun zamandır performans için yatırım yapmıyor, Windows 8 ve Windows 10 ile birlikte oyuncuların isteklerini hiç önemsemediklerini gösterdiler.
Hatta Valve gerekirse Steam'daki oyunların çoğunu Linux'e entegre etmek için çalışmalara başladı.
Birkaç yıldır oyun geliştiricilerine OpenGL tavsiye ediyor ve programlama kısmında Microsoft'a ait VC++ compiler'ı yerine GCC ile derlemelerini öneriyor.
Benzer bir hızlanma da VC++'dan GCC'ye geçince var çünkü Microsoft'a ait compiler koda kendi kafasına göre managed kod hatta bazen garbage collector ekliyor ve C++11'den itibaren standartlara uymakta çok zorlanıyor, bunun yerine kendi standartlarını uygulamaya kalkıyor. İşin kötüsü kendi standartları kabul gören standartlara göre teknik kalite olarak daha kötü ama Microsot kötü olsun benim olsun düşüncesinde.
OpenGL cephesi oyun dünyasında eski gücüne emin adımlarla ilerleyecektir.

Bu arada Vulkan mimarisini duyanlarınız olmuştur.
Vulkan (API) - Wikipedia
Bu mimarinin adı aslında OpenGL 5 olarak isimlendirilecekti.
Zaten Khronos Group çatısı altında geliştiriliyor tıpkı OpenGL gibi.
Neden böyle bir isimlendirmeye gittiklerini henüz tam olarak bilemiyoruz.
Yani Vulkan ile ilgili duyduğunuz güzel haberleri OpenGL 5.0 haberleri olarak düşünebilirsiniz.
Benim anladığım OpenGL 5. versiyonu bu isimle yayınlanmayacak, birkaç yıl içerisinde next-gen OpenGL developerları Vulkan'a geçmiş olacak, işte o zaman performans çok daha artacak.

Valve'nin oyun geliştiricilere yaptığı seminerden Vulkan'ı tavsiye ederken bir görüntü.
valve_dx12_vs_vulkan.jpg
 

Kaya26

Müdavim
Katılım
27 Eylül 2012
Mesajlar
3,338
Reaksiyon puanı
550
Puanları
113
Yaş
26
Vulkan, Mantle ve Open GL in birleşmesinden oluşturuldu. Yani yarı Amd yazılımı o yüzden Open GL 5.0 isimlendirmesi verilmemiş olabilir.
 

eronis

Müdavim
Emektar
Katılım
25 Mart 2016
Mesajlar
5,389
Reaksiyon puanı
4,382
Puanları
113
Autodesk Maya 2017 ile varsayılan olarak bütün platformlarda OpenGL'ye geçti.
Bundan önceki bütün versiyonlarda Windows platformu için DirectX 11 varsayılan idi.
DirectX 12 implemente bile edilmedi.
Çünkü performans ve açık kaynağın gücüyle birleşince OpenGL daha hızlı.
Microsoft zaten uzun zamandır performans için yatırım yapmıyor, Windows 8 ve Windows 10 ile birlikte oyuncuların isteklerini hiç önemsemediklerini gösterdiler.
Hatta Valve gerekirse Steam'daki oyunların çoğunu Linux'e entegre etmek için çalışmalara başladı.
Birkaç yıldır oyun geliştiricilerine OpenGL tavsiye ediyor ve programlama kısmında Microsoft'a ait VC++ compiler'ı yerine GCC ile derlemelerini öneriyor.
Benzer bir hızlanma da VC++'dan GCC'ye geçince var çünkü Microsoft'a ait compiler koda kendi kafasına göre managed kod hatta bazen garbage collector ekliyor ve C++11'den itibaren standartlara uymakta çok zorlanıyor, bunun yerine kendi standartlarını uygulamaya kalkıyor. İşin kötüsü kendi standartları kabul gören standartlara göre teknik kalite olarak daha kötü ama Microsot kötü olsun benim olsun düşüncesinde.
OpenGL cephesi oyun dünyasında eski gücüne emin adımlarla ilerleyecektir.

