Garantide Ücret İadesi ve Değişim Hakkında Bilinmesi,Yapılması Gerekenler

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 9)

Katılım
2 Tem 2017
Mesajlar
3
Beğeniler
0
Puanları
1
Konum
Malatya
Öne Çıkar #161
maaleef olmuyor şöyle düşünün servis cihazı değişim veya parca isteyeceği zaman diyorki merkeze şuradan şu tarihte şu fatura ile alınmış şu cihaz için parca istiyorum diyor ona görede merkez servise faturalandırıyor parçayı bedava gelmiyor onlarada
cihazim su anda garantide, ama fatura istemediler. ben faturayi tuketici sorunlari hakem heyetine basvuru yapmak icin istiyorum. yoksa teleservice benden fatura istemedi. simdi sormak istedigim fatura kaybolduktan sonra yenisini nasil temin edebilirim?
 
Katılım
22 Şub 2014
Mesajlar
642
Beğeniler
35
Puanları
28
cihazim su anda garantide, ama fatura istemediler. ben faturayi tuketici sorunlari hakem heyetine basvuru yapmak icin istiyorum. yoksa teleservice benden fatura istemedi. simdi sormak istedigim fatura kaybolduktan sonra yenisini nasil temin edebilirim?
Cihaz nereden alınmış ise firma iöe görüşün mutlaka bir nüshası vardır onlarda
 
Katılım
15 Tem 2017
Mesajlar
1
Beğeniler
0
Puanları
1
Konum
Kayseri
Teknoloji büyüdükçe getirdiği sıkıntılar da büyümekte. Özellikle binlerce lira verip aldığımız akıllı telefonlar, her ne kadar dikkatli kullansak da arıza verebiliyor. Teknoloji işi şans işi tabirine inanan biriyim. Kimisi X marka X model cihazı alır, yıllarca sıkıntısız bir şekilde kullanır, kimisi de aynı X marka X model cihazı alır, cihaz teknik servisin elinden bir türlü kurtulamaz. Bu bilgi teknik servisten kurtulamayan cihaz sahiplerine umarım yardımcı olur diyerek başlayalım.

Kullanıcı hatası. Bu kritere çok dikkat etmeliyiz çünkü teknik servisler ücretli işlem yapmak, telefonunuzu garanti kapsamına çıkartmak, telefonunuzu değiştirmemek v.b. gibi şeyler için çoğu kez kullanıcıları bu şekilde tuzağa düşürmektedirler. Bu yüzden kullanıcı hataları ile ilgili bilgi sahibi olmalı, arıza durumunda bunun neden kaynaklanabileceği konusunda fikir sahibi olmalı hiç bilginiz yoksa da bilirkişilere danışmalısınız.

Cihazınız arıza verdi ve teknik servise vermek/göndermek durumunda kaldınız. Eğer ki cihazı teknik servisinize kargo ile verecekseniz, mümkünse arızasını, cihazın fiziksel durumu v.b detaylı bilgilerini, kargo paketleme işlemine kadar video ile sesli bir biçimde anlatarak kayıt edin. Çünkü cihazınızı sağlam kutularsınız, kargoda kırılır veya kasten teknik servis tarafından zarar verilir, bize kırık/hasarlı geldi garanti kapsamı dışındadır, şu kadar liraya tamir edebiliriz derler ve bunu hiçbir şekilde ispatlayamazsınız. Olan telefonunuza, zamanınıza ve en önemlisi paranıza olur.

Binlerce lira verip bir akıllı telefon satın aldınız. Fatura üzerinde yazan tarih dahil 2 sene garantiniz var. Teknoloji bakımından şansız birisiniz diyelim. Telefonunuz 1 hafta sonra kendiliğinden arızalandı. Teknik servise verdiniz/gönderdiniz ve cihazınız onarıldı size gönderildi. Kargo ile size ulaştıysa, paketinizi kargo görevlisinin yanında açıp iyice inceleyin, herhangi bir fiziksel hasar gördüğünüz anda kargo görevlisine tutanak tutturarak anında geriye postalayın. Eğer ki servisten elden teslim alacaksanız, serviste elinize aldığınız andan itibaren özellikle ekranı olmak üzere detaylıca inceleyin, bir kusur bulmanız halinde anında servis görevlisine tekrardan onarım talebi vermek şartıyla teslim edin.

Benim gibi şanssız birisiniz, onarılan cihazınız iki ay sonra tekrar arıza verdi. Tekrar servise vermek/göndermek durumunda kaldınız, etti iki. Onarıldı ve geri geldi. Fakat yine kusur var. Tekrar vermek/göndermek durumunda kaldınız etti üç, onarıldı diye geldi kusur var, veya biraz kullandınız tekrar sıkıntı verdi. Şimdi burada duruyoruz, neden? Öncelikle bilmemiz gereken şey bu dört arıza ne olursa olsun bunu 1 sene içerisinde vermesi gereklidir. Cihazın dört kez servis gördüğünü ve kullanıcı hatasından kaynaklanmadığını ispatlayacak dört adet teknik servis raporuna ihtiyacınız var ve dördüncü arızasını verdiği anda, dördüncü servis raporunu almak için izlememiz gereken yol ve diğer işlemler sırasıyla şöyledir;

1) Cihazın arızasını kaba taslak belirterek özellikle onarım istemediğimizi ve sadece teknik servis raporu istediğimizi belirtiyoruz. Teknik servis bize cihazı gönderip yanında kullanıcı hatasından kaynaklanmayan şekilde kusurludur şeklinde rapor gönderdiği anda dört adet servis raporumuz hazır demektir.

2) Bu raporlara dayanarak cihazı aldığımız mağaza neresi ise, yani fatura üzerinde bulunan mağazanın adresine PTT'den iadeli taahhütlü dilekçe yazıyoruz. Örnek;

X İLETİŞİM HİZMETLERİ LTD. ŞTİ. ' NE

X tarihinde X Liraya mağazanızdan aldığım X Marka X Model cihazım aldığım günden bu güne garanti kapsamı dahilinde dört kez arıza verip üçünde onarımı yapılmıştır. Cihaz şu an servis raporu kanaatiyle kusurludur. Garanti Belgesi Uygulama Esasları Yönetmeliğine göre fatura tarihinden itibaren garanti kapsamı dahilinde, bir yıl içerisinde dört kez servis görmesine istinaden; [ buradan sonra a), b), c) seçeneklerinden birini isteğinize göre ekleyebilirsiniz.

a) fatura tutarı olan X Lira bedel iadesi talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.
b) cihazımın birebir aynısı ile değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.
c) cihazımın bir üst modeli ile değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim. (Üst modelin fiyatı fatura tutarından en fazla 50 lira kadar fazlaysa)
d) fatura tutarım ile cihazımın bir üst modeli ile arasındaki fiyat farkını ödemek suretiyle değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.

