Metrobüs arızalanınca bakın ne oldu?

Bu konuyu okuyanlar

Edirneli

Müdavim
Katılım
20 Mart 2011
Mesajlar
2,745
Reaksiyon puanı
15
Puanları
38
İstanbul'un en önemli ulaşım araçlarından biri olan metrobüsün birinde arıza çıkınca insanlar yollara döküldü.

Zincirlikuyu metrobüs durağındaki bir metrobüste sabah saatlerinde meydana gelen arıza sonucu metrobüs seferleri durdu. Tıkanıklık oluşunca metrobüs kuyruğu meydana geldi.

Seferler durunca vatandaşlar araçlardan inip yürümeyi tercih etti.

metrobus.jpg


metrobus-001.jpg


metrobus-002.jpg



Kaynak
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,118
Puanları
113
bu metrobüs güzelde niye 3 şeritli yapmamışlar? belli noktalara hatta kalan araç ihtimaline karşı kurtarma cepleri niye yok?
 

FullScreen

Müdavim
Katılım
12 Temmuz 2013
Mesajlar
1,230
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
iki şerit yetmiyor mu ?

iyi ki istanbulda yaşamıyorum.
 

XAFER37

Müdavim
Katılım
17 Kasım 2011
Mesajlar
1,331
Reaksiyon puanı
1
Puanları
38
Metrobüslerin vadesi doldu artık, bunların yerine metro gelecek inşallah yakında.
 

Ay Parçası

Müdavim
Katılım
9 Şubat 2009
Mesajlar
3,821
Reaksiyon puanı
27
Puanları
0
illaki her rahatlığın sonu vardır bu metrobüslerin ulaşımı hakikaten istanbullular için güzel bir nimet ama ConfickerBelasi arkadaşımızın da dediği gibi bir bozuldumu vay haline tek şerit yapmak hangi akıllı insanın aklına gelir ki ey topbaş o kadar istanbullu sana ne kadar rahmet okusa azdır :mrgreen:
 

djvietnam

Müdavim
Katılım
5 Temmuz 2011
Mesajlar
3,306
Reaksiyon puanı
8
Puanları
38
iki şerit yetmiyor mu ?

iyi ki istanbulda yaşamıyorum.

aman kardeş yaşamayı aklına bile getirme yaşanmaz bir yer oldu artık istanbul anadoluya büyük hızla göç var şu sıralar ben kaçtım istanbuldan ohh ne trafik var ne bir dert
 

Chriminal

Asistan
Katılım
30 Kasım 2012
Mesajlar
497
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Bunun yerine Metro yapılması lazım artık . Daha hızlı ve sorunsuz bir yolculuk için en iyisi metro .
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
adamlar metro yapacakmış ama yer üstünde metro olmaz diye metrobüs zırvalığını uydurmuş... aslında o hatta metroda skışıklığa çözüm olamaz...
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,118
Puanları
113
aslında 2+2 şerit yapsalardı viraj ve rampaları düzgün istasyonları 2-3bin kişilik yapsalardı 10-20 yıl ömrü olurdu daha sonra turistik amaçla kullanılırdı.
 

VincentVega

Müdavim
Katılım
29 Ağustos 2007
Mesajlar
2,666
Reaksiyon puanı
3
Puanları
38
Arkadaşlar metrobüs yolları zaten çok şeritli. Yeri geldiğinde metrobüs başka metrobüse yol verebiliyor. Sorun duraklarda. Duraklarda tek şerit var(Bazı aktarma durakları hariç). Şu anda sorun yolun az şeritli olması değil. Asıl sorun sabah yoğun saatlerde yeterli metrobüs çalışmaması.
Bu sabah tamı tamına 25 dk metrobüs bekledim. Bu sürede 5 tane metrobüs geçti ve hiçbiri durmadı durakta. Avcılar durağına zor attım kendimi. Ama orada da durum aynı. Yüzlerce insan metrobüs bekliyor ama çok büyük belediyemiz hala teker teker metrobüs gönderiyor durağa. Bravo böyle devam...
 

Ay Parçası

Müdavim
Katılım
9 Şubat 2009
Mesajlar
3,821
Reaksiyon puanı
27
Puanları
0
bu kadar kalabalığı görünce bende oh diyorum ya artık iyiki istanbulda değilim 25 sene neler çektim bu istanbul trafiğinden şimdi allahıma şükrediyorum zamanında türk filmlerinde istanbulu bu kadar met etmeselerdi şimdi böyle olmazdı
 

7.43

Müdavim
Katılım
11 Haziran 2008
Mesajlar
8,969
Reaksiyon puanı
332
Puanları
83
İstanbul'da yaşamadığıma şükrettim.
 

