Linkedin’de Networkünüzü Geliştirmenin Yolları

Bu konuyu okuyanlar

Rom.

Müdavim
Emektar
Katılım
11 Aralık 2008
Mesajlar
15,332
Reaksiyon puanı
177
Puanları
63
[h=1]
Linkedin1.jpg
[/h]
Daha önce profesyonel ağ olan LinkedIn’de iş bulma yolları ve Linkedin tavsiyelerinde dikkat edilmesi gerekenlerden sizlere bahsetmiştik.

Bu yazımda da Linkedin profesyonel ağının en temel amaçlarından biri olan network geliştirmeye yer vereceğim. Linkedin’de başarılı bir strateji oluşturarak networkünüzü geliştirmek hem şirketler için hem de iş arayanlar için tanınırlılığı arttırıcı bir durumdur. Linkedin üzerinde 500+ bağlantıya sahip olmak bir iş başvurusu yaptığınızda sosyal ağlarda sizi araştıran çoğu insan kaynakları yöneticisinin dikkatini çekecektir. Bunun için dikkat gerçekleştirilmesi gereken birkaç unsur var.

Soruları yanıtlayın. Diyalog, diyalog, diyalog. Sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanmanın temel öğesidir. Birçok kişinin sosyal ağları bilgi edinmek, paylaşım yapmak ve kafasındaki sorulara yanıt bulmak için kullandığını unutmayın.

Linkedin, kullanıcılarına bilgi pazarı servisi olarak adlandırabileceğimiz bir hizmet sunar. Linkedin üzerinde ilgi alanlarınız ve eğitiminizle ilgili konularda açılmış olan soru-cevap forumlarında arama yapın.

Cevabından emin olduğunuz konularda soruları soran kullanıcılara yardımcı olarak kişisel bir diyalog oluşturun. İnternet üzerinden yaratacağınız bu diyalogla her ne kadar kişileri birebir tanıma fırsatı yakalayamazsanız da, mesleğiniz ile ilgili güçlü bir bağlantı oluşturabilirsiniz.

Ortak bağlantılardan yardım isteyin. Linkedin üzerinden ikici ya da üçüncü dereceden bir kişi ile bağlantıya geçmek, ona sorular yöneltmek ya da bir konu hakkındaki görüşünü almak istiyorsanız direkt olarak bağlantı isteği göndermek yerine, ortak olan arkadaşlarınızdan birine sizi tanıştırmasını konusunda yardım isteyin.

Bunu yaparken, yardım istediğiniz kişinin bağlantı kurmaya çalıştığınız kişiyi gerçekten tanıdığına emin olun.

Mevcut pozisyonunuz hakkında tavsiye yazısı isteyin. Tavsiye yazıları Linkedin’in en önemli network aracıdır.

Burada bahsetmek istediğim konu ise, başvuracağınız şirketlerin insan kaynakları yöneticilerinin dikkatini daha kolay çekmek için, mevcut ya da bir önceki çalıştığınız yerdeki patronunuzdan direkt olarak görev yaptığınız pozisyondaki yetenekleriniz hakkında bir tavsiye yazısı almanızdır.

Grup oluşturun. Linkedin üzerindeki gruplar tartışmalara, iş listelerine ve genellikle de kullanıcılarına birçok konuda yardım eden küçük kullanıcı topluluklarıdır.

Bir grup oluşturmak, çokça takipçiye ulaşmak ve takipçi sayısını zaman içerisinde muhafaza etmek, Linkedin üzerindeki bağlantı sayınızı dolayısıyla da networkünüzü genişletecektir.


Kaynak
 

GrowthackerSK

Öğrenci
Katılım
25 Kasım 2014
Mesajlar
4
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Kullanıcıların gözünde ilk intiba yaratacak objeler: Resminiz, isminiz(büyük küçük harf ayrıntısı), geçmiş tecrübeleriniz ve şuan çalıştığınız pozisyon-şirket tir. Bir diğer önemli husus ise tavsiye mektupları ve yeteneklerinizin onaylanması. Mesela, daha önce çalıştığınız veya projede yer aldığınız kişi ve kişilerden tavsiye mektubu isteyerek referansınızı daha da güçlendirip, rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz. Sahip olduğunuz yeteneklerinizin ağınıza dahil kişilerce onaylanması da sizin için güçlü referans teşkil edecektir.


Yukarıda bahsettiğim gibi, gruplarda aktif olmalı uzmanlığınızı kanıtlamalı/geliştirmelisiniz. İnsan Kaynakları departmanında çalışan bir kişi, Linkedinde ilgili gruplara katılarak tecrübelerini ve bilgi birikimini paylaşabilir. Tartışmalara yorumları ile katılarak ağını geliştirebilir, belki de alanında uzman statüye erişebilir!
[h=4]Gruplarda içerik gönderirken dikkat edilmesi gereken noktalar:[/h]Başlık kısmında yazının ne anlattığı net olmalıdır. Gruplarda paylaşacağınız içerikler, üyelere mail yolu ile ulaşmaktadır. Onlarca mailin içinden tartışmanızın dikkat çekmesini istiyorsanız biraz üretken olmanız gerekecek(Karakter kısıtlamasını unutmayın).

Açıklama kısmında biraz daha detaya inerek içeriğinizi daha anlamlı hale getirebilirsiniz. Eğer bir sayfadan link paylaşacaksınız bu kısma yapıştırmanız önerilir. Linki yerleştirdiğinizde önizleme gözüktüğünde, linki silebilirsiniz.(Facebook benzeri)


Açıklama kısmının altında yer alan 3 seçenek(Genel,İş İlanı, Tanım) içeriklerinizi özelleştirmenizi, gruplarda belirli kişilere hitap etmenizi sağlayabilir.

Kaynak
 
Üst