İsim, Soyisim, telefon, adres ve imza ile dilekçemizi tamamlayıp gönderiyoruz.


Bu bir sene içerisinde üçten fazla arıza vermesi durumunda %100 yasal hakkımızdır. Telefonu aldığımız andan itibaren 1 seneyi geçtiğinde üçten fazla arıza almamız durumunda, iade veya değişimi her seferinde teknik servisinizden talep edebilirsiniz fakat bu gibi durumlarda cihazınızı ya bir şekilde hile ile garanti kapsamı dışına çıkartmaya çalışırlar ya da hiçbir şekilde sonuç vermez onarılıp geri size teslim edilir. Cihazın 20 iş gününden fazla teknik serviste yoğunluk, parça bekleniyor v.b. bahanelerle bekletilmesi gibi durumlarda da yasal olarak iade/değişim talep edebilir, hakkınızı arayabilirsiniz. Bunların dışında tüketici hakem heyetine şikayetiniz sonucu olumlu bir karar çıkmadıkça veya teknik servis değişim raporu vermedikçe iade/değişim hakkınız yasal olarak bulunmamaktadır. Garanti süresi dolana kadar cihazın kendi verdiği kusurlarda onarım hakkınız yasal olarak mevcuttur ve siz aksini istemediğiniz takdirde cihazınız her seferinde size onarılıp geri gönderilir.

Biraz uzun oldu ama en temelinden basit ve detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım. Umarım bu bilgiler ihtiyacı olan kişilere yardımcı olur ve konuyla ilgili tüm sorularınızı bu başlık altından sorabilir, cevap alabilirsiniz. Arızasız günler ve iyi forumlar dilerim.
Merhaba. S7 Telefonumu ekran akması sebebiyle servise verdim. Ekran değişimi yapıldı ve cihazını geri aldım. Sim kart tepsisinin oturmadigini farkeder etmez içeri girdim ve aksama kadar yapılıp geri verileceğini söylediler. Akşam cihazı aldım sim kart tesisinde sorun halledilmisti. Ertesi gün yuzerken bir kac fotograf cekmek istedim ve telefonumu havuza soktum. Telefon su aldı ve garip davranmaya başladı. Tekrar servise götürdüm ve bana bunun kullanıcı hatası oldugunu söylediler. Simdi cihaz serviste haranti durumu belirsiz. Samsungdan cevap bekleniyor. Bana göre ekran değişimi esnasında telefonun yalıtımı iyi yapılmadı. Daha önce su ile defalarca temas ettiği halde hiç bi sorun yaşamadım çünkü. Ayrıca bu telefon ip68 sertifikalı yani yarım saate kadar 1.5 metre derinlikte kalabilir. Nette tonla havuz testi videoları var. Samsungdan kullanıcı hatası yönünde bir karar çıkarsa nasıl bir yol izlemeliyim?
 
Katılım
30 Tem 2017
Mesajlar
1
Beğeniler
0
Puanları
1
Konum
Kocaeli
Merhaba teknosadan sony Xperia m5 aldım 4. Ay 2016 da yaklaşık 6
Merhaba teknosadan sony Xperia m5 aldım 4. Ay 2016 da yaklaşık 6 ay sonra arka kameranın toz aldığını fark ettim telefonu hiç düşünmedim arka kameranın sol üst köşesinden açılma yapmış şimdi teknosa dan değişim yada iade talep edebilir miyim yoksa servise gidip gelmeden değişim ve iade olmuyor mu? Şimdiden teşekkürler
Teknoloji büyüdükçe getirdiği sıkıntılar da büyümekte. Özellikle binlerce lira verip aldığımız akıllı telefonlar, her ne kadar dikkatli kullansak da arıza verebiliyor. Teknoloji işi şans işi tabirine inanan biriyim. Kimisi X marka X model cihazı alır, yıllarca sıkıntısız bir şekilde kullanır, kimisi de aynı X marka X model cihazı alır, cihaz teknik servisin elinden bir türlü kurtulamaz. Bu bilgi teknik servisten kurtulamayan cihaz sahiplerine umarım yardımcı olur diyerek başlayalım.

Kullanıcı hatası. Bu kritere çok dikkat etmeliyiz çünkü teknik servisler ücretli işlem yapmak, telefonunuzu garanti kapsamına çıkartmak, telefonunuzu değiştirmemek v.b. gibi şeyler için çoğu kez kullanıcıları bu şekilde tuzağa düşürmektedirler. Bu yüzden kullanıcı hataları ile ilgili bilgi sahibi olmalı, arıza durumunda bunun neden kaynaklanabileceği konusunda fikir sahibi olmalı hiç bilginiz yoksa da bilirkişilere danışmalısınız.

Cihazınız arıza verdi ve teknik servise vermek/göndermek durumunda kaldınız. Eğer ki cihazı teknik servisinize kargo ile verecekseniz, mümkünse arızasını, cihazın fiziksel durumu v.b detaylı bilgilerini, kargo paketleme işlemine kadar video ile sesli bir biçimde anlatarak kayıt edin. Çünkü cihazınızı sağlam kutularsınız, kargoda kırılır veya kasten teknik servis tarafından zarar verilir, bize kırık/hasarlı geldi garanti kapsamı dışındadır, şu kadar liraya tamir edebiliriz derler ve bunu hiçbir şekilde ispatlayamazsınız. Olan telefonunuza, zamanınıza ve en önemlisi paranıza olur.

