Kanal İstanbul projesinin önünde hiçbir engel kalmadı

Bu konuyu okuyanlar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

tiriviriap

Asistan
Katılım
7 Haziran 2018
Mesajlar
374
Reaksiyon puanı
308
Puanları
63
Yaş
39
Seçim süresi boyunca tartışılan projelerden biri olan Kanal İstanbul için artık yeni bir süreç başlatılacak.

1529985144261.png


Cumhurbaşkanı ve milletvekili seçimlerinde en çok tartışılan konulardan biri olan Kanal İstanbul için artık çalışmalar başladı.

KANAL İSTANBUL'UN ÖNÜNDE ENGEL KALMADI

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın "Çılgın Proje" olarak adlandırdığı Kanal İstanbul'un önünde de böylece hiçbir engel kalmamış oldu.

gw_2080.jpg



"BU SENE İHALE TAMAMLANACAK"

Projeyle ilgili bütün çalışmaların yapıldığını belirten Yıldırım, eksiğinin olmadığını, bu sene içinde ihalesinin tamamlanmış olacağını söylemişti. Başbakan Yıldırım, "Bilen, bilmeyen konuşuyor, 'Kanal İstanbul'u iptal edeceğiz.' diyor bazı adaylar. Doğrusu ben hayretle bunları izliyorum. Kanal İstanbul bir eğlence projesi değil. Bir rekreasyon projesi değil. Kanal İstanbul, Türkiye'nin stratejik bir projesi." diye konuşmuştu.

gs_4412.jpg


DAHA ÖNCE GÜZERGAH AÇIKLANMIŞTI

Daha önce güzergahı da belirlenen Kanal İstanbul'un proje alanı, Arnavutköy (28,6 km) Küçükçekmece (7 km), Başakşehir (6,5 km) ve Avcılar (3,1 km) ilçe sınırları içerisinde belirlenmişti. Proje için 10 milyar dolar harcanacak.





Kanal İstanbul projesinin önünde hiçbir engel kalmadı
 

mapavrili

Profesör
Katılım
24 Ocak 2010
Mesajlar
1,431
Reaksiyon puanı
1,444
Puanları
113
Yaş
53
Güzel istanbul'ane çok yakışacak, heyecanla bekliyoruz
 

Creative

Kör Cerrah
Emektar
Katılım
12 Eylül 2009
Mesajlar
13,858
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
17,319
Puanları
113
Yaş
39
Bu kadar dış borç varken, bu projeyi yürütmek mantıklı mı acaba?
 

tiriviriap

Asistan
Katılım
7 Haziran 2018
Mesajlar
374
Reaksiyon puanı
308
Puanları
63
Yaş
39
Süveyş kanalı 5 milyar ve Panama kanalı yıllık 1.5 milyar dolar gelire sahip. Kanal İstanbul için tahmin edilen yıllık gelir ise 8 milyar dolar. Kanal trafiği diğer ikisinden çok daha fazla. Yatırım maliyeti ise 10 milyar dolar. 1.5 yılda parasını çıkaracak bir proje.

GSMH nin 870 milyar dolar, dış borcun 450 milyar dolar olduğu düşünülürse devasa bir yatırım değil.

Dünyada borçsuz ülke yok. Tüm ekonomiler borçla dönüyor, ekonominin kuralı artık bu.
 

Creative

Kör Cerrah
Emektar
Katılım
12 Eylül 2009
Mesajlar
13,858
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
17,319
Puanları
113
Yaş
39
Daha sonradan İstanbul'u üzdük demeyelim inşallah.
 

tiriviriap

Asistan
Katılım
7 Haziran 2018
Mesajlar
374
Reaksiyon puanı
308
Puanları
63
Yaş
39
Dünyanın en güzel boğazlarından birine sahibiz ve Montrö gereği hem para vermeden hem de kontrolsüz olarak elini kolunu sallayarak geçiyor onbinlerce gemi. Hem bunlardan para kazanacağız hem de boğazın keyfi bize kalacak. Güvenlik de cabası
 
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,118
Puanları
113
bilim adamları karadenizin akdenizi zehirliceğini düşünüyorlar...
 
