Garantide Ücret İadesi ve Değişim Hakkında Bilinmesi,Yapılması Gerekenler

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 5)

Mrtaltg

[email protected]
Yönetici
Super Moderator
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
5,050
Beğeniler
2,661
Puanları
113
Öne Çıkar #181
3 sene olmuş haklısınız moderatöre bildirdim. Gereğini yapacaktır. Yeni mevzuat ile ilgili cihazların garanti belgelerinin ve 6502 nolu kanunun incelenmesi gerekmekte olup tecrübem olmadığından araştırmanızı tavsiye ederim.
Merhabalar raporunuzu okudum fakat forum olarak konu kapatmak gibi bir durumumuz olmuyor maalesef bazı durumlar haric ama isterseniz gerekli bilgiyi verip ilk mesajı güncel yasalara göre düzenleyebiliriz
 
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
3,137
Beğeniler
310
Puanları
83
sony xperia z5 cihazım war iki defa ekran dolayı garantiden tamir gördü şimdi şebeke sorunu war tekrar gönderecem garantiye.. para iadesi kaçıncı seferden sonra gerçekleşior veya bu durumda para iadesi isteyebilir miyim
buna mahkeme karar verıyor.ben 4 kez vermiştim.ilk 6 ay içersinde parça değişımı yaptılarsa kesin para iadesi alırsın
 
Katılım
23 Kas 2017
Mesajlar
2
Beğeniler
0
Puanları
1
Konum
Kibris
Merhabalar 4 ay önce aldığım s8+ telefonun dokunmatiginde bir sıkıntı cıktı ve telefoncu değiştireceğini söyledi ancak kutu alıp vermeyeceğini sadece cihaz değişimi yapacağını vereceği cihazın sıfır olduğunu söyledi bu cihazlarında ithalatçı tarafından değişim için gönderildiğini söyledi sizce bir sıkıntı çıkarmı değişim için gönderilen cihaz kesin sıfır midir ?
 
Katılım
22 Haz 2016
Mesajlar
19,585
Beğeniler
5,800
Puanları
113
Konum
Kütahya Merkez
Merhabalar 4 ay önce aldığım s8+ telefonun dokunmatiginde bir sıkıntı cıktı ve telefoncu değiştireceğini söyledi ancak kutu alıp vermeyeceğini sadece cihaz değişimi yapacağını vereceği cihazın sıfır olduğunu söyledi bu cihazlarında ithalatçı tarafından değişim için gönderildiğini söyledi sizce bir sıkıntı çıkarmı değişim için gönderilen cihaz kesin sıfır midir ?
Çıkabilir. Güvenxdiğiniz telefoncu değilse iş yapmayın. Eğer Samsung TR garantili ise cihazınızı servise verin.
 
Katılım
24 Ocak 2018
Mesajlar
1
Beğeniler
0
Puanları
1
Konum
Ankara
29 Aralık 2017 se tel aldım teknosadan.ilk gün arızasını fark ettim.teknosa bizlik bir şey değil tedarikçi firma KVK dedi.kvk ile aralarında imaillestiler.14 gün iade süreci dolmadan maillesip beni oyaladilar.urunu aldıktan 10 gün sonra tarihli elimde apple yetkili servisinin 'cihazda ekranda kararma var onarım kabul etmemiştir raporu var.teknosa kvk ile maillestiginde kesinlikle 0 telefon veremeyiz degisim cihazı veririz diye söyledi mail ile teknosaya.kvkya gittim topu Apple a atti Apple ne derse biz onu dedi.kvkya teslim ettigimde 14 günü gecmisti.onarim değil 0 kutu istiyorum dedim.birakin 0 kutuyu değişimi hata bulunamadi dediler.durumu bilen kvkci tamam sakin olun deyip telefonu gormeden ben yeniden gönderdi servise.1 hafta sonra ekran değişti dediler.degisim hatta 0 cihaz istediğimi söyleyince topu Apple a attılar.ben şu an cihazı teslim almayacağımi sözlü olarak ilettim ve almadım.Apple bizimle alakası yok teknosanın sorunu dedi.bu saatten sonra ne yapabilirim.tüketici hakem heyetine gittim teknosaya dava açtım.ama telefonum yok.hakem heyeti sizce neye karar verir 10 gün sonrasında apple yetkili servisinin verdiği hata raporu var hakem heyete verdim.fakat kvk ya teslim ettiğim gün 14 günü geçti.20. gün felan teslim etmişimdir.hakem heyete teknosa ile kvk nın arasındaki konuşmayı ekran fotosu alıp dosyaya eklettirmem olur mu çünkü o zaman 14 günü geçmemişti o konuşmaların olması.bir kanıt teşkil eder mi.yoksa sadece kvk ya veriliş tarihini mi baz alırlar.Apple bana onu 14 gün olarak değil teknik destek vermişler cihazınız tamir görmüş artık bir hak talep edemezsiniz vs dediler.biraz uzun oldu kusura bakmayın.açıklayıcı bir şeyler yazarsanız sevinirim.telefonum yok mağdurum.iyi günler.
 
