Garantide Ücret İadesi ve Değişim Hakkında Bilinmesi,Yapılması Gerekenler

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 5)

Katılım
5 May 2017
Mesajlar
2,830
Beğeniler
1,125
Puanları
113
Konum
istanbul
Öne Çıkar #201
mesela ödemediler mi o zaman thh kararı aldırırsınız ve icraya verirsiniz ve paranızı devlet sizin yerinize firmadan alır ve size iade eder. süreç zormuş gibi görünür ama aslında beklemek zor, süreç kolay.
 
Katılım
28 Nis 2018
Mesajlar
75
Beğeniler
13
Puanları
8
Konum
Trabzon
bunun süresi ne kadardır acaba iban numarasını falan istediler verdik hala bekliyoruz dediğim gibi 22 23 gün oldu fazla sürer mi bu parayı vermeleri
 
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
2,830
Beğeniler
1,125
Puanları
113
Konum
istanbul
bunun süresi ne kadardır acaba iban numarasını falan istediler verdik hala bekliyoruz dediğim gibi 22 23 gün oldu fazla sürer mi bu parayı vermeleri
thh kararı aldırdıysanız derhal ödemeleri gerekiyor. konuyu biraz açınız hangi süreçlerden sonra para ödemeyi kabul ettiler ve firmaya telefon ediniz mazeretleri neymiş, ödeme niye geçmiyolar? oradan da aldığınız bilgileri yazarsanız daha kolay yardımcı oluruz.

thh ye gidilmese bile şöyle bir dipnot var:

****Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.

---- Mesajlar birleştirildi ----

Bu bakımdan hakem heyeti kararının karşı tarafa tebliğinden itibaren firmalardan hakem heyeti kararına uymalarını ve satılan bedelin tarafınıza ödenmesini isteyebilirsiniz. Firmadan bu bedeli istemenize rağmen firma ısrarla hakem heyeti kararına uymuyorsa ve satın almış olduğunuz ürünün bedelini size ödemiyorsa firmaya karşı icra takibi başlatmanız gerekmektedir. Tüketici hakem heyetlerinin kararları ilam (mahkeme kararı) hükmünde olduğundan ötürü firmaya ilamlı icra takibi başlatmanız gerekmektedir.

Tüketici 15 günlük süre içerisinde hakem heyeti kararına itiraz etmiş bulunsa bile ilamlı icra takibi başlatmanızı engelleyici bir husus bulunmamaktadır.
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Haz 2018
Mesajlar
2
Beğeniler
0
Puanları
1
Konum
Bayrampaşa
İyi günler arkadaşlar Samsung 50 mu 7000 tv servis kurulum yapip gitti servis gittikten sonra siyah ekranda bir adet ölü piksel gördüm servise durumu bildirdim servis geldi değişim taleb ettiim ancak 1 adet piksel için değişim söz konusu değilmiş 3 ölü piksele kadar durum normalmiş lütfen yardim edin ne yapmam lazim
 
Katılım
30 Haz 2018
Mesajlar
1
Beğeniler
0
Puanları
1
Konum
uşak
benim note 8 cihazım vardı biliyosunuzdur ip68 su geçirmeme serftirikası var bende havuza girdim buna dayanarak telefonumda hiçbirşey yoktu sonradan sıcaklık düşük sarj işlemi durduruldu hatası verdi sarj olmuyordu garantiye verdim ancak sıvı teması yazmadım sarj olmuyor vs yazdım ayın 25 inde perşembe günü yolladım 3 gün önce aradılar parça bekliyoruz diye tamam dedim bügün mesaj gelmiş ürünün tamir işleminin başlaması için tahmini tamir ücreti onayı ile ilgili irtibata geçicez diye mesaj gelmiş ne yapmalıyım
 
Katılım
19 Nis 2014
Mesajlar
3
Beğeniler
1
Puanları
3
Konum
İstanbul
Yazıların tamamını okumadım, ama haber yazısındaki bilgi baya eski. O kanun değişti. Artık öyle 3-4 kere aynı arıza falan diye bir şey yok. 29029 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan Garanti Belgesi Yönetmeliği'nin 9. maddesini dikkatli bir şekilde okursanız, orada şöyle der:

"(1) Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;
a) Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,
b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi,
durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur."


A maddesine dikkat! Yani garanti süresi içinde ikinci kere kullanıcı hatası olmayan bir arıza durumunda, tüketici para iadesi, değişim veya ayıp oranında indirim talep edebilir. Tabii servis size bu aynı yıl içinde 4 kere aynı arıza muhabbetini yapacak ve talebinizi reddedecektir. Raporlarınızı toplayın, dilekçenizi yazın, yönetmeliğin çıktısını da ekleyin ve Tüketici Hakem Heyetine başvurun. Haklı bulunacaksınız. Bizzat haklı bulunmuş birisi olarak yazıyorum bunları.
Yönetmeliğe aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. Resmi Gazete'nin kendi sayfasında, kimsenin inkar edemeyeceği bir kaynaktan veriyorum. Hadi selametle :)

Başbakanlık Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğü
 

Benzer Konular

Üst
stat counter