Merhaba. 7Ekim 2018’de garantisi başlamış olan iPhone X i daha bir haftalıkken ahizedeki ses sorunundan (full seste cızırtı,uğultu vs) sorundan dolayı zorlu Apple stora götürdüm. Bu sorunu değişim yaparak çözebileceklerini söylediler. Değişim yapıldı fakat yeni aldığım cihazda da aynı sorun olduğunun farkına vardım ve tekrar zorluya gittim. Bu sefer de aynı sorun olduğunu ve sorunumun çözülmesini istedim. İster telefonu değiştirin, ister parça değiştirin, isterse güncelleme ile düzeltin. Bunu sorun olarak görüp başta cihazı değiştirenler. Bana bu bi sorun değil tekrar değişim yapamayız dediler. Hatta ben Apple zorluda çalışan a dedim ki biz 6000-7000 para veriyoruz adı iPhone X güya 10. Yıla özel yapılmış bi cihaz ama siz arkasında durmuyorsunuz ne desin bana gülerek dalga geçer gibi ukala ukala “yoo şuanda 8 küsür bin” bunun üzrine bende onu kovdum git başka çalışan gelsin dedim. Şikayette ettim. Konu bu değil neyse. Daha sonra akasya da şansımı deneyeyim dedim. Orada ki arkadaş cızırtı olduğunu kabul etti. Hatta standdaki cihazlarda da benzer sorun vardı. Beraber baktık bayağı şaşırdı. Dedim tamam bunlar cihazı değiştirir veya sorunu önemseyip çözerler. Ama maalesef tam tersi bu bir sorun değil deyip elime bi kağıt tutuşturup gönderdiler. Bunun üzerine telefon desteği ile devam etmeye karar verdim. Telefon desteği beni kıdem departmanıyla görüştürdü. Bu dosya üzerinde yaklaşık 1 ay duruldu benden video çekip sorunun oluştuğu tarih/saat i atmamı istediler sebebi de mühendislik departmanı inceleyecekmiş video ile. Neyse yaklaşık 2-3 hafta geçtikten sonra Apple mühendislik departmanı ( boş iş mühendisleri) cevap verdi. Cevap: “ Telefonunuzun sesini en yüksekte kullandığınız zaman bu durum görülebilir. Sesi az kısarak kullanınız.” Ben şaşırdım herhalde şaka falan sandım. Yok cevap bu şekilde dediler. Hayır güncelleme ile düzeltilecek ekolayzır da sorun var falan diye cevap bekliyordum. Apple mühendislik departmanı ( büyük işler yapmış kör mühendisler) bu mudur dedirtti resmen. Sonuç olarak cihazımda hala aynı durum söz konusu. Sizde bu sorunu yaşayanlardansanız lütfen bu konu altında toplanıp fikirlerimizi paylaşalım. Aranızda bu sorunu yaşayanlar var mı? Varsa neler yaptınız? Farklı bi yol izleyebilir miyim? Tüketici hakem heyeti ile bu sorunu çözebilir miyim? Şimdiden herkese cevapları için teşekkürler.