Kadınları tavlamak için 4 milyar euro harcadı

Bu konuyu okuyanlar

mr_rain

Guru
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,957
Reaksiyon puanı
441
Puanları
83
Yeni modelleri için kesenin ağzını açan Peugeot, 208 ile B segmentinde 4 yıl aradan sonra yeniden liderliği hedefliyor. Fransız markanın 208’deki en büyük kozu, kadın müşteriler olacak.

2012-peugeot-208-1-560x373.jpg



Yeni silahı 208 ve yeni sedan modeli için yılda 2 milyar euro, toplamda 4 milyar euro yatırıma imza atan Peugeot, gözünü liderliğe dikti. 1983’ten bu yana piyasaya sunduğu 205, 206 ve 207 modelleriyle 15 milyon adetlik satış rakamına ulaşan şirket, 2009’da Ford Fiesta’ya kaptırdığı liderlik koltuğunu 208’le geri almayı istiyor.


2.4 milyon adet satan 207’nin beklentilerinin altında performans gösterdiğini açıklayan Peugeot, 208 modeliyle 2013’te Avrupa’da yüzde 10 pazar payına ulaşmayı hedefliyor. Liderlik ise kadın müşterilerden geçiyor... Peugeot, 207’ye göre daha feminen hatlara sahip yeni ürünüyle kadın müşterileri yeniden kazanacak.

2012’de 265 bin adetlik satışa ulaşmayı öngören şirket, 2013’te bu rakamı 550 bin adede yükseltecek. Bu da 206 modelinden sonra yakalanan en yüksek satış olacak. Peugeot, böylece 4 yıl aradan sonra rakibi Fiesta’yı sollamış olacak. 208’in 207 modeline oranla Avrupa’da 1.000 euro daha ucuz olması, markaya liderlik yolunda pozitif katkı sağlayacak. 208’in pazara sunulmasıyla birlikte, 207’nin üretimi sona erecek.

1990’larda otomotiv dünyasında 205 modeliyle kült haline gelen GTI efsanesi de 208’le geri dönecek. Önümüzdeki günlerde aracın performanslı sportif versiyonu yollara çıkacak.

Mösyö Peugeot’nun itirafı

Peugeot, yeni model atağıyla Türkiye’de eski pazar payı rakamlarına geri dönmeyi hedefliyor. Şirket, satışlarını 60 bin adedin üzerine çıkararak, 10 yıl önceki performansını yakalamayı planlıyor.

B segmentinde Avrupa’da yüzde 10 pazar payıyla liderliği hedeflediği yeni modeli 208’in Lizbon’daki test sürüşlerinde sorularımızı yanıtlayan Peugeot Dış İlişkiler Direktörü Christian Peugeot, Türkiye pazarında istedikleri seviyede olmadıklarını belirterek, “Ancak büyük ilerleme potansiyelimiz var. Yeni 208 bu ilerlemeyi göstermemiz için büyük silah olacak. Hedefimiz, 10 yıl önce yakaladığımız pazar payına ve satışlara ulaşmak” açıklamasını yaptı.

2000’li yıllarda Türkiye’de rakipleri Volkswagen ile aynı seviyede olduklarını hatırlatan Peugeot, birkaç yıl içinde yeniden bu düzeye gelmek istediklerini belirtti. Peugeot Ailesi’nin ikinci kuşak temsilcisi olan Christian Peugeot, şunları söyledi:

“Volkswagen dünyada başarılı işler yaptı. Biz de yeni model atağıyla eski günlere geri döneceğiz. İddialı olduğumuz 208 modeli Eylül ayında Türkiye’de satışa çıkacak. Bunun yanı sıra Türkiye’de önemli satış grafiği yakalamasını beklediğimiz sedan modelimiz Ekim’de piyasaya sunulacak. Hedeflerimiz büyük. Türkiye pazarı 1 milyon adetlik satışa gidiyor. Mevcut satışlarımızı ikiye katlayabiliriz. Geçen yıl yaklaşık 35 bin araç sattık. 60 bin adetlik satışın üzerine çıkabiliriz. Elimizde bunu gerçekleştirecek hem ürün hem de bayi altyapısı var.”

Eylül’de satışa sunulacak fiyatı 207’den ucuz olacak

PEUGEOT 208, markanın yeni tasarım çizgisini gözler önünü seriyor. Radyatör ızgarası, hem gece hem de gündüz farlarının bakışını pekiştiren LED’ler, Peugeot’nun aslan amblemi, yanlarda yer alan krom çerçeve otomobile ilk bakışta öne çıkıyor. Araç, 3 ve 5 kapılı olmak üzere iki farklı gövde tipine sahip. 207’ye göre boyu 7 santimetre kısalarak 3.70 metreye inen 208’in iç mekanı ise büyümüş. Diz mesafesi 5 santimetre artırılmış.

Dizel motor 3.4 litre harcıyor

208’de dikkati çeken değişimlerden biri de aracın ağırlığında. Otomobil, 207’ye oranla 110 kilogram hafiflemiş, bu sayede yakıt tüketimi düşürülmüş. Hatchback aracın iç mekanında en büyük yenilikler belirgin şekilde küçültülen direksiyon simidi, gösterge paneli ve 7 inç büyüklüğündeki renkli dokunmatik ekran olarak karşımıza çıkıyor. Örneğin, iPad tadındaki ekran farklı işlevlere kolay erişim sağlıyor. Radyo, eller serbest Bluetooth kit, USB bağlantısı, müzik dosyalarının okunması ve navigasyon gibi... Panoramik cam tavanı çevreleyen mavi ışık da 208’i oldukça çekici hale getiriyor.

Peugeot, 208 modeliyle birlikte yakıt tüketimi ve çevre konusunda önemli iyileştirmeler gerçekleştirdi.

Özellikle 1.0 litre ve 1.2 litre hacmindeki 3 silindirli benzinli motorlar dikkati çekiyor. 3 silindirli benzinli motorlar 207 modeline oranla 100 kilometrede 2 litre daha az yakıt tüketiyor. 100 km’de ortalama yakıt sarfiyatı 4.3 litreye inerken, karbon salınımı 99 grama düşürülmüş. Dizelde ise 100 km’de ortalama yakıt tüketimi 3.4 litreye indirilmiş. e-HDi motorlarda yer alan Start-Stop sistemi de şehir içinde yüzde 15’e varan oranda yakıt tasarrufu sağlıyor.

Eylül’de Türkiye’de satışa sunulacak Peugeot 208, 2 farklı motor seçeneğiyle pazarlanacak: 68 beygir güç üreten 1.2 litre benzinli ve 92 beygir gücündeki 1.4 dizel. Otomobilin Türkiye fiyatı henüz belli değil ancak 207’ye oranla daha ucuz olması bekleniyor.

kaynak
 
Üst