mr_rain
Müdavim
- Katılım
- 9 Temmuz 2008
- Mesajlar
- 23,957
- Reaksiyon puanı
- 441
- Puanları
- 83
Toyota'nın lüks markası Lexus amiral gemisini yeniledi. Ailenin son zamanlarda yenilenen diğer modellerinden esinlenilmiş tasarımıyla dikkat çeken aracın teknik donanımındaysa büyük bir değişiklik bulunmuyor.
Dış tasarımı geçtiğimiz yıl tanıtılan GS Serisi modellerinden alınmış gibi duran otomobilin ön panjuru yeni Lexus yüzünü yansıtırken bombeli kaput tasarımı, farlar ve tamponun sert çizgileriyle birleşince daha sportif bir etki vermiş. Arka kısımda koyulaştırılmış stopların LED teknolojisine sahip olduğu görülürken geriye kalan kısımlarda büyük bir değişim yaşanmamış.
Aileye yeni katılan F Sport donanımında petek şekilli ön panjur ızgarası, daha büyük hava girişleri ve yuvarlak sis farları bulunurken 19 inç çaplı, füme renkli jantlar, alçaltılmış süspansiyon sistemi, daha sportif arka tampon tasarımı ve 6 pistonlu kaliperlere sahip Brembo marka fren sistemi donanıma eklenmiş.
İç mekanında eskiden olduğu gibi standart olarak sunulan ahşap kaplama ve deri döşeme dikkat çekerken metal kaplamalar, açık renkli gösterge aydınlatması ve dev navigasyon ekranı gibi özellikler bu alana renk getirmiş. Arka koltuklar için sunulan lüks pakette iki kişilik oturma düzeni sunulurken tekli koltuklarda ısıtma, havalandırma ve masaj fonksiyonları bulunuyor. Tavandan inen LCD ekranı da içeren pakette bu koltuklar için yatma ve ayak desteği fonksiyonları da bulunuyor.
Elektronik yardımcılar konusunda da oldukça çömert olan LS Serisi kör nokta algılama sistemi, kaza önleme, adaptif aydınlatma, şeritte kalma asistanı ve adaptif hız sabitleme sistemi sunuluyor. Pnömatik süspansiyon sistemini de opsiyonel olarak sunan Lexus 15 hoparlörlü ses sistemini de ekstra olarak sunmakta.
Tanıtımı A.B.D.'de yapılan LS'in motor seçenekleri de sadece v8 ünitelerden oluşuyor. LS 460 ve LS 460L versiyonlarında görev yapan 4.6 litre hacimli ünite arkadan itişli modellerde 391 beygir güç, 487 Nm tork üretebilirken dört tekerlekten çekişli modellerde güç 365 beygire, torksa 470 Nm'ye indirilmiş. Her iki modelde de 8 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılırken A.B.D. pazarında araçların maksimum sürati 210 km/s'te sınırlandırılmış. LS 600h modelinde kullanılan 5 litre hacimli v8 motor 394 beygir güç, 521 Nm tork üretebilirken iki elektrik motorunun da yardımıyla karma güç seviyesi 444 beygiri buluyor.
kaynak
Dış tasarımı geçtiğimiz yıl tanıtılan GS Serisi modellerinden alınmış gibi duran otomobilin ön panjuru yeni Lexus yüzünü yansıtırken bombeli kaput tasarımı, farlar ve tamponun sert çizgileriyle birleşince daha sportif bir etki vermiş. Arka kısımda koyulaştırılmış stopların LED teknolojisine sahip olduğu görülürken geriye kalan kısımlarda büyük bir değişim yaşanmamış.
Aileye yeni katılan F Sport donanımında petek şekilli ön panjur ızgarası, daha büyük hava girişleri ve yuvarlak sis farları bulunurken 19 inç çaplı, füme renkli jantlar, alçaltılmış süspansiyon sistemi, daha sportif arka tampon tasarımı ve 6 pistonlu kaliperlere sahip Brembo marka fren sistemi donanıma eklenmiş.
İç mekanında eskiden olduğu gibi standart olarak sunulan ahşap kaplama ve deri döşeme dikkat çekerken metal kaplamalar, açık renkli gösterge aydınlatması ve dev navigasyon ekranı gibi özellikler bu alana renk getirmiş. Arka koltuklar için sunulan lüks pakette iki kişilik oturma düzeni sunulurken tekli koltuklarda ısıtma, havalandırma ve masaj fonksiyonları bulunuyor. Tavandan inen LCD ekranı da içeren pakette bu koltuklar için yatma ve ayak desteği fonksiyonları da bulunuyor.
Elektronik yardımcılar konusunda da oldukça çömert olan LS Serisi kör nokta algılama sistemi, kaza önleme, adaptif aydınlatma, şeritte kalma asistanı ve adaptif hız sabitleme sistemi sunuluyor. Pnömatik süspansiyon sistemini de opsiyonel olarak sunan Lexus 15 hoparlörlü ses sistemini de ekstra olarak sunmakta.
Tanıtımı A.B.D.'de yapılan LS'in motor seçenekleri de sadece v8 ünitelerden oluşuyor. LS 460 ve LS 460L versiyonlarında görev yapan 4.6 litre hacimli ünite arkadan itişli modellerde 391 beygir güç, 487 Nm tork üretebilirken dört tekerlekten çekişli modellerde güç 365 beygire, torksa 470 Nm'ye indirilmiş. Her iki modelde de 8 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılırken A.B.D. pazarında araçların maksimum sürati 210 km/s'te sınırlandırılmış. LS 600h modelinde kullanılan 5 litre hacimli v8 motor 394 beygir güç, 521 Nm tork üretebilirken iki elektrik motorunun da yardımıyla karma güç seviyesi 444 beygiri buluyor.
kaynak