Isparta'da yolcu uçağı düştü! Başımız sağolsun :(

Bu konuyu okuyanlar

amesfa

Dekan
Emektar
Katılım
10 Eylül 2007
Mesajlar
9,863
Reaksiyon puanı
150
Puanları
63
Isparta'da yolcu uçağı düştü


Isparta seferini yapan World Focus Havayolları'na ait, Atlasjet Havayolları tarafından kiralanan MD83 tipi yolcu uçağı Süleyman Demirel Havalimanı'na iniş için alçalırken, Keçiborlu İlçesi'nin Çukurören ve Kılıç köyleri arasında düştü. Süleyman Demirel Havalimanı'na 12 kilometre uzaklıktaki 1830 metre yükseklikteki

Türbetepe'nin zirvsine çakılan uçaktaki 49 yolcu 7 mürettebattan kurtulan olmadı.

İstanbul Atatürk Havalimanı'ndan Isparta'ya saat 23.20'de havalanması gerekirken, Piriştina seferinden geç dönmesi nedeniyle saat 00.51'de kalkış yapan KK4203 sefer sayılı uçak, saat 01.36'da Süleyman Demirel Havalimanı'na inişe geçtiği sırada radardan kayboldu.
Hava Trafik Kontrol Merkezi'nin uçağın kaybolduğu bilgisini vermesi üzerine arama çalışmaları başlatıldı. Bölgedeki arama kurtarma ekipleri ve jadarma başta omak üzere tüm güvenlik birimleri seferber olurken, Hava Kuvvetleri'ne bağlı arama kurtarma helikopterleri görevlendirildi.
Uçağın koordinatlarını uydu aracılığı ile bildiren ELT cihazından sinyal alınamayınca, çevredeki göllerden birine düşmüş olbileceği ihtimali gözönüne alınarak, aramalar buralara da kaydırıldı. Isparta ve Antalya valiliklerinde kriz masaları oluşturuldu.
Uçağın kaybolduğu haberi üzerine yolcu yakınları İstabul Atatürk Havalimanı ile Isparta Süleyman Demirel Havalimanı'na akın ederek, bilgi almaya çalıştı.

PİLOT MEYDANI GÖRMÜŞ

Atlasjet Havyolları CEO'su Kaptan pilot Tuncay Doğaner, kaptan pilotun meydanı gördüğünü söyledi. AtlasJet CEO'su Doğaner'in saat 05.00'te yaptığı açıklama şöyle:
“World Focus Havayolları'na ait AtlasJet Havayolları adına uçuş yapan KK4203 sefer sayılı MD83 tipi yolcu uçağı, İstanbul- Isparta seferini yapmak üzere 00.50'de Atatürk Havalimanı'ndan havaladı. Uçak havalandıktan sonra Isparta meydan üzerinde kuleyle temasa geçilmiş olup, meydan görülmüş ve bu andan itibren uçakla irtibat kesilmiştir. Uçak şu an için kayıp olup arama kurtarma çalışmaları devam etmektedir. Uçakta 49 yolcu, 2 kapta 4 hostes, 1 teknisyen 7 müretebat olmak üzere 56 kişi bulunmatadır. Olay ögğrenildiği andan itibaren ilgili bütün birimlerin bilgisi olup, Ulatırma Baknalığı, İçişleri Bakanlığı, Hava Kuvvetleri Komutanlığı ve Emniyet Müdürlüğü'nce gerekli bütün önlemler alınmıştır. Arama krtarma çalışmaları devam etmektedir. Yapılan ilk incelemee hava şartlarında ve uçağın teknik özelliklerinde herhangi negatif bir bilgiye rastlanmamıştır. Gerek Atatürk Havalimanı'nda gerek Isparta Havalimanın'nda, Meydan Valiliği ve personelimiz her türlü önlemi almıştır.''

ENKAZ TERMAL KAMERAYLA BULUNDU

Isparta'nın yanı sıra Afyonkarahisar ve Antalya'da da aranan uçağın akıbetinden yaklaşık 4 saat süreyle haber alınamadı.
Ankara'dan kalkan AS532 Mk1 Cougar tipi özel termal kameraya sahip arama kurtarma helikopteri saat 06.00 sıralarında enkazı Isparta Süleyman Demirel Havalimanı'nın kuzey batısında yer alan Çukurören ve Kılıç köyleri arasındaki Türbepete'nin zirvesinde buldu.

ULAŞTIRMA BAKANI: HAYAT EMARESİ GÖZÜKMÜYOR

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım yaptığı açıklamada, uçağın inişe geçtiği sırada havalimanının kuzeybatısında Çukurören köyü yakınlarına düştüğünü söyledi. Enkaza ilk ulaşan ekiplerden aldığı bilgiyi aktaran kazada kurtulan olmadığını belirten Bakan Yıldırım, açıklamasında şöyle dedi:
“İlk bulgulara göre bir hayat emaresi gözükmemektedir. Arama kurtarma ekipleri halen çalışmalarını sürdürüyor. Talimatları verdik, kaza kırım ekiplerini oluşturduk. Onlar da hareket etmiş durumdalar. Gerek hava şartları, gerekse ucağın teknik durumu, personel durumu itibarıyla herhangi bir anormal durum söz konusu değil. Ticari nedenlerle kalkışla ilgili bir gecikme var. Yaklaşık 50 dakika gibi bir gecikmeyle kalkıyor. Isparta'da da kuleyle yapılan konuşmada herhangi bir anormallik yok. İniş için alçaldığını söylediği anda irtibat kesiliyor ve kaza meydana geliyor. Kaza nedeni hakkında daha kapsamlı, sağlıklı bilgilere ulaşacağız. Uçakla irtibatın kesildiği saat 01.36. Hemen ilgili birimler görevlenrilmiş, arkadaşlarımız olay yerine intikal etti.''

KURTULAN OLMADI

AtlasJet Havayolları CEO'su Tuncay Doğaner yaptığı açıklamada, “Kurtarma helikopteri uçak enkazının yanına indi maalesef kurtulan kardeşimiz yok'' dedi.
Helikopterden verilen bu bilgiler doğrultusunda, arama kurtarma ekipleri Türbetepe'ye yönlendirildi. Çok sayıda Sivil Savunma ekibi ve ambulans Türbetepe'ye sevkedildi, askeri helikopterlerin yanı sıra bir polis helikopteri de enkaz yakınına indi. Sarp dağlık bölgeye ulaşan ekipler dumanlar tüten ve geniş bir alana yayılan enkaza ulaştığında, yolcu ve mürettebattan kurtulan olmadığını gördü. Orman gözetleme kulesinin hemen altına düşen uçağın gövde ile kuyruk kısmı birbirine yakın iki ayrı yerde bulundu.
AtlasJet Havayolları CEO'su Tuncay Doğaner de yaptığı açıklamada, “Kurtarma helikopteri uçak enkazının yanına indi maalesef kurtulan kardeşimiz yok'' dedi.

Saat saat kaza


ISPARTA yakınlarında 56 kişinin yaşamını yitirdiği uçak kazası, saat saat şöyle gelişktişti:
23.20: İstanbul-Isparta seferini yapacak olan Atlasjet Havayolları adına uçan World Focus Havayollarına ait MD 83 tipi yolcu uçağı Priştina'dan İstanbul'a gecikmeli olarak geldi.
00.50: uçak 49 yolcu 2 pilot 4 kabin görevlisi ve 1 teknisyenle birlikte 1.5 saat rötarlı olarak İstanbul'dan havalandı.
01.18: Uçak Isparta'ya inmek üzere alçalmaya başladı.
01.36: Süleyman Demirel Havalimanı'na inişe geçen uçak meydanda görüldükten sonra radardan kayboldu.
01.50: Yapılan çağrılara uçağın pilotlearının cevap vermedi.
02.03: Arama kurtarma çalışmaları başlatıldı.
02.38: Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na ait arama kurtarma helikopterleri havalandı.
03.00: Isparta ve Antalya'da kriz masası oluşturuldu, bölgedeki köylerin muhtarları da uyarıldı.
06.05: Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na ait helikopterler, MD83 tipi yolcu uçağının, Keçiborlu'nun Çukurören ve Kılıç köyleri yakınlarında 1800 metre yükseklikteki Türbe Mevkii'nde enkazı gördü.
06.10: Jandarma ve kurtarma ekipleri bölgeye hareket etti.
06.30: Kurtarma helikopteri uçak enkazının bulunduğu bölgeye inerek kurtulun yolcu olup olmadığı yönünde araştırma başlattı.
07.00: AtlasJet Havayolları CEO'su Tuncay Doğaner yaptığı açıklamada kurtarma helikopterinin enkazın yanına indiğini ve kurtulan yolcu olmadığı bilgisini verdi.

Düşen uçak 1994 modeldi

ISPARTA'da düşen MD83 tipi yolcu uçağı 53185 imalat numarası ile 1994'te üretildi. Çift motorlu, 165 koltuk kapasiteli TC-AKM tescil işaretli uçak, World Focus Havayolları'ndan önce 1994-1999 arasında Amerikan Reno Air, 1999- 2001 arasında Amerikan Havayolları, 2001-2005 arasında Türk Free Bird Havayolları'nda uçtu.
World Focus Havayolları tarafından 20 Mayıs 2005'te filoya katılan uçak, bir dönem Türk Hava Yolları'na da kiralandı. "MDNM"MD83 tipi uçak, 29 Temmuz 2007'de uçuş ekipleriyle birlikte Atlasjet'e kiralandı.

TEKNİK ÖZELLİKLERİ

Düşen uçağın teknik özellikleri şöyle:
Tescil işareti: TC-AKM.
İmalat numarası: 53185.
İmalat yılı: 1994.
Yolcu kapasitesi: 165.
Maksimum kalkış ağırlığı: 72 bin 500 kg.
Yakıt kapasitesi: 22 bin 650 kg.
Motor tipi: Pratt&Whitney JT8D-219.
Seyir hızı: 900 km/saat.
Menzili: 4 bin 850 km.
Kanat açıklığı: 32.87 metre.
Gövde uzunluğu: 45.06 metre.


Kaynak
 

*SiRiNe*

Dekan
Katılım
22 Kasım 2007
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
MD83 tipi yolcu uçağında buna benzer kazalar daha öncede yaşandı diye hatırlıyorum...
İnsan hayatı bu kadar ucuz olmamalı elbette kimse istemez böyle acı olaylar yaşanmasını ama önlem önlem önlem...!
 

amesfa

Dekan
Emektar
Katılım
10 Eylül 2007
Mesajlar
9,863
Reaksiyon puanı
150
Puanları
63
Pilot ile kulenin son konuşması


ISPARTA'DA düşen yolcu uçağının pilotları ile Isparta Süleyman Demirel Havalimanı kulesi ile son konuşmada pilotların piste inmek üzere yaklaşma yaptıkları bilgisini ilettiği öğrenildi. İşte uçak ve kule arasındaki son telsiz konuşmaları:

SAAT 01.18
Kaptan Pilot: Isparta Kule, iyi geceler.
Isparta Kule: İyi deceler, devam edin.
Kaptan Pilot: Atlasjet KK 4203, Isparta VOR üzeri.
Isparta Kule: Anlaşıldı. In-bound oluş ikaz.
Pilot, uçağı VOR olarak adlandırılan, Isparta Süleyman Demirel Havalimanı'ndaki sinyal vericinin üzerine geldiğini bildiriyor. Bir sonraki noktası olan pisti karşılama pozisyonu olarak adlandırılan 'in-bound' noktasını rapor etmek üzere hareket ediyor.

SAAT 01.36
Kaptan Pilot: Isparta kule, in-bound olduk Isparta Kule: Anlaşıldı Atlasjet. Yaklaşmaya devam edin.
Uçakla yapılan son konuşmada pilotlar in-bound oldukları yani pisti karşıladıklarını kuleye bildirdiler. Bu noktada uçağın pist başından uzaklığı yaklaşık 18 kilometre. MD-83 tipi uçağın bundan sonra alçalma yaparak piste iniş yapması gerekiyordu.
Kaynak
 

amesfa

Dekan
Emektar
Katılım
10 Eylül 2007
Mesajlar
9,863
Reaksiyon puanı
150
Puanları
63
Olay yerine ulaşan muhabir:
Cesetler ve uçak parçaları geniş alana yayılmış
İstanbul’dan Isparta’ya giderken, Isparta’nın Keçiborlu ilçesine bağlı Çukurören ve Yenitepe köyleri arasındaki Türbetepe mevkisine düşen uçağın enkazına ulaşıldı.