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,118
Puanları
113
balıkçılık yapanlar zaten bazen bizim balıkçılar sağlam gemi ayarlayıp orala açılınca bunlar yusuf yusuf oluyor...
 

Constantin87

Profesör
Katılım
1 Aralık 2013
Mesajlar
3,421
Reaksiyon puanı
1,934
Puanları
113
Süveyş kanalı 5 milyar ve Panama kanalı yıllık 1.5 milyar dolar gelire sahip. Kanal İstanbul için tahmin edilen yıllık gelir ise 8 milyar dolar. Kanal trafiği diğer ikisinden çok daha fazla. Yatırım maliyeti ise 10 milyar dolar. 1.5 yılda parasını çıkaracak bir proje.

GSMH nin 870 milyar dolar, dış borcun 450 milyar dolar olduğu düşünülürse devasa bir yatırım değil.

Dünyada borçsuz ülke yok. Tüm ekonomiler borçla dönüyor, ekonominin kuralı artık bu.

Adam süveyş ve panama kanalıydı karşılama yapmış kafayı yicem :D Adamlar koskoca kıtanın etrafından dolaşmamak için kanalı kullanıyor yahu biraz araştırın be :) Adam senin yaptığın kanaldan neden para vererek geçsin ücretsizi varken :D Sözleşmeye göre buna engel olamazsın, yapılan kanal boğazın en dar olduğu alandan daha dar güvenli değil üstelik. Kazalara karşılık yapılıyor desen kanal ist çevresine yerleşim yerleri yapılacak nasıl güvenlik bu ?
 

tiriviriap

Asistan
Katılım
7 Haziran 2018
Mesajlar
374
Reaksiyon puanı
308
Puanları
63
Yaş
39
Adam süveyş ve panama kanalıydı karşılama yapmış kafayı yicem :D Adamlar koskoca kıtanın etrafından dolaşmamak için kanalı kullanıyor yahu biraz araştırın be :) Adam senin yaptığın kanaldan neden para vererek geçsin ücretsizi varken :D Sözleşmeye göre buna engel olamazsın, yapılan kanal boğazın en dar olduğu alandan daha dar güvenli değil üstelik. Kazalara karşılık yapılıyor desen kanal ist çevresine yerleşim yerleri yapılacak nasıl güvenlik bu ?

Peki o zaman, bizim burayı pas geçip Panama'dan dolaşsın gemiler :D hey Allahım ya, az okuyun la
 

tiriviriap

Asistan
Katılım
7 Haziran 2018
Mesajlar
374
Reaksiyon puanı
308
Puanları
63
Yaş
39
O bilim İnsanları kesin CHP lidir.
Ya kardeşim iş yapmazlar, yapana da mani olur bunlar. Nasıl bir kafa anlamak mümkün değil. 1930'larda, verem yapar diye asfalta karşı çıkmış bir zihniyet. Allah ellerine iktidar vermesin. Olanı da yıkar yok ederler
 
M

Murat Burç

SDN Okuru
Kanal İstanbul projesine asla karşı çıkmadım. Ama 10 milyar dolar gibi komik bir rakama mal olacağına asla ve asla inanmıyorum. Ekonominin bunu kadlraıcağına hiç inanmıyorum.(Ön bilgi: Möntro'ya laf atacak Atatürk düşmanı arkadaşlar DEFOLUN. Möntro olmasaydı bugün kanalın üzerinde hiçbir hak iddia edemezdik. Kısıtlı bile olsa bir hak iddia edebiliyoruz bu şekilde Möntro'nun param parça edilmesi gerektiği meselesinde hem fikirim.)
 

tiriviriap

Asistan
Katılım
7 Haziran 2018
Mesajlar
374
Reaksiyon puanı
308
Puanları
63
Yaş
39
Montrö'ye laf atan mı oldu? Hemen savunmaya geçmen çok komik :)

Diyelim ki 10 değil 20 milyar dolara mal oldu. Hem kazancı hem de boğaz güvenliği için yine de yapılmalı
 
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,118
Puanları
113
CHP kadar taş düşsün kafanıza kanalistanbul'dan rahatsız olanlar yunanlar ispanyollar filan karadenizin belli bir derinliğine kadar yaşam var onun altında yaşam yokmuş karadeniz suyu akdeniz için zararlı olur diyorlar...
 