Binlerce lira verip bir akıllı telefon satın aldınız. Fatura üzerinde yazan tarih dahil 2 sene garantiniz var. Teknoloji bakımından şansız birisiniz diyelim. Telefonunuz 1 hafta sonra kendiliğinden arızalandı. Teknik servise verdiniz/gönderdiniz ve cihazınız onarıldı size gönderildi. Kargo ile size ulaştıysa, paketinizi kargo görevlisinin yanında açıp iyice inceleyin, herhangi bir fiziksel hasar gördüğünüz anda kargo görevlisine tutanak tutturarak anında geriye postalayın. Eğer ki servisten elden teslim alacaksanız, serviste elinize aldığınız andan itibaren özellikle ekranı olmak üzere detaylıca inceleyin, bir kusur bulmanız halinde anında servis görevlisine tekrardan onarım talebi vermek şartıyla teslim edin.

Benim gibi şanssız birisiniz, onarılan cihazınız iki ay sonra tekrar arıza verdi. Tekrar servise vermek/göndermek durumunda kaldınız, etti iki. Onarıldı ve geri geldi. Fakat yine kusur var. Tekrar vermek/göndermek durumunda kaldınız etti üç, onarıldı diye geldi kusur var, veya biraz kullandınız tekrar sıkıntı verdi. Şimdi burada duruyoruz, neden? Öncelikle bilmemiz gereken şey bu dört arıza ne olursa olsun bunu 1 sene içerisinde vermesi gereklidir. Cihazın dört kez servis gördüğünü ve kullanıcı hatasından kaynaklanmadığını ispatlayacak dört adet teknik servis raporuna ihtiyacınız var ve dördüncü arızasını verdiği anda, dördüncü servis raporunu almak için izlememiz gereken yol ve diğer işlemler sırasıyla şöyledir;

1) Cihazın arızasını kaba taslak belirterek özellikle onarım istemediğimizi ve sadece teknik servis raporu istediğimizi belirtiyoruz. Teknik servis bize cihazı gönderip yanında kullanıcı hatasından kaynaklanmayan şekilde kusurludur şeklinde rapor gönderdiği anda dört adet servis raporumuz hazır demektir.

2) Bu raporlara dayanarak cihazı aldığımız mağaza neresi ise, yani fatura üzerinde bulunan mağazanın adresine PTT'den iadeli taahhütlü dilekçe yazıyoruz. Örnek;

X İLETİŞİM HİZMETLERİ LTD. ŞTİ. ' NE

X tarihinde X Liraya mağazanızdan aldığım X Marka X Model cihazım aldığım günden bu güne garanti kapsamı dahilinde dört kez arıza verip üçünde onarımı yapılmıştır. Cihaz şu an servis raporu kanaatiyle kusurludur. Garanti Belgesi Uygulama Esasları Yönetmeliğine göre fatura tarihinden itibaren garanti kapsamı dahilinde, bir yıl içerisinde dört kez servis görmesine istinaden; [ buradan sonra a), b), c) seçeneklerinden birini isteğinize göre ekleyebilirsiniz.

a) fatura tutarı olan X Lira bedel iadesi talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.
b) cihazımın birebir aynısı ile değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.
c) cihazımın bir üst modeli ile değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim. (Üst modelin fiyatı fatura tutarından en fazla 50 lira kadar fazlaysa)
d) fatura tutarım ile cihazımın bir üst modeli ile arasındaki fiyat farkını ödemek suretiyle değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.

İsim, Soyisim, telefon, adres ve imza ile dilekçemizi tamamlayıp gönderiyoruz.


Bu bir sene içerisinde üçten fazla arıza vermesi durumunda %100 yasal hakkımızdır. Telefonu aldığımız andan itibaren 1 seneyi geçtiğinde üçten fazla arıza almamız durumunda, iade veya değişimi her seferinde teknik servisinizden talep edebilirsiniz fakat bu gibi durumlarda cihazınızı ya bir şekilde hile ile garanti kapsamı dışına çıkartmaya çalışırlar ya da hiçbir şekilde sonuç vermez onarılıp geri size teslim edilir. Cihazın 20 iş gününden fazla teknik serviste yoğunluk, parça bekleniyor v.b. bahanelerle bekletilmesi gibi durumlarda da yasal olarak iade/değişim talep edebilir, hakkınızı arayabilirsiniz. Bunların dışında tüketici hakem heyetine şikayetiniz sonucu olumlu bir karar çıkmadıkça veya teknik servis değişim raporu vermedikçe iade/değişim hakkınız yasal olarak bulunmamaktadır. Garanti süresi dolana kadar cihazın kendi verdiği kusurlarda onarım hakkınız yasal olarak mevcuttur ve siz aksini istemediğiniz takdirde cihazınız her seferinde size onarılıp geri gönderilir.

Biraz uzun oldu ama en temelinden basit ve detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım. Umarım bu bilgiler ihtiyacı olan kişilere yardımcı olur ve konuyla ilgili tüm sorularınızı bu başlık altından sorabilir, cevap alabilirsiniz. Arızasız günler ve iyi forumlar dilerim.
Merhaba teknosadan sony Xperia m5 aldım 4. Ay 2016 da yaklaşık 6 ay sonra arka kameranın toz aldığını fark ettim telefonu hiç düşünmedim arka kameranın sol üst köşesinden açılma yapmış şimdi teknosa dan değişim yada iade talep edebilir miyim yoksa servise gidip gelmeden değişim ve iade olmuyor mu? Şimdiden teşekkürler
--- Gönderi Güncellendi ---
Merhaba teknosadan sony Xperia m5 aldım 4. Ay 2016 da yaklaşık 6 ay sonra arka kameranın toz aldığını fark ettim telefonu hiç düşünmedim arka kameranın sol üst köşesinden açılma yapmış şimdi teknosa dan değişim yada iade talep edebilir miyim yoksa servise gidip gelmeden değişim ve iade olmuyor mu? Şimdiden teşekkürler
 
