Metrobüs arızalanınca bakın ne oldu?

Bu konuyu okuyanlar

REDFOKS

Müdavim
Katılım
31 Ocak 2009
Mesajlar
18,034
Reaksiyon puanı
201
Puanları
63
Metrobüs başlı başına hatadır. İstanbul'un trafiğine bir çözüm getirdiği de yok. Toplu ulaşım sorununu çözmek isteyenler Moskova'nın toplu ulaşım sorunu nasıl çözülmüş baksın biraz örnek alsınlar.
 

El Padrino

Müdavim
Emektar
Katılım
15 Şubat 2007
Mesajlar
6,045
Reaksiyon puanı
70
Puanları
48
"Her yere metro, her yerde metro!"
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
her yerde metro market var diye metro var sanan başkan olmasın?
 

siriusian

Öğrenci
Katılım
5 Aralık 2008
Mesajlar
93
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Bunların hepsi abartı arkadaşlar tamam metrobüs olağan üstü bir çözüm değil ve bir şekilde düzenlenmesi gerekecek ama ben 3 senedir Londra'da yaşıyorum dünyadaki sayılı metro sistemlerinden birine sahipler ama aynı şekilde rayın ortasında bir tren kalınca aynı görüntü onlarda da oluşuyo yüzlerce kişi duraklarda bekliyo vs. birde tünelin içinde karanlıkta sıkışanları düşünün bu kadar yaygara koparmıyolar..
 

El Padrino

Müdavim
Emektar
Katılım
15 Şubat 2007
Mesajlar
6,045
Reaksiyon puanı
70
Puanları
48
Bunların hepsi abartı arkadaşlar tamam metrobüs olağan üstü bir çözüm değil ve bir şekilde düzenlenmesi gerekecek ama ben 3 senedir Londra'da yaşıyorum dünyadaki sayılı metro sistemlerinden birine sahipler ama aynı şekilde rayın ortasında bir tren kalınca aynı görüntü onlarda da oluşuyo yüzlerce kişi duraklarda bekliyo vs. birde tünelin içinde karanlıkta sıkışanları düşünün bu kadar yaygara koparmıyolar..

Kardesim bizim halkimizin yarisi ezik ve asaglik kompleksine sahip oldugu icin bizim ulkemiz haricindeki her ulkede hayatin kusursuz ve muthis bir sekilde yasandigini saniyor.Ulasim, saglik, eglence, egitim vb. herseyi kusursuz saniyorlar ve bu nedenle cok buyuk beklentiler icerisindeler.Buda halkimizin cahilliginden ve gormemisliginden kaynaklaniyor.

Dunya'nin heryerinde kış mevsiminde kar yağisinin yogun oldugu donemlerde yollar kapanir, ulasim durur, insanlar mecbur kalmadikca araclariyla disari cikmaz.Toplu ulasim araclarini kullanir.Buna ragmen buzlanma ve hava sartlari nedeniyle kazalar ve kayiplar yinede meydana gelir.Ana yollar haricinde butun yollar karla kapli sekilde kapali durumda kalir.

Ama bizim memleketimizde bi kar yagdimi, yollar kapandimi, insanlar arabalariyla yolda kaldimi isyan kiyamet koparir, devlete, yoneticelere sover.

Dunyada "buyuk sehirlerde" kış mevsimlerinde karla ve buzlanmayla mucadele eden bizim gibi bi ulke yok.Buyuksehir belediyelerimiz kışları ayni bir deli gibi yagan kari yollardan surekli kureyip, tuzlama calismasi yapiyor.Rusya gibi ulkelerde moskova gibi buyuk bir sehirdr kar yagdimi, kar küreme araci karlari soyle bi kenara atip ceker gider.O da arabalar gecsin diye degil.Insanlar yolda rahat yurusun diye.

Her seyin basi cahillik.Bekara karı boşamak kolay...
 

TEGİN

Müdavim
Katılım
13 Mayıs 2009
Mesajlar
2,102
Reaksiyon puanı
92
Puanları
48
Başka ülkede olsa şimdiye kadar birisi mutlaka dava açmıştı. Paranı verip hizmet satın alıyorsun güya.Parayı alıyorlar ama hizmet ?İn metrobüsten yürü. :)
 

CiiixXx

Müdavim
Katılım
21 Nisan 2008
Mesajlar
1,373
Reaksiyon puanı
27
Puanları
48
Doğduğum günden beri İstanbul'da yaşıyorum. 10 küsürlü yaşlarımdan beri yolcu ve sürücü olarak trafik çilesi çekiyorum.

Metrobüs faaliyete geçince E5 rahatlayacak diye düşünülüyordu. Otobüs ve minibüs hatlarının büyük kısmı kaldırıldığı ve bir miktar rahatlama olduğu doğru ancak kaldırılan emniyet şeridi ve daraltılan şeritler nedeniyle yan yana iki araba zor gidiyor E5'te. Üçüncü bir araba mümkün değil. Kamyonların yarısı diğer şeritte seyahat ediyor. Emniyet şeridi olmadığından aracı bozulan bozulduğu yerde kalıyor, kaldı ki en sağ şeride çekse ne olacak? :D

Metrobüse gelince, kaba taslak düşünülmüş, sorun çıktıkça düzeltiriz mantığı ile başlanmış bir proje.