Katılım
26 Şub 2018
Mesajlar
1
Beğeniler
0
Puanları
1
Konum
Kutahta
Merhaba benim general mobille gm6 marka telefonu aynı arızadan dolayı bir ay arayla iki sefer tamire yolladım serviste garanti kapsamında ana kart değişimi yapıldı aynı hatayı yine vermesi durumunda değişim isteyebilirmiyim
 
Katılım
26 Şub 2018
Mesajlar
1
Beğeniler
0
Puanları
1
Konum
Karasu Sakarya Türkiye
İyi günler gençler benim mevzu uzun anlayanlar biraz yardımıcı olur yönlendirirse çok memnun olurum. 7 Haziran 2016 da hepsiburada dan Xperia z5 premium aldım. Cihazımın ekranında bazı sorunlar vardı. Ekranı kareli bir hal alıp dokunmatik iptal oluyodu donuyodu, youtubeda video izlerken görüntü donuyordu. 14 gün iade süreci içinde geri gönderdim ama kabul edilmedi. Servis iade raporu istendi. Servise gönderdim lakin iade raporu vermediler. Daha sonra 3 kere onarım için yolladım. İlkinde bişe yapmadılar 2. De telefonu çizdiler. 3 de çizilen bölgeyi değiştiler ayrıca anakartı imei nosunu fln değiştiler geldi yine aynı sorunlar var. 4. Servise yollıcam şimdi ama o 3 kere gönderince 4. De rapor verme işini 1 yıl içindemi yapıyorlar. Yardıöcı olun lütfen
 

Sekure

Üyecik
Katılım
31 Mar 2017
Mesajlar
7
Beğeniler
0
Puanları
1
Konum
kocaeli
Beyler benim de bir sorunum var. Geçen nisanda mediamarkttan lg g5 aldım tahmin edebileceğiniz üzere ghost screen, şarj problemleri vs. kol geziyor. Ayrıyeten şöyle bir sorunum var, cihazı şarja taktıktan bir süre sonra usb-c ucu kendi kendine yerinden çıkıyor. Artık can sıkmaya başladı geçenlerde servise götürdüm, tabii ki de işte beyefendi içeri de bir arıza var ise ücretli tamir olur, garanti kapsamında olmaz vs. vs. vs. dendi. Gitmişken ghostu da anlattım, lg onu arızadan saymıyor, bence hakem heyetine başvurun dendi. Tabii direk stres bastı, hiç uğraşmadan hakem heyetine başvurdum ghost için, şarj konusunu hiç açmadım fiziksel bir şey olduğundan benim başıma kalacaktır eminim. 33 tlye orjinal kablo aldım. Kodu dc12wk-g. kutudan çıkanın aynısı değil ama görünüşe göre kaliteli, hızlı şarjı da çok iyi. Şimdi çok pembe rüya görüyorsun diyeceksiniz belki ama;

1-Sizce elimde hiç bir servis belgesi yokken THH bana yardımcı olur mu?
2-Diyelim ki kablo zarar gördüğü için garantiden çıktı, ücreti mukabilinde yeni kablo vererek garantiyi devam ettirebilir miyim?
3-2. soruya bağlı olarak hakem heyeti lehime karar verir ise verdiği karardan yararlanabilir miyim(değişim ya da para iadesi)?

Bu arada başvurumdan sonra 10. günde hakem heyeti firmanın savunmasını istemiş.
 
