Marmaray'a kardeş geliyor! Dünyanın 6. büyük tüneli

Bu konuyu okuyanlar

|Ⓢєччαh|

Müdavim
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,323
Puanları
113
Dev köstebek boğazın altını delmeye başlıyor

130420141304027554978.jpg



Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Marmaray Projesi'nin kardeşi olarak nitelendirilen Avrasya Tüp Tünel Projesi'nde 14 metre yüksekliğe sahip dev köstebeğin montajının tamamlandıklarını belirterek, "Çok yakında İstanbul Boğazı'nın altını delmeye başlıyoruz" dedi.

Bakan Elvan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Avrasya Tüp Tünel Projesi'nin Marmaray'ın kardeşi olacağını, ancak sadece karayolu araçları için yapılacağını hatırlattı. Günde 90 bin araca hizmet verecek tünelin, biri gidiş biri dönüş olmak üzere 2 katlı olacağını ifade eden Bakan Elvan, "Ulaşım süresinin azalmasıyla birlikte tarihi yarımada da hava kirliliğinde ve yakıt tüketiminde önemli azalma yaşanacak" diye konuştu.


Bakan Elvan, 2 milyar liranın üzerinde maliyeti bulunan projenin kazı çalışmalarında önemli ilerleme sağladıklarını belirterek, doğu yönünde kazı çalışmalarında ilerlemenin yüzde 70’in üzerinde olduğunu bildirdi. Kazlıçeşme-Göztepe arasını 100 dakikadan 15 dakikaya indirecek projede, Boğaz'ın altından geçecek tünelin delme işlemlerinin başlamak üzere olduğunu belirten Bakan Elvan, şunları kaydetti:


"Projede kullanılacak Tünel Açma Makinesi (TBM), Boğaz'ın zemin şartları ve basınç ortamına göre özel olarak tasarlandı ve Almanya'da yaptırıldı. Bu dev köstebek Haydarpaşa Limanı'ndan Cankurtaran'a kadar olan 3,4 kilometreyi Boğaz'ın 106 metre altından kazacak. 1.500 ton ağırlığında olan ve 130 metre uzunluğundaki bu dev makineyi 40 metre derinlikte monte ettik, çok yakında Boğaz'ın altını delme işlemlerine başlıyoruz. Bu dev köstebek günde yaklaşık 10 metre kazı yapacak ve 1,5 yıldan kısa sürede kazı işlemlerini tamamlamış olacağız."

aa_picture_20140413_2064738_high.jpg


SAHİL YOLU KAPANMAYACAK


Proje kapsamında Cankurtaran ile Kazlıçeşme arasındaki sahil yolunu 8 şeride çıkartacaklarını belirten Elvan, sahil yolundaki çalışmanın yaz aylarında başlayacağını bildirdi. Çalışmalar sırasında sahil yolunun kapatılmayacağının da altını çizen Elvan, “Sahil yoluna paralel iki şerit yapacağız. Böyle aktara aktara, sahil yolunu hiçbir zaman kesmeden Cankurtaran-Kazlıçeşme arasındaki yolun standardını yükselteceğiz, şerit sayısı arttırılacak" dedi. Söz konusu Tünelin Bostancı-Kadıköy arasındaki araçların tünel vasıtası ile Sirkeci-Yenikapı-Zeytinburnu'na geçişinin sağlanacağına işaret eden Elvan, 14,6 kilometre uzunluğundaki projenin Florya -Sirkeci Sahil Yolu’ndan başlayarak Ankara Devlet Yolu'nun Göztepe Kavşağı mevkiinde sona ereceğini ifade etti.


DÜNYA'NIN 6'INCI BÜYÜK TÜNELİ


Bakan Elvan, proje kapsamında 8 adet alt geçit, 10 adet yaya üst geçidi ve 4 adet mevcut kavşak iyileştirmesinin de yapılacağını belirterek, "Tünel dışındaki kavşak ve yaklaşım yolları da İstanbul Büyükşehir Belediyesine ücretsiz olarak devredilecek. Sadece tünel ücretli olacak. Alınacak ücretin 4 Dolar + KDV karşılığı Türk Lirası olması planlanıyor. Bu tünelin dünyanın 6'ncı büyük tüneli olacağı düşünüldüğünde; sağladığı yakıt tasarrufu bile bu değerin çok çok üzerinde. Tünel, köprü geçişlerini önemli ölçüde rahatlatmanın yanı sıra egzoz emisyon salınımını da büyük ölçüde düşürecek" diye konuştu.

aa_picture_20140413_2064735_high.jpg




KaynaK
 

neskalii

Profesör
Katılım
25 Mayıs 2008
Mesajlar
3,932
Reaksiyon puanı
23
Puanları
38
Yaş
38
Köprülerdeki yığılmalara çare olur umarım Allah başarı versin...
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
hayırlı olsun diyelim şimdi bunlar olunca kıyamet alameti bunlar diyenler çıkacak ama denizi başka türlü nasıl geçilir mevcut sisteme yük olmadan sorusuna cevap veremezler.
 