İlk olarak ortak durak olarak düşünülmüş. Hiç bir iniş çıkışı olmayan dümdüz bir zemin yapısı olan Hollanda'nın bir şehrinden, çok güçlü bir motoru olmayan otobüsler alınmış. O da ne kaplar ters tarafta!!! Kapılar duraklara değil de yola bakıyor. Tabii çözüm basit, ''otobüsleri trafiğe göre tersten işletiriz!!!''

Dikkat ederseniz ithal edilen bu otobüsler Avcılar - Beylikdüzü hattında çalışmıyor. Çünkü Haramidere rampasını araç boşken bile çıkamıyor bu otobüsler. Bu nedenle daha güçlü motora sahip, daha az yolcu kapasiteli, Mercedes otobüslere aktarma yapmak zorunda kalıyorsunuz.

Yağmurlu günlerde durakta beklemek tam bir işkence. Hele birde E5 biraz akıcı ise. Yolda biriken sular durakları yıkıyor. Tabi metrobüsler de kendi şeritlerindeki suları savuruyor. İnsanları görseniz, metrobüsün gelişine göre, bir oraya bir buraya kaçışıyor.

Bazı durakları E5 ten gelen sular nedeniyle panellerle kapatmışlar ama hem görüntü kirliliği, hem de açıkçası faydasız. Sonuçta metrobüsün suları savurmasını engellemiyor bu paneller.

Görüntü kirliliğine bir örnek ise üst geçitler ve engelliler için düşünüldüğü söylenen ucube rampalar... Bazı noktalarda engelliler için konulan asansörler bu kirliliğe güzel bir çözüm olmuş. Tabii genellikle sağlıklı vatandaşlar kullanıyor.

Gece belli bir saatten sonra durakta görevli yok. Normalde durağa girerken yaptığınız ödemeyi artık metrobüste şoförün yanındaki zımbırtıya basarak yapmanız gerekiyor. Ama her gece bir sürü olay. Arka kapılardan ücret ödemeden binenler, şoförün uyarısına ''yanlış durakta indim'' diyerek gelerek ödeme yapmıyor. Şoförlerin herhangi bir can güvenliği yok. Bu yüzden ısrar da etmiyorlar.

Ücret konusu açılmışken, metrobüs ilk faaliyete geçtiğinde tek bir ücret söz konusuydu. Avcılardan Mecidiyeköye giden biri ile, Avcılardan Cennet Mahallesi durağına giden bir kişi aynı ücreti ödüyordu. Bu orantısızlığa daha sonra müthiş bir fikir ile çözüm bulundu. Gidilen mesafeye göre ücret ödenmesi, binerken herkesten aynı ücret alınıyor, indiğiniz durakta bir zımbırtıya daha basıyorsunuz. Bu cihaz nereden binip nereden indiğinizi algılıyor. Otomatik olarak asıl ödemeniz gereken ücreti hesaplayarak, ilk bindiğiniz durakta almış olduğu tam ücret ile arasındaki farkı iade ediyor.

Tabii bunu ilk zamanlar kimse bilmiyordu, çoğu kişi halen bilmiyor. Kimisi unutuyor. Ayrıca sistem o kadar akıllı ki, eğer aynı kart ile 5 kişi binerseniz, sadece bir kişilik iade alma hakkınız var. Diğer 4 kişinin farkını iade etmiyor akıllı zımbırtı. O kadar akıllı işte.

Eğer kartınızda en uzak mesafe ücreti kadar bakiye yoksa binemiyorsunuz bile. Diyelim ki en ucuz mesafeye gideceksiniz bu kadar bakiyeniz var. Ama binemiyorsunuz işte.

Tek veya 2, 3, 5 kullanımlık kartlarda da iade gibi bir şey yok.

Ve daha yazamadığım daha bir sürü şey.

Tüm bu sorunlar için yapılabilecek bir çok şey var ve bunları düşünebilmek, yapabilmek için illa mühendis olmak gerekmiyor.
 

-Hewal-

Müdavim
Katılım
27 Haziran 2008
Mesajlar
5,206
Reaksiyon puanı
11
Puanları
0
En iyisi fırsatı olan in Istanbuldan kaçması.
 

tanerkamber

Öğrenci
Katılım
16 Mayıs 2012
Mesajlar
68
Reaksiyon puanı
0
Puanları
6
işe hem otobüs hem metrobüsle gidebiliyorum otobüsle gidersem ortalama 20-30 dakika trafikten metrobüsle gidersem 6-7 dakika AMA metrobüse binebilmek için bi 20 dakika uğraşmam milleti itmem kakmam balık istifi gitmeyi göze almam lazım gerek yok
 
Üst