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
2,837
Beğeniler
1,127
Puanları
113
Konum
istanbul
Beyler benim de bir sorunum var. Geçen nisanda mediamarkttan lg g5 aldım tahmin edebileceğiniz üzere ghost screen, şarj problemleri vs. kol geziyor. Ayrıyeten şöyle bir sorunum var, cihazı şarja taktıktan bir süre sonra usb-c ucu kendi kendine yerinden çıkıyor. Artık can sıkmaya başladı geçenlerde servise götürdüm, tabii ki de işte beyefendi içeri de bir arıza var ise ücretli tamir olur, garanti kapsamında olmaz vs. vs. vs. dendi. Gitmişken ghostu da anlattım, lg onu arızadan saymıyor, bence hakem heyetine başvurun dendi. Tabii direk stres bastı, hiç uğraşmadan hakem heyetine başvurdum ghost için, şarj konusunu hiç açmadım fiziksel bir şey olduğundan benim başıma kalacaktır eminim. 33 tlye orjinal kablo aldım. Kodu dc12wk-g. kutudan çıkanın aynısı değil ama görünüşe göre kaliteli, hızlı şarjı da çok iyi. Şimdi çok pembe rüya görüyorsun diyeceksiniz belki ama;

1-Sizce elimde hiç bir servis belgesi yokken THH bana yardımcı olur mu?
2-Diyelim ki kablo zarar gördüğü için garantiden çıktı, ücreti mukabilinde yeni kablo vererek garantiyi devam ettirebilir miyim?
3-2. soruya bağlı olarak hakem heyeti lehime karar verir ise verdiği karardan yararlanabilir miyim(değişim ya da para iadesi)?

Bu arada başvurumdan sonra 10. günde hakem heyeti firmanın savunmasını istemiş.

servis ilgilenmediği anda lg nin servisine ürünü resmi olsun diye posta/kargo şeklinde gönderecektiniz. genelde firmaların mim lerinden arıza ve iade adresleri/ kargo hesapları söylenir. siz de bu bilgiler ışığında servise ürünü gönderecektiniz. ilk adım buydu.

ikinci adım şarj soketi dahil tüm arızaları belirtecektiniz. çünkü onu da sizi suçlayarak iddiada bulunabilirler, hatalı kullanıma bağlı ekran rengi bozulması derler... Hakkınızı savunmaktan hiçbir zaman korkmayın. Tüm ayrıntıları ile yazın. Unuttuğunuz şikayetleriniz varsa THH de ekleme yapabilir miyim diye sorunuz, ekleme yapılabiliyorsa ekleyin.
 
Katılım
27 Mar 2018
Mesajlar
2
Beğeniler
1
Puanları
3
Konum
adıyaman
merhaba iki hafta önce huawei mate s telefonunu servise gönderdim. ekranın değişmesi gerekiyor ama ekran elimizde yok dediler ve başka bir telefon önerdiler kabul etmedim para iadesi talep ettim . işleminizi onayladık para iadesi için dediler ama iadenin kaç gün sonra olacağı hakkında bir bilgi vermiyorlar. bu para iadesi ne kadar sürebilir
 
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
3,137
Beğeniler
310
Puanları
83
merhaba iki hafta önce huawei mate s telefonunu servise gönderdim. ekranın değişmesi gerekiyor ama ekran elimizde yok dediler ve başka bir telefon önerdiler kabul etmedim para iadesi talep ettim . işleminizi onayladık para iadesi için dediler ama iadenin kaç gün sonra olacağı hakkında bir bilgi vermiyorlar. bu para iadesi ne kadar sürebilir
1 hafta
 
Katılım
1 Nis 2018
Mesajlar
1
Beğeniler
0
Puanları
1
Konum
Çanakkale
Merhaba, LG g3 cihazım anakart hatası verdi. Telefon DELTA servis garantisindeydi, kargo ile gönderdim. 20 iş günü dolduktan sonra parça gelecek diyerek oyaladılar. Yeni telefon istedim ancak samsung j2 prime verebiliriz dediler, para iadesi istedim kullanım bedelini düştükten sonra 600 lira iade edebiliriz dediler. Kabul etmediğimi söyledim parça yurtdışından geliyor diyerek yaklaşık 3 ay oyaladılar. Şimdi de parça gelmiyor isterseniz 600 lira verelim isterseniz bozuk halde yollayalım diyorlar. Tüketici hakem heyeti yolu gözüktü. Benim sorum şimdi ben servisi mi şikayet edeceğim, telefonu aldığım internet sitesini mi yoksa telefonu gönderen mağazayı mı? Veya yapmamı tavsiye ettiğiniz bir şey var mı? Yardımcı olursanız sevinirim.
 