El Padrino

Müdavim
Emektar
Katılım
15 Şubat 2007
Mesajlar
6,045
Reaksiyon puanı
70
Puanları
48
bu metrobüs güzelde niye 3 şeritli yapmamışlar? belli noktalara hatta kalan araç ihtimaline karşı kurtarma cepleri niye yok?

Bütün güzergah boyunca 3 şerit yapmanın bir mantığı yok.Zaten E-5 karayolunun müsait olduğu belli aralıklarda metrobüs yolu genişliyor ve kenarlarda cepler bulunuyor.Arızalanan veya arızalanmak üzere olan metrobüsler o ceplere çekiliyor.Lakin durak üzerinde arızalandıysa metrobüs o zaman yol tıkanıyor.Metrobüs çekicisi bekleniyor ve trafikte olmuşsa çekicinin gelmesi biraz uzun sürebiliyor.

Bazı arkadaşların dediği gibi metrobüs vadesini doldurdu artık.Ancak "yok metrobüs şöyle, yok metrobüs böyle, yok niye metrobüs yaptılarda metro yapmadılar, yok bunlar hiçbir işten anlamıyor" gibi yorumlar yaparak kendi cahilliklerini ve aciziyetlerini meydana çıkarmasınlar.

Metrobüsün 6 yıllık bir geçmişi var.6 yıl önce İstanbul trafiği kitlenmek üzereydi ve çok acil bir çözüm gerekiyordu.O zamanın şartlarını ve İBB'nin ekonomik durumunu göz önünde bulundurursak en etkili ve en hızlı çözüm metrobüstü.O zamanlarda çok hızlı bir şekilde metrobüs yolları yapıldı ve 17 eylül 2007'de Avcılar-Topkapı güzergahı açıldı.Sonrada 4 aşamalı olarak güzergah uzatıldı ve son haliyle bir öğrenci 1 TL verip Beylikdüzünden, Söğütlüçeşmeye gidebiliyor.
Lakin günümüz itibariyle metrobüs artık İstanbulun yükünü kaldıramıyor.Yetersiz geliyor.Bu nedenle yerini metroya bırakacağı İBB Başkanı tarafından birçok kez açıklandı.

Metro-Tramvay çok maliyetli ve yapımı çok uzun süren bir ulaşım aracı.6 yıl önce mevcut metrobüs güzergahında metro-tramvay yapılmaya kalkışılsaydı belki hala yapımı devam ediyor olurdu.O günden bugünede metrobüsle hiç tanışmamış olacaktık ve zaten kötü olan İstanbul trafiği şu zamana kadar katliam haline gelicekti.Şimdiki hedefimiz metrobüsün yerini metronun alması.Gerekli çalışmalar, projeler, bütçe, altyapı ve doğru zaman geldiğinde Metro yapımı başlıcak Allah'ın izniyle ...
 

XAFER37

Müdavim
Katılım
17 Kasım 2011
Mesajlar
1,331
Reaksiyon puanı
1
Puanları
38
Bütün güzergah boyunca 3 şerit yapmanın bir mantığı yok.Zaten E-5 karayolunun müsait olduğu belli aralıklarda metrobüs yolu genişliyor ve kenarlarda cepler bulunuyor.Arızalanan veya arızalanmak üzere olan metrobüsler o ceplere çekiliyor.Lakin durak üzerinde arızalandıysa metrobüs o zaman yol tıkanıyor.Metrobüs çekicisi bekleniyor ve trafikte olmuşsa çekicinin gelmesi biraz uzun sürebiliyor.

Bazı arkadaşların dediği gibi metrobüs vadesini doldurdu artık.Ancak "yok metrobüs şöyle, yok metrobüs böyle, yok niye metrobüs yaptılarda metro yapmadılar, yok bunlar hiçbir işten anlamıyor" gibi yorumlar yaparak kendi cahilliklerini ve aciziyetlerini meydana çıkarmasınlar.

