Linkedin Tavsiyelerinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bu konuyu okuyanlar

Rom.

Müdavim
Emektar
Katılım
11 Aralık 2008
Mesajlar
15,332
Reaksiyon puanı
177
Puanları
63
Tavsiye.jpg



Her saniye Linkedin‘e iki yeni üyenin kayıt yaptırdığını biliyor musunuz? Bu durum her geçen gün daha fazla insanın LinkedIn profesyonel ağını işe alım ve networking için kullanıyor olmasıyla sonuçlanmakta. Bu kadar kullanıcı mevcutken fark edilir olmanın en önemli yollarının başında “Tavsiye Yazıları” gelmekte. Hemen hemen her sosyal medya uzmanı, kullanıcıların Linkedin üzerinde bir kaç iyi referansa sahip olmaları gerektiğini vurgulamaktadır. Linkedin üzerinde hem bir kişiye tavsiye mektubu yazarken hem de bir kullanıcıdan referans olmasını isterken dikkat edilmesi gereken noktalar vardır. Yapılması ve yapılmaması gereken bu noktalar şunlar:

Size özel tavsiye mektubu isteyiniz. Birilerinin size tavsiye mektubu yazmasını beklemeyin aksi taktirde uzun bir süre bekleyecek olabilirsiniz. Bunun yerine, bir kullanıcıdan tavsiye mektubu yazmasını isteyin ve bu isteği dile getirirken size özel bir tavsiye istediğinizi kibar bir şekilde belirtin. Eğer tavsiye yazmasını istediğiniz kişiye bu isteğinizi gönderirken hangi işten ya da projeden dolayı tavsiye mektubu yazmasını beklediğinizi belirtirseniz, “harika bir kişidir” “işinin erbabıdır” “çalıştığım en profesyonel kişilerdendir” gibi sıradan bir taviseyeyle karşılaşmazsınız. Bunun yerine sizinle bir projede çalışan insanlar o projenin yapılma aşamasından ve sonuçlarından bahsederler.

Herkesten tavsiye mektubu yazmasını istemeyin.
Ağınızdaki tüm bağlantılarınıza sizi tavsiye etmeleri yönünde bir istek göndermeyin. Örnek olarak ev sahibinizin sizin iyi bir kiracı olduğunuzdan bahsetmesi, sizi iş ararken bir adım öne çıkarmaz. “ İyi bir kiracıdır, evi her zaman temiz tutar” şeklindeki bir yazının sizin iş hayatınıza hiçbir şey katmayacağını daima hatırlayın.

İstekleri geri çevirmemeye özen gösterin.
Şayet yakın ilişki içinde olmadığınız bir kişiden tavsiye mektubu yazma isteği alırsanız, kesinlikle yok saymayın. Bunun yerine ona bir özel mesajda, tavsiye mektubu yazma isteği gönderdiği için teşekkür edin ve şu anda onu tavsiye edecek kadar çok tanımadığınızı, herhangi bir projede beraber görev almanız halinde memnuniyetle referans olarak tavsiye mektubu yazacağınızı anlatın. Bu yolla tavsiye mektubu isteğini kibar bir şekilde geri çevirmiş olurken, kullanıcıyı da yanlış bir şekilde yönlendirilmekten kurtarmış olursunuz. Bunun bir kabalık olmadığını, hatta ona yardım ettiğinizi unutmayın. Çünkü birini tanımadan yazılmış olan tavsiye mektuplarındaki klişelik hemen göze çarpar.

Birini nasıl tavsiye ettiğinize dikkat edin.
Bir arkadaşınıza tavsiye mektubu yazmaya karar verdiyseniz bu yazınıza başlamadan önce, hangi amaçla bu tavsiyeyi istediğini iyi anlayın. Gerçek düşüncelerinizi arkadaşınızın mesleğine ya da başvuracağı işe uygun profesyonellikte belirtin. Unutmayın ki sizin yazdığınız her tavsiye mektubu aslında kendi profilinizin incelenmesi için iyi bir şanstır.

Tavsiye mektuplarınızı güncel tutunuz.
Profilinizde bulunan “Yaptığınız tavsiyer” alanından yazmış olduğunuz mektupları güncelleyebilirsiniz. Böylelikle hem hatalı yazımları düzeltme şansınız olur hem de birlikte yeni çalıştığınız bir proje varsa bununla ilgili eklemeler yapabilirsiniz.

Teşekkür etmeyi ihmal etmeyin.
Bir tavsiye yazısı aldığınızda, bunu yazan kişiye ithafen teşekkür ettiğinize dair bir not ekleyin. Böylece iletişiminizin tek taraflı olmadığını göstermiş olursunuz.