Katılım
6 Ağu 2017
Mesajlar
1
Beğeniler
0
Puanları
1
Konum
İzmir
Teknoloji büyüdükçe getirdiği sıkıntılar da büyümekte. Özellikle binlerce lira verip aldığımız akıllı telefonlar, her ne kadar dikkatli kullansak da arıza verebiliyor. Teknoloji işi şans işi tabirine inanan biriyim. Kimisi X marka X model cihazı alır, yıllarca sıkıntısız bir şekilde kullanır, kimisi de aynı X marka X model cihazı alır, cihaz teknik servisin elinden bir türlü kurtulamaz. Bu bilgi teknik servisten kurtulamayan cihaz sahiplerine umarım yardımcı olur diyerek başlayalım.
Selamlar öncelikle merhaba ben bimeksten 2 yıl 3 ay kadar önce sony xperia z3 aldım telefon daha önce 1 yıllıken garatiye gönderdim sıvı temasından dolayı 09,07,2017 tarihinde tekrar garatiye verdim telefonun kendi garatisi bitmişti ama ben telefonu alırken bimeksin 3 yılık ek garati paketini satın almıştım telefon bu tarihe kadar akibeti hakında hiç bir bilgi verilmedi ben bu durum hakkında ne yapmalıyım bana bir yol gösteririseniz çok minnetar kalırım.. Telefonu vereli nerdeyse 1 ay olcak iş günü olarakta 08,08,2017 tarihinde 21 gün doluyor ürün değişimi veya para iadesi talebinde buluna bilirmiyim bu konu hakında yardımlarınızı bekliyorum ..

Saygılar..
 
Katılım
21 Haz 2017
Mesajlar
3
Beğeniler
0
Puanları
1
Konum
Muğla
Teknoloji büyüdükçe getirdiği sıkıntılar da büyümekte. Özellikle binlerce lira verip aldığımız akıllı telefonlar, her ne kadar dikkatli kullansak da arıza verebiliyor. Teknoloji işi şans işi tabirine inanan biriyim. Kimisi X marka X model cihazı alır, yıllarca sıkıntısız bir şekilde kullanır, kimisi de aynı X marka X model cihazı alır, cihaz teknik servisin elinden bir türlü kurtulamaz. Bu bilgi teknik servisten kurtulamayan cihaz sahiplerine umarım yardımcı olur diyerek başlayalım.

Kullanıcı hatası. Bu kritere çok dikkat etmeliyiz çünkü teknik servisler ücretli işlem yapmak, telefonunuzu garanti kapsamına çıkartmak, telefonunuzu değiştirmemek v.b. gibi şeyler için çoğu kez kullanıcıları bu şekilde tuzağa düşürmektedirler. Bu yüzden kullanıcı hataları ile ilgili bilgi sahibi olmalı, arıza durumunda bunun neden kaynaklanabileceği konusunda fikir sahibi olmalı hiç bilginiz yoksa da bilirkişilere danışmalısınız.

Cihazınız arıza verdi ve teknik servise vermek/göndermek durumunda kaldınız. Eğer ki cihazı teknik servisinize kargo ile verecekseniz, mümkünse arızasını, cihazın fiziksel durumu v.b detaylı bilgilerini, kargo paketleme işlemine kadar video ile sesli bir biçimde anlatarak kayıt edin. Çünkü cihazınızı sağlam kutularsınız, kargoda kırılır veya kasten teknik servis tarafından zarar verilir, bize kırık/hasarlı geldi garanti kapsamı dışındadır, şu kadar liraya tamir edebiliriz derler ve bunu hiçbir şekilde ispatlayamazsınız. Olan telefonunuza, zamanınıza ve en önemlisi paranıza olur.

Binlerce lira verip bir akıllı telefon satın aldınız. Fatura üzerinde yazan tarih dahil 2 sene garantiniz var. Teknoloji bakımından şansız birisiniz diyelim. Telefonunuz 1 hafta sonra kendiliğinden arızalandı. Teknik servise verdiniz/gönderdiniz ve cihazınız onarıldı size gönderildi. Kargo ile size ulaştıysa, paketinizi kargo görevlisinin yanında açıp iyice inceleyin, herhangi bir fiziksel hasar gördüğünüz anda kargo görevlisine tutanak tutturarak anında geriye postalayın. Eğer ki servisten elden teslim alacaksanız, serviste elinize aldığınız andan itibaren özellikle ekranı olmak üzere detaylıca inceleyin, bir kusur bulmanız halinde anında servis görevlisine tekrardan onarım talebi vermek şartıyla teslim edin.

Benim gibi şanssız birisiniz, onarılan cihazınız iki ay sonra tekrar arıza verdi. Tekrar servise vermek/göndermek durumunda kaldınız, etti iki. Onarıldı ve geri geldi. Fakat yine kusur var. Tekrar vermek/göndermek durumunda kaldınız etti üç, onarıldı diye geldi kusur var, veya biraz kullandınız tekrar sıkıntı verdi. Şimdi burada duruyoruz, neden? Öncelikle bilmemiz gereken şey bu dört arıza ne olursa olsun bunu 1 sene içerisinde vermesi gereklidir. Cihazın dört kez servis gördüğünü ve kullanıcı hatasından kaynaklanmadığını ispatlayacak dört adet teknik servis raporuna ihtiyacınız var ve dördüncü arızasını verdiği anda, dördüncü servis raporunu almak için izlememiz gereken yol ve diğer işlemler sırasıyla şöyledir;

1) Cihazın arızasını kaba taslak belirterek özellikle onarım istemediğimizi ve sadece teknik servis raporu istediğimizi belirtiyoruz. Teknik servis bize cihazı gönderip yanında kullanıcı hatasından kaynaklanmayan şekilde kusurludur şeklinde rapor gönderdiği anda dört adet servis raporumuz hazır demektir.

2) Bu raporlara dayanarak cihazı aldığımız mağaza neresi ise, yani fatura üzerinde bulunan mağazanın adresine PTT'den iadeli taahhütlü dilekçe yazıyoruz. Örnek;

X İLETİŞİM HİZMETLERİ LTD. ŞTİ. ' NE

X tarihinde X Liraya mağazanızdan aldığım X Marka X Model cihazım aldığım günden bu güne garanti kapsamı dahilinde dört kez arıza verip üçünde onarımı yapılmıştır. Cihaz şu an servis raporu kanaatiyle kusurludur. Garanti Belgesi Uygulama Esasları Yönetmeliğine göre fatura tarihinden itibaren garanti kapsamı dahilinde, bir yıl içerisinde dört kez servis görmesine istinaden; [ buradan sonra a), b), c) seçeneklerinden birini isteğinize göre ekleyebilirsiniz.

a) fatura tutarı olan X Lira bedel iadesi talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.
b) cihazımın birebir aynısı ile değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.
c) cihazımın bir üst modeli ile değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim. (Üst modelin fiyatı fatura tutarından en fazla 50 lira kadar fazlaysa)
d) fatura tutarım ile cihazımın bir üst modeli ile arasındaki fiyat farkını ödemek suretiyle değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.