M

Murat Burç

SDN Okuru
Montrö'ye laf atan mı oldu? Hemen savunmaya geçmen çok komik :)

Diyelim ki 10 değil 20 milyar dolara mal oldu. Hem kazancı hem de boğaz güvenliği için yine de yapılmalı
65 Milyar dolar maliyetten bahsedenler var.
Üstüne üstlük senin oradan oadamı geçirebileceğine dair bir garantin yok.
m.
 
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,118
Puanları
113
3-5'e takılmayın öyle bir kanal açmak ne demek? çevresel etkisi ne olur? derdindeler hollanda da ve venedikte sorun olmamış burdada olmaz devletlerin parasal gücü ona bağlı bankalar belirler...
 

tiriviriap

Asistan
Katılım
7 Haziran 2018
Mesajlar
374
Reaksiyon puanı
308
Puanları
63
Yaş
39
65 Milyar dolar maliyetten bahsedenler var.
Üstüne üstlük senin oradan oadamı geçirebileceğine dair bir garantin yok.
m.

Akkuyu nükleer santrali 22 milyar dolara, 3. Havalimanı 23 milyar euroya mal olurken, kanal İstanbul 65 milyar demek :D birisi işkembeden güzel sallamış :D

Boğazdan geçen gemi sayısı yılda 60.000. bir anda vazgeçip nereye gidecekler çok merak ettim :D
Panamadan dolaşsın ne demek ya :D Biraz mantık daa sonra bizler çok bilmiş oluyoruz ;)

Senin yaptığın komediye mukabele ettim :D anlamadın ama ziyanı yok neyse

Yılda 60.000 gemi babasının hayrına kullanmıyor boğazı. Buradan geçmeye mecbur.

Montrö'ye göre alternatif güzergah olmadığı için boğazdan beş para vermeden ve kontrolsüz geçiyorlar

Sen alternatifini yaptığın zaman o madde hükmünü kaybedecek.
 

Constantin87

Profesör
Katılım
1 Aralık 2013
Mesajlar
3,421
Reaksiyon puanı
1,934
Puanları
113
Akkuyu nükleer santrali 22 milyar dolara, 3. Havalimanı 23 milyar euroya mal olurken, kanal İstanbul 65 milyar demek :D birisi işkembeden güzel sallamış :D

Boğazdan geçen gemi sayısı yılda 60.000. bir anda vazgeçip nereye gidecekler çok merak ettim :D


Senin yaptığın komediye mukabele ettim :D anlamadın ama ziyanı yok neyse

Yılda 60.000 gemi babasının hayrına kullanmıyor boğazı. Buradan geçmeye mecbur.

Montrö'ye göre alternatif güzergah olmadığı için boğazdan beş para vermeden ve kontrolsüz geçiyorlar

Sen alternatifini yaptığın zaman o madde hükmünü kaybedecek.

Şaka mısın sen nereden biliyorsun o hükmün kalkacağını ? Ülkemizin maalesef barış halinde boğazlar üzerinde neredeyse hiç bir karar verme durumu yok. Bu da sizin gizli lozan maddelerinizden bir kesit mi yoksa :D
 

tiriviriap

Asistan
Katılım
7 Haziran 2018
Mesajlar
374
Reaksiyon puanı
308
Puanları
63
Yaş
39
Şaka mısın sen nereden biliyorsun o hükmün kalkacağını ? Ülkemizin maalesef barış halinde boğazlar üzerinde neredeyse hiç bir karar verme durumu yok. Bu da sizin gizli lozan maddelerinizden bir kesit mi yoksa :D

