Milyonlarca kişinin beklediği tarih belli oldu

Bu konuyu okuyanlar

mr_rain

Müdavim
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,957
Reaksiyon puanı
441
Puanları
83
milli_trende_ilk_hat_ankara_sivas13903673540_h1119240.jpg


TCDD Genel Müdürü Karaman, Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren hattının yapımının tamamlandığını ve 29 Mayıs'ta yolcu taşınabileceğini söyledi.

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü Süleyman Karaman, Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattının yapımının tamamlandığını, test sürüşlerini gerçekleştirdiklerini belirterek, "Testler bittikten sonra yolcu taşımaya başlayacağız, 29 Mayıs olabilir" dedi.



Karaman, gazetecilerle yapımı tamamlanan Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren hattında test sürüşüne katıldı.

Dünyada 5-6 adet bulunan test trenlerinden biri olan Piri Reis hakkında bilgi veren Karaman, Piri Reis'in ilk etapta saatte 40 kilometre hızdan başlayarak hattın ölçümlerini gerçekleştirdiğini ifade etti. Testlerin 10'ar kilometre hız artışlarıyla saatte 275 kilometreye kadar devam ettiğini anlatan Karaman, test treninin 250 kilometre hızla ilerlerken dahi 247 ayrı ölçüm gerçekleştirdiğini belirtti. Karaman, testlerin amacının istenilen standartta yol yapımının, seyahat konforunun ve güvenliğin sağlanması olduğunu kaydetti.

- "Türkler çok fazla seyahat etmiyor"


Avrupa'da seyahat katsayısı 200 iken, Türkiye'de bu rakamın 20 olduğunu ifade eden Karaman, Türk insanının çok fazla seyahat etmediğini söyledi. Karaman, hızlı tren sefere başladıktan sonra seyahat oranlarının arttığını vurguladı.

Demiryollarının geleceğini tartışmak üzere bir şura gerçekleştirdiklerini anlatan Karaman, bu şura kapsamında akademisyenlerin, bürokratların ve konunun uzmanlarının katıldığı 100'e yakın toplantı gerçekleştirdiklerini dile getirdi. Bu toplantılar sonucunda dünya ile entegre, ekonomik, AB mevzuatına uygun, güvenli, diğer ulaşım modlarıyla entegre bir demiryolu ağı oluşturulmasının kararlaştırıldığını belirten Karaman, bu anlamda 2023'e kadar 25 bin kilometre ilave demiryolu yapılacağını ifade etti. Bunun yanı sıra yol yenileme çalışmalarının devam ettiğini belirten Karaman, 2014 sonuna kadar mevcut tüm yolların yenileme çalışmalarının tamamlanacağını bildirdi.
TCDD'nin yeniden yapılanması ve demiryollarının özel sektöre açılmasına ilişkin kanunun yürürlüğe girdiğini anımsatan Karaman, "Demiryolarından işletmeciliği, alt yapıdan ayıracağız. Karayollarında her isteyen arabasını alıp karayoluna çıkabiliyor. Demiryollarında aynı karayollarında olduğu gibi isteyen trenini alsın ve işletmecilik yapsın istedik" dedi. Karaman, 1 yıl içerisinde uygulamaya başlanabileceğini ifade etti.

Demiryollarına yönelik çalışmalarda güvenliği ön plana aldıklarını belirten Karaman, Türkiye'nin 2023'te çok daha yaygın ve modern bir demiryolu ağına sahip olacağını söyledi.


Karaman, tüm bu çalışmaların sonucunda yolcuda demiryollarının payını yüzde 10'a çıkarmayı hedeflediklerini ifade ederek, şu anda bu oranın yüzde 2 düzeyinde olduğunu kaydetti.

- Ankara-İstanbul YHT hattındaki çalışmalar


Karaman, Ankara-İstanbul YHT hattındaki çalışmalar hakkında bilgi verdi.

Hattın yapımı sırasında en zorlandıkları bölümlerden birinin Eskişehir geçişi olduğunu ifade eden Karaman, "İlk defa demiryolu hattı bir şehrin altından geçti. Dünyada da bir Cordoba'da böyle. Bundan sonra bir daha böyle bir geçiş olsun istemiyoruz" diye konuştu.
Eskişehir Gar'ı konusunda belediye ile anlaşmazlık yaşadıklarını anlatan Karaman, gara ilişkin planların tamamlandığını kısa bir süre içerisinde ihalesine çıkılacağını bildirdi.

Ankara-İstanbul hattında 755 sanat yapısı yaptıklarını belirten Karaman, Köseköy-Gebze arasındaki bölümün 150 milyon avroluk AB hibesi ile yapıldığını ifade etti. Hattın 2015'te Marmaray'a bağlanacağını ve Halkalı'ya kadar ulaşacağını kaydeden Karaman, şöyle konuştu:


"Hat açıldıktan sonra Ankara-İstansul arası seyahat süresi 3,5 saat olacak. İlk etapta günlük 16 sefer düzenlenecek. Marmaray'a bağlandıktan sonra her 15 dakika ya da yarım saatte bir sefer gerçekleşecek. Bilet ücretleriyle ilgili de bir anket çalışması yaptık. Vatandaşa, 'Kaç lira olursa YHT'yi tercih edersin' diye sorduk. 50 lira olursa hepsi 'bineriz' diyor. 80 lira olursa yüzde 80'i YHT'yi tercih edeceğini belirtiyor. Bunları değerlendirip bilet fiyatını belirleyeceğiz.
Hattın yapımı tamamlandı. Şimdi testlerini gerçekleştiriyoruz. Testler bittikten sonra yolcu taşımaya başlayacağız, 29 Mayıs olabilir. 'Martta açarız' dedik ama olmadı. Önemli olan tam anlamıyla güvenli bir şekilde hizmete girmesi."

- "Eskişehir geçişi Marmaray'dan zor oldu"


Karaman, hattın hizmete girmesinin gecikmesinde, yapım sırasında hırsızlar ve kötü niyetli kişilerce 25 kez tellerin kesilmesi, tünellerin bir kez daha kontrol edilmesi, sinyal sisteminde çıkan birtakım sorunlar gibi nedenlerin etkili olduğunu söyledi. Karaman, özellikle Eskişehir geçişinin Marmaray'dan daha zor olduğunu ifade etti.
Hattın 4 milyar dolara mal olacağını belirten Karaman, bunun 2 milyar dolarını kredi olduğunu vurguladı.

Karaman, Ankara-İzmir YHT hattında ise Ankara-Afyonkarahisar arasında yapım çalışmalarının devam ettiğini söyledi.

Hatların geçtiği yerlerde alt ve üst geçitlerin de kendileri tarafından yapıldığını anlatan Karaman, söz konusu iş için bu yıl bütçeden 50 milyon lira kaynak ayrıldığını kaydetti.

Kaynak
 

Bloother

Müdavim
Katılım
29 Ekim 2013
Mesajlar
10,949
Reaksiyon puanı
2,327
Puanları
113
Yaş
35
29 Mayıs, zamanlama manidar. :D Allah razı olsun bu millet için çalışıp çabalayandan..
25 kez bu projeyi sabote edenlerin de Allah belasını versin..
 

FullScreen

Müdavim
Katılım
12 Temmuz 2013
Mesajlar
1,230
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
O tellere verecektiler 25 bin volt , bak bakalım kesebiliyorlar mıydı ? :)
Muhalefet aklıma geldide..Yine suçlu TCDD olurdu.
Gerçi yasa gereği TCDD Demiryolu hattının 10 metre yakınına yaklaşmak yasak.Trenle falan kaza yaparsanız trenin hasarını ödetirler.Fatura çıkartırlar.
 
Üst