tugbagaleri
Profesör
- Katılım
- 13 Mayıs 2006
- Mesajlar
- 2,224
- Reaksiyon puanı
- 46
- Puanları
- 48
Bir Vatandaşın Kredi Kartı Aidat Bedelinin, Yasal Faiziyle İadesine İlişkin Çankaya Kaymakamlığı 2. Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı'na Yaptığı Başvuru, Tüketici Lehine Sonuçlandı.
Bankaların, hesap sahibine sorma gereği bile duymadan doğrudan tahsil ettikleri kredi kartı yıllık aidatı konusunda tüketici lehine müjdeli haber Çankaya Kaymakamlığı 2.Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı'ndan geldi. Mehmet Çırıka adlı bir vatandaşın kart aidat bedelinin iptali ve bu bedelin yasal faiziyle birlikte geri iadesine ilişkin şikayetini değerlendiren heyet, tüketici lehine karar verdi. Garanti Bankası'ndan kredi kartı alan Çırıka, hesap özetinde fark ettiği aidat kesintisinin ardından
Çankaya Kaymakamlığı 2. Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı'na başvurdu. Geçen ay yapılan başvurunun ardından şikayeti değerlendiren heyet, Çırıka'nın şikayetini haklı buldu. Kart aidat bedelinin iptaline ve 30 YTL'nin faiziyle birlikte müşteriye ödenmesine karar veren heyet, karar gerekçesinde; Tüketiciyi Koruma Kanunu'nun ilgili hükümleri ve Yargıtay 13. Hukuk Dairesi'nin almış olduğu kararın, 'satıcı, sağlayıcı ve kredi veren tarafından tüketici ile akdedilen sözleşmede kullanılan haksız
sözleşme şartları geçersizdir' hükmüne atıfta bulunarak, "Bu hükme göre, tüketici ile banka arasında akdedilen sözleşmenin tüketici aleyhine şartlar içerdiği, kabul edilmiştir. Somut olayda kredi kartı kullanıcısından alınan üyelik ücreti/kart aidat bedelinin sözleşmede yer alan haksız şart niteliği olduğu, bu nedenle üyelik ücret/kart aidat bedelinin iadesi gerekmektedir" denildi.
[sub]artık bu geyiklere son verseler ..Bizimlehimize!.[/sub]
[sub]haberler.com[/sub]