Demiryolları da özelleşiyor

Bu konuyu okuyanlar

deatmania

Rektör
Katılım
30 Ekim 2009
Mesajlar
12,999
Reaksiyon puanı
62
Puanları
48
Niye özelleştirme var ki değil mi? [MENTION=59715]muratteas[/MENTION]

Demiryollarında memur olarak çalışayım.

Akşama yatayım. Ay 1 dedimi para gelir nasılsa.

Ali nasıl çalıştın diyen mi çıkacak. Memurum abi ben.

Haklıyım değil mi?
 

Ozgurky

Profesör
Katılım
26 Nisan 2009
Mesajlar
2,698
Reaksiyon puanı
14
Puanları
38
Özel sektörün amacı kârdır, vatandaşı düşünmez.

Özel sektörü ele geçiren şirket tekelleşir, kafasına göre at sürer. İster çalışanlarını çıkarır, ister kafasına göre zam yapar. TTNET gibi bariz bir örnek önümüzde.

Halkın vergileriyle kurulmuş bir kurum satılarak elde edilen gelir halkın yararına harcanacağına siyasî beceriksizlikler yüzünden oluşan ekonomik açıklara yatırılıyor. Hem bizim elimizdeki serveti tüketiyorlar hem de bize somut bir getiri sağlayamıyorlar.

Ayrıca kurumun yabancı bir firmaya satılması kullanılacak her türlü ürünün ithal edilmesine de yol açıyor. Bunun da önü engellenmeli.


Özelleştirmenin iyi yönleri de var elbette; ama becerebilene. Gözden kaçırdığınız bir nokta var: Mühim olan devlet değildir, halktır. Devlet, halk için vardır. Özelleştirmelerin kaymağını devlet yiyor, halkın malını satıp halka somut bir dönüt sağlayamıyorlar.
 

ALPARS

Profesör
Katılım
2 Ağustos 2011
Mesajlar
3,883
Reaksiyon puanı
8
Puanları
38
Devletin zarar ettiği kurumları elden çıkarıp kazanması mantıklıca.
Olaya ters yönden bakmayın.

Zaten demiryollarını milletçe yolculuk etmeye alışkın değiliz.E haliyle devlet zarar ediyor.
Hem devletin üzerinden büyük bir yük(ssk,zarar vb.) kalktığı gibi üstüne gelir elde edecek.

Siz olsanız zarar ettiğiniz bir şeyi elden çıkarmaz mısınız?
Üstelik her yıl vergisiyle,ssk vs. şeyleriyle gelir elde edeceğiniz bir şeyi özelleştirmez misiniz?

Bugün özelleştirilmiş kurumlara bakın eskisinin on misline gelir-üretim elde ediyor.

Halen özelleştirilmesi gereken kurumlar olduğunu düşünüyorum.Hele ki bulunduğum şehirde.
 

deatmania

Rektör
Katılım
30 Ekim 2009
Mesajlar
12,999
Reaksiyon puanı
62
Puanları
48
Özelleştirmeyi, ülkeyi satmakla eş değer tutan bir millet oldukça bizler büyümekten söz etmemeliyiz.

Devlet dairelerinde 1 kişinin yaptığı işi 5 kişi yapıyor. Kimse görmüyor bunları.

Adam özel sektörde olsa, işi garanti değil. Performansı yüksek olması gerek. İşten çıkarılma ihtimalim var diye düşünür.

Ama memur olduğunda böyle bir şey yoktur.

Dikkat edin! Memur olarak işçi sayısı en çok bizim ülkededir!

Gir kpss'ye, kazan ve atan. Devlete kapağı attın mı? İş tamamdır.

Aile rahat bir nefes alır. Çünkü neden? Çocuğu akşama kadar yatsa yine kovulmayacak. Memur çünkü....


Neyse, siz bu düşüncelere sahip oldukça, benim burada bunları yazmam çok mantıksız.
 

muratteas

Dekan
Katılım
11 Şubat 2009
Mesajlar
9,578
Reaksiyon puanı
96
Puanları
48
Niye özelleştirme var ki değil mi? @muratteas

Demiryollarında memur olarak çalışayım.

Akşama yatayım. Ay 1 dedimi para gelir nasılsa.

Ali nasıl çalıştın diyen mi çıkacak. Memurum abi ben.

Haklıyım değil mi?

Oraya gelirsen orada ayrı bir konu. Devletin denetleme mekanizmasının çalışmaması ve kişinin kendine bağlı iş yapma isteği vs. Neyse konu zaten siyaset.
 

baaydin

Profesör
Katılım
2 Kasım 2007
Mesajlar
2,173
Reaksiyon puanı
7
Puanları
0
3 yıllık karına Telekomu satanlardan ne bekliyordunuzki?
 

cobra11

Profesör
Katılım
28 Haziran 2009
Mesajlar
4,659
Reaksiyon puanı
16
Puanları
38
özelleştirme eğer şartları iyi anlaşılmışsa özelleştirme olur. ttnet gibi 10 liralık hizmete 50 lira alıyosa bu sadece halkı soymaktır. özelleştir ama başı boş bırakmayacaksın. yoksa her türlü halk zararlı çıkar bu işten..

şöylede demek istediğimi daha açık anlatmak için abartarak bir örnek vereyim. mesela olası bir savaş durumunda, (olmaz inşallah, sadece örnek için diyorum) biz haberleşmemizi direk alabilecekmiyiz, bu şirketten? Sorgusuz sualsiz direk kuruma devlet el koyabilecekmi bu durumda? Nutuk okuyanlar bilir, haberleşme bir ülkenin herşeyidir.
 

michuozawa

Guru
Emektar
Katılım
6 Ağustos 2008
Mesajlar
20,604
Reaksiyon puanı
493
Puanları
83
tekrar yorum yapıyorum ilki onay almadı sanırım.
iki çeşit görüş hakim olmuş.lakin kısa kesicem.
deatmania dedikleri bakımından haklı şu memur olayı , ancak tanıdık üst yetkili varsa kpss ne ola ki düşük puan ile atanırsın ( yakın bir kaç arkadaşım atanda isim bile verebilirim doğruluk için arayın.)
bu gibi tiplerin önünün kesilmesi gerekir.diğer husus işi yapmama oalyı, denetlemezsen günlük haftalık vs. istediği gibi at koşturur senin elemanın.
demir yollarına alışık bir millet değiliz denmiş, çünkü çok berbat bir hizmet olduğundan dolayı kullanmıyor olmayalım biz bu demir yollarını ? bence öyle.( adamlar saatte 580/km görmüş , bizimkiler hala 60-80/km şaka gibi.)
bu işte ttnet olayına dönecek.ne mutlu özelleştirene.
sırf karı düşünen bir sistem olduğu halde ve beceriksiz hamlelerle durmadan berbat hala soktular.
adam akıllı bir politika izlenip özelleştirme yapılsa,eminim ki kimsenin sesi çıkmaz. (cebimizden çıkan her zaman çok oldu ancak karşılığı buna zıt oranda kötü.)
ilk önce halka yarar düşünülmeli , para değil.
 

berinark

Asistan
Katılım
31 Aralık 2011
Mesajlar
452
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Memurlar bu ülkede sabahtan akşama kadar yatıyor(istisnalar vardır tabi ama genel bu şekilde). Mesela valiliklerde çalışanlar. Kendileride anlatıyorlar zaten bunu. Sonra memleketimdeki hiç çalışmayan tütün işletmeleri..... deposunda hiçbir zaman hiç ürün olmadığı halde 7 kişi çalışıyordu. PTT lerin durumuna hiç girmiyorum bile. Tüm o insanların maaşı bizim vergilerimizle ödeniyor(özellikle esnafın ödediği vergilerle). Özelliştirmelere bu yönden olumlu bakıyorum. Demiryollarında hat alan firma o hatta belli miktar yatırım yapacağının sözünü verecek devlete. Ve emin olun devlet bu sözleri fazlasıyla ciddiye alıyor. Cumhuriyet tarihinde ne kadar demiryolu yapıldı. Kullandığımız demiryolları kaç senelik. Ve buna rağmen kar edemiyorsa satışında bi sorun göremiyorum...
 

WhiteHawk

Profesör
Katılım
21 Mart 2009
Mesajlar
2,024
Reaksiyon puanı
43
Puanları
48
Zaten üç kuruş alıpta mutsuz olan insanı, her gün acaba kovulacakmıyım diye düşündürerek daha mutsuz etmenin anlamı var mı?İşini sevmeyen ya da işinde mutsuz olan insandan verim alınabilir mi?
 

zeroaxa

Profesör
Katılım
1 Nisan 2009
Mesajlar
1,644
Reaksiyon puanı
6
Puanları
38
böyle durumlarda kıyas en iyisidir

büyümüş ve büyümekte olan ülkelere bakalım birde yerinde sayan ülkelere özelleştirme ne safhalarda

kominizm rejiminde herşeyi devlet yapar devlet eliyledir herşey buda yerinde saymana neden olur en iyi durumda

Ttnet örneğini vermiş kardeşim ama bi detayı kaçırmış devlet elindeyken bu hizmete ulaşabilen kişi sayısı, aldığı hizmet ve ödediği tutar ve şimdiki durumu kıyaslarsa özel şirketin faydalarını anlayabilir.Ttnet'in şu halinden memnun değilim elbette ama durum aşikar.Firma [MENTION=84327]deatmania[/MENTION] nında dediği gibi cebinden parayı çıkarmaya bakar bunun içinde hizmet yaymaya çalışır.

Yanlış hatırlamıyorsam ingilterenin 2 demiryolu hattıda özel ve iddialara göre ingiltere polisini bile özelleştirmeyi düşünüyor tabi bu iddia sadece.

siyaset penceresiyle bakmazsak daha objektif kararlar verebiliriz kaldıki hiç bir muhalefet partisi özelleştirme konusunda ciddi muhalefet yapmıyor tek eleştiri ve dikkat edilmesi gereken özelleştirmeden devlet kar ediyormu etmiyormu

ve ayrıca bilene sözüm yok bilmeyen arkadaşlar için söyleyeyim özelleştirme bu hükümetin icatı yada icraatı değil 1980 yıllarda başlamış olan bir olay
 

Erdem-FB

Dekan
Katılım
25 Ağustos 2009
Mesajlar
5,746
Reaksiyon puanı
28
Puanları
38
Satılmadık hiç bir şey kalmadı nasıl bir devlet bu ya ..
 

hellmarch

Profesör
Katılım
15 Eylül 2007
Mesajlar
2,041
Reaksiyon puanı
20
Puanları
38
Demiryollarının özelleştirilmesi isabet olur. Fakat yukarıda özelleştirmenin ülkeyi satmakla eşdeğer tutulduğu söylenmiş. Kısa bir araştırma yapılırsa dünyanın hiçbir yerinde yapılan özelleştirmeler Türkiye'deki kadar fazla değildir. (oranları inceleyebilirsiniz)

Evet ekonomi büyüyor ama bunun nasıl olduğunu incelemek zorundasınız. Ekonomi şu an yabancı sermaye yani yabancı para akışıyla büyüyor. Kendi ürettiğimiz son malları ihraç ederek büyümüyoruz. Sonuç olarak büyüyoruz ekonomik olarak fakat bu sağlıklı bir büyüme modeli değildir.
 

Hafiye

Profesör
Katılım
30 Nisan 2009
Mesajlar
2,092
Reaksiyon puanı
14
Puanları
38
Devlet memurunu olması gerektiği gibi çalıştıramıyorsa, iş planını düzgün yapamıyorsa burada sorumlu yine kendisidir ve bunu neden yapamadığını sorgulamak gerekir (tabii bunu sorgulayacak birini bulabilirsen). Ben yapamadım, o zaman satayım gitsin diyerek ne devlete ne de halka bir fayda sağlayamazsın. Özelleştirilsin, tamam, peki ya sonrası? Halkın malı sermaye kesimine kaydırılmış, patronların ve spekülatörlerin insafına kalmış bir memleket. Nasıl olsa işsizden geçilmiyor diye maaşları ve sosyal hakları düşük tutan, para gelsin de nasıl geliyorsa gelsin diyen, yetmezmiş gibi borçları devletin üstüne (yani vergi veren halkın üstüne) devredip üstüne vergi indirimi-affı alan para ağalarının cebi dolsun. Bir de işin içine yabancı ortak girdimi, şişen ithalat ve kar transferi de cabası. Siyasi açıdan bakmayalım fakat bizde özelleştirmenin kendisi zaten siyasete hizmet için kullanılıyor. Ekonomik gedikleri kapatmak, siyasi çıkarlar için kullanmaktan başka kime, ne faydası dokunmuş? Ayrıca, gelişmiş ülkelerde yapılan özelleştirmelerde halka arz gözetilirken bizde tam tersine yandaş gözetiliyor.
 