Katılım
7 Nis 2018
Mesajlar
1
Beğeniler
0
Puanları
1
Konum
Eskişehir
haziran 2016 da bimin indirminden casper VIA v10 aldım. Telefonun inceliği hafifliği beni cezbetmişti. Bu zamana kadar hiç yazılım güncellemesi gelmedi 5.0.2 sürümünü kullanıyorum.
Telefonun ilk arızası soğuk havalarda eğer şarjım 50 nin altındaysa şarjı 0 gösterip kapanmadıydı.
Son 4 aydır uygulama indirme hatası vermeye başladı yeni uygulama indiremiyorum inmiş olanlar da güncellenmiyor. Araştırdım her telefonda aynı hata varmış. Yazılımsal bi sorun olduğunu düşünüyorum hala garanti kapsamındayken servise yollamak istiyorum ancak onun da yorumlarını okudum kullanıcı hatası diyip birde virüs vs. Silme bahanesiyle üste para istemişler, bi kişinin ramleri falan casper olmayan bi markayla değiştirilmiş şikayet edilmiş. Garanti sürem 2ay kaldı ne yapmam gerekir sizce?
 
Katılım
8 May 2018
Mesajlar
1
Beğeniler
0
Puanları
1
Konum
istanbul
Teknoloji büyüdükçe getirdiği sıkıntılar da büyümekte. Özellikle binlerce lira verip aldığımız akıllı telefonlar, her ne kadar dikkatli kullansak da arıza verebiliyor. Teknoloji işi şans işi tabirine inanan biriyim. Kimisi X marka X model cihazı alır, yıllarca sıkıntısız bir şekilde kullanır, kimisi de aynı X marka X model cihazı alır, cihaz teknik servisin elinden bir türlü kurtulamaz. Bu bilgi teknik servisten kurtulamayan cihaz sahiplerine umarım yardımcı olur diyerek başlayalım.

Kullanıcı hatası. Bu kritere çok dikkat etmeliyiz çünkü teknik servisler ücretli işlem yapmak, telefonunuzu garanti kapsamına çıkartmak, telefonunuzu değiştirmemek v.b. gibi şeyler için çoğu kez kullanıcıları bu şekilde tuzağa düşürmektedirler. Bu yüzden kullanıcı hataları ile ilgili bilgi sahibi olmalı, arıza durumunda bunun neden kaynaklanabileceği konusunda fikir sahibi olmalı hiç bilginiz yoksa da bilirkişilere danışmalısınız.

Cihazınız arıza verdi ve teknik servise vermek/göndermek durumunda kaldınız. Eğer ki cihazı teknik servisinize kargo ile verecekseniz, mümkünse arızasını, cihazın fiziksel durumu v.b detaylı bilgilerini, kargo paketleme işlemine kadar video ile sesli bir biçimde anlatarak kayıt edin. Çünkü cihazınızı sağlam kutularsınız, kargoda kırılır veya kasten teknik servis tarafından zarar verilir, bize kırık/hasarlı geldi garanti kapsamı dışındadır, şu kadar liraya tamir edebiliriz derler ve bunu hiçbir şekilde ispatlayamazsınız. Olan telefonunuza, zamanınıza ve en önemlisi paranıza olur.

Binlerce lira verip bir akıllı telefon satın aldınız. Fatura üzerinde yazan tarih dahil 2 sene garantiniz var. Teknoloji bakımından şansız birisiniz diyelim. Telefonunuz 1 hafta sonra kendiliğinden arızalandı. Teknik servise verdiniz/gönderdiniz ve cihazınız onarıldı size gönderildi. Kargo ile size ulaştıysa, paketinizi kargo görevlisinin yanında açıp iyice inceleyin, herhangi bir fiziksel hasar gördüğünüz anda kargo görevlisine tutanak tutturarak anında geriye postalayın. Eğer ki servisten elden teslim alacaksanız, serviste elinize aldığınız andan itibaren özellikle ekranı olmak üzere detaylıca inceleyin, bir kusur bulmanız halinde anında servis görevlisine tekrardan onarım talebi vermek şartıyla teslim edin.

