E-Spor Bilet Geliri 32 Milyon Dolar Arttı

Bu konuyu okuyanlar

by efsane

Müdavim
Cezalı
Emektar
Katılım
10 Aralık 2008
Mesajlar
14,680
Reaksiyon puanı
2,135
Puanları
113
Geçen yıl 586 büyük e-spor etkinliği düzenlenirken, e-spor bilet geliri 2016 yılına oranla 32 milyon dolarlık artış göstererek 59 milyon dolara ulaştığı belirlendi.

Ajans Press’in Eğitim, Kültür ve Araştırma Genel Müdürlüğü verilerinin yanı sıra medya yansımalarından da derlediği bilgilere göre, e-spor bilet gelirlerinin 2016 yılına göre 32 milyon dolar artış göstererek 59 milyon dolara ulaştığı görüldü. Bunun yanı sıra, 2017 yılında yapılan tüm e-spor etkinliklerinde toplam ödül tutarının ilk defa 100 milyon doları aşarak 112 milyon dolar seviyesine yükseldiği belirlendi. Dijital oyun pazarı içinde dünyada ilk 20 içerisinde yer alan Türkiye’nin e-spor taraftarı ise 4 milyon olarak tespit edildi.

1529495481732.png


KÜRESEL E-SPOR GELİRLERİ 2018 YILI SONUNDA YÜZDE 38,2 ARTACAK

Gerçekleştirilen yazılı basın incelemesinde,2016-2018 yılları arasında e-sporu konu alan 3 bin 186 haber yansıması tespit edildi.Elde edilen veriler neticesinde, e-spor’un küresel ölçekte büyük bir pazara sahip olduğu gözler önüne serildi. 2018 yılı sonunda ise e-spor gelirlerinin artacağı düşünülürken, yüzde 38,2 yükselerek 906 milyon dolara ulaşacağı öngörüldü. Bununla beraber markaların e-spor endüstrisine 694 milyon dolar yatırım yapması ile birlikte, 2021 yılına kadar yatırımların 1,4 milyar dolara ulaşması ve toplam e-spor gelirlerinin yüzde 84’ünü oluşturması beklenen tespitler arasında yer aldı. E-spor’un olumlu ve olumsuz yanlarına dikkat çeken raporda, eğitim materyali olarak kullanılması, yabancı dil öğrenmeye etkili olması, strateji geliştirme ve hızlı karar verebilme becerisini geliştirmesi artı yönleri olarak verildi. Olumsuz yönleri ise; dil gelişiminde aksama, duygu kontrolünde zorluk, asosyalleşme ve obezite şeklinde belirtildi.

Rapor, e-spor’un profesyonelleşerek internet kafelerden çıkıp stadyumlara taştığını vurguladı. Profesyonel olarak e-spor yapanların ise ne kadar ağır bir antrenman programına sahip oldukları ve disiplinli bir hayat yaşadıkları belirlendi. Taraftarlarına bakıldığında da geleneksel spor taraflarına kıyasla daha sosyal ve centilmen oldukları görüldü.
 

Frankresh

Asistan
Katılım
2 Mart 2018
Mesajlar
131
Reaksiyon puanı
49
Puanları
28
Böyle gelişmelerin yaşanması heyecan verici. Toplumda bir yerimizin olması insanı mutlu ediyor :)
 

KNMX

Müdavim
Katılım
2 Temmuz 2017
Mesajlar
6,936
Reaksiyon puanı
3,747
Puanları
113
1907 Fenerbahçe [emoji173] [emoji170][emoji169][emoji170]
 
Katılım
4 Ağustos 2018
Mesajlar
177
Reaksiyon puanı
77
Puanları
28
Yaş
20
Geçen yıl 586 büyük e-spor etkinliği düzenlenirken, e-spor bilet geliri 2016 yılına oranla 32 milyon dolarlık artış göstererek 59 milyon dolara ulaştığı belirlendi.

Ajans Press’in Eğitim, Kültür ve Araştırma Genel Müdürlüğü verilerinin yanı sıra medya yansımalarından da derlediği bilgilere göre, e-spor bilet gelirlerinin 2016 yılına göre 32 milyon dolar artış göstererek 59 milyon dolara ulaştığı görüldü. Bunun yanı sıra, 2017 yılında yapılan tüm e-spor etkinliklerinde toplam ödül tutarının ilk defa 100 milyon doları aşarak 112 milyon dolar seviyesine yükseldiği belirlendi. Dijital oyun pazarı içinde dünyada ilk 20 içerisinde yer alan Türkiye’nin e-spor taraftarı ise 4 milyon olarak tespit edildi.

Ekli dosyayı görüntüle 43185

KÜRESEL E-SPOR GELİRLERİ 2018 YILI SONUNDA YÜZDE 38,2 ARTACAK

Gerçekleştirilen yazılı basın incelemesinde,2016-2018 yılları arasında e-sporu konu alan 3 bin 186 haber yansıması tespit edildi.Elde edilen veriler neticesinde, e-spor’un küresel ölçekte büyük bir pazara sahip olduğu gözler önüne serildi. 2018 yılı sonunda ise e-spor gelirlerinin artacağı düşünülürken, yüzde 38,2 yükselerek 906 milyon dolara ulaşacağı öngörüldü. Bununla beraber markaların e-spor endüstrisine 694 milyon dolar yatırım yapması ile birlikte, 2021 yılına kadar yatırımların 1,4 milyar dolara ulaşması ve toplam e-spor gelirlerinin yüzde 84’ünü oluşturması beklenen tespitler arasında yer aldı. E-spor’un olumlu ve olumsuz yanlarına dikkat çeken raporda, eğitim materyali olarak kullanılması, yabancı dil öğrenmeye etkili olması, strateji geliştirme ve hızlı karar verebilme becerisini geliştirmesi artı yönleri olarak verildi. Olumsuz yönleri ise; dil gelişiminde aksama, duygu kontrolünde zorluk, asosyalleşme ve obezite şeklinde belirtildi.

Rapor, e-spor’un profesyonelleşerek internet kafelerden çıkıp stadyumlara taştığını vurguladı. Profesyonel olarak e-spor yapanların ise ne kadar ağır bir antrenman programına sahip oldukları ve disiplinli bir hayat yaşadıkları belirlendi. Taraftarlarına bakıldığında da geleneksel spor taraflarına kıyasla daha sosyal ve centilmen oldukları görüldü.


Babama 70 k lık monster laptop gösterdim diyo hangi slak alır bunu dedim e-spor cular
dedi o ne
dedim e-sporcu
dedi ne iş yapar
dedim oyun oynar
dedi nasıl alıcak oyun oynayıp
dedim oyun oynuyarak milyonlar kazanıyorlar
SUSTU
 

birolalıcı

Öğrenci
Katılım
20 Haziran 2018
Mesajlar
56
Reaksiyon puanı
11
Puanları
8
Ne kadar geliştiğinin kanıtı. Ülkemizde de artmaya devam ediyor. Twitch ve Youtube yayınlarının izleyici sayısından belli ediyor. Ne kadar iyi ne kadar kötü gelişmesi tartışılır.
 
Üst