seckyn

Profesör
Katılım
21 Nisan 2010
Mesajlar
2,945
Reaksiyon puanı
18
Puanları
38
Demiryollarının özelleştirmesi tren kullananları çok kötü etkileyecektir. Çünkü özel şirketler devlet babamız gibi değildir büyük ihtimal fiyatlar otobüslerdeki bilet fiyatları ile çok yakın olacaktır. Zaten düşük tutsalar yatırdıkları parayı karşılamaları zor olduğunu ifade edip duracaklar.Olan gene vatandaşa olacak.
 

engerex

Dekan
Katılım
16 Ağustos 2008
Mesajlar
7,676
Reaksiyon puanı
26
Puanları
48
Demiryollarımız neredeyse yatıyor. Rusya demiryollarının personel sayısı demiryolu yolcu sayımızdan fazla.
İşleyen bir işletme devlet, işletmeci ve kullanısına fayda sağlar. Mevcut büyüklük ve potansiyel değerlendirilmedikçe bir faydası olmaz.
 

IuTKuI

Profesör
Katılım
20 Aralık 2011
Mesajlar
1,622
Reaksiyon puanı
4
Puanları
38
Herkesin dediği gibi oaly bana göre şu mantıkta ilerliyor. IT tarafında öğrendiğimdir: Eğer bir işi yönetemiyorsan yasaklarsın mantığı vardır. Bizde de bir işi yapamıyorsan özelleştir çek git elini bırak herşeyi.

Yazıktır ya. Denetleme kavramı ortadan kayboldu. Denetlemeler olsa o memurlar öyle rahatça iş yapabileceklerini mi sanıyorsunuz? Devlet işte. Yapamıyor sonra da özelleştiriyor. Olan her zaman hep, öncesinde sonrasında bize vatandaşa halka oluyor. Savunmayın bu özelleştirme kavramını. Bırakın para laflarını. Sana bana bize olan olacak.
 

yunasyus

Profesör
Katılım
12 Mart 2009
Mesajlar
1,041
Reaksiyon puanı
6
Puanları
38
İnsanın beyniyle düşünmesi lazım o zaman anlar aslında ama işte..
 

Mr.Elm

Doçent
Katılım
10 Kasım 2011
Mesajlar
875
Reaksiyon puanı
5
Puanları
18
Özelleştirmenin geneline sonuna kadar karşıyım ancak Demir yollarının kesinlikle özelleştirilmesi taraftarıyım. Diğerlerinden ayrı tutuyorum. Bir telekom veya karayolu köprü değil benim için. Sebebi ise; çok geri kalmış ve hizmet kalitesinin yerlerde sürünüyor olması.
Diğer sebep ise çalışanlarının piyasa şartlarına göre çok yüksek rakamlarda maaş alması ve tüm gün yatan insanların çok ciddi rakamlarda maaş alması. Nereden biliyorsunuz derseniz ev arkadaşımın babası Demiryollarında çalışıyordu bir çok detay vererek anlatmıştı konuyu.
 

REDFOKS

Rektör
Katılım
31 Ocak 2009
Mesajlar
18,034
Reaksiyon puanı
201
Puanları
63
ziraat bankasınında başındaki T.C kaldırılmış yakında o da özelleşirse şaşırmam :)
 

Black_Trouble

Öğrenci
Katılım
16 Haziran 2008
Mesajlar
92
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Daha Neyimiz Kaldı özelleşecek merak ediyorum. İhaleyi alan firma verdiği parayı kazanmak için halkın canını okuyacak. Devletin kasasına giren paranın haddi hesabı kendi alıyor bir yandan başkalarına aldırıyor bir yandan.
Çoğumuzun farkında olmadan bu sene maaşlarımızdan kesinti yapıldı tabi buna yapan devletimiz asgari ücrete zam yaptı gözüküyor Maalesef keşke öyle olsa. Damga vergisi binde 66 dan binde 7,41 e yükseldi buda bir asgari ücretli için 0,98 Krş. demek düşünün kaç çalışan olduğunu nasıl bir gelir elde ediliyor her ay. Söylenecek Tek kalmadı artık...
 

topalsolucan

Rektör
Katılım
25 Mart 2010
Mesajlar
15,674
Reaksiyon puanı
555
Puanları
113
forumumuzun bu tarz konuları aşmış, seviyesini belli bir çıtanın üzerine çıkarmış olduğunu uzun zamandır görüyordum ama yeni üyelerin açız, satıldık, battık tarzı yorumlarını görünce tekrar eskiye döndüğümüzü anladım.