İsim, Soyisim, telefon, adres ve imza ile dilekçemizi tamamlayıp gönderiyoruz.


Bu bir sene içerisinde üçten fazla arıza vermesi durumunda %100 yasal hakkımızdır. Telefonu aldığımız andan itibaren 1 seneyi geçtiğinde üçten fazla arıza almamız durumunda, iade veya değişimi her seferinde teknik servisinizden talep edebilirsiniz fakat bu gibi durumlarda cihazınızı ya bir şekilde hile ile garanti kapsamı dışına çıkartmaya çalışırlar ya da hiçbir şekilde sonuç vermez onarılıp geri size teslim edilir. Cihazın 20 iş gününden fazla teknik serviste yoğunluk, parça bekleniyor v.b. bahanelerle bekletilmesi gibi durumlarda da yasal olarak iade/değişim talep edebilir, hakkınızı arayabilirsiniz. Bunların dışında tüketici hakem heyetine şikayetiniz sonucu olumlu bir karar çıkmadıkça veya teknik servis değişim raporu vermedikçe iade/değişim hakkınız yasal olarak bulunmamaktadır. Garanti süresi dolana kadar cihazın kendi verdiği kusurlarda onarım hakkınız yasal olarak mevcuttur ve siz aksini istemediğiniz takdirde cihazınız her seferinde size onarılıp geri gönderilir.

Biraz uzun oldu ama en temelinden basit ve detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım. Umarım bu bilgiler ihtiyacı olan kişilere yardımcı olur ve konuyla ilgili tüm sorularınızı bu başlık altından sorabilir, cevap alabilirsiniz. Arızasız günler ve iyi forumlar dilerim.
Merhaba ben 1.5 yıl önce bimeksten note 5 telefonunu aldım. 2 ay önce düşürdüm ekranı kırıldı garantiye gönderdim 650 liraya değiştirdiler 1 ay sonra teslim ettiler. Ve geldiğinde ekranın köşe ve kenarlarından bastırınca az da olsa içine gitgel yapıyordu yani ekranı düzgün takmamışlar. Bir daha gönderdim 20 günde geldi sitede sorunlar düzeltildi filan yazıyordu gönderdiğim gibi geri geldi aynı sorun devam ediyor.
3. Defa göndermem mi gerekiyo değişim yapmaları için üniversiteye gidince yakında bi de telefonla uğraşmak istemiyorum telefonun kullanımında bi sıkıntı yok ama en yere yakın yerden bile düşse ekranı kırılacak tam oturmamış yerine. Ne yapmalıyım?
 
Katılım
25 Ocak 2011
Mesajlar
374
Beğeniler
60
Puanları
28
Beyler THH tebligat geldi kazanmışım, yani para iadesi talebim onaylanmış. Şimdi 15 gün itiraz hakkının dolmasını bekleyip sonra ne yapmam gerekiyor?
 
Katılım
28 Eyl 2017
Mesajlar
2
Beğeniler
0
Puanları
1
Konum
Diyarbakır
Telefonumun ekranı kapandı ve açılmıyor en son bir hafta önce Servis tarafından ekran değişimi yapılmıştır sırasıyla
12.01.2017 kutulu değişim (doa)
20.03.2017 anakart değişimi
21.07.2017 telefon kasa değişimi
20.09.2017 ekran paneli değişimi yapılmıştır
9 ay içinde tam 4 defa servise gönderilip işlem görmüştür bu 5. Olacak yarin tamir ve kutulu değişim için servise yollayaçağım ne yapmam gerekiyor arkadaşlar tsk ettim...
 
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
2,830
Beğeniler
1,125
Puanları
113
Konum
istanbul
Beyler THH tebligat geldi kazanmışım, yani para iadesi talebim onaylanmış. Şimdi 15 gün itiraz hakkının dolmasını bekleyip sonra ne yapmam gerekiyor?
tebligatın fotosunu çek ve aslı mutlaka sende kalsın. fotokopisi ile ve aslı sende kalacak şekilde ilgili firmaya git para iadesi talep et, dilekçe ile... dilekçene sayı al. dilekçene tarih sayı almana rağmen para iadesi yapmazlarsa adliyeye gidecen ve icra yolu ile alacan. icra yoluyla aldığında ettiğin tüm masrafları dilekçene yazmalısın çünkü hepsini davalıdan alacan sonra...!
 
Katılım
25 Ocak 2011
Mesajlar
374
Beğeniler
60
Puanları
28
tebligatın fotosunu çek ve aslı mutlaka sende kalsın. fotokopisi ile ve aslı sende kalacak şekilde ilgili firmaya git para iadesi talep et, dilekçe ile... dilekçene sayı al. dilekçene tarih sayı almana rağmen para iadesi yapmazlarsa adliyeye gidecen ve icra yolu ile alacan. icra yoluyla aldığında ettiğin tüm masrafları dilekçene yazmalısın çünkü hepsini davalıdan alacan sonra...!
İcra'ya verdim 15 gündür bekliyorum bakalım kaç gün sürecek.
 

Fragger

Front-end Developer | [email protected]
Katılım
21 Eki 2016
Mesajlar
9,673
Beğeniler
3,494
Puanları
113
Konum
İstanbul
Cihazını tekrar servisine vermene gerek yok yeteri kadar cihazın servise gitmiş, cihazın servise gittiğine ve yapılan işlemlere dair belgelerinle birlikte kaymakamlığa giderek THH ( Tüketici Hakem Heyetine ) başvur, durumu yazılı olarak anlat ve para iadesi iste. Para iadesini alabilirsin.
 
