- Katılım
- 29 Haziran 2007
- Mesajlar
- 64,457
- Reaksiyon puanı
- 529
- Puanları
- 0
TMSFnin kontrolüne geçen dijital yayın platformu Digiturke en büyük rakibi D-Smart talip oldu.
D-Smart CEOsu Ali Güven, Digiturkü sadece Lig TV için değil tüm operasyonlarıyla istediklerini belirterek, Bu satın almada Rekabet Kurumunun kuralları belirleyici olacak. Yani son sözü devlet söyleyecek dedi. ÇUKUROVA Grubunun borçları nedeniyle Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonunun (TMSF) el koyduğu dijital yayın platformu Digiturke en büyük rakibi D-Smart talip oldu. D-Smart CEOsu Ali Güven, Türkiyeden bir dünya markası çıkarmak, milli serveti korumak ve Türkiyede döviz kalması amacıyla Digiturke talip olduklarını belirterek, Sadece futbol değil, tüm Digiturk operasyonlarını istiyoruz dedi. Güven, Hürriyete yaptığı özel açıklamada şunları söyledi:
TEK KUTU KULLANILABİLİR
Digiturkün Türkiyede büyüyerek daha fazla değerlenmesi gerekiyor. Digiturk milli bir servet durumda. Bu gözle bakıldığı zaman yaptığı yatırımların en çok geri dönüşü D-Smart ile olacak. Çünkü aynı işi yapıyoruz. İki şirketin birleşmesiyle yapılacak optimizasyon, fiyatları düşürecek, kaliteyi artıracak ve tek decoder (kutu) kullanılmaya başlanacak. Ayrıca iki şirketin birleşmesi durumunda yabancı içerikler için harcanan 100 milyonlarca dolar da Türkiyede kalacak.
REKABET KURUMU
Şu anda Digitürkü almak için adı geçen şirketler arasında en mantıklı birleşmenin D-Smart ile gerçekleşeceğini söyleyen Güven, Bizim tâbi olduğumuz üç tane çok önemli kuruluş var; Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Rekabet Kurumu ve RTÜK. Özellikle burada Rekabet Kurumunun kuralları belirleyici. Rekabet Kurumunun kuralları ve izinleri imkan verirse talip oluruz. Burada son sözü devlet söyler dedi.Bir operatör olarak Digiturk ile ilgilenmelerinin en doğal hakları olduğunu da kaydeden Güven, bununla ilgili çalışmaları başlattıklarını söyledi.
5 milyon abone dünya devi yapar
D-SMART olarak hedeflerinin, Türkiyede çok güçlü bir marka olmak ve yurtdışına Türkiyeden bir marka çıkarmak olduğunu söyleyen Güven, Doğu Avrupa, Kuzey Afrika, Orta Doğu, Kafkaslar ve Güney Rusyada da aktif bir pay-tv (ödemeli TV hizmeti) markası haline gelmek istediklerini söyledi. Güven, D-Smart ile Digiturkün birleşmesi durumunda toplamda 4-5 milyon aboneye sahip bir şirket olacağını sözlerine ekleyerek, söz konusu abone sayısıyla D-Smart ve Digiturkün dünya sıralamasına girebileceğini belirtti.
Digiturke kimler talip?
D-Smartın dışında TMSFnin bünyesindeki Digitürke son dönemde resmi olmayan kaynaklara göre Fransız Canal Plus, Ciner Grubu, Doğuş Grubu ve Türk Telekomun da talip olduğu iddia ediliyor.
Futbol elit bir ürün oldu
ALT lisanslama modeli ile tek bir operatör yerine birkaç operatörün Lig TV yayını yapılabileceğine dikkat çeken Güven, 1 milyon abone Lig TV izlerken, alt lisanslama modeliyle 1 milyon yeni Lig TV abonesi oluşacağını ifade ediyor. Güven, Digiturk, son ihalede iki kat bedel ile ihaleyi aldı. Abonelik fiyatları arttı ve abonelerin içeriğe ulaşımı kısıtlandı. Futbol çok elit ve pahalı bir ürün haline geldi. Tersine futbol yayınlarının ucuzlaması ve daha büyük kitleye ulaşması gerekiyor. Digiturkü kim alırsa alsın, adil bir rekabet için alt lisanslama veya bölünme gibi modeller üzerinden durulmalı dedi.