AA Isparta muhabiri Hatice Özdemir, jandarma ekipleriyle birlikte uçağın enkazına ilk ulaşanlar arasında yer aldı. AA muhabiri Özdemir, uçağın büyük ölçüde hasarlı olduğunu belirterek, gözlemlerini şöyle aktardı:

"Uçağın enkazına ulaştık. Enkaz Türbetepe’deki orman gözetleme kulesine yakın bir yerde. Cesetler ortalıklarda görünüyor. Eşyalar ve uçağın parçaları dağılmış vaziyette. Uçağın ön ve arka tarafı parçalanmış.

Kanat uçları kırık, cesetler ve uçak parçaları geniş bir alana yayılmış.

Cesetlerin kimileri koltuklarla birlikte duruyor. Jandarma ekipleri enkazı güvenlik çemberine almaya başladı. Çevredeki köylerde yaşayan vatandaşlar da enkaz bölgesine geldi. Jandarma, sivil vatandaşları enkaza yaklaştırmıyor. İlk gözlemlerime göre kazadan kurtulan yok.
Cesetler torbalara konulmaya başlandı."
Kaynak

 

hellish

Profesör
Katılım
20 Kasım 2007
Mesajlar
2,226
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Allah ölenlerin tüm yakınlarını sabır versin çok zor bir durum fazla söylenicek birşey yok
 

warkortali

Profesör
Katılım
14 Kasım 2006
Mesajlar
3,735
Reaksiyon puanı
181
Puanları
63
Ölenlere allah rahmet eylesin sevenlerinede sabırlar versin..
 

Berkin Bozdoğan

Profesör
Katılım
18 Mayıs 2005
Mesajlar
4,926
Reaksiyon puanı
38
Puanları
0
...diğer taraftan ülkemizdeki pek fazla uçak kazası yaşanmadığı için can kaybı az olurken, trafik kazalarına hâlen bu ölçüde bir trajedi olarak bakılmaması düşündürücüdür.
 

amesfa

Dekan
Emektar
Katılım
10 Eylül 2007
Mesajlar
9,863
Reaksiyon puanı
150
Puanları
63
Türkiye'deki uçak kazalarının bilançosu

1959-2003 yılları arasında Türkiye'de havacılık tarihine geçen 16 uçak kazası yaşandı.


Atlasjet adına İstanbul - Isparta seferini yapmakta olan World Focus havayollarına ait uçağın, saat 01.36'da Isparta Keçiborlu İlçesi'nin Çukurören ve Kılıç köyleri arasında düşmesiyle birlikte bugüne kadar Türkiye'de havacılık tarihine geçen uçak kazalarının sayısı 16'ya ulaştı.

17 Şubat 1959'da dönemin Başbakanı Adnan Menderes'i taşıyan THY'ye ait uçağın İngiltere'de düşmesiyle Türkiye'nin kayıtlarına geçen uçak kazalarında son 48 yılda bin 84 kişi yaşamını yitirdi. Atlasjet Havayollarına ait Isparta'daki kazada yaşamını yitiren 56 kişiyle birlikte kazalarda yaşamını yitirenlerin sayısı 1140'a yükseldi. Türkiye'deki uçak kazalarında yaşamanı yitiren 75 Ispanyol Barış Gücü görevlisi asker de bulunuyor.

UÇAK KAZALARININ KRONOLOJİSİ

ANKA muhabirinin derlediği bilgilere göre Türkiye'de 1959-2003 yılları arasında meydana gelen uçak kazaları şöyle:

# 1959, 17 Şubat - Başbakan Adnan Menderes'i Londra'ya götüren THY'nin Viscount tipi SEV adlı uçağı, Gatwick Havaalanı yakınlarında düştü. Menderes'in yaralı kurtulduğu kazada, uçaktaki 21 kişiden 14'ü öldü.

# 1963, 1 Şubat - Middle East Airlines'a ait Vickers Viscount tipi yolcu uçağı Ankara üzerinde, Türk Hava Kuvvetlerine ait C-47 Skytrain askeri yolcu uçağıyla çarpıştı. 87 kişi hayatını kaybetti.

