Garantide Ücret İadesi ve Değişim Hakkında Bilinmesi,Yapılması Gerekenler

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 2, Ziyaretçi & Botlar: 6)

Katılım
5 May 2017
Mesajlar
2,965
Beğeniler
1,157
Puanları
113
Konum
istanbul
mesela ödemediler mi o zaman thh kararı aldırırsınız ve icraya verirsiniz ve paranızı devlet sizin yerinize firmadan alır ve size iade eder. süreç zormuş gibi görünür ama aslında beklemek zor, süreç kolay.
 
Katılım
28 Nis 2018
Mesajlar
85
Beğeniler
13
Puanları
8
Konum
Trabzon
bunun süresi ne kadardır acaba iban numarasını falan istediler verdik hala bekliyoruz dediğim gibi 22 23 gün oldu fazla sürer mi bu parayı vermeleri
 
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
2,965
Beğeniler
1,157
Puanları
113
Konum
istanbul
bunun süresi ne kadardır acaba iban numarasını falan istediler verdik hala bekliyoruz dediğim gibi 22 23 gün oldu fazla sürer mi bu parayı vermeleri
thh kararı aldırdıysanız derhal ödemeleri gerekiyor. konuyu biraz açınız hangi süreçlerden sonra para ödemeyi kabul ettiler ve firmaya telefon ediniz mazeretleri neymiş, ödeme niye geçmiyolar? oradan da aldığınız bilgileri yazarsanız daha kolay yardımcı oluruz.

thh ye gidilmese bile şöyle bir dipnot var:

****Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.

---- Mesajlar birleştirildi ----

Bu bakımdan hakem heyeti kararının karşı tarafa tebliğinden itibaren firmalardan hakem heyeti kararına uymalarını ve satılan bedelin tarafınıza ödenmesini isteyebilirsiniz. Firmadan bu bedeli istemenize rağmen firma ısrarla hakem heyeti kararına uymuyorsa ve satın almış olduğunuz ürünün bedelini size ödemiyorsa firmaya karşı icra takibi başlatmanız gerekmektedir. Tüketici hakem heyetlerinin kararları ilam (mahkeme kararı) hükmünde olduğundan ötürü firmaya ilamlı icra takibi başlatmanız gerekmektedir.

Tüketici 15 günlük süre içerisinde hakem heyeti kararına itiraz etmiş bulunsa bile ilamlı icra takibi başlatmanızı engelleyici bir husus bulunmamaktadır.
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Haz 2018
Mesajlar
2
Beğeniler
0
Puanları
1
Konum
Bayrampaşa
İyi günler arkadaşlar Samsung 50 mu 7000 tv servis kurulum yapip gitti servis gittikten sonra siyah ekranda bir adet ölü piksel gördüm servise durumu bildirdim servis geldi değişim taleb ettiim ancak 1 adet piksel için değişim söz konusu değilmiş 3 ölü piksele kadar durum normalmiş lütfen yardim edin ne yapmam lazim
 
Katılım
30 Haz 2018
Mesajlar
1
Beğeniler
0
Puanları
1
Konum
uşak
benim note 8 cihazım vardı biliyosunuzdur ip68 su geçirmeme serftirikası var bende havuza girdim buna dayanarak telefonumda hiçbirşey yoktu sonradan sıcaklık düşük sarj işlemi durduruldu hatası verdi sarj olmuyordu garantiye verdim ancak sıvı teması yazmadım sarj olmuyor vs yazdım ayın 25 inde perşembe günü yolladım 3 gün önce aradılar parça bekliyoruz diye tamam dedim bügün mesaj gelmiş ürünün tamir işleminin başlaması için tahmini tamir ücreti onayı ile ilgili irtibata geçicez diye mesaj gelmiş ne yapmalıyım
 
Katılım
19 Nis 2014
Mesajlar
3
Beğeniler
1
Puanları
3
Konum
İstanbul
Yazıların tamamını okumadım, ama haber yazısındaki bilgi baya eski. O kanun değişti. Artık öyle 3-4 kere aynı arıza falan diye bir şey yok. 29029 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan Garanti Belgesi Yönetmeliği'nin 9. maddesini dikkatli bir şekilde okursanız, orada şöyle der:

"(1) Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;
a) Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,
b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi,
durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur."


