Mount&Blade II: Bannerlord Dev Blog Bölüm 3

Bu konuyu okuyanlar

rozabay

Müdavim
Katılım
4 Nisan 2009
Mesajlar
7,113
Reaksiyon puanı
34
Puanları
48
Mount&Blade II: Bannerlord Developer Blog 3 – Beklenmeyen Gruplar
İlgili ve ilgisiz tüm gruplara, bilinsinki, biz, TaleWorlds’de Mount&Blade II: Bannerlord adıyla, yeni bir oyun yapıyoruz. Mount&Blade serisinin yeni oyunu ve Mount&Blade:Warband’in devam oyunu. Bu üçüncü developer blog’unda dinlemek isteyen herkes için oyun hakkında konuşacağız. Bu hafta campaign takımıyla ilgili konuşacağız, oyunun single player mekanik ve oynanışıyla ilgilenen yapımcılarla. Ya da eski ismiyle “Takım 3″.
Ofisteki takımların odalarını konuşmak bloglarda artık gelenekselleşen bir şey oldu. Campaign takımı oyun motoru (blog 2′de bahsettiğimiz) takımının tam tersi yönünde ve yine tam merkezi bir yerde. Bunun oyun motoru takımına olan herkesin ayağının bastığı bir yerde olması gibi bir yarar sağladığı aşikar. Fakat bu sefer bu takım gezme işini yapıyor. Oynanışa yapılacak bir değişiklik, boş zamanlarda oyun üzerinde çalışan ve oyun mekaniği üzerinde değişiklik istediği eklemeler ve değişikliklere odaklanarak. Omuza bir dokunuş, yanına sokulmak, mesaj atmak fark etmiyor. Campaign takım üyesi sizden her zaman bir şey istiyor. Bu bir harita ikonunun değişik bir sürümü de olabilir, ruhunuzdan bir parça da.
twdd_03_room_shot.jpg
Campaign üzerinde çalışan takım iş üstündeyken! Topluluktan TW’e girmeyi başaran Captain Lust en sağdaki çalışan! Selam Frank!

Sene başında yapılan restorasyon yüzünden takım 1 takım 3′ü işgal etmek zorunda kaldı. Bu da ofisteki en büyük ofisin oluşmasına sebep oldu. Takımlar arası iletişimin artmasına yardım eden bu küçük zorunluluk, oyunun tamamlanmasında gösterilen eforu da arttırdı. Yapılan toplantılara her iki takımın üyelerinin yanı sıra diğer yapımcılarda katılıyor ve bütün ofiste geçen aktiviteler konusunda herkes bilgi sahibi olabiliyor.
Campaign takımı sandbox oyunda geçen, harita üzerindeki yerleşimler, campaign kullanıcı arayüzü ve yapay zekası gibi özelliklere odaklanırken, Oyun içi görevler, savaşlar, turnuvalar ve kale kuşatmalarını iki takım beraber geliştirir. Campaign yapay zekasının davranışları üzerinde çok durulmuş durumda. örnek vermek gerekirse artık lordlar daha akla uygun kararlar verirken kişisel tercihler ve krallığına uygun ayarlar çerçevesinde duruyorlar. Lordlar ve Leydiler artık Warband’de olduğu gibi her birinin bir araya geldiği dev ve yenmesi imkansız ordular kurmak yerine daha az kişilik orduları seyrek bir biçimde oluşturacaklar. Bu sistem daha gerçekçi olmakla birlikte, campaign oynanışı, farklı cephelerde ve farklı mekanlarda savaşabilme imkanı ve oyuncunun yapacağı eylemlerin derinliğine göre daha ilginç sonuçlar doğuracak.
Bunu geliştirmek gittikçe çoğalan bir süreç alıyor ve yapay zeka davranışlarının yeni eylemler yapabilmeleri için gitgide yavaş yavaş düzenlenmesi gerekiyor. Buna bir örnek olarak tuzak kurma eylemini gösterebiliriz. Tuzak kurma eyleminin mekaniği ve oynanabilirliği oyuna gerçek bir uyarlama gibi eklenmesi gerekiyor. Yapay zekanın lordların ve haydutların gerçekçi tuzaklar kurabilmesi için programlanması gerekiyor. Buda doğrusal olmayan bir oyun olarak sayabileceğimiz Mount&Blade’in geliştirilmesine yeni katmanlar eklememize sebep oluyor.Oyunu komplike bir hal verdiği gerçek fakat biz oyuncularımızın eğlenebileceği oyunlar yapma gayesindeyiz.
Serinin daha önceki oyunlarında aksayan bir nokta olarak arayüzü gösterebiliriz. Yeni oyunda pek çok ekran hem grafiksel olarak hemde işlevsel olarak büyük bir değişikliğe uğradı. Bu değişikliklerin asıl amacı grafik arayüzünü daha göz alıcı, bilgi verici ve basit olmasını sağlamaktı. Toplantılarda, shift tuşu ile birlikte farenin sağ ile sol tuşu ile yapılabilecek kombinasyonlar ile bu işlemin nasıl hızlı yapabileceğini detaylıca düşünerek, satışa çıkacak ürünün daha önceki yapımlardan daha düzgün bir hal alacağından emin olmaya çalıştık.
twdd_03_inventory.jpg
Oyunun yeni envanter arayüzü. Yeni eklenen zırh yerleri göze çarpıyor. Atlarımıza ayrı zırh alabilmekle beraber, omuz kısımlarının da zırhlandırılabilecek olması göze çarpıyor.

Yukarıda gördüğünüz ekran görüntüsü biz yapımcıların kullandığı basit bir test ekranı. Bu ekran, eşya satın alınan ve genel envanter yönetiminin gerçekleştiği ekran. Bu yeni arayüzün önemli bir özelliği yoldaşlarınız ekipmanlarını onlarla iletişim penceresini açmaya gerek kalmadan değiştirebileceğiniz olması. Ortadaki okları kullanarak ana karakter ile yoldaşlar arasında hızlıca geçiş yapabilirsiniz. Bu büyük zaman kurtarıcı özelliğe rağmen yoldaşlar ile iletişim penceresini açmanızı sağlayacak pek

Çeviri: Mehmet Arda Gündüz.

Bu yazıyı kaynak kullanmadan kopyalamak, alıntılamak yasaktır verilen emeğe hakarettir. Lütfen kaynak göstererek kullanınız. Teşekkürler!

KAYNAK
 
Üst