Kaynak
 

GrowthackerSK

Öğrenci
Katılım
25 Kasım 2014
Mesajlar
4
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Linkedin Pazarlama Tekniklerine Dair:
Yıllardır Facebook ve Twitter’ın sosyal medyada sahip olduğu konum tartışılmicak derecede büyük. Son bir kaç yıldır bu iki devin tahtını sallayan mecralar belirdi, belirmeye devam ediyor. Bunlar içinden en dikkat çekeni fonksiyonelliği açısından şüphesiz Linkedin. Sadece kullanıcı sayısına bakarak değil, şirketin büyüme oranı ve açıkladığı kar oranına da bakarsak bunu açıkça görebiliriz.
[h=4]Peki Neden Linkedin Bu Kadar Popüler ?[/h] Linkedin’i diğer sosyal ortamlardan ayıran en büyük özelliği profesyonel yapısıdır. Üyeliğinizi oluşturduktan sonra yapacağınız ilk iş benzer özelliklere sahip olduğunuz, aynı sektörde çalıştığınız, aynı okulda ve şirkette çalıştığınız kişileri “Tanıyor Olabileceğiniz Kişiler” sekmesinden görüp ağınıza eklemek olmalıdır. Bu sayede networkünüzü ve görünürlüğünüzü arttırmış olacaksınız.

Ayrıca hangi sektörde çalışıyorsanız, bununla ilgili paylaşım yapan gruplara üye olarak, uzman görüşlerden faydalanıp yeteneklerinizi geliştirebilirsiniz. İş dünyasında artık sosyal medya etkinliği ve kullandığınız hesaplar referans kaynağı haline geldi ve Linkedin profiliniz sizin için olmazsa olmaz.
Kullanıcıların gözünde ilk intiba yaratacak objeler: Resminiz, isminiz(büyük küçük harf ayrıntısı), geçmiş tecrübeleriniz ve şuan çalıştığınız pozisyon-şirket tir. Bir diğer önemli husus ise tavsiye mektupları ve yeteneklerinizin onaylanması. Mesela, daha önce çalıştığınız veya projede yer aldığınız kişi ve kişilerden tavsiye mektubu isteyerek referansınızı daha da güçlendirip, rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz. Sahip olduğunuz yeteneklerinizin ağınıza dahil kişilerce onaylanması da sizin için güçlü referans teşkil edecektir.


Yukarıda bahsettiğim gibi, gruplarda aktif olmalı uzmanlığınızı kanıtlamalı/geliştirmelisiniz. İnsan Kaynakları departmanında çalışan bir kişi, Linkedinde ilgili gruplara katılarak tecrübelerini ve bilgi birikimini paylaşabilir. Tartışmalara yorumları ile katılarak ağını geliştirebilir, belki de alanında uzman statüye erişebilir!
[h=4]Gruplarda içerik gönderirken dikkat edilmesi gereken noktalar:[/h]Başlık kısmında yazının ne anlattığı net olmalıdır. Gruplarda paylaşacağınız içerikler, üyelere mail yolu ile ulaşmaktadır. Onlarca mailin içinden tartışmanızın dikkat çekmesini istiyorsanız biraz üretken olmanız gerekecek(Karakter kısıtlamasını unutmayın).

Açıklama kısmında biraz daha detaya inerek içeriğinizi daha anlamlı hale getirebilirsiniz. Eğer bir sayfadan link paylaşacaksınız bu kısma yapıştırmanız önerilir. Linki yerleştirdiğinizde önizleme gözüktüğünde, linki silebilirsiniz.(Facebook benzeri)


Açıklama kısmının altında yer alan 3 seçenek(Genel,İş İlanı, Tanım) içeriklerinizi özelleştirmenizi, gruplarda belirli kişilere hitap etmenizi sağlayabilir.
[h=4]Şirket Sayfaları[/h] Sevdiğiniz markalara ait güncel haberleri, etkinlikleri ve yeni ürünleri takip etmeniz için en güzel ortam şüphesiz Linkedin. Son olarak gelen vitrin sayfaları özelliği ile, firmalar ürün ve hizmetlerini kategorize edebiliyor, takibi kolaylaştırıyor. Profesyonel yapısı ile şirketlerin iş ilnlarını, sizinle benzer pozisyonda çalışan kişileri ve hatta CEO’ları bile ağınıza ekleyebilirsiniz.
[h=4]Final: Eklemekten Çekinmeyin..[/h] Tüm bu özelliklerden faydalanmak için Linkedin üzerinde ağınıza kişi eklemekten çekinmeyin. Bağlantıda olduğunuz kişi sayısı arttıkça o kadar popüler ve güvenilir olursunuz.
Herkese İyi Çalışmalar..




 

Son mesajlar

Üst