A maddesine dikkat! Yani garanti süresi içinde ikinci kere kullanıcı hatası olmayan bir arıza durumunda, tüketici para iadesi, değişim veya ayıp oranında indirim talep edebilir. Tabii servis size bu aynı yıl içinde 4 kere aynı arıza muhabbetini yapacak ve talebinizi reddedecektir. Raporlarınızı toplayın, dilekçenizi yazın, yönetmeliğin çıktısını da ekleyin ve Tüketici Hakem Heyetine başvurun. Haklı bulunacaksınız. Bizzat haklı bulunmuş birisi olarak yazıyorum bunları.
Yönetmeliğe aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. Resmi Gazete'nin kendi sayfasında, kimsenin inkar edemeyeceği bir kaynaktan veriyorum. Hadi selametle :)

Başbakanlık Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğü
 
Katılım
8 Kas 2018
Mesajlar
2
Beğeniler
0
Puanları
1
Merhaba. Arızalanan bilgisayarım için servis sürecinden geçtikten sonra değişim kararı çıktı. Aynı ürün stokta olmayınca bir üst modeli veriyorlar. Benim sorum yeni gelen bilgisayarın garanti süresi ne olacak? Baştan mı başlayacak yoksa eski bilgisayarın kalan garanti süresi mi geçerli olacak? Teşekkür ederim.
 

Death Mark

Dead Or Alive
Yönetici
Moderatör
Katılım
16 Ocak 2017
Mesajlar
25,221
Beğeniler
12,880
Puanları
113
Konum
Dead World
Merhaba. Arızalanan bilgisayarım için servis sürecinden geçtikten sonra değişim kararı çıktı. Aynı ürün stokta olmayınca bir üst modeli veriyorlar. Benim sorum yeni gelen bilgisayarın garanti süresi ne olacak? Baştan mı başlayacak yoksa eski bilgisayarın kalan garanti süresi mi geçerli olacak? Teşekkür ederim.
Arızalanan pc'ni aldıktan kısa bir süre sonra değiştirdiysen baştan başlar.
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
11
Beğeniler
0
Puanları
1
Arkadaşlar Hayırlı kandiller,
bir sıkıntım var yardımınızı bekliyorum.

Ben 55 gün önce aniden kapanan GM5 plus telefonumu aldığım yere götürdüm Telpa'nın KAyseride ÖTS firmasına gönderdi.
Telefon arasıra yeniden açılıyordu snunda da tamamen kapanmıştı." Anakart değişmiş" olarak geldi. Fakat tekrar başlatmalar 5 dakikaya bire kadar çıktı, donmalar başladı, kamera bozuldu, SD kartı görmemeye başladı, Tekrar başlatırken yarıda kesip 4-5 kere başa alıyor. Aklıma gelenler bunlar.

2. Gönderimde gelir gelmez aynı yere gönderdiler. İlki gibi 1 hafta durdu geldi AMA TELEFONA BAKMADAN YOLLAMIŞLAR. içinden form, tamir kağıdı hiçbir şey çıkmadı. Aradığımda da " biz onu yapmayı unutmuşuz, toplu halde telefon gelince böyle oluyor, yeniden yollayın yapalım" dediler. FAKAT şöyle bir durum var, bunlar telefonu alınca 3-4 saniyelik video çekmişler tarihi ile birlikte o video vardı ben onun ekran görüntüsünü aldım ama sonraki gönderdiklerimde O GÖRÜNTÜ SİLİNMİŞ.

3. gönderişim bu sefer direkt TELPA'ya oldu. Yukarıdaki tüm sorunları yazdım gönderdim. yine 1 hafta sonra elime geçti bu sefer de

---- Mesajlar birleştirildi ----

Arkadaşlar Hayırlı kandiller,
bir sıkıntım var yardımınızı bekliyorum.

Ben 55 gün önce aniden kapanan GM5 plus telefonumu aldığım yere götürdüm Telpa'nın KAyseride ÖTS firmasına gönderdi.
Telefon arasıra yeniden açılıyordu snunda da tamamen kapanmıştı." Anakart değişmiş" olarak geldi. Fakat tekrar başlatmalar 5 dakikaya bire kadar çıktı, donmalar başladı, kamera bozuldu, SD kartı görmemeye başladı, Tekrar başlatırken yarıda kesip 4-5 kere başa alıyor. Aklıma gelenler bunlar.

2. Gönderimde gelir gelmez aynı yere gönderdiler. İlki gibi 1 hafta durdu geldi AMA TELEFONA BAKMADAN YOLLAMIŞLAR. içinden form, tamir kağıdı hiçbir şey çıkmadı. Aradığımda da " biz onu yapmayı unutmuşuz, toplu halde telefon gelince böyle oluyor, yeniden yollayın yapalım" dediler. FAKAT şöyle bir durum var, bunlar telefonu alınca 3-4 saniyelik video çekmişler tarihi ile birlikte o video vardı ben onun ekran görüntüsünü aldım ama sonraki gönderdiklerimde O GÖRÜNTÜ SİLİNMİŞ.

