Fast Food Zincirleri Sosyal Medyayı Nasıl Kullanıyor? [İnfografik]

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


Rom.

Rektör
Onursal Üye
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
15,460
Puanları
63
Konum
Ankara
[h=1]
[/h]
Fast Food endüstrisi sosyal medya kullanımının en tutarlı olması gereken sektörlerden biri. Kampanyalar, yarışmalar ve promosyonlarla Twitter ve Facebook üzerinden tüketiciye ulaşmaya çalışan fast food zincirleri sosyal medya en yoğun kullanan/kullanması gereken işletmelerin başında geliyor.

Peki mevcut büyük Fast Food zincirlerinden hangileri sosyal medyada daha başarılı? Unmetric yaptığı araştırmanın sonuçlarını bir infografikle yayınlamış. İnfografiğe göre 24 farklı performans göstergesinin bir araya geliştirip oluşturduğu skorlar şöyle ;

- Facebook’un ve Twitter’ın birincisi az farkla McDonald’s, şirketin Facebook’ta skoru 86, Twitter’da ise 97, ikinci sırayı Türkiye’de şubesi bulunmayan Taco Bell alıyor.

- Büyüme oranlarına baktığımızda ise Facebook’un en hızlı büyüyen markası %105 ile Burger King olurken, Twitter’da %118 ile McDonald’s liderliği elinde tutuyor.

- Müşteriler için önemli bir nokta olan problem çıktığı zaman geçen geri dönüş süresi, sosyal medyada McDonald’s için bu süre 29 dakikayken, Burger King’de 3604 dakika –yaklaşık üç gün- .

- En çok beğeni, yorum, paylaşma oranı ve tıklanma alan paylaşımlarla belirlenen bağlılık oranları karşılaştırılınca birinci sırayı IN-N-Out Burger alırken, 27 puanla McDonald’s 4. sırada.

- En çok Perşembe günü içerik girilmiş ve günün en çok tweet atılan saati 15 ile 18 arası.

- Fast Food zincirleri Twitter’da ortalama %27 büyüme kaydedip, 2113 tweet alıyor, 29500 toplam tweet sayısı ve markaların cevap sayısı ortalama 1886, en çok 12 ve 21 saatleri arasında tweet atılırken, geri dönüş süresi ortalama 8 saat. Facebook’ta ise büyüme %33 iken, ortalama 102 içerik giriliyor, etkileşim %1.8 değerlerinde seyrederken, bağlılık 24 puan değerlerinde ve takipte %39 erkek oranı varken, bayanlar da bağlılık oranı %61.






Alıntı
 
Üst
stat counter