hayatında hiç demir yolu ulaşımı kullanmayan insanların demir yollarından çok memnunmuş ve devlet elindeyken satılan her biletten sanki pay alıyormuşcasına özelleşmesine tepki vermesi hayret verici.

dünyada en geri kalmış demir yolu kullanan ülkelerinden biriyiz ve yüzlerce yıl öncesinde kullanılan kömürle çalışan tren teknolojisinden sadece 1 basamak yukarıdayız. 10 sene öncesine kadar uçak biletleri şimdiden 50 kat pahalı olduğu için otobüsten başka seyahat alternatifi olmayan bir ülkeyiz. ve hala istemezük diyoruz.

bu devlet daha kendisini ne kadar kanıtlayacak arkadaş?
 

cengaver51

Dekan
Katılım
5 Nisan 2009
Mesajlar
5,118
Reaksiyon puanı
169
Puanları
63
Özelleştirmeye karşı değilim. Hatta destekçisiyim.

Bana göre devlet yönettiği her kuruluşu özelleştirmeli.

Özelleştirsin ki, gelir sağlasın.

ttet gibi mi sattıldıgı yıl 4 mılyar küsür dolara satıldı sene sonunda tttnet 12 mılyar dolar kar ettii sence mantık varmı bu satısda gelır boyle saglanmaz akılllı polıtıkalar uygulamak lazım satarken tek sefer işini görecek devlet elinde tuttsun ama işetmesi ni yatırımını iyi yapsın ozman para daha cok gelır halka soruyolarmı satarken vergı almaya gelınce alıyolar da
 

221BSHERLOCK

Dekan
Katılım
23 Kasım 2010
Mesajlar
6,781
Reaksiyon puanı
23
Puanları
38
ttet gibi mi sattıldıgı yıl 4 mılyar küsür dolara satıldı sene sonunda tttnet 12 mılyar dolar kar ettii sence mantık varmı bu satısda gelır boyle saglanmaz akılllı polıtıkalar uygulamak lazım satarken tek sefer işini görecek devlet elinde tuttsun ama işetmesi ni yatırımını iyi yapsın ozman para daha cok gelır halka soruyolarmı satarken vergı almaya gelınce alıyolar da

Kesinlikle katılıyorum. Miktarlar tam öyle mi bilmiyorum ama zarar ettiği çok açık.
 

deatmania

Rektör
Katılım
30 Ekim 2009
Mesajlar
12,999
Reaksiyon puanı
62
Puanları
48
forumumuzun bu tarz konuları aşmış, seviyesini belli bir çıtanın üzerine çıkarmış olduğunu uzun zamandır görüyordum ama yeni üyelerin açız, satıldık, battık tarzı yorumlarını görünce tekrar eskiye döndüğümüzü anladım.

hayatında hiç demir yolu ulaşımı kullanmayan insanların demir yollarından çok memnunmuş ve devlet elindeyken satılan her biletten sanki pay alıyormuşcasına özelleşmesine tepki vermesi hayret verici.

dünyada en geri kalmış demir yolu kullanan ülkelerinden biriyiz ve yüzlerce yıl öncesinde kullanılan kömürle çalışan tren teknolojisinden sadece 1 basamak yukarıdayız. 10 sene öncesine kadar uçak biletleri şimdiden 50 kat pahalı olduğu için otobüsten başka seyahat alternatifi olmayan bir ülkeyiz. ve hala istemezük diyoruz.

bu devlet daha kendisini ne kadar kanıtlayacak arkadaş?

Halk arasında özelleştirmek sözüne karşı yanlış bir algı var.

Yazmış olduğun yorumdaki ilk paragrafa tamamen katılıyorum.

Özelleştirmeyi, kuruluşun/kurumun satılığa çıkması, devletin elinden gitmesi gibi düşünüyorlar.

Ama sorsan kendisine, özelleştirmek hakkında en ufak ayrıntı bilmez. Sadece bildiği, devlet o kurumu satıyordur.

İşin içine bir de siyasi parti girer. Yok a partisi şöyle yapıyor, b partisi böyle yapıyor der. Kendi düşüncelerini kanıtlamak için.