3. gönderişim bu sefer direkt TELPA'ya oldu. Yukarıdaki tüm sorunları yazdım gönderdim. yine 1 hafta sonra elime geçti bu sefer de SADECE " TİTREŞİM "de sorun var deyip 29 liralık bir parça taktılar.

Telpa'yı aradım "bir türlü yapamıyorsunuz paramı verin" dedim tabii ki "olmaz yine yollayın dedi. Buse diye bir bayanla görüştüm " bana yollayın kendi telefonum gibi 1 gün kullanacağım her işini takip edeceğim, yaptıracağım " dedi.

4.Defa da bu şekilde yolladım. Batarya değişşmiş, şerit değişmiş bir de ucuz bir parça daha değişmiş olarak geldi. Bu hanım beni aradı. "telefonunuzu yaptırdım, sizden ricam android 8'e güncellemeyin sorun çıkıyor, biraz bekleyin bir güncelleme gelecek orda sorun düzelir" dedi, dediği gibi bana hep yoladıkları şekilde yani android 7.1 olarak kullandım ama hiçbir şey değişmemiş yine dondu, sürekli başlatıyor , kamera bazen var bazen yok, Sd kart bazen var bazen yok.

Toplam süreç 55 günü aştı. Biraz önce yine aradım " buse hanımla görüşebilir miyim?" dedim, o yok ben yardımcı olayım dedi, durumu anlattım bu sefer de bu bayan BENİM ADIMA YOLLAYIN, BEN KENDİ TELEFONUM GİBİ İLGİLİNEİRİM" FALAN DİYE BİR ÖNCEKİNİN DEDİĞİNİ AYNEN TEKRARLADI", Buse hanım nerede dedim uzunca bir süre sizi arayamaz dedi.
Şimdi ben bunun bir oyalama taktiği olduğunu düşünüyorum.

Özeti şu, ben bu telefonun parasını iade almak için THM'ye başvurmak isityorum. Orada benim telefon kaç kere servis görmüş sayarlar, gidip de bakılmadan geleni sayarlar mı? Elimde sadece oraya gönderirkekn kargonun verdiği kağıt ve 15 ekinmde telefonun onlarda olduğunu gösteren videonun ekran alıntısı var.

Bir de ben şimdi mahkemeye başvursam ve olur da mahkeme kararı olumsuz geldiğinde garanti sürem de dolarsa telefon elimde mi patlar?

Sizce mahkeme para iadesine karar verir mi? Çünküü bana acilen çalışan bir telefon lazım , serv,s süresince 10 yıllık internetsiz bir telefon kullanıyorum,

saygılarımla,
hayırlı kandiller
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Nis 2017
Mesajlar
3
Beğeniler
1
Puanları
3
Konum
İstanbul
Merhaba türktelekomdan 24 ay taahhütlü aldığım j7 prime cihaz 2 defa garanti kapsamında tamir gördüğü yerden ekrandan tekrar sorun çıkardı garantinin bitmesine 5 ay civarında zaman kadı aynı zamanda taahhütte devam ediyor ve tekrar garantiye göndermeyi düşünüyorum bu cihaz üzerindeki haklarım nedir değişim, iade vs. gibi cihazın bu kadar sorun çıkarması beni çok rahatsız etti ikide bir gönderip telefon sıkıntısı çekiyoruz cihazı onlarmı kullanıyor benmi anlamadım güncel yasal haklarım konusunda yol gösterirseniz sevinirim.
 
Katılım
22 Nis 2017
Mesajlar
3
Beğeniler
1
Puanları
3
Konum
İstanbul
Elindeki evrakları inceledim cihaz
05.08.2017 faturalı
20.09.2017 ilk tamir kendim samsung servisine teslim ettim garanti kapsamında ekranın değiştirildiğini yazmışlar
16.11.2017 ikinci tamir türktelekom üzerinden Destech adlı yetkili firmaya garanti kapsamında mekanik temassızlık giderildi yazmışlar.
Cihaz ilk 3 ayda iki defa ekrandan sorun çıkardı ve birinde ekran değişimi olduğunu belirtmişler ve yine aynı sıkıntı oldu.
 

Benzer Konular

Üst
stat counter