Metrobüsün 6 yıllık bir geçmişi var.6 yıl önce İstanbul trafiği kitlenmek üzereydi ve çok acil bir çözüm gerekiyordu.O zamanın şartlarını ve İBB'nin ekonomik durumunu göz önünde bulundurursak en etkili ve en hızlı çözüm metrobüstü.O zamanlarda çok hızlı bir şekilde metrobüs yolları yapıldı ve 17 eylül 2007'de Avcılar-Topkapı güzergahı açıldı.Sonrada 4 aşamalı olarak güzergah uzatıldı ve son haliyle bir öğrenci 1 TL verip Beylikdüzünden, Söğütlüçeşmeye gidebiliyor.
Lakin günümüz itibariyle metrobüs artık İstanbulun yükünü kaldıramıyor.Yetersiz geliyor.Bu nedenle yerini metroya bırakacağı İBB Başkanı tarafından birçok kez açıklandı.

Metro-Tramvay çok maliyetli ve yapımı çok uzun süren bir ulaşım aracı.6 yıl önce mevcut metrobüs güzergahında metro-tramvay yapılmaya kalkışılsaydı belki hala yapımı devam ediyor olurdu.O günden bugünede metrobüsle hiç tanışmamış olacaktık ve zaten kötü olan İstanbul trafiği şu zamana kadar katliam haline gelicekti.Şimdiki hedefimiz metrobüsün yerini metronun alması.Gerekli çalışmalar, projeler, bütçe, altyapı ve doğru zaman geldiğinde Metro yapımı başlıcak Allah'ın izniyle ...

Söylenmesi gereken herşeyi söylemissin olay bu kadar işte. :)
 

theotto

Asistan
Katılım
11 Nisan 2013
Mesajlar
480
Reaksiyon puanı
3
Puanları
16
Universite de istanbul ya da ankara dusunuyorum da iki sehirde de ogrenci icin ulasım sıkıntısı cok mu olur


Not:Adana'lıyım
 

ahky

Müdavim
Katılım
16 Kasım 2007
Mesajlar
4,548
Reaksiyon puanı
65
Puanları
48
Yetmiyor abi artık hiç birşey, dakika başı çıkıyor Zincirlikuyu dan ama nafile. Zamanında avcılar istikametine bi Metro hattı yapılsaymış iyiymiş.
 

muratteas

Müdavim
Katılım
11 Şubat 2009
Mesajlar
9,578
Reaksiyon puanı
96
Puanları
48
bu metrobüs güzelde niye 3 şeritli yapmamışlar? belli noktalara hatta kalan araç ihtimaline karşı kurtarma cepleri niye yok?

iki şerit yetmiyor mu ?

iyi ki istanbulda yaşamıyorum.


Değerli üyeler;

Metrobüs yolları yapılması için E5 karayolundaki emniyet şeritleri iptal edilip, metrobüs yolları yapıldı. 1 gidiş 1 geliş. 2+2 yapsalar E5 trafiği ne olurdu sizce? Yıllarını harcamış mühendislerden çok iyi düşünüyorsunuz. :)
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,118
Puanları
113
Değerli üyeler;

Metrobüs yolları yapılması için E5 karayolundaki emniyet şeritleri iptal edilip, metrobüs yolları yapıldı. 1 gidiş 1 geliş. 2+2 yapsalar E5 trafiği ne olurdu sizce? Yıllarını harcamış mühendislerden çok iyi düşünüyorsunuz. :)

daha kötü e5'i daha güvensiz yapmışlar demek metrobüs ölmüş ...
 

lamantra

Asistan
Katılım
27 Eylül 2013
Mesajlar
110
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Bu günlerde sık karşılaşılan birşey okullar açılınca daha beter oldu
 

tatar59

Asistan
Katılım
10 Ocak 2009
Mesajlar
467
Reaksiyon puanı
7
Puanları
18
Bütün güzergah boyunca 3 şerit yapmanın bir mantığı yok.Zaten E-5 karayolunun müsait olduğu belli aralıklarda metrobüs yolu genişliyor ve kenarlarda cepler bulunuyor.Arızalanan veya arızalanmak üzere olan metrobüsler o ceplere çekiliyor.Lakin durak üzerinde arızalandıysa metrobüs o zaman yol tıkanıyor.Metrobüs çekicisi bekleniyor ve trafikte olmuşsa çekicinin gelmesi biraz uzun sürebiliyor.

Bazı arkadaşların dediği gibi metrobüs vadesini doldurdu artık.Ancak "yok metrobüs şöyle, yok metrobüs böyle, yok niye metrobüs yaptılarda metro yapmadılar, yok bunlar hiçbir işten anlamıyor" gibi yorumlar yaparak kendi cahilliklerini ve aciziyetlerini meydana çıkarmasınlar.