Benim gibi şanssız birisiniz, onarılan cihazınız iki ay sonra tekrar arıza verdi. Tekrar servise vermek/göndermek durumunda kaldınız, etti iki. Onarıldı ve geri geldi. Fakat yine kusur var. Tekrar vermek/göndermek durumunda kaldınız etti üç, onarıldı diye geldi kusur var, veya biraz kullandınız tekrar sıkıntı verdi. Şimdi burada duruyoruz, neden? Öncelikle bilmemiz gereken şey bu dört arıza ne olursa olsun bunu 1 sene içerisinde vermesi gereklidir. Cihazın dört kez servis gördüğünü ve kullanıcı hatasından kaynaklanmadığını ispatlayacak dört adet teknik servis raporuna ihtiyacınız var ve dördüncü arızasını verdiği anda, dördüncü servis raporunu almak için izlememiz gereken yol ve diğer işlemler sırasıyla şöyledir;

1) Cihazın arızasını kaba taslak belirterek özellikle onarım istemediğimizi ve sadece teknik servis raporu istediğimizi belirtiyoruz. Teknik servis bize cihazı gönderip yanında kullanıcı hatasından kaynaklanmayan şekilde kusurludur şeklinde rapor gönderdiği anda dört adet servis raporumuz hazır demektir.

2) Bu raporlara dayanarak cihazı aldığımız mağaza neresi ise, yani fatura üzerinde bulunan mağazanın adresine PTT'den iadeli taahhütlü dilekçe yazıyoruz. Örnek;

X İLETİŞİM HİZMETLERİ LTD. ŞTİ. ' NE

X tarihinde X Liraya mağazanızdan aldığım X Marka X Model cihazım aldığım günden bu güne garanti kapsamı dahilinde dört kez arıza verip üçünde onarımı yapılmıştır. Cihaz şu an servis raporu kanaatiyle kusurludur. Garanti Belgesi Uygulama Esasları Yönetmeliğine göre fatura tarihinden itibaren garanti kapsamı dahilinde, bir yıl içerisinde dört kez servis görmesine istinaden; [ buradan sonra a), b), c) seçeneklerinden birini isteğinize göre ekleyebilirsiniz.

a) fatura tutarı olan X Lira bedel iadesi talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.
b) cihazımın birebir aynısı ile değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.
c) cihazımın bir üst modeli ile değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim. (Üst modelin fiyatı fatura tutarından en fazla 50 lira kadar fazlaysa)
d) fatura tutarım ile cihazımın bir üst modeli ile arasındaki fiyat farkını ödemek suretiyle değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.

İsim, Soyisim, telefon, adres ve imza ile dilekçemizi tamamlayıp gönderiyoruz.


Bu bir sene içerisinde üçten fazla arıza vermesi durumunda %100 yasal hakkımızdır. Telefonu aldığımız andan itibaren 1 seneyi geçtiğinde üçten fazla arıza almamız durumunda, iade veya değişimi her seferinde teknik servisinizden talep edebilirsiniz fakat bu gibi durumlarda cihazınızı ya bir şekilde hile ile garanti kapsamı dışına çıkartmaya çalışırlar ya da hiçbir şekilde sonuç vermez onarılıp geri size teslim edilir. Cihazın 20 iş gününden fazla teknik serviste yoğunluk, parça bekleniyor v.b. bahanelerle bekletilmesi gibi durumlarda da yasal olarak iade/değişim talep edebilir, hakkınızı arayabilirsiniz. Bunların dışında tüketici hakem heyetine şikayetiniz sonucu olumlu bir karar çıkmadıkça veya teknik servis değişim raporu vermedikçe iade/değişim hakkınız yasal olarak bulunmamaktadır. Garanti süresi dolana kadar cihazın kendi verdiği kusurlarda onarım hakkınız yasal olarak mevcuttur ve siz aksini istemediğiniz takdirde cihazınız her seferinde size onarılıp geri gönderilir.