# 1974, 26 Ocak - THY'nin F-28 tipi uçağı, İzmir'den kalkışı sırasında pistin 100 metre uzağında yere çakıldı. Beş mürettebattan dördü ve 68 yolcudan 62'si öldü.

# 1974, 3 Mart – THY'nin 981 uçuş numaralı DC-10 tipi Ankara adlı yolcu uçağı Paris'ten havalandıktan bir süre sonra Ermenonville Ormanlarına düştü.Kargo kapısındaki üretim hatası nedeniyle düşen uçaktaki 12'si mürettebat olmak üzere toplam 346 kişi öldü.

# 1975, 30 Ocak - THY'nın İzmir-Istanbul seferini yapan F-28 tipi "Bursa" isimli uçağı elektrik kesilmesi yüzünden Yeşilköy Havaalanı'na inemedi ve Marmara Denizine düştü. 4 mürettebat ile 37 yolcunun tamamı öldü.

# 1976, 19 Eylül - İstanbul - Antalya seferini yapan THY'ye ait Boeing 727 tipi yolcu uçağı Isparta üzerinde iken alçalma hatası nedeniyle Toros Dağlarına çarptı. 8'i personel toplam 155 kişi öldü.

# 1979, 23 Aralık - THY'nin Samsun - Ankara seferini yapan Trabzon adlı F-28 tipi uçağı, Ankara yakınlarında türbülans nedeniyle düştü. Dört mürettebattan üçü ve 39 yolcudan 36'sı öldü.

# 1981, 22 Eylül - Pancarköy, Babaeski'de planlı olarak yapılan 'Sonbahar Tatbikatı 81' esnasında, Northrop F-5 tipi bir jet uçağı karargah üzerine düştü. 35 asker şehit oldu, 72 asker yaralandı.

# 1982, 13 Nisan - Erzincan, Refahiye'de bir ABD askeri uçağı düştü, 28 kişi öldü.

# 1983, 16 Ocak - THY'nin Boeing 727 tipi uçak, Ankara'da sis ve kar yağışı nedeniyle yere çakıldı. 60 yolcudan 47'si öldü.

# 1985, 4 Nisan - Balıkesir'de bir jet uçağı şehrin üzerine düştü: 14 ölü, 21 yaralı

# 1994, 29 Ocak - THY'nin Boeing 737 tipi uçak, Van yakınlarında, dördüncü iniş denemesinde tepeye çarptı. Yedi mürettebattan altısı ve 55 yolcudan 49'u öldü.

# 1999, 7 Nisan - THY'nin Boeing 737 tipi uçak, Adana'dan Cidde'ye giderken, kötü hava şartları nedeniyle, kalkıştan dokuz dakika sonra Ceyhan'da düştü. Hacıları almak için Suudi Arabistan'a giden ve yolcusu bulunmayan uçağın 6 mürettebatı öldü.

-2003, 8 Ocak – THY'nin Avro RJ-100 tipi yolcu uçağı Diyarbakır'a inişi sırasında piste çakıldı.75 yolcudan 71'i ,5 kişilik müretebattan 4'ü yaşamını yitirdi.

# 2003, 26 Mayıs - Ukrayna'lı özel bir havayoluna ait Yak-42 tipi uçak ait, Trabzon'un Maçka ilçesi'ndeki Pilav Dağı'na çakıldı.İspanyol Barış Gücü askerlerini taşıyan uçaktaki 62 asker, 13 mürettebat öldü.

# 2007, 30 Kasım - Atlasjet Havayollarına ait uçak Isparta'da düştü ve 7'si mürettebat 56 kişi yaşamını yitirdi

Kaynak
 

TheRed

Asistan
Katılım
31 Ekim 2007
Mesajlar
243
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Üzücü bir durum bakalım düşme nedeni bulunacak mı.
 

Ahmethz

Rektör
Emektar
Katılım
7 Eylül 2006
Mesajlar
12,440
Reaksiyon puanı
398
Puanları
83
başımız sağolsun, sabah Ntvde gördüm haberi; uçağın eski model olması akıllara soru işareti getiriyor
 

WaterBoy

Profesör
Katılım
24 Eylül 2007
Mesajlar
2,751
Reaksiyon puanı
5
Puanları
0
Allah yakınlarına sabır versin zor tabi...
 

