mavi ekran sorunu yardım

Bu konuyu okuyanlar

Ernerdem

Öğrenci
Katılım
7 Temmuz 2017
Mesajlar
81
Reaksiyon puanı
6
Puanları
8
Yaş
26
1 sene önce asus rog serisi bir laptop aldım. Laptop mavi ekran veriyor. asus servisine götürdüğümde hiç bir sıkıntı yok diyorlar.mavi ekran hatasının ismi VIDEO_TDR_FAİLURE nvlddmkm. sys. ne yapmam gerek. bütün sürücüleri denedim resmen. asusda bir sorun olduğunu kabul etmiyor. oyun oynarken oyunu alta alırken yada fazla uzun süre oynayınca oluyor.
 

The Judge

.bmbozbey
Emektar
Katılım
22 Şubat 2015
Mesajlar
4,183
Reaksiyon puanı
5,194
Puanları
113
[Alıntıdır]

Bu hatanın sebebi ekran kartınıza aşırı yüklenme olmasından kaynaklıdır. Bu hatayı önlemek için ekran kartınızı kullanan ve aynı anda açtığınız programlamlar var ise bunları kapatmanız ve ekran kartınızın en güncel sürümünü marka üreticisinizin sayfasından indirmenizdir. Eğer bu işe yaramaz ise;



Siyah ekran aldığınızda CTRL+SHIFT+ESC tuşlarına basıp görev yöneticisini açın. Burada ayrıntılar kısmında LockAppHost.exe işlemini devre dışı bırakın ve kontrol edin. Eğer ekran gelirse;



Başlat' a tıklayıp CMD yazın ve arama sonucunda gelen Komut İstemine sağ tıklayarak Yönetici Olarak Çalıştır seçeneği ile açınız. Açılan pencereye "SFC /SCANNOW" yazıp ENTER tuşuna basınız.(Tırnak işaretleri hariç.) İşlem tamamlandığında bilgisayarınızı yeniden başlatarak kontrol ediniz.



Sorunun devam etmesi durumunda BURADA yer alan dosyayı masaüstüne indirip sıkıştırılmış dosyadan çıkartınız. Çıkarttığınız Allupdate.bat dosyasına sağ tıklayarak Yönetici Olarak Çalıştır seçeneği ile çalıştırınız. İşlem tamamlanıp DOS ekranı kapandıktan sonra test ediniz.



Sorunun devam etmesi durumunda Başlat' a tıklayıp CMD yazın ve arama sonucunda gelen Komut İstemine sağ tıklayarak Yönetici Olarak Çalıştır seçeneği ile açınız. Sonrasında aşağıdaki komutları sırasıyla uygulayıp test ediniz.



DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth



DISM'yi veya Sistem Güncelleştirme Hazırlık Aracı'nı kullanarak Windows bozulma hatalarını düzeltme makalesindeki işlemi uyguladıktan sonra deneyiniz.



Bundan da netice alamazsanız yeni bir Windows kullanıcı profili oluşturup test ediniz.



Saygılarımla,

[Alıntıdır]

Umarım yardımcı olur :)
 
Üst