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
3,137
Beğeniler
310
Puanları
83
tebligatın fotosunu çek ve aslı mutlaka sende kalsın. fotokopisi ile ve aslı sende kalacak şekilde ilgili firmaya git para iadesi talep et, dilekçe ile... dilekçene sayı al. dilekçene tarih sayı almana rağmen para iadesi yapmazlarsa adliyeye gidecen ve icra yolu ile alacan. icra yoluyla aldığında ettiğin tüm masrafları dilekçene yazmalısın çünkü hepsini davalıdan alacan sonra...!
dileçke ye gerek varmı ?ben direk gittim.tamam dediler
 

mfi

Profesör
Katılım
18 Ara 2011
Mesajlar
2,623
Beğeniler
110
Puanları
63
cihazim su anda garantide, ama fatura istemediler. ben faturayi tuketici sorunlari hakem heyetine basvuru yapmak icin istiyorum. yoksa teleservice benden fatura istemedi. simdi sormak istedigim fatura kaybolduktan sonra yenisini nasil temin edebilirim?
fatura istemedilerse yüksek ihtimal iphone'dur diye tahmin ediyorum normalde çoğu servis fatura ister.
 
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
2,830
Beğeniler
1,125
Puanları
113
Konum
istanbul
dileçke ye gerek varmı ?ben direk gittim.tamam dediler
şimdi dilekçe ile gitmemizin asıl nedeni, bazı uyanıklar ellerine thh nin kararı ulaşmadı deyip para iadesini yapmıyabiliyolar ama sen eğer dilekçenin fotokopisi ile gidip onlardan da sayı aldın mı iş resmileştiği için istemese de para iadesini yapmak durumunda hissediyolar kendilerrini. ama bankalar hariç, onlar hertürlü hukuk kuralından üstün görebiliyolar kendilerini :D onlara da icra yapıyon öle alıyon :)
 
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
3,137
Beğeniler
310
Puanları
83
şimdi dilekçe ile gitmemizin asıl nedeni, bazı uyanıklar ellerine thh nin kararı ulaşmadı deyip para iadesini yapmıyabiliyolar ama sen eğer dilekçenin fotokopisi ile gidip onlardan da sayı aldın mı iş resmileştiği için istemese de para iadesini yapmak durumunda hissediyolar kendilerrini. ama bankalar hariç, onlar hertürlü hukuk kuralından üstün görebiliyolar kendilerini :D onlara da icra yapıyon öle alıyon :)
benim bildiğim dilekçe resmi kurumlara verilir.yanlış mı biliyorum :D
zaten 15 gün itiraz hakları var.onu beklemek lazım.eğer itiraz etmezlerse kararı kabul etmiş sayılıyor
 
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
2,830
Beğeniler
1,125
Puanları
113
Konum
istanbul
benim bildiğim dilekçe resmi kurumlara verilir.yanlış mı biliyorum :D
zaten 15 gün itiraz hakları var.onu beklemek lazım.eğer itiraz etmezlerse kararı kabul etmiş sayılıyor
özel şirketlere de verilir :D kurumsallaşmış her şirket dilekçeleri kabul etmek zorundadır , etmiyorlarsa posta yoluyla resmi olarak gönderilir.
zaten 15 gün itiraz hakları geçince dilekçeyle gidiyoruz. bazı şirketler dilekçeye gerek yok diyebilir çünkü elllerine zaten thh kararı ulaşmıştır ve sadece kimliğe bakarak işlem yapabilirler. bu onların insiyatifine kalmış. ama bazı şirketler örneğin bankalar (ki resmi bankalar ve özel bankalar var) icra yoluyla anca alırsın diyolar :D
 
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
1
Beğeniler
0
Puanları
1
Konum
ergani
Teknoloji büyüdükçe getirdiği sıkıntılar da büyümekte. Özellikle binlerce lira verip aldığımız akıllı telefonlar, her ne kadar dikkatli kullansak da arıza verebiliyor. Teknoloji işi şans işi tabirine inanan biriyim. Kimisi X marka X model cihazı alır, yıllarca sıkıntısız bir şekilde kullanır, kimisi de aynı X marka X model cihazı alır, cihaz teknik servisin elinden bir türlü kurtulamaz. Bu bilgi teknik servisten kurtulamayan cihaz sahiplerine umarım yardımcı olur diyerek başlayalım.

Kullanıcı hatası. Bu kritere çok dikkat etmeliyiz çünkü teknik servisler ücretli işlem yapmak, telefonunuzu garanti kapsamına çıkartmak, telefonunuzu değiştirmemek v.b. gibi şeyler için çoğu kez kullanıcıları bu şekilde tuzağa düşürmektedirler. Bu yüzden kullanıcı hataları ile ilgili bilgi sahibi olmalı, arıza durumunda bunun neden kaynaklanabileceği konusunda fikir sahibi olmalı hiç bilginiz yoksa da bilirkişilere danışmalısınız.

Cihazınız arıza verdi ve teknik servise vermek/göndermek durumunda kaldınız. Eğer ki cihazı teknik servisinize kargo ile verecekseniz, mümkünse arızasını, cihazın fiziksel durumu v.b detaylı bilgilerini, kargo paketleme işlemine kadar video ile sesli bir biçimde anlatarak kayıt edin. Çünkü cihazınızı sağlam kutularsınız, kargoda kırılır veya kasten teknik servis tarafından zarar verilir, bize kırık/hasarlı geldi garanti kapsamı dışındadır, şu kadar liraya tamir edebiliriz derler ve bunu hiçbir şekilde ispatlayamazsınız. Olan telefonunuza, zamanınıza ve en önemlisi paranıza olur.

Binlerce lira verip bir akıllı telefon satın aldınız. Fatura üzerinde yazan tarih dahil 2 sene garantiniz var. Teknoloji bakımından şansız birisiniz diyelim. Telefonunuz 1 hafta sonra kendiliğinden arızalandı. Teknik servise verdiniz/gönderdiniz ve cihazınız onarıldı size gönderildi. Kargo ile size ulaştıysa, paketinizi kargo görevlisinin yanında açıp iyice inceleyin, herhangi bir fiziksel hasar gördüğünüz anda kargo görevlisine tutanak tutturarak anında geriye postalayın. Eğer ki servisten elden teslim alacaksanız, serviste elinize aldığınız andan itibaren özellikle ekranı olmak üzere detaylıca inceleyin, bir kusur bulmanız halinde anında servis görevlisine tekrardan onarım talebi vermek şartıyla teslim edin.