Kim alırsa alsın alt lisansı versin
DIGITURKün şu anda yaklaşık 1 milyonu Lig TV üyesi olmak üzere toplamda 2.6 milyon TV abonesi bulunuğunu söyleyen Güven, D-Smartta ise bu rakamın 1.6 milyon civarında olduğunu ifade etti. Güven, Alt lisanslama haklarının kullanılması gerekiyor. Alt lisanslama ile tüketicinin korunmasının ve mağdur olmamasının sağlandığını söyleyen Güven, 1.5 yıldan beri Rekabet Kurumuna bunu savunduklarını ifade etti. Güven, Fiyatları Digiturkün belirlemesi şartıyla Digiturkten alt lisanslama hakkı talep ettik. D-Smartın 1.6 milyon abonesine Lig TV yayını taşımak istedik. Marka yine Lig TV olarak kalacaktı. Yani daha çok eve Lig TV girecekti. Digiturk bunu kabul etmedi. Biz ise bu prensibi devam ettiriyoruz. Bugün biz Digiturku alsak da söz konusu alt lisanslama haklarını herkese (Teledünya, Tivibu vs. ) vereceğiz. Digiturkü kim alırsa alsın bunu yapması gerekiyor dedi.
Alt lisanslama nedir?
ALT lisanslama, bir operatörün sahip olduğu yayın hakkını diğer operatörlere satması olarak tanımlanıyor. Yani yayın hakkına sahip olan operatör Rekabet Kurumunun belirlediği şartlarla yayına alt lisanslama hakkı getirebiliyor. Fiyatlar Rekabet Kurumu belirliyor. Şu anda İtalya, Almanya, Fransa ve İngiltere gibi Batı Avrupa ülkelerinde kullanılıyor.
Hürriyet
D-Smart CEOsu Ali Güven, Digiturkü sadece Lig TV için değil tüm operasyonlarıyla istediklerini belirterek, Bu satın almada Rekabet Kurumunun kuralları belirleyici olacak. Yani son sözü devlet söyleyecek dedi. ÇUKUROVA Grubunun borçları nedeniyle Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonunun (TMSF) el koyduğu dijital yayın platformu Digiturke en büyük rakibi D-Smart talip oldu. D-Smart CEOsu Ali Güven, Türkiyeden bir dünya markası çıkarmak, milli serveti korumak ve Türkiyede döviz kalması amacıyla Digiturke talip olduklarını belirterek, Sadece futbol değil, tüm Digiturk operasyonlarını istiyoruz dedi. Güven, Hürriyete yaptığı özel açıklamada şunları söyledi:
TEK KUTU KULLANILABİLİR
Digiturkün Türkiyede büyüyerek daha fazla değerlenmesi gerekiyor. Digiturk milli bir servet durumda. Bu gözle bakıldığı zaman yaptığı yatırımların en çok geri dönüşü D-Smart ile olacak. Çünkü aynı işi yapıyoruz. İki şirketin birleşmesiyle yapılacak optimizasyon, fiyatları düşürecek, kaliteyi artıracak ve tek decoder (kutu) kullanılmaya başlanacak. Ayrıca iki şirketin birleşmesi durumunda yabancı içerikler için harcanan 100 milyonlarca dolar da Türkiyede kalacak.
REKABET KURUMU
Şu anda Digitürkü almak için adı geçen şirketler arasında en mantıklı birleşmenin D-Smart ile gerçekleşeceğini söyleyen Güven, Bizim tâbi olduğumuz üç tane çok önemli kuruluş var; Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Rekabet Kurumu ve RTÜK. Özellikle burada Rekabet Kurumunun kuralları belirleyici. Rekabet Kurumunun kuralları ve izinleri imkan verirse talip oluruz. Burada son sözü devlet söyler dedi.Bir operatör olarak Digiturk ile ilgilenmelerinin en doğal hakları olduğunu da kaydeden Güven, bununla ilgili çalışmaları başlattıklarını söyledi.