Metrobüsün 6 yıllık bir geçmişi var.6 yıl önce İstanbul trafiği kitlenmek üzereydi ve çok acil bir çözüm gerekiyordu.O zamanın şartlarını ve İBB'nin ekonomik durumunu göz önünde bulundurursak en etkili ve en hızlı çözüm metrobüstü.O zamanlarda çok hızlı bir şekilde metrobüs yolları yapıldı ve 17 eylül 2007'de Avcılar-Topkapı güzergahı açıldı.Sonrada 4 aşamalı olarak güzergah uzatıldı ve son haliyle bir öğrenci 1 TL verip Beylikdüzünden, Söğütlüçeşmeye gidebiliyor.
Lakin günümüz itibariyle metrobüs artık İstanbulun yükünü kaldıramıyor.Yetersiz geliyor.Bu nedenle yerini metroya bırakacağı İBB Başkanı tarafından birçok kez açıklandı.

Metro-Tramvay çok maliyetli ve yapımı çok uzun süren bir ulaşım aracı.6 yıl önce mevcut metrobüs güzergahında metro-tramvay yapılmaya kalkışılsaydı belki hala yapımı devam ediyor olurdu.O günden bugünede metrobüsle hiç tanışmamış olacaktık ve zaten kötü olan İstanbul trafiği şu zamana kadar katliam haline gelicekti.Şimdiki hedefimiz metrobüsün yerini metronun alması.Gerekli çalışmalar, projeler, bütçe, altyapı ve doğru zaman geldiğinde Metro yapımı başlıcak Allah'ın izniyle ...

Bütün güzergah boyunca 3 şerit yapmanın bir mantığı yok.Zaten E-5 karayolunun müsait olduğu belli aralıklarda metrobüs yolu genişliyor ve kenarlarda cepler bulunuyor.Arızalanan veya arızalanmak üzere olan metrobüsler o ceplere çekiliyor.Lakin durak üzerinde arızalandıysa metrobüs o zaman yol tıkanıyor.Metrobüs çekicisi bekleniyor ve trafikte olmuşsa çekicinin gelmesi biraz uzun sürebiliyor.

Bazı arkadaşların dediği gibi metrobüs vadesini doldurdu artık.Ancak "yok metrobüs şöyle, yok metrobüs böyle, yok niye metrobüs yaptılarda metro yapmadılar, yok bunlar hiçbir işten anlamıyor" gibi yorumlar yaparak kendi cahilliklerini ve aciziyetlerini meydana çıkarmasınlar.

Metrobüsün 6 yıllık bir geçmişi var.6 yıl önce İstanbul trafiği kitlenmek üzereydi ve çok acil bir çözüm gerekiyordu.O zamanın şartlarını ve İBB'nin ekonomik durumunu göz önünde bulundurursak en etkili ve en hızlı çözüm metrobüstü.O zamanlarda çok hızlı bir şekilde metrobüs yolları yapıldı ve 17 eylül 2007'de Avcılar-Topkapı güzergahı açıldı.Sonrada 4 aşamalı olarak güzergah uzatıldı ve son haliyle bir öğrenci 1 TL verip Beylikdüzünden, Söğütlüçeşmeye gidebiliyor.
Lakin günümüz itibariyle metrobüs artık İstanbulun yükünü kaldıramıyor.Yetersiz geliyor.Bu nedenle yerini metroya bırakacağı İBB Başkanı tarafından birçok kez açıklandı.

Metro-Tramvay çok maliyetli ve yapımı çok uzun süren bir ulaşım aracı.6 yıl önce mevcut metrobüs güzergahında metro-tramvay yapılmaya kalkışılsaydı belki hala yapımı devam ediyor olurdu.O günden bugünede metrobüsle hiç tanışmamış olacaktık ve zaten kötü olan İstanbul trafiği şu zamana kadar katliam haline gelicekti.Şimdiki hedefimiz metrobüsün yerini metronun alması.Gerekli çalışmalar, projeler, bütçe, altyapı ve doğru zaman geldiğinde Metro yapımı başlıcak Allah'ın izniyle ...