Benim gibi şanssız birisiniz, onarılan cihazınız iki ay sonra tekrar arıza verdi. Tekrar servise vermek/göndermek durumunda kaldınız, etti iki. Onarıldı ve geri geldi. Fakat yine kusur var. Tekrar vermek/göndermek durumunda kaldınız etti üç, onarıldı diye geldi kusur var, veya biraz kullandınız tekrar sıkıntı verdi. Şimdi burada duruyoruz, neden? Öncelikle bilmemiz gereken şey bu dört arıza ne olursa olsun bunu 1 sene içerisinde vermesi gereklidir. Cihazın dört kez servis gördüğünü ve kullanıcı hatasından kaynaklanmadığını ispatlayacak dört adet teknik servis raporuna ihtiyacınız var ve dördüncü arızasını verdiği anda, dördüncü servis raporunu almak için izlememiz gereken yol ve diğer işlemler sırasıyla şöyledir;

1) Cihazın arızasını kaba taslak belirterek özellikle onarım istemediğimizi ve sadece teknik servis raporu istediğimizi belirtiyoruz. Teknik servis bize cihazı gönderip yanında kullanıcı hatasından kaynaklanmayan şekilde kusurludur şeklinde rapor gönderdiği anda dört adet servis raporumuz hazır demektir.

2) Bu raporlara dayanarak cihazı aldığımız mağaza neresi ise, yani fatura üzerinde bulunan mağazanın adresine PTT'den iadeli taahhütlü dilekçe yazıyoruz. Örnek;

X İLETİŞİM HİZMETLERİ LTD. ŞTİ. ' NE

X tarihinde X Liraya mağazanızdan aldığım X Marka X Model cihazım aldığım günden bu güne garanti kapsamı dahilinde dört kez arıza verip üçünde onarımı yapılmıştır. Cihaz şu an servis raporu kanaatiyle kusurludur. Garanti Belgesi Uygulama Esasları Yönetmeliğine göre fatura tarihinden itibaren garanti kapsamı dahilinde, bir yıl içerisinde dört kez servis görmesine istinaden; [ buradan sonra a), b), c) seçeneklerinden birini isteğinize göre ekleyebilirsiniz.

a) fatura tutarı olan X Lira bedel iadesi talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.
b) cihazımın birebir aynısı ile değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.
c) cihazımın bir üst modeli ile değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim. (Üst modelin fiyatı fatura tutarından en fazla 50 lira kadar fazlaysa)
d) fatura tutarım ile cihazımın bir üst modeli ile arasındaki fiyat farkını ödemek suretiyle değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.

İsim, Soyisim, telefon, adres ve imza ile dilekçemizi tamamlayıp gönderiyoruz.


Bu bir sene içerisinde üçten fazla arıza vermesi durumunda %100 yasal hakkımızdır. Telefonu aldığımız andan itibaren 1 seneyi geçtiğinde üçten fazla arıza almamız durumunda, iade veya değişimi her seferinde teknik servisinizden talep edebilirsiniz fakat bu gibi durumlarda cihazınızı ya bir şekilde hile ile garanti kapsamı dışına çıkartmaya çalışırlar ya da hiçbir şekilde sonuç vermez onarılıp geri size teslim edilir. Cihazın 20 iş gününden fazla teknik serviste yoğunluk, parça bekleniyor v.b. bahanelerle bekletilmesi gibi durumlarda da yasal olarak iade/değişim talep edebilir, hakkınızı arayabilirsiniz. Bunların dışında tüketici hakem heyetine şikayetiniz sonucu olumlu bir karar çıkmadıkça veya teknik servis değişim raporu vermedikçe iade/değişim hakkınız yasal olarak bulunmamaktadır. Garanti süresi dolana kadar cihazın kendi verdiği kusurlarda onarım hakkınız yasal olarak mevcuttur ve siz aksini istemediğiniz takdirde cihazınız her seferinde size onarılıp geri gönderilir.

Biraz uzun oldu ama en temelinden basit ve detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım. Umarım bu bilgiler ihtiyacı olan kişilere yardımcı olur ve konuyla ilgili tüm sorularınızı bu başlık altından sorabilir, cevap alabilirsiniz. Arızasız günler ve iyi forumlar dilerim.

sony xperia z5 cihazım war iki defa ekran dolayı garantiden tamir gördü şimdi şebeke sorunu war tekrar gönderecem garantiye.. para iadesi kaçıncı seferden sonra gerçekleşior veya bu durumda para iadesi isteyebilir miyim
 
Katılım
9 Mar 2015
Mesajlar
303
Beğeniler
54
Puanları
28
Teknoloji büyüdükçe getirdiği sıkıntılar da büyümekte. Özellikle binlerce lira verip aldığımız akıllı telefonlar, her ne kadar dikkatli kullansak da arıza verebiliyor. Teknoloji işi şans işi tabirine inanan biriyim. Kimisi X marka X model cihazı alır, yıllarca sıkıntısız bir şekilde kullanır, kimisi de aynı X marka X model cihazı alır, cihaz teknik servisin elinden bir türlü kurtulamaz. Bu bilgi teknik servisten kurtulamayan cihaz sahiplerine umarım yardımcı olur diyerek başlayalım.

Kullanıcı hatası. Bu kritere çok dikkat etmeliyiz çünkü teknik servisler ücretli işlem yapmak, telefonunuzu garanti kapsamına çıkartmak, telefonunuzu değiştirmemek v.b. gibi şeyler için çoğu kez kullanıcıları bu şekilde tuzağa düşürmektedirler. Bu yüzden kullanıcı hataları ile ilgili bilgi sahibi olmalı, arıza durumunda bunun neden kaynaklanabileceği konusunda fikir sahibi olmalı hiç bilginiz yoksa da bilirkişilere danışmalısınız.

Cihazınız arıza verdi ve teknik servise vermek/göndermek durumunda kaldınız. Eğer ki cihazı teknik servisinize kargo ile verecekseniz, mümkünse arızasını, cihazın fiziksel durumu v.b detaylı bilgilerini, kargo paketleme işlemine kadar video ile sesli bir biçimde anlatarak kayıt edin. Çünkü cihazınızı sağlam kutularsınız, kargoda kırılır veya kasten teknik servis tarafından zarar verilir, bize kırık/hasarlı geldi garanti kapsamı dışındadır, şu kadar liraya tamir edebiliriz derler ve bunu hiçbir şekilde ispatlayamazsınız. Olan telefonunuza, zamanınıza ve en önemlisi paranıza olur.