Biraz uzun oldu ama en temelinden basit ve detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım. Umarım bu bilgiler ihtiyacı olan kişilere yardımcı olur ve konuyla ilgili tüm sorularınızı bu başlık altından sorabilir, cevap alabilirsiniz. Arızasız günler ve iyi forumlar dilerim.
merhaba brnim telefonum alalı bir yıl oldu sürekli açılıp kapanıyodu sonunda hiç açılmamaya başlası sizce iade veya değişim talep edebilirmiyim
 
Katılım
18 May 2018
Mesajlar
1
Beğeniler
0
Puanları
1
Konum
İstanbul
Vatan dan aldığım iphone 8’ in ses kısma tuşu ara ara takılmaya başladı. Bizde vatandan aldığımız için vatan aracılığı ile 4. Ayında servisine gönderdik. Servis 3 hafta sonra hiç onarım yapmadan yetkisiz onarım görmüş diye rapor tutarak geri göndermiş. Vatandaki çalışanlar apple firmasına ait bir telefon numarası verdi ve 2 haftada öyle oyalandık. Bugün yaptıkları dönüşle suçu üzerimize atıyorlar. Tüketici hakem heyeti ile pazartesi görüşeceğiz ve ona göre takip edeceğiz. Sıfır telefona o kadar para verip yetkisiz birine niye ellettireyim telefon.
 
Katılım
28 Nis 2018
Mesajlar
75
Beğeniler
13
Puanları
8
Konum
Trabzon
Bu para iadesi kaç gün içerisinde yapılmak zorunda yardımcı olursanız sevinirim nerdeyse 22 gün oldu hala ödeme yapılmadı
 
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
2,837
Beğeniler
1,127
Puanları
113
Konum
istanbul
Garanti Süresi Içerisinde;Tamir süresi 20 iş gününü geçtiği durumlarda

Tüketici seçimlik haklarından onarım hakkını kullanmışsa, malın
garanti süresi içinde tekrar arızalanması veya tamiri için gereken azami sürenin
aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde diğer
seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı tüketicinin talebini reddedemez. Bu
talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı
firmalar sorumludur.
Tamir süresi 20 iş gününü geçtiği durumlarda.
Garanti Süresi Içerisinde;
Tüketiciler
- Ürünün yenisi ile değiştirilmesini. -
- Ödemiş oldukları bedelin iadesini. -
- Ayıp oranında bedel indirimini isteyebilir. -


Bu hakların kullanılabilmesi için arızalı ürünü YETKİLİ SERVİS'e tamir ettirme ve tamir fişlerini ibraz
etme zorunluluğu vardır. Başvurunuz halinde satıcı veya yetkili servis yukarıdaki taleplerinizden
birini kabul etmez ise bu hakkınızı,
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemesi'ne aldığınız ürüne ait belgelerle başvurarak kullanabilirsiniz.


fakat bu belgelerle telefonda ve/veya ihtar çekerek bilinçli tüketici olduğunuzu gösterirseniz firmalar korkar ve daha sonra faizi ile ve cezaları ile uğraşmak istemedikleri için paranızı iade ederler.
 
Katılım
2 Tem 2017
Mesajlar
6,057
Beğeniler
2,782
Puanları
113
Konum
🐤
Garanti Süresi Içerisinde;Tamir süresi 20 iş gününü geçtiği durumlarda

Tüketici seçimlik haklarından onarım hakkını kullanmışsa, malın
garanti süresi içinde tekrar arızalanması veya tamiri için gereken azami sürenin
aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde diğer
seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı tüketicinin talebini reddedemez. Bu
talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı
firmalar sorumludur.
Tamir süresi 20 iş gününü geçtiği durumlarda.
Garanti Süresi Içerisinde;
Tüketiciler
- Ürünün yenisi ile değiştirilmesini. -
- Ödemiş oldukları bedelin iadesini. -
- Ayıp oranında bedel indirimini isteyebilir. -


Bu hakların kullanılabilmesi için arızalı ürünü YETKİLİ SERVİS'e tamir ettirme ve tamir fişlerini ibraz
etme zorunluluğu vardır. Başvurunuz halinde satıcı veya yetkili servis yukarıdaki taleplerinizden
birini kabul etmez ise bu hakkınızı,
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemesi'ne aldığınız ürüne ait belgelerle başvurarak kullanabilirsiniz.


fakat bu belgelerle telefonda ve/veya ihtar çekerek bilinçli tüketici olduğunuzu gösterirseniz firmalar korkar ve daha sonra faizi ile ve cezaları ile uğraşmak istemedikleri için paranızı iade ederler.
Sondaki paragraf, güzel tespit.
 

Benzer Konular

Üst
stat counter