Ama aslında tüm söylediklerini toplasan, bir arpa boyu yol gidemezsin. Zaten kısır bir döngüye girersin. Hep aynı şeyleri söyler durur.
 

BeyaZayeB

Profesör
Katılım
11 Kasım 2008
Mesajlar
2,191
Reaksiyon puanı
19
Puanları
38
forumumuzun bu tarz konuları aşmış, seviyesini belli bir çıtanın üzerine çıkarmış olduğunu uzun zamandır görüyordum ama yeni üyelerin açız, satıldık, battık tarzı yorumlarını görünce tekrar eskiye döndüğümüzü anladım.

hayatında hiç demir yolu ulaşımı kullanmayan insanların demir yollarından çok memnunmuş ve devlet elindeyken satılan her biletten sanki pay alıyormuşcasına özelleşmesine tepki vermesi hayret verici.

dünyada en geri kalmış demir yolu kullanan ülkelerinden biriyiz ve yüzlerce yıl öncesinde kullanılan kömürle çalışan tren teknolojisinden sadece 1 basamak yukarıdayız. 10 sene öncesine kadar uçak biletleri şimdiden 50 kat pahalı olduğu için otobüsten başka seyahat alternatifi olmayan bir ülkeyiz. ve hala istemezük diyoruz.

bu devlet daha kendisini ne kadar kanıtlayacak arkadaş?

10 numara 5 yıldız yorum.
Teşekkürler.
 

deatmania

Rektör
Katılım
30 Ekim 2009
Mesajlar
12,999
Reaksiyon puanı
62
Puanları
48
ttet gibi mi sattıldıgı yıl 4 mılyar küsür dolara satıldı sene sonunda tttnet 12 mılyar dolar kar ettii sence mantık varmı bu satısda gelır boyle saglanmaz akılllı polıtıkalar uygulamak lazım satarken tek sefer işini görecek devlet elinde tuttsun ama işetmesi ni yatırımını iyi yapsın ozman para daha cok gelır halka soruyolarmı satarken vergı almaya gelınce alıyolar da

Şöyle anlatayım...

Devlet, bir kurumu özelleştireceği zaman, o kurum ile anlaşma yapar.

Gelirin %40 benim, gerisi senin der. Örnek veriyorum sadece.

Sonrasında uyguladığı politikaya bakmaz. Kurum istediği gibi zam yapar. İstediği fiyatı koyar.

TTNET örneği başlı başına bir hata bence.

TTNET'in neresi düzgün ki, özelleştirme konusunda örnek verebiliyorsunuz. :)
 

pcwolf

Dekan
Katılım
21 Ocak 2009
Mesajlar
7,545
Reaksiyon puanı
33
Puanları
48
Özelleştirmeyi, ülkeyi satmakla eş değer tutan bir millet oldukça bizler büyümekten söz etmemeliyiz.

Devlet dairelerinde 1 kişinin yaptığı işi 5 kişi yapıyor. Kimse görmüyor bunları.

Adam özel sektörde olsa, işi garanti değil. Performansı yüksek olması gerek. İşten çıkarılma ihtimalim var diye düşünür.

Ama memur olduğunda böyle bir şey yoktur.

Dikkat edin! Memur olarak işçi sayısı en çok bizim ülkededir!

Gir kpss'ye, kazan ve atan. Devlete kapağı attın mı? İş tamamdır.

Aile rahat bir nefes alır. Çünkü neden? Çocuğu akşama kadar yatsa yine kovulmayacak. Memur çünkü....


Neyse, siz bu düşüncelere sahip oldukça, benim burada bunları yazmam çok mantıksız.

Iyi de memurların çalışma performansını değerlendirip ona göre maaş verme gibi bir düşünce yok muydu? Yani öyle birşey olduktan sonra dediğiniz sorun çözülüyor ve bu sefer de işten atılma durumu hep göz önünde olacak.
Bir de şöyle düşünün, özelde çalışan evli çiftin evi yok diyelim. Kredi çekip ev aldıktan sonra işten çıkarma olduğunda nolcak? Her yer böyle özel olduktan sonra kim ev araba sahibi olacak, zenginler istediğine sahip olacak ama diğerleri sadece yaşamak için mi uğraşacak? Memur olup adam akıllı çalıştıktan sonra yavaş yavaş insan istediklerine ulaşır. Özel şirkette çalışıp parayı kıranlar tabiki olur ama herkes bir değil.
 
Üst