Bilmiyorsan öğreteyim, bu hüküm lozan değil montrö hükmü. Alternatifi olmadığı için boğazlardan ödeme yapmaksızın ve kontrolsüz geçiş hakkı verildi zamanında.Hani okumuyorsunuz bari google'ye sorun
 

Constantin87

Profesör
Katılım
1 Aralık 2013
Mesajlar
3,421
Reaksiyon puanı
1,934
Puanları
113
Bilmiyorsan öğreteyim, bu hüküm lozan değil montrö hükmü. Alternatifi olmadığı için boğazlardan ödeme yapmaksızın ve kontrolsüz geçiş hakkı verildi zamanında.Hani okumuyorsunuz bari google'ye sorun

Google baktığın sayfa bizim şuan ülkemizi süper güç olarak gösteren sayfalar mı :D Alternatifi falan yok diye bir şey yok sözleşme ile ücretsiz geçiş hakkına sahip hiç bir gemi o kanaldan para verip geçmez. Möntrö yü kafanıza göre yorumlarsınız bu konuyu uluslararası tartışmalı bir konuya getirirsiniz aman dikkat diyelim :)
 
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,118
Puanları
113
dev zincirler çeker bakım var yazar Türkçe,İngilizce,Almanca,Fransızca ve Rusça...
 

tiriviriap

Asistan
Katılım
7 Haziran 2018
Mesajlar
374
Reaksiyon puanı
308
Puanları
63
Yaş
39
Bu gemilerin boğazdan geçisini ücretsiz boğazdan geçişini nasıl engelelyeceksin? Doğal kirlilik meselesini kabul ettirebilecek misin?

Montrö'ye göre, alternatif bir yol olmadığı için boğazlardan ticaret ve savaş gemileri ücret ödemeksizin ve kontrol edilmeden geçebiliyor.

Süveyş ve Panama para basarken biz öylece bakıyoruz. Onlar boğaz da bizimki ne? Bu kadar önemli bir geçiş noktası olduğu içindir ki zamanında sözleşme yapılma gereği duyulmuş.

Ancak alternatif yol açıldığı anda bu madde hükmünü yitirecek

Basit bir mantıkla şunu diyebiliriz. Ellerinden kapı gibi sözleşme olan bu devletler neden Kanal İstanbul'un yapımına karşı çıkıyor hiç düşündünüz mü?

Dediğiniz gibi olsa, kanal İstanbul açılır bu adamlar da boğazdan elini kolunu sallayarak geçer gider ama alternatif yol açıldığı anda Türkiye'nin bi dakika deme hakkı doğacak. Bu da işlerine gelmiyor, kimsenin gelmez

O yüzden bangır bangır bağırıyorlar. Yoksa sanane benim ülkemde yapılan kanaldan?
 
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,118
Puanları
113
mega yapılar da yayınlanacak bişey çıkacak marlyn manson gibi seveni de nefret edeni de olucak...
 

Olifanus

Öğrenci
Katılım
18 Ağustos 2014
Mesajlar
61
Reaksiyon puanı
19
Puanları
8
Burda savunan arkadaşlara duyurulur o madde hükümünü geçirmez fakat şöyle bir olay var. Sen o gemiyi boğazda bekletebilirsin. Bir geminin bekleme maliyeti o yoldan geçme maliyetinden daha fazla olacağından gemiler eli mecbur olarak ordan geçmek isteyeceklerdir. Anca belki daha küçük gemiler geçer oda nadir

Saygılarımla,
 

Creative

Kör Cerrah
Emektar
Katılım
12 Eylül 2009
Mesajlar
13,858
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
17,319
Puanları
113
Yaş
39
Konu tamamen farklı yönlere çekildiğinden dolayı konu mesaj yazmaya kapatılmıştır.
+ Siyasi konu içerikli olan tüm mesajlarınız silinmiştir.

Anlayışınız için teşekkürler.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst