Günün Sorusu

Bu konuyu okuyanlar

emubaltaci

Müdavim
Emektar
Katılım
21 Kasım 2005
Mesajlar
18,862
Reaksiyon puanı
129
Puanları
63
alacak verecek hesabı yaptıktan sonra elimizde ne kadar para yada altın kalırsa zekat vermemiz gerekir?

bazıları 2500 lira diyor bazıları 5000 lira?

---------- saat 10:59 eklendi ---------- önceki mesaj saat 10:59 eklenmişti ----------

alacak verecek hesabı yaptıktan sonra elimizde ne kadar para yada altın kalırsa zekat vermemiz gerekir?

bazıları 2500 lira diyor bazıları 5000 lira?
 

SwateR

Müdavim
Katılım
19 Nisan 2009
Mesajlar
10,201
Reaksiyon puanı
662
Puanları
113
Nisab miktarına ulaşmışsan zekat vermen gerekir. Altın için 80,18 gr. Gümüş için 561 gr.

Ya da bunlara eşdeğer para miktarı.
 

mehmet

Müdavim
Emektar
Katılım
9 Mayıs 2007
Mesajlar
2,699
Reaksiyon puanı
47
Puanları
48
TARİH :01/09/2010

Günün Sorusu:

Kürtaj günah mıdır?
Günün Cevabı:

Dinimize göre, bir cenin anne rahminde canlandıktan sonra, annenin hayatı söz konusu olmadığı sürece, hiçbir mazeretle aldırılmaz ve aldırılması bir cinayettir. (Gazalî, İhya, 2/47; V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 3/556-558)

El-Ezher üniversitesi alimlerinin fetvaları ise yine bu yöndedir.

"Anne rahminde canlı hale gelen bir ceninin annenin hayatı söz konusu olduğu durumun dışında aldırılmasının haram olduğuna dair alimlerin ittifakı vardır. Çünkü, kendisine ruh üfürüldükten sonra, normal bir insanın sahip olduğu bütün haklara sahiptir. Normal bir insanın öldürülmesini yasaklayan ayetlerin hükmü onun hakkında da geçerlidir. Anne hayatının tehlikede olduğu husus ise, uzmanlar tarafından, ceninin anne rahminde kalmaya devam etmesi durumunda hayatının tehlikeye gireceğine dair vereceği raporla anlaşılır. ‘daha fazla zararı daha az zararla bertaraf etme’ kaidesi gereğince, annenin hayatı, ceninin hayatına tercih edilir.” (Fetava’l-Ezher, 2/317-318-Şamile).

Hatta Hanefi mezhebinde 120 günden önce de imhâ edilmesi ve düşürülmesini caiz görmemişlerdir.
Maliki mezhebinde ise:Kırk günden önce de olsa cenîni öldürme ve düşürmenin câiz olmadığını açıkça ifade etmişlerdir.
Diğer mezheblerin görüşleride bu görüşlere yakındır.
 

findukfaresi

Müdavim
Katılım
29 Mart 2008
Mesajlar
7,298
Reaksiyon puanı
73
Puanları
0
şimdi ben de bir soru sorayım :)

kuranı arapça okumanın mantığı nedir? arapça inmiş ama biz Türkçe okusak anlasak daha mantıklı olmaz mı? yoksa ben kuranı defalarca okuyanları pek anlamıyorum acaba ne yazdığını anlıyorlar mı ki?

bir de kuran okumak sünnet dinlemek farz diye duydum. bu doğrumu?
 

hüzün_

Müdavim
Emektar
Katılım
14 Nisan 2010
Mesajlar
8,757
Reaksiyon puanı
491
Puanları
83
Yaş
35
şimdi ben de bir soru sorayım :)



bir de kuran okumak sünnet dinlemek farz diye duydum. bu doğrumu?

evet öyle. Kuran okunurken dinlemek farzdır. Zira Allahu Teala Kuran okunduğu zaman onu dinleyin buyurmaktadır. Bu yüzden Kuran okunurken konuşmamak, başka işlerle meşgul olmamak ve Kuranı dinlemek gerekir. En azından okunan Kuranı dinlemeye engel şeyler terk edilmelidir.
 

muratteas

Müdavim
Katılım
11 Şubat 2009
Mesajlar
9,578
Reaksiyon puanı
96
Puanları
48
şimdi ben de bir soru sorayım :)

kuranı arapça okumanın mantığı nedir? arapça inmiş ama biz Türkçe okusak anlasak daha mantıklı olmaz mı? yoksa ben kuranı defalarca okuyanları pek anlamıyorum acaba ne yazdığını anlıyorlar mı ki?

bir de kuran okumak sünnet dinlemek farz diye duydum. bu doğrumu?
Hangi dilden okursan oku farketmez yeter ki tüm kalbinle inandığın duygularla oku sonuçta Allah ile kula arasında kimse giremez unutmayalım ki Allah şah damarımızdan daha da yakın bizlere.Kuran okumakta dinlemekte tüm müslümanlara farzdır.
 

muratteas

Müdavim
Katılım
11 Şubat 2009
Mesajlar
9,578
Reaksiyon puanı
96
Puanları
48
findukfaresi sorunu cevaplamıştım ama eklenmedi yorumum :D
 

nakşibend

Asistan
Katılım
11 Kasım 2010
Mesajlar
122
Reaksiyon puanı
4
Puanları
0
Allah[cc]rızası için sevmek nedir.Mükafatı nedir.
selam ve dua ile
a.
 

hüzün_

Müdavim
Emektar
Katılım
14 Nisan 2010
Mesajlar
8,757
Reaksiyon puanı
491
Puanları
83
Yaş
35
Güneş enerjisiyle ısınan suyla abdest ve gusul caiz midir?
 

rb2344

Asistan
Katılım
16 Mayıs 2009
Mesajlar
375
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
Güneş enerjisiyle ısınan suyla abdest ve gusul caiz midir?
Güneş enerjisi sistemlerindeki suyun ısıtılma sistemleri, kapalı ve sağlık kurumlarının bilgi ve kontrolleri altında yapılmaktadır. İnsan sağlığı açısında herhangi bir tehlike teşkil etme durumu söz konusu olsaydı, Sağlık Bakanlığı'nca bu sistemler yasaklanırdı. Konu, suyun güneşte ısıtılmış olması değil hangi şart ve ortamda güneşte ısıtılmış olması konusudur. Aşırı sıcak ülkelerde üstü açık olarak yukarıda zikredilen madeni kaplarda ısıtılan su, sağlık açısından zararlı olabileceğinden içme, abdest alma ve gusül yapmada kullanılması mekruh görülmüştür. Kapalı ve mikropların karışma ihtimali olmayan güneş enerjisi sistemleri ile ısıtılan suyun ise sağlık açısından sakıncası bulunmadığından abdest alma, gusül yapma ve temizliklerde kullanılması dinen mekruh değildir ve bunda herhangi bir sakınca bulunmamaktadır.
 

hüzün_

Müdavim
Emektar
Katılım
14 Nisan 2010
Mesajlar
8,757
Reaksiyon puanı
491
Puanları
83
Yaş
35
Güneş enerjisiyle ısınan suyla abdest alma konusu biraz kafamı karıştırdı.Bu konuda çok fetva var.Çok soğuk bir yerdeyseniz kullanılması caiz gibi.Acaba bu konudaki bilgi kesin mi?
 

hüzün_

Müdavim
Emektar
Katılım
14 Nisan 2010
Mesajlar
8,757
Reaksiyon puanı
491
Puanları
83
Yaş
35
Allah'ın zatının anlatıldığı ayeti bilen var mı?Nur süresinde diye biliyorum.Çok acil lazım arkadaşlar.
 

hüzün_

Müdavim
Emektar
Katılım
14 Nisan 2010
Mesajlar
8,757
Reaksiyon puanı
491
Puanları
83
Yaş
35
Buldum cevabı.Nur suresı 34-35 ayet
 

unattended

Asistan
Katılım
6 Mayıs 2008
Mesajlar
352
Reaksiyon puanı
8
Puanları
0
Bir Fıkıh Sorusu : Kredi Kartı ile "ALTIN" satışı dinimizce caizmidir? Bir kuyumcunun "ALTIN" yada "GÜMÜŞ" satışında POS cihazı ile satış yapmasının dinen hükmü nedir? Yapılabilir mi? Yapılırsa hangi şartlarda yapılmalıdır? Not :Dinen ALTIN'ın hükmü diğer ticari mallardan çok farklı olduğu için özellikle belirtmek istedim.
 