Bu arada Vulkan mimarisini duyanlarınız olmuştur.
Vulkan (API) - Wikipedia
Bu mimarinin adı aslında OpenGL 5 olarak isimlendirilecekti.
Zaten Khronos Group çatısı altında geliştiriliyor tıpkı OpenGL gibi.
Neden böyle bir isimlendirmeye gittiklerini henüz tam olarak bilemiyoruz.
Yani Vulkan ile ilgili duyduğunuz güzel haberleri OpenGL 5.0 haberleri olarak düşünebilirsiniz.
Benim anladığım OpenGL 5. versiyonu bu isimle yayınlanmayacak, birkaç yıl içerisinde next-gen OpenGL developerları Vulkan'a geçmiş olacak, işte o zaman performans çok daha artacak.

Valve'nin oyun geliştiricilere yaptığı seminerden Vulkan'ı tavsiye ederken bir görüntü.
valve_dx12_vs_vulkan.jpg
Hocam sen de bir ara konu açsana, benim de senden öğrenebileceğim şeyler olduğu kesin :D Şaka bir yana bilmediğim şeyler öğrendim, eyvallah :)
 

utkuversus

Mizuru
Emektar
Katılım
12 Temmuz 2015
Mesajlar
17,627
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
13,135
Puanları
113
Yaş
20
Directxten nefret etmemin sebebini anladim bunu okuyunca... Tesekkurler....
 

alihanabi

Asistan
Katılım
22 Mart 2012
Mesajlar
404
Reaksiyon puanı
93
Puanları
28
Yaş
26
Evet, OpenGL'in yaygınlaşması bizim, yanin oyuncunun yararına olacaktır. En çok da bütçe bazında ama alıp okşamak ? :D

Muaahhahhahhahhahahahahaaaahhh ! :D

Ahaahahahaha :D OpenGL böyle daha çok mazlum çocukmuş gibi geldi böyle fakir bir yavrucağa sevgi gösterircesine sevmek :D
 

Ben Kenobi

Müdavim
Katılım
6 Kasım 2011
Mesajlar
7,336
Reaksiyon puanı
3,155
Puanları
113
Hocam sen de bir ara konu açsana, benim de senden öğrenebileceğim şeyler olduğu kesin :D Şaka bir yana bilmediğim şeyler öğrendim, eyvallah :)

Ayıpsın yavru Jedi, sana numaralarımı öğretirim.
Eğitim 1 - Sabır
Bu videoyu izleyip bitirdikten sonra eğitimin ilk etabı tamamlanacak ve ikinci etaba geçeceğiz. :D
 

eronis

Müdavim
Emektar
Katılım
25 Mart 2016
Mesajlar
5,389
Reaksiyon puanı
4,382
Puanları
113
Ayıpsın yavru Jedi, sana numaralarımı öğretirim.
Eğitim 1 - Sabır
Bu videoyu izleyip bitirdikten sonra eğitimin ilk etabı tamamlanacak ve ikinci etaba geçeceğiz. :D
10. saniyeden sonra gittim ben. Sanırım bilgisayarlarım ubuntu ama benim işletim sistemi windows kalmış, mavi ekrana girdim. Sanırım böyle bir bilgi benim görüşlerimin çok ötesinde usta, yine de sağol her şey için :D
 

El Padrino

Müdavim
Emektar
Katılım
15 Şubat 2007
Mesajlar
6,045
Reaksiyon puanı
70
Puanları
48
DX12 gelirken ne reklamlar ne haberler yapmislardi.DX12 ile donanimdan maksimum performans alinacak, DX11 ile arasinda %30-50 civari performans artislari gorucez diyorlardi.DX12 geldi ve tum bu konusulanlarin yalan oldugunu gorduk.En iyi ornek Rise of the Tomb Raider.DX12 ve DX11 arasinda herhangi bir performans farki yok.Aksine DX11 daha iyi performans veriyor.Diger oyunlarda da gordugum kadariyla DX11 ve 12 arasinda söylendiği gibi ucurum performans farkliliklari yok.Yillardir milleti kandiriyolar.Ne yazik...
 
Üst