FeeLiT

Asistan
Katılım
26 Ağustos 2007
Mesajlar
371
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
Sdn açtım ve ilk bu haber gözüme ilişti hemen sabah a yöneldim hadi be dedim olurmu şaşırdım sonra sabah da da gördüm çok üzücü bir olay allah rahmet eylesin yakınlarına sabır ;(
 

7/24

Profesör
Katılım
5 Kasım 2007
Mesajlar
3,816
Reaksiyon puanı
51
Puanları
48
Çok üzücü bir olay, Allah yakınlarına sabır versin.
 

Ahmethz

Rektör
Emektar
Katılım
7 Eylül 2006
Mesajlar
12,440
Reaksiyon puanı
398
Puanları
83
Düşen uçakta Boğaziçi ve Doğuş üniversitesinden 6 nükleer fizikçi vardı.
51620.jpg

Isparta'da düşen uçağın yolcuları arasında çok önemli 6 isim vardı. Bu kişiler Türkiye'nin yetiştirdiği değerli bilim adamlarıydı.

Nükleer fizikçiler, Isparta'da yapılan kongreye gidiyorlardı. Bu sabah başlayan Nükleer Fizik Kongresi, gelen acı haber ile ertelendi. Kongrenin sadece sembolik açılışı yapıldı ve kapatıldı....

Uçak kazasında yaşamını yitiren 6 nükleer fizikçiden 3'ü Boğaziçi Üniversitesi'nde, 3'ü ise Doğuş Üniversitesi'nde görev yapıyordu. Yaşamını yitiren 6 fizikçiden 2'si alanlarında uzman olan profesörlerdi.

İşte kazada yaşamlarını yitiren nükleer fizikçiler;

6.20071130105016.jpg

7.20071130104951.jpg


kaynak

bu haberi okuyunca komplo olduğu düşüncesi geldi nedense aklıma :mad:
 

amesfa

Dekan
Emektar
Katılım
10 Eylül 2007
Mesajlar
9,863
Reaksiyon puanı
150
Puanları
63
Korkunç şüphe: Uçak düşürüldü mü

57 kişinin öldüğü kazada hayatını kaybedenler arasında bulunan 6 bilimadamının Türkiye'nin nükleer araştırmalarında çok önemli role sahip oldukları ortaya çıktı. İşte soru işaretleri:


Düşen uçağın yolcuları arasında Isparta'da düzenlenen bilimsel bir toplantıya katılmak için İstanbul'dan gelen Boğaziçi Üniversitesi Nükleer Fizik Bölümü öğretim üyesi Prof.Dr. Engin Arık, Boğaziçi Üniversitesi Araştırma görevlisi Berkol Doğan, Lisansüstü öğrencisi Engin Abat, Doğuş Üniversitesi Fen Bilimleri Bölümü Başkanı Prof.Dr. Şenel Boyda, Doç.Dr. İskender Hikmet ve Araştırma görevlisi Mustafa Fidan da bulunuyordu.

Isparta'ya gelen bilim adamlarının, Eğirdir ilçesinde gerçekleştirilecek 'Türk Hızlandırıcı Merkezinin Teknik Tasarımı ve Test Laboratuvarının Kurulması' başlıklı DPT projesinin IV. Çalışma toplantısına katılmak için yola çıktıkları öğrenildi.

Korkunç kazada hayatını kaybedenlerin arasında bulunan 6 bilimadamının Türkiye'nin nükleer araştırmalarında çok önemli role sahip oldukları ortaya çıktı.

Kazanın Nükleer enerji konusunun hararetli bir şekilde tartışıldığı ve Türkiye'nin nükleer güç kullanımına ilk adımlarını attığı günlere denk gelmesi soru işaretlerini artırdı.

Vefat eden yolcular arasında Boğaziçi Üniversitesinden Prof. Dr. Engin Arık, Araştırma Görevlisi Özgen Berkol Doğan, Yüksek Lisans Öğrencisi Engin Abat ile Doğuş Üniversitesinden Prof. Dr. Şenel Fatma Boydağ, Doç. Dr. İskender Hikmet ve Araştırma Görevlisi Mustafa Fidan da bulunuyor.

Bu sabah Süleyman Demirel Üniversitesinin davetlisi olarak, konferans vermek üzere Isparta'ya giden bilim adamlarının mesai arkadaşlarından gelen açıklamalar da bu şüpheleri doğrular nitelikte. Bakın yakın arkadaşları esrarengiz kazada hayatını kaybeden arkadaşlarını nasıl anlatıyor?

[ DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ'NDEN 3 ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ]

ÇOK ÖNEMLİ İŞLER YAPIYORLARDI

Prof. Dr. Şener Fatma Boydağ ve Araştırma Görevlisi Mustafa Fidan'ın, Doğuş Üniversitesi'nde görev yaptıkları öğrenildi.

Prof Dr., Mithat Uysal, "3 öğretim görevlimiz, proje için Isparta'ya gidiyorlardı. Uçağın düştüğünü öğrendik, çok üzüldük. Çok önemli işler yapan önemli bilim adamlarıydı." diye konuştu.

Öte yandan, hayatını kaybeden Doğuş Üniversitesi öğretim görevlilerinin Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) ile birlikte teknoloji projesini gerçekleştirmek üzere 10 ayrı üniversiteden öğretim görevlileriyle birlikte Isparta'ya gittikleri öğrenildi. Ayrıca, yine Doğuş Üniversitesi'nden Doç. Dr. Serkan Ali Çetin'in de aynı bineceği, ancak daha sonra vazgeçtiği öğrenildi. Bu arada, üniversitede yas ilan edilerek üniversitenin bayrağı yarıya indirildi.

Doğuş Üniversitesi Genel Sekreteri Doç. Dr. Ahmet Ceranoğlu, Atlasjet uçağının Isparta'nın Keçiborlu ilçesi yakınlarında düşmesi sonucu hayatını kaybeden üniversitenin 3 öğretim üyesinin, Türk Hızlandırıcı Merkezinin Teknik Tasarımı ve Test Laboratuvarı Projesi'nin önde gelenleri olduğunu bildirdi.

Üniversitede basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Doç. Dr. Ceranoğlu, Ankara Gölbaşı'nda kurulacak Hızlandırıcı Teknoloji Merkezi için Türkiye'de 10 üniversitede çalışan akademisyenlerce ''Türk Hızlandırıcı Merkezinin Teknik Tasarımı ve Test Laboratuvarı'' projesi çalışması başlatıldığını söyledi.

Projenin yüksek teknolojiye yön veren bir çalışma olduğunu kaydeden Ceranoğlu, ''Arkadaşlarımız Türk Hızlandırıcı Merkezinin Teknik Tasarımı ve Test Laboratuvarı Projesinin önde gelenleriydi'' dedi.

Bu sabah başlayacak toplantının 6 ayda bir 10 üniversiteden birinde yapıldığını hatırlatan Doç. Dr. Ceranoğlu, çalışmaların değerlendirilmesiyle ilgili bu toplantının, Süleyman Demirel Üniversitesinin talebiyle Isparta'ya alındığını kaydetti.

Doç. Dr. Ahmet Ceranoğlu, ''Kaderin cilvesi. Son 2-3 ay içinde toplantının yapılacağı üniversitenin değişikliği konusunda talep geldi. Süleyman Demirel Üniversitesi daha istekli ve hazırlıklı gibi görünüyordu. Bu değişiklik yapıldı. Çalışmalar arkadaşlarımızın ölümüyle yavaşlamış veya bitmiş değildir. Bu olay bu çalışmaları hızlandırıcı bir güç olacaktır'' diye konuştu.

ENGİN ARIK "CERN" ADLI MERKEZDE YÜRÜTÜLEN “ATLAS DENEYİ”NDE ÇALIŞIYORDU

Isparta'nın Keçiborlu ilçesi yakınlarında düşen Atlasjet uçağında ölen yolcular arasında bulunan Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Engin Arık'ın, İsviçre'nin Cenevre kenti yakınlarında kurulu, “European Organization for Nuclear Research (CERN)”deki “Atlas Deneyi”nde çalıştığı öğrenildi.

Avrupa ülkelerinin ortak girişimleri ile kurulan bir nükleer araştırma merkezi olan CERN'de yürütülen “Atlas” deneyine Ankara ve Boğaziçi üniversiteleri “Gözlemci” statüde katılıyor.