5 milyon abone dünya devi yapar
D-SMART olarak hedeflerinin, Türkiyede çok güçlü bir marka olmak ve yurtdışına Türkiyeden bir marka çıkarmak olduğunu söyleyen Güven, Doğu Avrupa, Kuzey Afrika, Orta Doğu, Kafkaslar ve Güney Rusyada da aktif bir pay-tv (ödemeli TV hizmeti) markası haline gelmek istediklerini söyledi. Güven, D-Smart ile Digiturkün birleşmesi durumunda toplamda 4-5 milyon aboneye sahip bir şirket olacağını sözlerine ekleyerek, söz konusu abone sayısıyla D-Smart ve Digiturkün dünya sıralamasına girebileceğini belirtti.
Digiturke kimler talip?
D-Smartın dışında TMSFnin bünyesindeki Digitürke son dönemde resmi olmayan kaynaklara göre Fransız Canal Plus, Ciner Grubu, Doğuş Grubu ve Türk Telekomun da talip olduğu iddia ediliyor.
Futbol elit bir ürün oldu
ALT lisanslama modeli ile tek bir operatör yerine birkaç operatörün Lig TV yayını yapılabileceğine dikkat çeken Güven, 1 milyon abone Lig TV izlerken, alt lisanslama modeliyle 1 milyon yeni Lig TV abonesi oluşacağını ifade ediyor. Güven, Digiturk, son ihalede iki kat bedel ile ihaleyi aldı. Abonelik fiyatları arttı ve abonelerin içeriğe ulaşımı kısıtlandı. Futbol çok elit ve pahalı bir ürün haline geldi. Tersine futbol yayınlarının ucuzlaması ve daha büyük kitleye ulaşması gerekiyor. Digiturkü kim alırsa alsın, adil bir rekabet için alt lisanslama veya bölünme gibi modeller üzerinden durulmalı dedi.
Kim alırsa alsın alt lisansı versin
DIGITURKün şu anda yaklaşık 1 milyonu Lig TV üyesi olmak üzere toplamda 2.6 milyon TV abonesi bulunuğunu söyleyen Güven, D-Smartta ise bu rakamın 1.6 milyon civarında olduğunu ifade etti. Güven, Alt lisanslama haklarının kullanılması gerekiyor. Alt lisanslama ile tüketicinin korunmasının ve mağdur olmamasının sağlandığını söyleyen Güven, 1.5 yıldan beri Rekabet Kurumuna bunu savunduklarını ifade etti. Güven, Fiyatları Digiturkün belirlemesi şartıyla Digiturkten alt lisanslama hakkı talep ettik. D-Smartın 1.6 milyon abonesine Lig TV yayını taşımak istedik. Marka yine Lig TV olarak kalacaktı. Yani daha çok eve Lig TV girecekti. Digiturk bunu kabul etmedi. Biz ise bu prensibi devam ettiriyoruz. Bugün biz Digiturku alsak da söz konusu alt lisanslama haklarını herkese (Teledünya, Tivibu vs. ) vereceğiz. Digiturkü kim alırsa alsın bunu yapması gerekiyor dedi.
Alt lisanslama nedir?
ALT lisanslama, bir operatörün sahip olduğu yayın hakkını diğer operatörlere satması olarak tanımlanıyor. Yani yayın hakkına sahip olan operatör Rekabet Kurumunun belirlediği şartlarla yayına alt lisanslama hakkı getirebiliyor. Fiyatlar Rekabet Kurumu belirliyor. Şu anda İtalya, Almanya, Fransa ve İngiltere gibi Batı Avrupa ülkelerinde kullanılıyor.
Hürriyet