Şöyle konularda sırf kendinize yakın hissettiğiniz adamları övme cabanıza bayılıyorum ya. Ne kadarda iyimser bir yorum dimi. Çok bişey anlamaya gerek yok. Sabah 6 dan saat 9 a kadar tıklım tıklım oluyor metrobusler. O şöförleri özelliklemi seçmişler nasıl bi kafa yapıları var ben çözemiyorum iki saniye çok değil iki saniye düşünce beyni hükmedicek ama yapmıyolar en öndeki 3 metrobus tıka basa dolu duragın yetti kadar metrobusler arka arkaya duruyor. Hadi 3 araba durdu ve doldu basıp gidiyolar onların dibinden gelen 3 tanesinin içersinde toplasan 50 kişi yok ama o duramıyor. Ve bu zincirleme taa zincirlikuyuya kadar devam ediyor. 3 metrobus arka arkaya onlardan 40 saniye aralıklarla 3 er metrobus daha gelse bu doluluk olmaz metrobus sayısı fazla kullanmayı bilen yok. Hadi şöförlerin umrunda degil sekranizasyon çok mu zor aynı hat üzerindeki metrobusleri göstericek programla şöförlere bu kolaylık saglanır ve onlarda grup halinde ilerlemek için mesafe bırakabilirler öndeki 3 metrobus duraktan hareket edince diger 3 u yanasabilir çok büyükte maliyet gerektirmiyo. Metrobuslerin nasıl çalıştıgını bilmiyodular aldıklarında. Türkiyeye geldiğinde kapılarının ters oldugunu farkettiler hatta belediyede toplantı olmustu o zamanlar hey gidi hey neler oluyoda neleri biliyoruz bi akıllı çıkıp ters yapalım olsun bitsin dedide çözdüler sorunu. Ayrıca durak giriş ve çıkışlarına metrelerce duba diziceklerine park alanı yapılabilirdi. orda 2 metrobus sıgıcak kadar alan var her durakta hep iyimser hep iyimsersiniz ya istanbulun trafigi kitlenmek üzereyken sadece bu çözüm varmış tespite bakarmısın yani yapılanları övmek için bukadar gözü kör yorum yapılmaz arkadasım neden okadar para harcandı o zaman neden yokuş çıkamayan araba alındı neden bunlar türkiyeye gelince ögrenildi niye onlarca metrobüs yatıyo madem kısa süreli 1 metrobus alıncak paraya 2 tane belediye otobusu alınırdı son model onları koysalardı hem bukadar sorun cıkartmaz hemde yokuşun alasını çıkardı mecidiyeköye giderken titreme geliyo metrobuse o yokusu cıkarken ha bozuldu ha bozulcak ha durcak diye aklı çıkıyo insanın sanki istanbul trafigi çok rahatladı bayrampaşa gaziosmanpaşa arası toplasan 15 km den fazla değildir 15 km lik yolu ben her aksam 45 dakikada gidiyosam ilgilenilmeyen ciddi sorunlar var demektir. Bunun metrobusle alakası yok yapıştırcagını tahmin ettigim için söylüyorum ilgisizlik var hadi gop meydaninda cuma günleri o meydan namaz için doluyo diye dokunmuyosun tamam dokunma ama orda ortasında sadece çalışmayan su havuzu olan parkı tutmanın mantıgı nedir yada rami yoluna giden kısma bi üst geçit yaparsın ki alan çok müsayit olur biter neyi bekliyolar anlamadımki. Tamam çok sey yapmıs olabilirler ama yapılabilitesi olupta yapılmayan seyleride yaz yorumlarına kral ilan etmeye gerek yok birilerini..
 

El Padrino

Müdavim
Emektar
Katılım
15 Şubat 2007
Mesajlar
6,045
Reaksiyon puanı
70
Puanları
48
Burda kendini harcamak yerine IBB'de ulaşım muduru olmayi deneseydin keske.Nede guzel herseye cozum bulmussun.Memleketteki son akilli sensinde, milyonlarca insan senin aklina gelenleri ruyasinda bile goremiyor.Buyuk dehasın sen buyuk !

Findik kadar beyniyle Istanbul trafigini cozdu.6 yil once Istanbul trafigi iett otobusleri yuzunden felc haldeydi zaten.Adam diyor "metrobus alacagimiza iett alsaydik.Atsaydik E-5 e canavar gibi giderdi"

Tabi tabi.Eger trafik 1 metre akabilirse giderdi o canavar iett ler ...

Kendinizi kahraman ilan etmeyi cok seviyorsunuz kardesim.Sizin ruyalarinizda goremediklerinizi, hayallerinize bile sigmayacak fikirleri, projeleri bu ülkenin yoneticileri her dakika dusunuyor.Sizin iciniz rahat olsun.Hersey sirasi ve zamani geldigi zaman olacak.Ne yazik ki "OL" deyince "OLDURABILECEK" bir Tanrı-Insan Dunya'ya gelmedi.Varsa oyle bi tanidiginiz buyursun gelsin...
 
Üst