Enisor

Doçent
Katılım
28 Nisan 2011
Mesajlar
740
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
arkadaşlar benim araştırdığım bir konu var satrançla alakalı ben lisanslı satranç sporcusuyum,ama bıraktım çünkü satrançla alakalı yasaklayıcı bir hadis duydum onu oynayan mescidimizden uzak dursun gibi araştırdığım ise yavuz sultan selimin çok iyi bir satranç oyuncusu olması ve şah ismaili yani şah adını bu oyundan almış birini yenmiş bile olması itikadı bu denli kuvvetli bir insan bu hadisi bilmez mi?tabi ki bilir ama bir kaç farklı kaynakta bu hadisi de gördüm,ama yavuz sultan selim han halifeliği anlatıldığına göre yaveri hasan canın rüyasına giren 4 adam ki bunlar dört halifen en önde hz.Ali r.a elinde bir sancak ve biz bunu yavuz sultan selim hana peygamberin emriyle getirdik demesi ve yavuzun zaten arzuladığını yapmasına vesile olması yolda devesinden inmesi ve önde peygamber yürürken ben ata mı binecem demesi gibi daha bir çok şey sonuç olarak bu hadis var mı?
 

harun.arslan

Asistan
Katılım
17 Eylül 2008
Mesajlar
421
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
arkadaşlar benim araştırdığım bir konu var satrançla alakalı ben lisanslı satranç sporcusuyum,ama bıraktım çünkü satrançla alakalı yasaklayıcı bir hadis duydum onu oynayan mescidimizden uzak dursun gibi araştırdığım ise yavuz sultan selimin çok iyi bir satranç oyuncusu olması ve şah ismaili yani şah adını bu oyundan almış birini yenmiş bile olması itikadı bu denli kuvvetli bir insan bu hadisi bilmez mi?tabi ki bilir ama bir kaç farklı kaynakta bu hadisi de gördüm,ama yavuz sultan selim han halifeliği anlatıldığına göre yaveri hasan canın rüyasına giren 4 adam ki bunlar dört halifen en önde hz.Ali r.a elinde bir sancak ve biz bunu yavuz sultan selim hana peygamberin emriyle getirdik demesi ve yavuzun zaten arzuladığını yapmasına vesile olması yolda devesinden inmesi ve önde peygamber yürürken ben ata mı binecem demesi gibi daha bir çok şey sonuç olarak bu hadis var mı?

Kardeş şu kesin; Satranc a dair bir hadis yok. Peygamber efendimiz zamanında satranc oyunu ile tanışılmamıştı.
Sadece Hz. Ali (RA) zamanında şimdiki Irak civarı topraklarda katıldığı ve başkentin medine den Irak topraklarında bir şehire alınıyor (o şehir aklıma gelmedi)
Bu sebeple satrançla tanışılıyor. Olsa olsa satranç hakkında sahabelerin veya islam alimlerinin sözleri olabilir. Onlardan da yasaklandığına dair bir şey yok.
Belki tüm işi gücü bırakıp satranç uğruna çok şeyi ihmal etmek mahzurlu olabilir.
Ama bu da senin işinmiş zaten. Netice olarak için rahat olsun derim.


Satranca dair hadis yok. Çünkü Peygamber efendimiz zamanında satrançla tanışılmadı. Hz Ali (RA ) zamanında tanışılıyor. Hz. Ali veya diğer Alimlerin satranç yasağı ile ilgili söz duymadım.
 

Enisor

Doçent
Katılım
28 Nisan 2011
Mesajlar
740
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
eyvallah da peygamberimiz onun zamanında olmayan bir çok şeyi söylemiş ama buna dair bir şey daha duymadınsa tamam ben de mana veremedim buna aslında işim değil normalde arap dili öğrencisiyim ama sağolasın bu konu daha iyi oldu kafamda şimdi ibadetlerden alıkoyan her şey zaten haram gereken yapıldıktan sonra bir mahzuru olacağını ben de düşünmüyorum
 

mperk

Müdavim
Katılım
25 Nisan 2010
Mesajlar
1,941
Reaksiyon puanı
55
Puanları
0
eyvallah da peygamberimiz onun zamanında olmayan bir çok şeyi söylemiş ama buna dair bir şey daha duymadınsa tamam ben de mana veremedim buna aslında işim değil normalde arap dili öğrencisiyim ama sağolasın bu konu daha iyi oldu kafamda şimdi ibadetlerden alıkoyan her şey zaten haram gereken yapıldıktan sonra bir mahzuru olacağını ben de düşünmüyorum

http://forum.shiftdelete.net/din-kulturu-ve-ahlak-bilgisi/229145-tavla-satranc-vs-oynamak.html
 

CuMaAli

Müdavim
Katılım
6 Mayıs 2011
Mesajlar
1,332
Reaksiyon puanı
1
Puanları
38
Cennete ve cehennemin olduğuna inanıyoruz. Allah'ın günahkar kullarına cehennemde azap vereceğine inanıyoruz. Peki o zaman neden Allah'ın yoluna gitmiyoruz.
 
Üst