Boğaziçi Üniversitesi Grubunun başında ise Isparta Süleyman Demirel Üniversitesinde düzenlenen çalıştaya katılmak üzere Isparta'ya giderken uçağın düşmesi sonucu hayatını kaybeden yolculardan Prof. Dr. Engin Arık bulunuyor. Arık başkanlığındaki grup, aynı zamanda “Karanlık madde” arayan “CAST deneyi”nde de çalışıyor.

Boğaziçi Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü yetkilileri, “Atlaj Deneyi”nin, yüksek enerji fiziği ile ilgili deneysel bir çalışma olduğunu, “Atlas”ın da bir “detektör” adı olduğunu bildirdi.

İşte Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Engin Arık'ın katıldığı konferanslarda Nükleer Enerji Santralleri hakkında aktardığı kritik ve önemli bilgiler.

Toryum madeni ve gerçeği

Nükleer Enerji Santralleri'nde uranyum yerine kullanılabilecek olan toryumun 21. yüzyılın en stratejik maddesi olacağını ve Türkiye'nin dünya toryum rezervlerinde 2. sırada bulunduğunu belirten Prof. Dr. Arık, "Japonya, elinde hiç toryum bulunmamasına rağmen, toryumla çalışacak nükleer enerji santrallerine yönelik çalışma yapan üç ülkeden biri. Türkiye'de ise bu alandaki bilimsel araştırmalar desteklenmiyor."

1 ton toryum = 1 milyon varil petrol

"Eğer toryum kullanıma sokulabilirse Türkiye elektrik üretmek için petrol ya da doğalgaz satın almak zorunda kalmayacak. Isınma ihtiyacımız için yer altındaki yaklaşık 900 bin tonluk toryum ile ürettiğimiz elektriği kullanabiliriz."

"Bugün dünyada savaşlara neden olan petrolün 1 milyon variliyle elde edilebilen enerji, sadece 1 ton toryum kullanılarak üretilebilecek."

-AYNI UÇAKLA GİTMEYEN DOÇ. DR. ÇETİN KURTULDU-

Bu arada, toplantıya katılması gereken Doğuş Üniversitesinin 4 kişilik grubunun diğer üyesi Doç. Dr. Serkant Ali Çetin'in, Prof. Dr. Fatma Şenel Boydağ, Doç. Dr. İskender Hikmet ve araştırma görevlisi Mustafa Fidan ile bugün Isparta'ya gitmeyerek kazadan kurtulduğu belirlendi.

Ceranoğlu, 3 gün sürecek aynı toplantıya katılması gereken Doç. Dr. Serkant Ali Çetin'in Pazar günkü bölüme katılmak üzere aynı gün uçakla Isparta'ya gideceğini ifade etti.

Öte yandan, üniversitenin bayrakları kaza nedeniyle yarıya indirildi. Bazı öğrencilerin hocalarının ölümü dolayısıyla gözyaşlarını tutamadıkları görüldü.

Kazada hayatını kaybeden Fen-Edebiyat Fakültesi Fen Bilimleri Bölümü Başkanı Prof. Dr. Fatma Şenel Boydağ, aynı bölümde öğretim üyesi olan Doç. Dr. İskender Hikmet ve araştırma görevlisi Mustafa Fidan'ın fotoğrafları da üniversitenin salonlarına asıldı.


Kaynak
 

Zibi$

Profesör
Katılım
7 Ekim 2007
Mesajlar
2,115
Reaksiyon puanı
2
Puanları
38
Evet yaa bi arkadaşımın yakını ölmüş (Mustafa Fidan) Başımız sağolsun :(
 

penquen

Öğrenci
Katılım
22 Kasım 2007
Mesajlar
45
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Bugün uçak kazasında hayatlarını kaybedenlere Allah'tan rahmet yakınlarına başsağlıgı diliyorum.
 

erdempolat

Asistan
Katılım
20 Mayıs 2007
Mesajlar
212
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
Uçak kazasında hayatını kaybedenlerin ailelerine ve yakınlarına sabır ve başsağlığı, kendilerine de gittikleri yerde ferahlık ve huzur diliyorum.
 
Üst