|Ⓢєччαh|

Müdavim
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,323
Puanları
113
hayırlı olsun diyelim şimdi bunlar olunca kıyamet alameti bunlar diyenler çıkacak ama denizi başka türlü nasıl geçilir mevcut sisteme yük olmadan sorusuna cevap veremezler.


la confi, iyi dedin de gene bir kılçık attın sonunda ha! :D
 

Tükenir Kalem

Doçent
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
767
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
Kıyamet alameti kapsamında büyük yapılar aranıyorsa yeteri kadar var zaten ya,o potansiyel cevabı verenler ezberden konuşuyor bence.Gene de insanlar İstanbul'a yığıldıkları sürece 10 köprü de yapılsa trafiğe çare olmaz,üstelik sorun nüfus değil.Herkes lüks peşinde,zorunlu olmadıkça niye özel araca binerler ki anlamam.Bin otobüsüne git,hem daha ucuza geliyor,hem de araba sürerken stres olmuyorsun.Allah'tan raylı sistem hayata geçti de müthiş bir rahatlama oldu,Marmaray'ı beğenmeyenlere ithafen..

Hayırlı uğurlu olsun,güzel proje..
 

-Hewal-

Müdavim
Katılım
27 Haziran 2008
Mesajlar
5,206
Reaksiyon puanı
11
Puanları
0
Ulaşımın yer altına inmesi şart ınşallah bir gün metro ile şehrin her yerine gidebilir .Birde Istanbuldan sonra tüm anadoluyl da yapılsa süper olur du.
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
ama araban olunca çok kolaylık oluyor iş görüşmesine gidince örneğin mtk'da bir yer aramak daha kolay olurdu yaya zor oluyor.
 

Bloother

Müdavim
Katılım
29 Ekim 2013
Mesajlar
10,949
Reaksiyon puanı
2,327
Puanları
113
Yaş
35
Balıkları görmeyeceksek yapılmasın :p
 

Tükenir Kalem

Doçent
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
767
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
benim bisikleti hurdacıya vermişler pek kibar kullanmıyordum ön maşayı ikinci kez değiştirtçektim hurdacıya vermişler.
Türkiye'de bisiklet kullanımı bile pahalı.Standart bisikletler de çok dayanıklı değil zaten.Geçmiş olsun,benimki de kömürlükte çürüyor..
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
Türkiye'de bisiklet kullanımı bile pahalı.Standart bisikletler de çok dayanıklı değil zaten.Geçmiş olsun,benimki de kömürlükte çürüyor..

yeni asır gazetesinin kazığıydı sarda power dı güya çakma sarda ama çok güzel kaçıyordu 15kg olmasına ramen yokuş çıkması güzeldi frensiz sürülebiliyordu birine çarpınca topuklamak kolaydı.
 

pcwolf

Müdavim
Katılım
21 Ocak 2009
Mesajlar
7,545
Reaksiyon puanı
33
Puanları
48
Yav yol yapmayın trafiği rahatlatmayın kızıyorlar sonra.
 

SwateR

Müdavim
Katılım
19 Nisan 2009
Mesajlar
10,201
Reaksiyon puanı
662
Puanları
113
Birileri de hala iptal davalarıyla uğraşsın. Bakalım buna ne zaman maydonoz olacaklar...
 

pcwolf

Müdavim
Katılım
21 Ocak 2009
Mesajlar
7,545
Reaksiyon puanı
33
Puanları
48
Birileri de hala iptal davalarıyla uğraşsın. Bakalım buna ne zaman maydonoz olacaklar...

Onlar af kurmaya devam edecek tabi.
Ülkeye getirisi olacak ne varsa karşı çıkıyorlar. 3. Köprü için de ağaç kesilmiş diye yaygara koparıyorlar, her yer betonmuş da bilmem ne. Siz araçlarınızdan vazgeçmezseniz tek kişi bile giderken araca binip trafiği alt üst ederseniz adamlar tabi trafiği rahatlatmaya çalışır. Ondan sonra trafik çilesi çözülünsün derler, çözülmesine karşı çıkarak...

Içimizdeki şu hainler bir bir yok olsa bunları duymayız ama neyse, hain çok.
 

NikeSteeL

Müdavim
Katılım
13 Mart 2009
Mesajlar
8,420
Reaksiyon puanı
131
Puanları
63
Sahil Yolunda 11 Ağaç Kesilcekmiş

Bu Yüzden Yine Sokaklara Dökülür İnsanlığa Tepki Olarak Doğan Arkadaşlar .!
 

Fantoma

Müdavim
Katılım
9 Ağustos 2008
Mesajlar
2,506
Reaksiyon puanı
27
Puanları
48
Selam arkadaşlar,
Ben bu tür projelere asla karşı değilim ama fazlasıyla korktuğum bir konu var. Özellikle bu ülkede. Adalar cihetinden fay hattı geçerken, deniz altı bağlantıları ne kadar dayanıklı?
İnşallah yanılıyorumdur. Ama çok tedirginim.
 
Üst