Binlerce lira verip bir akıllı telefon satın aldınız. Fatura üzerinde yazan tarih dahil 2 sene garantiniz var. Teknoloji bakımından şansız birisiniz diyelim. Telefonunuz 1 hafta sonra kendiliğinden arızalandı. Teknik servise verdiniz/gönderdiniz ve cihazınız onarıldı size gönderildi. Kargo ile size ulaştıysa, paketinizi kargo görevlisinin yanında açıp iyice inceleyin, herhangi bir fiziksel hasar gördüğünüz anda kargo görevlisine tutanak tutturarak anında geriye postalayın. Eğer ki servisten elden teslim alacaksanız, serviste elinize aldığınız andan itibaren özellikle ekranı olmak üzere detaylıca inceleyin, bir kusur bulmanız halinde anında servis görevlisine tekrardan onarım talebi vermek şartıyla teslim edin.

Benim gibi şanssız birisiniz, onarılan cihazınız iki ay sonra tekrar arıza verdi. Tekrar servise vermek/göndermek durumunda kaldınız, etti iki. Onarıldı ve geri geldi. Fakat yine kusur var. Tekrar vermek/göndermek durumunda kaldınız etti üç, onarıldı diye geldi kusur var, veya biraz kullandınız tekrar sıkıntı verdi. Şimdi burada duruyoruz, neden? Öncelikle bilmemiz gereken şey bu dört arıza ne olursa olsun bunu 1 sene içerisinde vermesi gereklidir. Cihazın dört kez servis gördüğünü ve kullanıcı hatasından kaynaklanmadığını ispatlayacak dört adet teknik servis raporuna ihtiyacınız var ve dördüncü arızasını verdiği anda, dördüncü servis raporunu almak için izlememiz gereken yol ve diğer işlemler sırasıyla şöyledir;

1) Cihazın arızasını kaba taslak belirterek özellikle onarım istemediğimizi ve sadece teknik servis raporu istediğimizi belirtiyoruz. Teknik servis bize cihazı gönderip yanında kullanıcı hatasından kaynaklanmayan şekilde kusurludur şeklinde rapor gönderdiği anda dört adet servis raporumuz hazır demektir.

2) Bu raporlara dayanarak cihazı aldığımız mağaza neresi ise, yani fatura üzerinde bulunan mağazanın adresine PTT'den iadeli taahhütlü dilekçe yazıyoruz. Örnek;

X İLETİŞİM HİZMETLERİ LTD. ŞTİ. ' NE

X tarihinde X Liraya mağazanızdan aldığım X Marka X Model cihazım aldığım günden bu güne garanti kapsamı dahilinde dört kez arıza verip üçünde onarımı yapılmıştır. Cihaz şu an servis raporu kanaatiyle kusurludur. Garanti Belgesi Uygulama Esasları Yönetmeliğine göre fatura tarihinden itibaren garanti kapsamı dahilinde, bir yıl içerisinde dört kez servis görmesine istinaden; [ buradan sonra a), b), c) seçeneklerinden birini isteğinize göre ekleyebilirsiniz.

a) fatura tutarı olan X Lira bedel iadesi talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.
b) cihazımın birebir aynısı ile değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.
c) cihazımın bir üst modeli ile değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim. (Üst modelin fiyatı fatura tutarından en fazla 50 lira kadar fazlaysa)
d) fatura tutarım ile cihazımın bir üst modeli ile arasındaki fiyat farkını ödemek suretiyle değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.

İsim, Soyisim, telefon, adres ve imza ile dilekçemizi tamamlayıp gönderiyoruz.


Bu bir sene içerisinde üçten fazla arıza vermesi durumunda %100 yasal hakkımızdır. Telefonu aldığımız andan itibaren 1 seneyi geçtiğinde üçten fazla arıza almamız durumunda, iade veya değişimi her seferinde teknik servisinizden talep edebilirsiniz fakat bu gibi durumlarda cihazınızı ya bir şekilde hile ile garanti kapsamı dışına çıkartmaya çalışırlar ya da hiçbir şekilde sonuç vermez onarılıp geri size teslim edilir. Cihazın 20 iş gününden fazla teknik serviste yoğunluk, parça bekleniyor v.b. bahanelerle bekletilmesi gibi durumlarda da yasal olarak iade/değişim talep edebilir, hakkınızı arayabilirsiniz. Bunların dışında tüketici hakem heyetine şikayetiniz sonucu olumlu bir karar çıkmadıkça veya teknik servis değişim raporu vermedikçe iade/değişim hakkınız yasal olarak bulunmamaktadır. Garanti süresi dolana kadar cihazın kendi verdiği kusurlarda onarım hakkınız yasal olarak mevcuttur ve siz aksini istemediğiniz takdirde cihazınız her seferinde size onarılıp geri gönderilir.

Biraz uzun oldu ama en temelinden basit ve detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım. Umarım bu bilgiler ihtiyacı olan kişilere yardımcı olur ve konuyla ilgili tüm sorularınızı bu başlık altından sorabilir, cevap alabilirsiniz. Arızasız günler ve iyi forumlar dilerim.
Bu bilgiler eski kanuna(4077) göre yazılmış. 2015'te yeni kanun(6502) yürürlüğe girdi.
Bu yüzden bazı bilgi ve ifadeler geçerli değil. Düzeltirseniz yerinde olur.
Ara mesajlarda yapılan düzeltmeler gözden kaçabiliyor.
 
Katılım
24 May 2014
Mesajlar
506
Beğeniler
17
Puanları
18
Konum
Ankara
Bu bilgiler eski kanuna(4077) göre yazılmış. 2015'te yeni kanun(6502) yürürlüğe girdi.
Bu yüzden bazı bilgi ve ifadeler geçerli değil. Düzeltirseniz yerinde olur.
Ara mesajlarda yapılan düzeltmeler gözden kaçabiliyor.
3 sene olmuş haklısınız moderatöre bildirdim. Gereğini yapacaktır. Yeni mevzuat ile ilgili cihazların garanti belgelerinin ve 6502 nolu kanunun incelenmesi gerekmekte olup tecrübem olmadığından araştırmanızı tavsiye ederim.
 

Benzer Konular

Üst
stat counter