<Button>
<Grid>
<TextBlock />
<Button />
</Grid>
</Button>
<Grid>
<Grid>
<Grid>
<Grid>
<Grid>
</Grid>
</Grid>
</Grid>
</Grid>
</Grid>
<Layout>
<TextView />
<TextView />
<Button />
Ömrü hayatımda Android'in sahip olduğu saçma sapan Layout yapısıyla karşılaşmadım @LeaveNhA. Basit bir örnek vereyim:
Kod:<Layout> <TextView /> <TextView /> <Button />
şeklinde çok basit bir form yapmak istiyorum. İlk TextView tek satır olmalı. Buton, formun en altında olmalı. İkinci TextView da ortasında olmalı ama bütün boşluğu kaplamalı.
RelativeLayout kullanmak gerekiyor (itirazım yok). İşleyiş şöyle saçma sapan yürüyor:
1) İlk TextView'u tanımlıyoruz
2) İkinci TextView'u tanımlıyoruz. Tanımlarken ilkiyle buton arasında olsun diyoruz.
3) Son olarak da butonu tanımlıyoruz.
:scared:
hata!
Niye? İkinci TextView, Button'dan önce geldiği için Button'dan habersiz. Böyle bir şey yok diyerek hatayı dayıyor.
:scared:
N'aaapçam?
İki seçeneğim var
1) İkinci TextView'ı Button'dan sonra tanımlamak
2) İkinci TextView içerisinde Button'ı tanımlamak.
Özgürlük, saçma sapanlıkla gelmemeli.
bence bu ic ice nesne ekleme olayindan vazgec sen en iyisi.Ömrü hayatımda Android'in sahip olduğu saçma sapan Layout yapısıyla karşılaşmadım @LeaveNhA. Basit bir örnek vereyim:
Kod:<Layout> <TextView /> <TextView /> <Button />
şeklinde çok basit bir form yapmak istiyorum. İlk TextView tek satır olmalı. Buton, formun en altında olmalı. İkinci TextView da ortasında olmalı ama bütün boşluğu kaplamalı.
RelativeLayout kullanmak gerekiyor (itirazım yok). İşleyiş şöyle saçma sapan yürüyor:
1) İlk TextView'u tanımlıyoruz
2) İkinci TextView'u tanımlıyoruz. Tanımlarken ilkiyle buton arasında olsun diyoruz.
3) Son olarak da butonu tanımlıyoruz.
:scared:
hata!
Niye? İkinci TextView, Button'dan önce geldiği için Button'dan habersiz. Böyle bir şey yok diyerek hatayı dayıyor.
:scared:
N'aaapçam?
İki seçeneğim var
1) İkinci TextView'ı Button'dan sonra tanımlamak
2) İkinci TextView içerisinde Button'ı tanımlamak.
Özgürlük, saçma sapanlıkla gelmemeli.
Ya siz çok seçicisiniz yada ben çok meraklıyım.
İkinciyi tercih ediyorum.
toplam 2.5 saatte layoutların yapısını anladım ve saha satış sistemi projemin genel arayüzünü(16 tane activity var ve 8 kadar custom dialog - hoş bunu kodla yazdım hep) 3 günde çıkarttım.
İlk başta gına getirdi yeter lan dedim ama sonra mecburen(para kazanacaksan mecbursun) kabullendim ve örnek yapa yapa rahat olduğunu anladım.
html gibi düşününce çok rahat oluyor. tablelayout, lineerlayout en sık kullandığım oldu ve çok rahat oturttum nesneleri. Ama controle erişmek yok mu sinir etti. Thread ve handler aynı. Java nın event mimarisi zaten ap ayrı bir sinir delegate ve eventlardan sonra c# taki bu hakkaten gıcık. this yazıyorsun eventın içinde anasını satim gidiyor event classını alıyor. hoş onuda final keywordü yada method ile çözüyorsun ama kod artıyor...
ama alışınca güzel oluyor.
Bu arada motodev studio yu şiddetle önerim androidde. NDK ile yazmıyorsanız tabiki. NDK da Nvidia Tegra Studio daha güçlü.
İnsan alışkanlıklarından vazgeçemiyor demek ki Benimde şu sıralar c# kullanmam gerekiyor ama java'dan sonra o kadar yorucu geliyor ki... Halbuki syntax çok yakın